Съвременните автомобили не се нуждаят от същото загряване на двигателя през зимата като едновремешните коли, защото сега електрониката коригира всички процеси. Това мнение изрази автоексперт от германската организация TUV.
Той подчерта, че такъв стереотип (да работи няколко минути на празен ход) е останал от времето, когато двигателите с вътрешно горене са имали карбуратори и такива коли могат да блокират, ако двигателят не се загрее предварително.
"Карбураторът е по същество „готвач“, който смесва частица бензин с въздух и това впоследствие се засмуква в цилиндъра. Върши работата си механично, всичко това е доста просто, примитивно и има своите недостатъци.
Следователно, ако говорим за новите технологии на сегашните автомобили, тогава трябва да кажем, че те не се нуждаят от загряване на място. Напротив, колата загрява по-добре по време на движение“, обяснява експертът.
Основното условие е обаче е, да не натоварвате колата веднага, карайте бавно първите 2-5 километра. Според специалистите някои шофьори палят двигателя, за да влязат в загрят салон на колата или пък за да се размразят стъклата.
В тази ситуация също трябва да се действа внимателно, защото е логично да загреете колата, за да не надраскате стъклото с твърдата стъргалка. Само в този случай можете да загреете колата на място, за кратко, така че стъклото да се размрази, за да подобрите видимостта“, обяснява още специалистът.