Last news in Fakti

12 Декември, 2023 11:58 48 767 71

Експерт обяснява как се загряват двигателите на съвременните автомобили през зимата

  • двигател-
  • зима-
  • загряване-
  • съвети

Той е на мнение, че те нямат нужда от загряване на място

Експерт обяснява как се загряват двигателите на съвременните автомобили през зимата - 1

Съвременните автомобили не се нуждаят от същото загряване на двигателя през зимата като едновремешните коли, защото сега електрониката коригира всички процеси. Това мнение изрази автоексперт от германската организация TUV.

Той подчерта, че такъв стереотип (да работи няколко минути на празен ход) е останал от времето, когато двигателите с вътрешно горене са имали карбуратори и такива коли могат да блокират, ако двигателят не се загрее предварително.

"Карбураторът е по същество „готвач“, който смесва частица бензин с въздух и това впоследствие се засмуква в цилиндъра. Върши работата си механично, всичко това е доста просто, примитивно и има своите недостатъци.

Следователно, ако говорим за новите технологии на сегашните автомобили, тогава трябва да кажем, че те не се нуждаят от загряване на място. Напротив, колата загрява по-добре по време на движение“, обяснява експертът.

Основното условие е обаче е, да не натоварвате колата веднага, карайте бавно първите 2-5 километра. Според специалистите някои шофьори палят двигателя, за да влязат в загрят салон на колата или пък за да се размразят стъклата.

В тази ситуация също трябва да се действа внимателно, защото е логично да загреете колата, за да не надраскате стъклото с твърдата стъргалка. Само в този случай можете да загреете колата на място, за кратко, така че стъклото да се размрази, за да подобрите видимостта“, обяснява още специалистът.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 115 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 експерт рацер

    56 46 Отговор
    На пълна газ се загряват и на първа да загреят и гумите.
  • 4 САП

    197 5 Отговор
    Проблема зимата загряването на механичните компоненти и смазването им.
    Електрониката наистина коригира горенето, но не може да стопли металите. Трябва си време термичните процеси са бавни и не може да се избяга от тях.

    Коментиран от #8, #64

  • 5 Стига стари дъвки!

    156 11 Отговор
    А тоя голям специалист може ли да обясни как електрониката има способността да се справи с разширението и свиването на металите и течностите (масла гориво и т. н.) при различни температури? Освен реклама на електрониката нищо съществено не се казва. Никой не може да ме убеди, че е по добре да натовариш двигател преди да е достигнал работната си температура и да добие функционалните си качества.

    Коментиран от #17

  • 6 Калпазанин

    122 4 Отговор

    До коментар #1 от "Мишо":

    "Специалиста" говори неслучайно глупости. За да си сменят колите швабите не през три а през две години
  • 7 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    132 11 Отговор
    Не загрявайте на място, ама не я натискайте няколко километра докато е студен мотора.....сам влиза в противоречие със себе си.
    Всеки български шофьор, говоря за старото поколение знае, че неподгряването е убиец на мотора....
  • 8 Дуньо простия

    96 1 Отговор

    До коментар #4 от "САП":

    В старите двигатели сеъщо се коригират, но по механичен начин. Ъгълът на предварение на запалването се коригира от центрабежния регулатор, който се намира в делкото (под авансовата плочка), а при някои има и вакуумен регулатор, който е вързан за карбуратора, и намаля ъгъла на предварение на празен ход. За обогатяване на сместа, за по-лесно стартиране, в карбуратора има клапа, която ограничава количеството въздух, за да стане сместа по-богата. В някои карбуратори се задейства автоматично, според температурата, а в съветските коли, ръчно, с жило. На "шАфьорски" език, така наречения "смукач".

    Коментиран от #60

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Гост

    85 18 Отговор
    Статията има смисъл. Много от горните коментари пропускат нещо важно от статията. Съветът е да се се запали колата и да се кара бавно, без резки ускорения и високи обороти първите няколко километра. Аз ще добавя, че колата се пали с натиснат съединител, за да не се върти първичния вал на скоростната кутия, съответно неразбитото и смръзнало масло в нея, което заради своя вискозитет създава съпротивление на стартера, съответно е необходима повече енергия за стартирането му. След като се стартира автомобила, се отпуска съединиятелят и се изчаква около 10-20 секунди, за да се разбие маслото в картера и скоростната кутия. След това се потегля като първите 100, 200 метра се кара бавно, почти без газ, за да се затоплят и разнесат маслата. След това първите 2-3 километра се кара както препоръчват в статията. Важното е да се отбележи, че автомобилът загрява много по-бързо в движение отколкото в покой, което минимизира негативния ефект от увеличените хлабини при студени старт. Ако времето е много студено - под -10 например, е добре да се включи лек консуматор преди старт на двигателя. Такъв може да са габарити, духалка на парното и да се остави да работи 30-60 секунди. След това време консуматорът се спира и се стартира двигателят. Тази техника възбужда леко акумулатора преди той да отдаде ударно мощност за стартера.

