Китайските производители на автомобили все още не са постигнали голям успех в областта на продажбата на електрически автомобили на европейския пазар. Според експерти обаче ситуацията ще се промени през следващите няколко години.
Най-известните марки, които внасят автомобили тук в Стария свят, са Aiways, BYD, Great Wall и Nio. Броят на извършените от тях продажби в Европа обаче все още е малък, но фактът, че европейските купувачи са все по-доволни от китайските продукти, добавя оптимизъм.
Според френската консултантска компания Inovev делът на автомобилните производители от Поднебесната империя на европейския пазар вече е около 5.8%. Но тъй като китайците изучават задълбочено характеристиките на този пазар и предлагат по-достъпни модели, в средносрочен план този процент може да се увеличи значително.
Според анализаторската компания Jato Dyamics средната цена на европейски електрически автомобил се е увеличила с почти 7000 евро от 2015 година насам - до 55 821 евро. В САЩ превозните средства за този период са поскъпнали с около 10 000 евро - до 63 864 евро. В Китай, напротив, цената е намаляла от 66 819 на 31 829 евро, което е по-ниско от цената на бензиновите аналози.
Вероятността китайските електрически автомобили скоро да бъдат по-евтини от техните европейски и американски конкуренти е голяма. В КНР производствените разходи са по-ниски и в сравнение с тези в Европа, а и разходите за заплати на служителите в монтажните предприятия са ниски.
Според Патрик Колер, председател на големия френски доставчик на автомобили Forvia, "Китай произвежда добри коли, а Европа не е в състояние да спре вноса."