Макар и все още топло, зимният сезон е на прага ни и трябва да помислим за "преобуването" на колата. Има обаче някои нюанси при смяната на летни със зимни гуми, които ще ви спестят, както пари, така и излишни нерви. Ето е шест съвета от специалисти, които ще улеснят живота ви.
Да се балансират или не?
Ако сте карали малко със зимните гуми миналия сезон и не сте усетили вибрации до пролетта, можете да си спестите парите за баланс. Първите дни след преобуването наблюдавайте поведението на автомобила при различни скорости. Ако не усещате "биене" няма нужда да балансирате колелата.
Къде да поставя по-малко износените гуми?
Повечето от спирачните сили се реализират върху предните колела. И повечето автомобили сега са с предно предаване. Затова гумите с по-голяма височина на протектора трябва да се поставят отпред. Освен това износването на предните гуми на всички превозни средства (независимо от типа задвижване) е по-високо. И след време ще се изравнят по височина на грайфера с по-изтърканите задни гуми.
Трябва ли да смазвам болтовете?
Някои производители на автомобили забраняват смазването на крепежни елементи на колелата. Очевидно те не знаят за нашите зимни пътища, които се обработват с нещадящи автомобила реагенти. И за да се разхлабят крепежните елементи през пролетта, нанесете тънък слой смазка. Но само върху резбата, а не върху полусферичната част на болта или гайката. Вместо смазка можете да използвате и антикорозионен агент.
Как да затегна правилно крепежните елементи?
Когато затягате с ударни гаечни ключове, болтовете и гайките за закрепване на колелото трябва първо да се затегнат на ръка и след това да се подхванат с ударния ключ. В противен случай съществува риск от повреда на резбата. Не затягайте със всичката си сила. Препоръчителният въртящ момент е не повече от 100-120 Нм, но това се прави с помощта на динамометричен ключ. Тогава няма да се налага да се занимавате с възстановяване на резбите в главината или смяна на болтове на колелата.
Как да помпам?
Обикновено монтираме зимни гуми, когато температурата на въздуха е все още положителна . Впоследствие ще стане по-студено. Това означава, че налягането в тях ще пада с около 0.1 bar на всеки 10 °C. Затова при смяна на гуми е по-добре гумите да се пренапомпат малко - с около 0.2 бара.
Какво друго да правя?
При смяна на колелата е полезно да се провери състоянието на спирачните механизми, кормилните щанги, сферичните шарнири, стабилизаторите и маншоните на шарнирите и полуоските.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Голата истина
10:32 22.10.2023
2 да де
Коментиран от #11
10:37 22.10.2023
3 Кольо,
Това лято беше горещо и единствено в по острите завои предните гуми свиреха,останалото си е ок.
10:51 22.10.2023
4 Мечо
Коментиран от #6
10:51 22.10.2023
5 Поговорка
Коментиран от #14
11:04 22.10.2023
6 Хихи
До коментар #4 от "Мечо":
Зимата не спиш ли бре Мечо...11:05 22.10.2023
7 Пробвайте
12:45 22.10.2023
8 Студено време
12:53 22.10.2023
9 30+ градуса
13:30 22.10.2023
10 DW смърди
Ако улиците ви са пълни с дупки то тогава няма смисъл от баланс, защото след 2-3 седмици балансът вече го няма.
"ударни гаечни ключове"? Може би Гугъл транслейт?
13:43 22.10.2023
11 Ицо
До коментар #2 от "да де":
Забрави да споменеш и футболаКоментиран от #12
13:43 22.10.2023
12 КОН НА Г 4🐴...със зимни подкови
До коментар #11 от "Ицо":
ТЕ ТИЯ „разбиращи” СА ДЕСЕТИНА В БФС...И ТЕ ИМАТ СЛУЖЕБНИ КОЛИ....
Коментиран от #15
14:18 22.10.2023
13 Гумаджия
Има сервиз който работи
Бързо,качествено и евтино
Но ти имаш право да си избереш само две от техните качества
15:32 22.10.2023
14 Дрън-дрън
До коментар #5 от "Поговорка":
Акъл ми дай, аз ще направя пари - се казва.16:08 22.10.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.