Много китайски технологични гиганти сега залагат на бизнеса с електромобилност, като създават и разширяват специализирани подразделения. Китайската Shenzhen DJI Sciences and Technologies Ltd., по-известна с търговската си марка DJI, също не остана настрана от настоящата тенденция. Компанията вече има автомобилно подразделение DJI Automotive, което разработва интелигентни системи за шофиране.
Изборът на посока е логичен: DJI, която сега притежава около 70% от световния пазар на дронове (за сравнение, никоя конкурентна компания все още не е успяла да постигне повече от 5%), вече е натрупала огромен опит в създаването на навигационни системи, които са доста приложими не само за въздушен, но и за сухопътен транспорт. Първият автомобилен партньор на DJI е американско-китайско съвместно предприятие.
Става дума за SAIC-GM-Wuling. Според компанията, първите модели Baojun, оборудвани с технологиите на DJI, скоро ще бъдат пуснати в продажба. Освен това интерес проявява и компанията Volkswagen China. DJI в момента работи върху своя технология за асистирано шофиране L2, с оглед разширяването ѝ до нива L3 и L4. Вярно е, че това ще се случи, когато регулациите и инфраструктурата, свързани с автономното шофиране, станат по-утвърдени.
DJI Automotive се появи през април миналата година, въпреки че от централата уверяват, че компанията се занимава с продажба на резервни части и е в този бизнес от 5 години. Първоначално екипът на автомобилния клон на концерна се състои от около 700 души, но сега броят на служителите вече надхвърли хиляда. DJI възнамерява да продължи да предлага своите усъвършенствани системи за шофиране и на други производители.