Желаейки да спести пари, Daimler Truck Corporation обяви намерението си да прехвърли част от производството на автобуси извън Германия. В същото време пресслужбата на EvoBus GmbH, европейското подразделение на Daimler Truck, изрази несъгласие с това решение.
Неговият представител отговори, че всички други производствени обекти на EvoBus, различни от Манхайм и Ной-Улм, не подлежат на обсъждане: „Ние сме единственият производител на автобуси, който прави това директно в Германия. И нашата заявена цел е да го запазим така и в бъдеще.“
Разногласията надхвърлиха рамките на корпорацията и показаха истински проблем не само в региона, но и в цяла Германия. Следователно сега ще бъде необходимо да се търсят социално приемливи решения за служителите на EvoBus с помощта на Борда на директорите на Daimler Truck.
Заложена е и съдбата на няколко хиляди германци и това може да е само началото
Например в завода в Манхайм работят 8 500 души и заводът се счита за един от най-големите работодатели в града. На свой ред 500 души работят под знамето на EvoBus в Ню Улм и за тях новата информация е като отворена рана. Според профсъюза на Daimler Truck служителите в завода в Манхайм са били информирани за плановете за преместване на производството.
Необходимост от намаляване на разходите
Корпорацията обяснява трудното си решение с факта, че производствените разходи наскоро са се увеличили значително, а конкуренцията в същото време се е засилила. И това без да се броят добре познатите проблеми с пандемията от коронавирус, недостигът на полупроводници, нарушените вериги за доставки и т.н.
Говорител на Daimler Truck каза миналата седмица, че до 2030 г. годишните разходи на автобусното подразделение трябва да бъдат намалени с поне 100 милиона евро. За да се постигне тази цел, по-малко превозни средства трябва да се произвеждат в Германия, а производството на автобуси трябва да се установи в Чешката република.
„Възнамеряваме да продължим производството на автобуси в Германия, както и да продължим да работим в нашите обекти в Манхайм и Ной-Улм“, обясни говорителят на корпорацията. „Те трябва да продължат да бъдат „центрове за компетентност за градските и туристически автобуси“.
Томас Хол, управляващ директор на Манхайм, изрази позицията си: „Проектирането и конструирането на каросерии за автобуси е основната задача, която нашата компания изпълнява. И няма да допуснем производството да се пренесе изцяло в чужбина. Нямаме намерение да се предаваме без бой, напротив, готвим се за тежка дискусия в защита на нашите убеждения.”
Политиците също се противопоставят
Изабел Кадемартори, депутат от ГСДП в Бундестага, е ужасена от планираните съкращения на работни места. По време на посещението си във фабриката тя подчерта, че „производството в Германия е от голямо значение и тази уникална характеристика не може да бъде изоставена, защото ако това се случи, този пример може да бъде последван и от други“.
Депутатите от Манхайм Ландтаг Щефан Фулст-Блей и Борис Вайраум (SPD) също остро разкритикуваха плановете на Daimler Truck. Те казаха, че планираното съкращаване на работни места в местната транспортна компания EvoBus може да се счита за „удар в лицето на работниците“: „Управителният съвет на EvoBus, заедно с представителите на работниците, трябва да разработят алтернатива за осигуряване на работни места.
Мелис Секмен, член на Бундестага от Зелените в икономическата комисия, заяви, че е необходимо да се провери дали планираното преместване на автобусното производство наистина ще намали разходите в дългосрочен план. Според г-н Секмен сегашното състояние на завода в Манхайм носи просперитет и перспективи на много хора, заети в производството на автобуси.
Ръководителят на фракцията на ХДС Клаудиус Кранц, пък призовава кмета на Манхайм Петер Курц да преговаря възможно най-скоро с борда на директорите на Daimler Truck за запазване на производството на автобуси в града. „Настоящите кризи в Европа показват колко е важно да имаме ключови индустрии на местно ниво. Досега автобусната секция на Daimler се е възползвала от щампата "Made in Germany" и да се откаже от нея би било голяма грешка.
Възможно е преструкториране на завода
На свой ред експертът от автомобилната индустрия Фердинанд Дуденшофер каза в интервю за кореспондента на Mannheimer Morgen, че заводът в Манхайм има възможност да бъде профилиран за производство на автомобили с нови видове задвижвания. Той, според специалиста, например може да се превърне в "Център за електрически превозни средства" и по този начин да се отдалечи от концепциите за "класическо производство на автобуси, но да се запазят работните места".
