Mercedes-Benz планира да коригира формата на продажбите на автомобили. Според Automotive News Europe, компанията ще намали броя на представителствата си и ще се съсредоточи върху директните продажби, докато дилърите ще бъдат по-ангажирани в следпродажбеното обслужване. Освен това, в името на по-млада аудитория, Mercedes-Benz ще развие онлайн продажбите: до 2025 г. те трябва да представляват една четвърт от всички транзакции.
На първо време Mercedes-Benz ще се съсредоточи в намаляването на броя на дилърите в развитите страни. Така например в Германия броят на шоурумите до 2025 г. трябва да намалее с 20 процента, а в редица други страни от Европа - с 10 процента. В същото време, на най-големия автомобилен пазар в света в Китай, германската компания, напротив, възнамерява да увеличи броя им.
Сега дилърската мрежа на Mercedes-Benz включва около 6500 точки по целия свят, като 1000 са разположени в Германия. Повечето от тях ще бъдат прекласифицирани, тоест няма за получават комисионна от продажбата на автомобил, но няма да инвестират и в реклама. Приходите им от продажби ще паднат, но ще бъде възможно да останат на същото ниво благодарение на следпродажбеното обслужване.
Според финансовия директор на Mercedes-Benz, развивайки директни продажби, компанията ще се доближи до клиента, а също така ще може да наблюдава директно ценообразуването. Продажбите през интернет ще бъдат от полза, като се има предвид „подмладяването“ на аудиторията: средната възраст на купувача на автомобили Mercedes-Benz става все по-ниска през последните години.
Освен това в близко бъдеще компанията възнамерява да преразгледа своята гама , като намали броя на автомобилите от начално ниво и увеличи броя на луксозните. 75 процента от инвестициите ще бъдат насочени към развитието на високия и средня сегмент - Top-End Luxury и Core Luxury, а гамата от Entry Luxury ще бъде намалена от седем на четири модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АнтиГост
15:02 25.05.2022
2 Дфен
15:39 25.05.2022
3 пфууууу
16:08 25.05.2022
4 Факт
16:20 25.05.2022
5 СатанаZ
16:28 25.05.2022
6 ожгтщкш
А и колите стават все повече "комодитита", казано на чист български, и заприличват все повече на телефони с колела, така че новите милионери може би наистина ще ги пазаруват като телефони от уеб сайтове. А като добавим, и че за новите потребители колата е повече моден аксесоар, отколкото средство за предвижване или шофиране съвсем става ясно накъде отиват нещата.
То и амортизацията на колите вече е като на телефоните и лаптопите - 4-5 години. Добре, че вече съм възрастен, та мога спокойно да цъкам с език и да се чудя накъде отива този свят...
17:53 25.05.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.