Качеството на произвежданите от Opel пътнически автомобили и лекотоварни превозни средства в момента е на най-високо ниво. Това заявяват представители на компанията, като казват още, че през последните дванадесет месеца качеството на новите автомобили се е повишило с 25%.
Това подобрение е резултат от дифиниране на вътрешно-производствени стандарти на германския производител, както и от отзивите на клиентите през първата година след покупката. Последните пуснати на пазара модели Opel Corsa и Opel Mokka демонстрират много по-добро качество ат предшествениците си - независимо дали са с двигатели с вътрешно горене или с електрическо задвижване.
Има основателни причини за това подобрение на качеството: Opel си е поставил за цел да усъвършенства производството и да не прави компромиси. За да постигне това, автомобилният производител от Рюселсхайм въведе и нови методи за анализ, които имат прогнозен ефект.
Такива системи за прогнозиране разпознават кога параметрите се променят по такъв начин, че да доведат до възможни грешки в производството и се коригират превантивно. Резултатът е следният: на първо място не се произвеждат дефектни части, производството продължава без прекъсване и се поддържа високо ниво на продукцията.
В германските заводи в Рюселсхайм и Айзенах преминаването към най-новата платформа на групата Stellantis доведе и до допълнителни подобрения. Единната платформена стратегия и намаляването на ненужната сложност са важни фактори за високото качество и постигане на най-добра надеждност на превозните средства.
Това се потвърждава и от последния доклад на TÜV, в който флагманът на SUV гамата на Opel - моделът Grandland е класиран на 11-о място от всичките 128 проверени модела. Освен това, според статистиката на ADAC за 2022 г., моделите на Opel в различни пазарни сегменти, от Grandland и Crossland до ADAM, се открояват и като надеждни употребявани автомобили.
Инженерите на Opel също са фокусирани върху по-нататъшното подобряване на качеството в дългосрочен план. За тази цел е засилено сътрудничеството с доставчиците на компоненти и суровини. Инженерите говорят за „здравина“, когато определят времената на работа и стандартите за части.
В допълнение към добре познатите проучвания на удовлетвореността на клиентите, екипите отговарящи за спазване на параметрите на качеството оценяват отзиви и предложения във форуми и други канали в социалните медии.
В допълнение дилърите на Opel също имат решаваща роля и се включват в комуникацията предаващи информация свързана с мнението на клиентите относно възможности за подобрения. Всички отзиви се приемат сериозно и се разглеждат детайлно с цел подобряване на качеството.