EvoBus GmbH е най-големият европейски филиал на Daimler Truck AG. Структурата му включва марки като Mercedes-Benz, Setra, OMNIplus и BusStore. Първите две компании се занимават с проектиране и производство на автобусна техника. Марката OMNIplus се занимава с всичко, което се отнася до поддръжката на машините. От своя страна BusStore продава употребявани автобуси.
Днес компанията е водещ доставчик на пълна гама автобуси както на европейския пазар, така и в световен мащаб. Като част от подразделението Daimler Truck Buses, ние сме не само най-големият в Европа, но и един от водещите световни производители на автобуси. В Германия делът на EvoBus е поне 60%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Ти да видиш!
О времена, о нрави!
Коментиран от #7
13:13 05.07.2022
4 ТаУмВзе
До коментар #2 от "Капитализъм":
Прав Сте! Сами сме Виновновни!Коментиран от #29
13:16 05.07.2022
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
13:26 05.07.2022
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
13:27 05.07.2022
7 456
До коментар #3 от "Ти да видиш!":
Да но завода Тесла все още не работи ,нищо че набираха персонал. Дори не е ясно дали изобщо ще заработи.Коментиран от #10
13:32 05.07.2022
8 щом счетоводителите
Заводите трябва да се ръководят от инженери, които ги интересува качеството а не икономиите! Когато правиш качествени машини, въпреки, че е скъпо те ще изградят име и ще имаш пазари, които търсят качество а не лъскав евтинджос.
Коментиран от #42
13:43 05.07.2022
9 ВЕРНО БЕЕ,,,
14:03 05.07.2022
10 Е, щом казваш...
До коментар #7 от "456":
След като ти и четиримата, които са ти сложили плюсове казвате че завода на Тесла в Берлин не работи, кой съм аз и коя е Тесла за да ви убеждава в обратното, въпреки че отдавна произвежда по 1000 автомобила на седмица и скоро ще затварят завода, за да му разширят производството и да добавят нови производствени линии, за да започне да произвежда все повече от частите на електромобила в самия завод, включително и двигателите, които досега внасяха от Китай.Вие си вярвайте в мармотите, в дядо Коледа и в който си искате и чакайте Тесла да фалира.
И понеже статията е за Mercedes, още през следващата година се очертава Тесла да задмине по производство Мерцедес с всичките им модели, представителства и фабрики по света. Като не говоря само за електрическите модели, а за всякакви автомобили.
Коментиран от #12, #34
14:33 05.07.2022
11 Хора Ковид се върна
14:37 05.07.2022
12 Пепи
До коментар #10 от "Е, щом казваш...":
Tesla да задмине мерцедес ??? Може би цялото производство на теслътъ ще задмине само а-серията на мерцедес .Коментиран от #13
15:30 05.07.2022
13 Ооо, Пепи!
До коментар #12 от "Пепи":
Очевидно идея си нямаш колко е годишното производство на Mercedes и колко е годишното производство на Тесла! Живеете си в някаква собствена реалност.И ако е някаква вероятност 50 на 50 Тесла да задмине Mercedes по продажби през 2023 година, то за 2024 година е абсолютно сигурно.
Въобще няма да се учудя още тази или следващата година Тесла да ги задмине и по печалба, че това също ви беше опорка доскоро.
И понеже автобусите и камионите на daimler се разделиха от леките автомобили като отделна компания, въобще няма да се учудя ако Тесла закупи компанията за тежкотоварни автомобили и да използва производствения капацитет за електрическите си камиони, а защо не и за електрически автобуси. Все пак струват по-малко дори от twitter, който Илон Мъск купува с лични пари, а не с тези на Тесла. Тесла само в кеш в касата има горе-долу колкото е пазарната капитализация на daimler.
Коментиран от #17
15:47 05.07.2022
14 младен
15:54 05.07.2022
15 младен
15:54 05.07.2022
16 Въххх
Коментиран от #27
16:30 05.07.2022
17 Гошо хубавеца
До коментар #13 от "Ооо, Пепи!":
Тесла не може да купи нещо което не се продава,в случая Даймлер.Коментиран от #18
17:18 05.07.2022
18 Дрън-дрън
До коментар #17 от "Гошо хубавеца":
Twitter също не се продаваше. Да си чул нещо за враждебно поглъщане?17:38 05.07.2022
19 Морски
Коментиран от #30
19:15 05.07.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Чистият ариец Мелис Секмен,каза....
19:46 05.07.2022
22 Масов и луксозен
Защото все повече хора предпочитат да си купят некачествена Тесла, вместо за по-малко пари да си купят луксозен Mercedes. Как ще коментираш, че Тесла може да си позволи 35% брутен марж на печалбата - повече от Mercedes и въпреки това да има милиони чакащи поръчки?
