Волжският автомобилен завод може скоро частично да се върне към производството на автомобили с 16-клапанови двигатели ВАЗ-21129. Припомнете си, че този двигател с мощност 106 конски сили бе инсталиран на моделите Largus и Vesta. Според "Автоград новини" в края на юли около 600 от тези двигатели са били сглобени в завода в Толиати, като някои от тях ще се монтират в последната партида от 240 автомобила Vesta NG.
Говорейки за Vesta, отбелязваме, че по-рано същият източник съобщи, че Ижевският автомобилен завод е успял да намери компоненти за сглобяване. По предварителни данни, след пускането на тази партида от 240 автомобила, производството на Vesta ще бъде прехвърлено в Толиати, за да бъде възобновено през 2023 г. Но сега в Толиати правят само 8-клапанови двигатели ВАЗ-11182, които се инсталират на по-малкия модел Granta.
ВАЗ-11182 е почти напълно локализиран и затова производството му стартира толкова бързо, след като заводът бе спрял работа през пролетта. Но в 16-клапановия ВАЗ-21129 се използват части от Federal Mogul, инжектори Siemens Deka и сензори на Bosch. Може би именно във връзка с това засега говорим само за производството на ограничена партида от 600 двигателя.