5 53746

Това е електрически TIR от... Mercedes-Benz

  • tir-
  • mercedes-benz-
  • камион

Първите прототипи на акумулаторния камион ще излязат по пътищата още тази година

Това е електрически TIR от... Mercedes-Benz - 1

Mercedes-Benz Trucks публикува първите снимки на бъдещия 40-тонен електрически влекач. Новостта се нарича eActros LongHaul. Прототипът на акумулаторния камион ще бъде представен на изложението за търговски превозни средства в Хановер, Германия, през септември тази година. В момента първите екземпляри на електрическия автомобил преминават през заводски тестове. Серийният TIR ще се появи по пътищата през 2024 година.

Съдейки по изображенията, eActros LongHaul ще получи опростена кабина с тясна LED оптика, минаваща по цялата предна част на кабината. Освен това електрическият камион разполага с голямо предно стъкло и допълнително осветление в горната част на кабината.

Това е електрически TIR от... Mercedes-Benz

Представители на Mercedes-Benz казаха, че специално за електрическия камион компанията разработва "мегаватова" система за зареждане на батерии. С нейна помощ литиево-желязо-фосфатните акумулатори на мавиона могат да се заредят от 20 до 80 процента за половин час.

Това е електрически TIR от... Mercedes-Benz

Без презареждане eActros LongHaul ще може да измине около 500 километра. Това разстояние е достатъчно за повечето превозвачи. Освен това, според стандартите на ЕС, шофьорите на камиони са длъжни да правят 45-минутни почивки на всеки 4.5 часа по пътя. Това е достатъчно време за презареждане на батериите на камиона.

Това е електрически TIR от... Mercedes-Benz

Първият прототип eActros LongHaul ще бъде представен на септемврийското изложение за търговски превозни средства в Хановер, Германия. До края на годината пилотни електрически камиони ще бъдат пуснати по обществените пътища. А през следващата година компанията ще изпрати предсерийни бройки за тестове в реални условия на работа.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    13 0 Отговор
    "С нейна помощ литиево-желязо-фосфатните акумулатори на мавиона могат да се заредят от 20 до 80 процента за половин час."
    Може ли и снимка да видим какво представлява този МАВИОН?

    Коментиран от #2

  • 2 212

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Това е предницата на "тир-а", е ти пък как не знаеш.
  • 3 (Не) ефективност

    4 6 Отговор
    "С нейна помощ литиево-желязо-фосфатните акумулатори на мавиона могат да се заредят от 20 до 80 процента за половин час."

    Тоест с поне един 1мегават, батерията се зарежда с 60% от капацитета, което означава, че капацитетът на батерията е минимум 833 киловатчаса с който изминава 500 километра.

    За 30 минути се зареждат 300 километра.

    Със същия капацитет, камионът на Тесла изминава 800 км(на хартия с максимален товар и максимална скорост, но при практически тестове в реални условия камиона изминава почти 1000 километра), като за 30 минути зарежда 80% от капацитета, тоест ПОНЕ за 640 км.


    Тоест камиона на Tesla трябва да се зарежда два пъти по-рядко, като със същото количество енергия /пари за зареждане, изминава два пъти повече километри.

    Кой ли камион ще избират превозвачите, за които както себестойността на километър така и времето за престой са от ключово значение за тяхната конкурентноспособност и печалби?

    Коментиран от #4

  • 4 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "(Не) ефективност":

    Тесла за коя година ще ще ще започне производството на Семи?На "хартия" бил по добър хахахаха от Мерцедес.

    Коментиран от #5


  • 5 Хартийки

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Ами ако забелязваш ти говоря за реални тестове в реална пътна обстановка. Тези тестове бяха правени преди 3 години, има стотици клипове на камиона от случайни пътуващи, които са го снимали.

    Имах клипове на поне три прототипа, които се тестват по пътищата с товари.

    Какво имат от Mercedes? Нямат дори концепт засега, да не говорим за прототип. Засега има една анимация на фарове. Забележи не на камион, а на фарове.

    Също така все още не са разбрали физичните закони, защото не могат да преминат 500 километровата граница, която сами си поставиха при представянето на камиона на Тесла и казаха че е физически невъзможно да се постигне по-голям пробег на камион и камионът на Тесла е невъзможно да измине 800 км. Не го каза кой да е, а шефът на отдела на камиони на daimler.
  • 6 Анимация 3д

    4 5 Отговор
    Ето го камиона на по обществените пътища. Я сега покажи някой клип на камиона на Mercedes?

