12 Януари, 2023 12:59 9 281 22

Защо Европа не може да спре китайския внос на автомобили?

  • европа-
  • автомобили-
  • китай

Според френската консултантска компания Inovev делът на автомобилните производители от Поднебесната държава в европа ще продължи да се увеличава

Защо Европа не може да спре китайския внос на автомобили? - 1

Китайските производители на автомобили все още не са постигнали голям успех в областта на продажбата на електрически автомобили на европейския пазар. Според експерти обаче ситуацията ще се промени през следващите няколко години.

Най-известните марки, които внасят автомобили тук в Стария свят, са Aiways, BYD, Great Wall и Nio. Броят на извършените от тях продажби в Европа обаче все още е малък, но фактът, че европейските купувачи са все по-доволни от китайските продукти, добавя оптимизъм.

Според френската консултантска компания Inovev делът на автомобилните производители от Поднебесната империя на европейския пазар вече е около 5.8%. Но тъй като китайците изучават задълбочено характеристиките на този пазар и предлагат по-достъпни модели, в средносрочен план този процент може да се увеличи значително.

Според анализаторската компания Jato Dyamics средната цена на европейски електрически автомобил се е увеличила с почти 7000 евро от 2015 година насам - до 55 821 евро. В САЩ превозните средства за този период са поскъпнали с около 10 000 евро - до 63 864 евро. В Китай, напротив, цената е намаляла от 66 819 на 31 829 евро, което е по-ниско от цената на бензиновите аналози.

Вероятността китайските електрически автомобили скоро да бъдат по-евтини от техните европейски и американски конкуренти е голяма. В КНР производствените разходи са по-ниски и в сравнение с тези в Европа, а и разходите за заплати на служителите в монтажните предприятия са ниски.

Според Патрик Колер, председател на големия френски доставчик на автомобили Forvia, "Китай произвежда добри коли, а Европа не е в състояние да спре вноса."


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Някой

    8 46 Отговор
    Не ми се вярва тези китайски тенекии за еднократна употреба скоро да пробият в Европа, защото нямат дилърства както и трябва да се покриват гаранционни ремонти ...

    Коментиран от #3, #6, #7, #21

  • 2 Ами да

    51 10 Отговор
    Ще стане като с битовата електроника. След 10-15 години само облъчени пенсионери ще карат безценните евро таралясници

    Коментиран от #8

  • 3 Не се притеснявай

    44 7 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Това да не са германските строители, на които само разрешителното за строеж им отнема две години чакане преди да са направили и първа копка?

    Китайците построиха фабриката на Тесла от първа копка до първи продаден автомобил за по-малко от една календар на година, само два месеца след като беше закупена земята, а ти си се притеснил как ще направят представителства и сервизни центрове, които по същество са малки по размер халета? Да не говорим за възможността да закупят сервизни центрове на някоя европейска марка, заедно със самата марка!

    Очевидно подценяваш китайците, технологичните и икономическите им възможности, както и амбициите на партията им.
  • 4 МалкоЛогика

    26 1 Отговор
    Ако го спре, ще има сериозен недостиг на автмобили. С тези спрели заводи за стъкло, алумиий и стомана в Европа, трудно се правят нови автомобили.
  • 5 Господаря казва

    11 1 Отговор
    Ние изпълняваме! Слава !
  • 6 Ъхъ

    34 5 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Отдавна европейските автомобили също са за еднократна употреба! Не могат да достигнат и гаранцията от 5г. преди да се разпаднат и пристигнат у нас. Не говоря разбира се за скъпите автомобили!
  • 7 Някой

    37 8 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Мога да ти кажа, че тези китайски тенекии м повечето случаи да по-добри и по-евтини от европейските си аналози. Само бавното разчупване на стереотипите пречи да са по-масови в Европа.
    Но, и това ще стане

    Коментиран от #9

  • 8 Горд пенсионер

    8 4 Отговор

    До коментар #2 от "Ами да":

    Що бе , Москвича ми да не е китайски ?!
  • 9 Не се притеснявай

    35 7 Отговор

    До коментар #7 от "Някой":

    По-ниската цена на китайските автомобили много бързо ще разчупи стереотипите.