Коментиран от #31
19:52 05.07.2022
23 Ляв@т@ резб@ набир@ последов@тели
До коментар #1 от "ТаУмВзе":
Ако Кокорч○, бъде избран от ,,леви" и ,,десни", зя мин.предс. това ще наложи промяна на закона за едн○пол○вите брак○ве. Други страни като: Холандия, Германия, Швеция и Турция ще поискат да обмени с тях ,,неговия" опит. Ще изпреварим другите страни с ,,туризма". Ще направим нац.герои Гн0м, Мрав0яд, К0рни и Пр0ст0т0. А на К0к0рч0 ще построим п@метник!Коментиран от #25
19:56 05.07.2022
24 токото
20:00 05.07.2022
25 дядо благо
До коментар #23 от "Ляв@т@ резб@ набир@ последов@тели":
а защо не и мавзолей мястото от старият е известно на всички20:02 05.07.2022
26 Да живее Германия
Коментиран от #40
20:07 05.07.2022
27 Дивуй
До коментар #16 от "Въххх":
Не се напъвай.Зад Мъск стои правителството на САЩ.Това само идиоти не го разбират.Ти разбираш ли го?Коментиран от #28
21:01 05.07.2022
28 Точно обратното е
До коментар #27 от "Дивуй":
Не се напъвай.Зад Мъск НЕ стои правителството на САЩ. Мъск е постигнал всичко въпреки правителството, което му пречи По всякакви начини, включително като дава 7500 долара за всеки продаден електромобил в Щатите различен от Тесла, за да прави мръсно на Тесла, но въпреки това тя има 80% от пазара на електромобили в Щатите.Това само идиоти не го разбират.Ти разбираш ли го?
21:47 05.07.2022
29 ТОЧКАТА
До коментар #4 от "ТаУмВзе":
МНОГО МЕ ДРАЗНИ ТОВА....,,,САМИ СМЕ СИ ВИНОВНИ,,,!!!!!!!!НЕ Е ТАКА!!!!!!Срещу НАС!!!!се води война от далеч по УМЕН ,СИЛЕН,ЕГОИСТИЧЕН,БЕЗЖАЛОСТЕН ВРАГ С ОГРОМЕН!!!!!!!!!РЕСУРС!!!!!!...ние ПОКАЗАХМЕ КАКВО МОЖЕМ ПО ВРЕМЕ НА СОЦА!!!!!!!БЯХМЕ СРЕДНО!!!!!!!РАЗВИТА ПРОМИШЛЕНО!!!!!!аграрна ДЪРЖАВА!!!!На 27 място в света по ППС/ПАРИТЕТ ПОКУПАТЕЛНА СПОСОБНОСТ!!!!!!!!!!не тъъпият БВП!!!!!!....СЕГА СМЕ НА 76 !!!!!!!МЯСТО В СВЕТА С ОПРЕДЕЛЕНИЕ....ТУРИСТИЧЕСКО АГРАРНА страна!!!!!!!!!!...НЕ ДЪРЖАВА!!!!!!!страна...НЕ ДЪРЖАВА!!!!!!!!И ТОВА!!!!го определят,диктуват,РЕАЛИЗИРАТ!!!!!!!ОТ Бръксел и Вашингтон!!!!!!!!Коментиран от #32
23:00 05.07.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Хм, хм
До коментар #22 от "Масов и луксозен":
Абе още не съм видял някой да си пали мерцедеса. За прехвалента Тесла гледахме скандинавеца какво направи.02:48 06.07.2022
32 Христо Божилов
До коментар #29 от "ТОЧКАТА":
Враг, ясно. И укрите имат силен враг, но превъзхождащите ги руснаци губят хора и техника. Трябваше да се борим и ние, но избрахме Киро Канадеца. Е къде е логиката? 100% пак ще го изберем03:56 06.07.2022
33 нещастници
08:45 06.07.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Ташунко
11:12 06.07.2022
36 Турбодизел
11:39 06.07.2022
37 Къде ми е нощното шкафче?
12:29 06.07.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Дядо Щукар
17:21 07.07.2022
40 Дядо Щукар
До коментар #26 от "Да живее Германия":
Пише се Унищожение. И ми се струва, че модерните концепции ти се размиват с фантастиката. Пък и трябва енергиен ресурс за да бъдат материализирани. Затова дай по-леко с екзалтацията.17:27 07.07.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Кози
До коментар #8 от "щом счетоводителите":
Чехите не могат да сглобят един автобус толкова добре колкото "немците" в завода в Маннхайм?15:29 08.08.2022
43 катран
11:15 31.03.2023