    Единствената причина поради която камиона все още не е пуснат е, че няма достатъчно батерии дори за задоволяване на търсенето на настоящите модели, за някои от които се чака по година напред, а в един камион има батерии за 10-15 автомобила.

    Един камион струва 180 хиляди долара, а ако лъжат същите батерии в автомобили ще направят поне 500-600 000 долара приходи, като чистата печалба ще е приблизително колкото стойността, на която ще продадат камиона.

    Е познай Дали искат 180 хиляди долара оборот или 180 хиляди долара чиста печалба от същите тези батерии?

    Коментиран от #7

  • 7 Гошо хубавеца

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Анимация 3д":

    Септември месец ще видим Мерцедеса на изложението в Хановер.Германците ще изпреварят камиона на Тесла.

    Коментиран от #9

  • 8 Данчо ментата

    7 1 Отговор
    Произвели един тестов камион Тесла,снимали клип за реклама,а серийното производство го отлагат вече няколко пъти.Няма да се учудя,ако камиона на Мерцедес се появи по рано от този на Тесла.Кой камион ще изберат превозвачите.Този,който се произвежда.

    Коментиран от #10

  • 9 С какво ще ги изпреварят

    2 6 Отговор

    До коментар #7 от "Гошо хубавеца":

    Ще представят камиона си четири години след Тесла. Като ще има два пъти по-лоши параметри. На кое казваш изпреварване?

    Те и Тесла казаха, че ще почнат производството на следващата година, но още не е почнало заради липса на батерии. Как точно си представяш Mercedes да си набавят достатъчно батерии, ако Тесла не може?
  • 10 Браво! Респект!

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "Данчо ментата":

    Ето един аргумент, на който не мога да противореча. Даже стискам палци на Mercedes, защото доколкото познавам Тесла, ще вземе да пусне своя камион на инат, дори за сметка на финансови загуби.

    Обаче от няколко месеца ме глождят едни съмнения, откакто отделиха камионите на daimler в отделна фирма. Дали не са я подготвили за продажба? Дали Тесла няма да произвежда камионите си във фабриките на daimler?

    Ще поживеем и ще видим.

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Врачок

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    То е близко до акъла за всеки, който го има. Камиона ще се произвежда, когато има батерии за него.

    Кога ще има? И Господ не знае! Откакто е представен камионът имаше ковид криза, финансова криза и война... Засега.

    Чак пък толкова добър врачок да предвиди всичко това няма.

    Коментиран от #13

  • 13 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "Врачок":

    Не е само от батериите, врачок.Тесла няма производствени мощности да произвежда Семи.Не се знае дали електрическите камиони ще пробият на пазара за товарни автомобили.Пак се опитват да ги наложат със забрани.Да не стане като електромобилите,да ги карат само градско или на къси разстояния до 200 километра отиване и 200 км връщане,за да ти е евтино.
  • 14 Врач

    0 5 Отговор
    Вярно не са само батериите. Чиповете също са проблем има и още други проблеми.

    А търсенето не е проблем, защото всичките камиони които могат да произведат за първата година вече са резервирани и ще се търсят още.

    Само че има един доста по-търсен модел - 1,5 милиона заявки за пикапа, за който също трябват батерии и чипове, както и производствени мощности.

    Ще видим кой от двата модела ще е с приоритет да ползва наличните чипове и батерии. А чипове и батерии ще трябват и за новите фабрики в Тексас и Берлин.

    Тоест пак търсиш под вола теле. Търсенето и производствените мощности са най-малкия проблем или по-скоро не са проблем. Просто не им е дошло времето предвид обстоятелствата.

    Хайде направи се на врачок и предвиди какви ще са трудностите през тази и следващата година? Преди 4 години при представянето на камиона мислил ли си за война и пандемия?

    Предвид постоянните питания дали ще продадат половин милион през 2020-та И защо не бил постигнал 50% ръст, очевидно е, че не взимаш предвид тези обстоятелства и не ги смяташ за пречки.

    Коментиран от #16


  • 15 ще го мислим

    3 0 Отговор
    Като почнат да ме изпреварват тия тирове по пътищата.
  • 16 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Врач":

    Който може да направи нещо,го прави.Който не може,си търси извинение.
    Аз мисля,че тази година Тесла няма да постигне 50% ръст.Ще им бъде трудно да достигнат дори бройките от миналата година.
  • 17 Дизела

    4 0 Отговор
    С това чудо май ще съм много често в почивка.

    Коментиран от #18

  • 18 Е колко да е често?