    Засега напълно естествено всеки бяга от непознатото, но заради цената много ще се престрашат, защото и европейските марки за които искат два пъти повече пари не са цвете за мирисане и имат доста проблеми. Като си взел автомобила два пъти по-евтино поне ще имаш успокоението, че за толкова пари толкова.


    И тогава ще лъсне истината че всъщност два пъти по-евтините китайски автомобили са по качествени от европейските и предлагат много повече технологии и удобства.

    Коментиран от #10, #13

  • 10 Някой

    26 8 Отговор

    До коментар #9 от "Не се притеснявай":

    Потвърждавам, че е точно така. От 8 месеца карам нов китайски автомобил. Пълен с екстри, които и средния клас нови европейски модели нямат. Комфортна е. Тиха е. Изглежда много добре. Двойно по-ниска цена.
    Е, няма разпознаваема от масата емблема, но какво от това?

    Коментиран от #12, #18

  • 11 666

    6 29 Отговор
    Защо всеки се е вторачил в цените. Не се ли напатихме от евтини китайски ментета. Но едно е да загубиш 40, 50 евро, а да загубиш 30000 евро е много различно. Винаги евтиното излиза по скъпо. По добре стар мерцедес отколкото ново китайско менте.
  • 12 Иво

    10 5 Отговор

    До коментар #10 от "Някой":

    Вероятно караш тротинетка и тя има екстри. хаха
  • 13 Пешо

    7 9 Отговор

    До коментар #9 от "Не се притеснявай":

    Ниска цена казваш. Това да не е бормашина та да прежалиш 100 кинта. Ако купиш кола трябва да прежалиш 60000. Колко хора могат да си позволят този лукс.
  • 14 Иванушка🇺🇲

    11 19 Отговор
    Вкъщи имам четири резачки тип евтина китайка. Като сметнах колко пари съм дал за тези боклуци можех да си купя щил от среден клас за 500 лева. Но ако това са коли би трябвало да съм изхвърлил над 200 бона. Вие смятайте далаверата от евтини китайки.

    Коментиран от #17

  • 15 брокер

    3 11 Отговор
    Тези макети да си ги лъзгат в Русия.
  • 16 Нищо лично

    23 3 Отговор
    погледнете в тубата ревюта на коли от изложението в Китай този месец, има доста ревюта. Общо взето електромобилите им вече са над европейските и то със собстввни технологии, които доста бързо развиват. Гледах едно сравнение между GLS и някъв китайски премиум, които беше на 80000 долара нов. Китаеца би мерцедеса почти по всички показатели, а най-впечатляващото беше, че е с доживотна гаранция. В скоро време и на автомобилния пазар ще се случи с това което стана при телефоните - европйските марки отидоха в небитието.
  • 17 От кога са ти резачките

    21 1 Отговор

    До коментар #14 от "Иванушка🇺🇲":

    И на каква цена ги купи?

    Ааааа, забравих. Купил си ги по 100 лв и ги сравняваш с резачка за 500 лв? И какво очакваш в случая? А ако беше дал 400 лв за китайска резачка, дали нямаше да е по-висок клас от средния клас на stihl?

    Другия път си купи някое китайско менте телефон за 100 лв или по-малко и го сравнявай с iphone или дори среден клас samsung.

    А дали ако дадеш 1500 - 2000 лв за китайски телефон ще останеш недоволен?
  • 18 Къде може

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Някой":

    да видим това чудо на техниката и да направим сравнение с 1-годишна средно-европейска кола, ей така за теста!? Съвсем сериозно и добронамерено питам!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Василев

    2 7 Отговор
    Като им знам другите стоки, не бих си поверил живота на китайски автомобил.
  • 21 Съдията Дред

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Някой":

    Имат си и дилърства, и сервиз. Включително и у нас.
  • 22 Гост

    1 0 Отговор
    Ще се карат китайски коли особено като са на плловината на европейските аналози...Всичко ще съсипят с тази зелена сделка в ЕС.