22 Октомври, 2023 10:30 9 594 15

Шест често срещани въпроса (и грешки) при смяна на гумите за зимата

  • гуми-
  • зима-
  • съвети

Съвети от специалисти, които ще ви спестят и нерви, и пари

Шест често срещани въпроса (и грешки) при смяна на гумите за зимата - 1

Макар и все още топло, зимният сезон е на прага ни и трябва да помислим за "преобуването" на колата. Има обаче някои нюанси при смяната на летни със зимни гуми, които ще ви спестят, както пари, така и излишни нерви. Ето е шест съвета от специалисти, които ще улеснят живота ви.

Да се ​​балансират или не?

Ако сте карали малко със зимните гуми миналия сезон и не сте усетили вибрации до пролетта, можете да си спестите парите за баланс. Първите дни след преобуването наблюдавайте поведението на автомобила при различни скорости. Ако не усещате "биене" няма нужда да балансирате колелата.

Къде да поставя по-малко износените гуми?

Повечето от спирачните сили се реализират върху предните колела. И повечето автомобили сега са с предно предаване. Затова гумите с по-голяма височина на протектора трябва да се поставят отпред. Освен това износването на предните гуми на всички превозни средства (независимо от типа задвижване) е по-високо. И след време ще се изравнят по височина на грайфера с по-изтърканите задни гуми.

Трябва ли да смазвам болтовете?

Някои производители на автомобили забраняват смазването на крепежни елементи на колелата. Очевидно те не знаят за нашите зимни пътища, които се обработват с нещадящи автомобила реагенти. И за да се разхлабят крепежните елементи през пролетта, нанесете тънък слой смазка. Но само върху резбата, а не върху полусферичната част на болта или гайката. Вместо смазка можете да използвате и антикорозионен агент.

Как да затегна правилно крепежните елементи?

Когато затягате с ударни гаечни ключове, болтовете и гайките за закрепване на колелото трябва първо да се затегнат на ръка и след това да се подхванат с ударния ключ. В противен случай съществува риск от повреда на резбата. Не затягайте със всичката си сила. Препоръчителният въртящ момент е не повече от 100-120 Нм, но това се прави с помощта на динамометричен ключ. Тогава няма да се налага да се занимавате с възстановяване на резбите в главината или смяна на болтове на колелата.

Как да помпам?

Обикновено монтираме зимни гуми, когато температурата на въздуха е все още положителна . Впоследствие ще стане по-студено. Това означава, че налягането в тях ще пада с около 0.1 bar на всеки 10 °C. Затова при смяна на гуми е по-добре гумите да се пренапомпат малко - с около 0.2 бара.

Какво друго да правя?

При смяна на колелата е полезно да се провери състоянието на спирачните механизми, кормилните щанги, сферичните шарнири, стабилизаторите и маншоните на шарнирите и полуоските.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Голата истина

    10 6 Отговор
    Най важното да се намери качествен и евтин сервиз
  • 2 да де

    25 4 Отговор
    У назе всеки разбира от коли, жени и политика чакам коментари по въпроса с гумите ще бъде забавно.

    Коментиран от #11

  • 3 Кольо,

    26 7 Отговор
    Аз целогодишно карам колата със така наречените всезонни гуми и нямам никакви проблеми с поведението на пътя.
    Това лято беше горещо и единствено в по острите завои предните гуми свиреха,останалото си е ок.
  • 4 Мечо

    8 18 Отговор
    Ас зимните и летните лятото летните отпрет а зимните отзат зимата зимните отпрет

    Коментиран от #6

  • 5 Поговорка

    15 5 Отговор
    Акъл не щем, пари ми дай.

    Коментиран от #14

  • 6 Хихи

    24 1 Отговор

    До коментар #4 от "Мечо":

    Зимата не спиш ли бре Мечо...
  • 7 Пробвайте

    15 18 Отговор
    През 2-3 месеца смазвам спирачките, накладките и дисковете с двигателно масло. Намазвам ги изцяло. Това ги пази от бързо износване и корозия
  • 8 Студено време

    5 16 Отговор
    Преди зимата винаги слагам на резбата на болтовете и от вън епоксина смола. Така се пазят от разхлабване от ниските температури и замърсяване
  • 9 30+ градуса

    11 6 Отговор
    На всички предвидливи водачи, които вече сложиха зимни гуми, честито! Преди Хелоуин зимни гуми не се слагат.
  • 10 DW смърди

    13 2 Отговор
    "Да се ​​балансират или не?"

    Ако улиците ви са пълни с дупки то тогава няма смисъл от баланс, защото след 2-3 седмици балансът вече го няма.

    "ударни гаечни ключове"? Може би Гугъл транслейт?
  • 11 Ицо

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "да де":

    Забрави да споменеш и футбола

    Коментиран от #12

  • 12 КОН НА Г 4🐴...със зимни подкови

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ицо":

    ТЕ ТИЯ „разбиращи” СА ДЕСЕТИНА В БФС...
    И ТЕ ИМАТ СЛУЖЕБНИ КОЛИ....

    Коментиран от #15

  • 13 Гумаджия

    11 0 Отговор
    До голата истина
    Има сервиз който работи
    Бързо,качествено и евтино
    Но ти имаш право да си избереш само две от техните качества
  • 14 Дрън-дрън

    7 2 Отговор

    До коментар #5 от "Поговорка":

    Акъл ми дай, аз ще направя пари - се казва.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.