    2 5 Отговор

    До коментар #17 от "Дизела":

    В момента всеки на всеки четири часа и половина си в почивка. Можеш ли да минеш 500 км за четири часа и половина?

    Съвсем отделен е въпросът къде точно ще заредиш, за да си починеш?

    Коментиран от #19

  • 19 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Е колко да е често?":

    Въпросът е колко ще заредиш за половин час почивка и с каква енергия ще караш следващите 4,5 часа?

    Коментиран от #20

  • 20 Научи азбуката

    2 4 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Нали беше инженер уж?
    Написано ти е както в статията, така и от мен в мнение 3.

    Ето ти в статията:

    според стандартите на ЕС, шофьорите на камиони са длъжни да правят 45-минутни почивки на всеки 4.5 часа по пътя. Това е достатъчно време за презареждане на батериите на камиона.


    Според тебе колко километра ще измине за тези 4,5 часа и колко киловатчаса ще му трябват за да ги измине?
    За колко време се зарежда тази енергия?

    Не ти ли омръзна да хейтиш неоснователно? Не знам защо толкова обичаш да мразиш и не можеш да разбереш хора, които харесват нещо, а не го мразят?

    Коментиран от #21

  • 21 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Научи азбуката":

    Колко ще заредиш за 45 минути почивка?Ще може ли с заредената енергия камиона да работи още 4,5 часа?Това го твърдят за камиони на хартия,каквито са камионите на Тесла и Мерцедес.Докато не се изпробва в реални условия,всичко си остава само желание.
  • 22 Нали уж беше инженер?

    1 4 Отговор
    Толкова ли не можеш да сметнеш колко киловатчаса ЕНЕРГИЯ може да се зареди за 45 минути ВРЕМЕ с мегаватова мощност, което е минимум 1000 киловата, но може да е и 2000, защото не се уточнява за колко мегавата става въпрос.

    Как пък за четири години спорове не успя да научиш връзката между мощност, време и енергия?

    Също както и не можа да научиш връзката между скорост - време - разстояние.

    Ако ги знаеше, щеше да знаеш, че максималното разстояние, което може да измине един камион за 4,5 часа е 400 километра в идеални условия, каквито не съществуват в реалността.

    Щеше да знаеш, че щом за 30 минути се зареждат 300 километра, това означава по минута за 10 километра.

    Тоест за 400 км ти трябват 40 минути от 45-минутната почивка. А за 45 минути може да заредиш за 450км.

    Нещо неясно?



    Сметката е елементарна.

    Коментиран от #23, #28

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Грета Тунберг

    1 0 Отговор
    Аз си обичам госта, защото кара Тесла.
  • 27 Гост

    2 0 Отговор
    Ееее,появи се втора Грета.Многониковото,да не си сменил пола?

    Коментиран от #29, #34

  • 28 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Нали уж беше инженер?":

    Къде ги видя тези зарядни станции с мегаватова мощност, многониковото?

    Коментиран от #30, #32

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Грета Тунберг

    0 3 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Скъпи, забравил си си очилата у нас на нощното шкафче, затова не си успял да прочетеш това от статията:

    "Представители на Mercedes-Benz казаха, че специално за електрическия камион компанията разработва "мегаватова" система за зареждане на батерии. С нейна помощ литиево-желязо-фосфатните акумулатори на мавиона могат да се заредят от 20 до 80 процента за половин час."

    Представяш ли си тези псевдоеколози колко въглища ще изгорят, за да го заредят този камион.
    Дизеловата баничарка на другата ми любов е по-екологична!

    Коментиран от #41

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гретa Тунбeрг":

    Малко съм дърт за теб , наближавам 60 години хахахаха хахахаха но мога да те свържа с малкия си син,набори сте.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Турбо

    2 1 Отговор
    Не ми дреме,местя го.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Грета Тунберг":

    Не нося очила, многониковия гост норвежец.

    Коментиран от #42

  • 42 Дали?

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    А трябва да носиш!

    Очевидно имаш проблеми със зрението.

    Коментиран от #43

  • 43 Грета Тунберг

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Дали?":

    Скъпи,защо ти викат многониковото?

    Коментиран от #44

  • 44 Не съм твой тип

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "Грета Тунберг":

    Мен екологията не ме интересува, за разлика от Гост и Турбо. Аз съм от онези, които ги мразиш!

    Лика прилика сте си. Вземете се. Като гледам ти харесват идеологически!

    Коментиран от #45

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Грета Тунберг

    2 1 Отговор
    Мой тип си.Аз харесвам скандинавци с Тесла.