Mercedes-Benz планира да коригира формата на продажбите на автомобили. Според Automotive News Europe, компанията ще намали броя на представителствата си и ще се съсредоточи върху директните продажби, докато дилърите ще бъдат по-ангажирани в следпродажбеното обслужване. Освен това, в името на по-млада аудитория, Mercedes-Benz ще развие онлайн продажбите: до 2025 г. те трябва да представляват една четвърт от всички транзакции.
На първо време Mercedes-Benz ще се съсредоточи в намаляването на броя на дилърите в развитите страни. Така например в Германия броят на шоурумите до 2025 г. трябва да намалее с 20 процента, а в редица други страни от Европа - с 10 процента. В същото време, на най-големия автомобилен пазар в света в Китай, германската компания, напротив, възнамерява да увеличи броя им.
Сега дилърската мрежа на Mercedes-Benz включва около 6500 точки по целия свят, като 1000 са разположени в Германия. Повечето от тях ще бъдат прекласифицирани, тоест няма за получават комисионна от продажбата на автомобил, но няма да инвестират и в реклама. Приходите им от продажби ще паднат, но ще бъде възможно да останат на същото ниво благодарение на следпродажбеното обслужване.
Според финансовия директор на Mercedes-Benz, развивайки директни продажби, компанията ще се доближи до клиента, а също така ще може да наблюдава директно ценообразуването. Продажбите през интернет ще бъдат от полза, като се има предвид „подмладяването“ на аудиторията: средната възраст на купувача на автомобили Mercedes-Benz става все по-ниска през последните години.
Освен това в близко бъдеще компанията възнамерява да преразгледа своята гама , като намали броя на автомобилите от начално ниво и увеличи броя на луксозните. 75 процента от инвестициите ще бъдат насочени към развитието на високия и средня сегмент - Top-End Luxury и Core Luxury, а гамата от Entry Luxury ще бъде намалена от седем на четири модела.