    Коментиран от #14, #24, #47, #53

  • 11 Гост

    22 56 Отговор
    Съвременните автомобили разполагат с електроника която допълнително повишава температурата на антифриза, както и повишава оборотите / играе с клапана на маслената помпа, защото са на ток. И го прави по определени алгоритми, които са невъзможни за старите коли. Научно е доказано, че загряването на място износва двигатела повече!

    Коментиран от #15

  • 12 Миусука Мадото

    54 4 Отговор
    Мойто дизел зимъска - поне две-три минути да поработи и послед баааавно и славно - вперед! Единстеното, което кореспондира с приказките на специалисто от статията е, че не го насилвам първите три-ветири-пет километра.
  • 13 Специалиста

    63 9 Отговор
    говори каквото трябва -за да може сегашните недоучили младежи с времето да си сменяват и ремонтират колите по-честичко,по-честичко,а не като дъртите магарета от омразния соц. -да мислят с главите си когато използват нещо,мдаммм...

    Коментиран от #67

  • 14 Я излез

    47 6 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    От пред блока на булеварда и "карай бавно" , иначе теорията си я изпипал.
  • 15 Дуньо простия

    34 14 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    За износването на двигателя при ниски температури е виновна богатата смес, която постъпва в цилиндъра, за да може да запали. Понеже е студено, горивото кондензира по стените на цилиндъра, докато постъпва в него, и отмива маслото. Затова дизеловите двигатели са по-износоустойчиви, защото при тях, при такт всмукване, когато буталото се движи надолу към ДМТ, и стените на цилиндъра се откриват, постъпва само въздух. Когато се впръска горивото, буталото е само наколко градуса преди ГМТ, и стената на цилиндъра е скрита. Докато при бензина, когато постъпва горивната смес, буталото слиза надолу, и стените на цилиндъра се откриват.

    Коментиран от #16, #18

  • 16 Гост

    14 37 Отговор

    До коментар #15 от "Дуньо простия":

    Как ще постъпва само въздух при такт всмукване? Какво сгъстяваш при такт сгъстяване тогава. И при двата вида мотори се извършва контролирано впръскване на гориво при такт всмукване. Разликата между бензина и дизела е, че при дизела такт сгъстяване възпламенява горивото и започва такт работа, а при бензина след такт сгъстяване се подава искра и тогава започва такт работа. Прав си за обогатената сме, че отмива маслото, но това е защото първо бензинът има по силни отмивни качества от дизела и второ защото при богата смес остава недоизгорено гориво в цилиндрите. Точно то отмива маслото.

    Коментиран от #19

  • 17 вс3едрфтг

    26 13 Отговор

    До коментар #5 от "Стига стари дъвки!":

    Разбирко Пробиташки, избери си студен ден според прогнозата и ще проверим сутринта как загрява по-бързо колата- на място и работеща на празен ход или в движение кротко и спокойно с допустимите 50км/ч в града...
    Буквално ЕДИНСТВЕНОТО което изисква около 30 секунди да бъде подгрявано на място е маслото в автоматичната скоростна кутия- все пак в кутия с хидротрансформатор (обичайният автомат- НЕ роботизирана кутия като DSG и НЕ вариатор) има в порядъка на 10+литра масло което и без друго е доста по-гъсто и в студа си е нужно време да заработи кутията правилно...
    А относно свиването на металите в студа шъ тъ уткрехнъ- технологиите толкова напреднаха, че днес хлабините при студен модерен двигател са В ПЪТИ ПО-МАЛКИ от тези при старите двигатели от преди 50 години... Съвсем буквално казано- ако сглобиш един двигател на Опел от 70-те години по днешните правила за допустими хлабини той буквално ще блокира след 10 минути работа... И това сме го пробвали лично...

    Зимата палите колата, слагате колана, настройвате си парното и музиката (дотук са около 20 секунди) и потегляте тихо, кротко и спокойно... Ако сте с автоматик държите спирачката, минавате в ръчен режим и превключвате предавките доколкото ви позволи компютъра- обикновено повече от 3-та не позволява да включите така... После връщате в D и си потегляте, желателно (но не задължително) е да сложите в зимен режим автоматика... След 3 минути движение колата ще е загряла повече отколкото след 10 минути работа
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Дуньо простия

    29 9 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Не Ви е ясен дизеловия двигател. Винаги при всмукване в цилиндъра постъпва само въздух. При сгъстяване, от самото компресиране, въздуха се нагрява до висока температура, която да доведе до самозапалване на горивото при впръскване. Вече в съвременните двигатели, през разните им там с-ми, се засмукват и част от изгорелите газове, ама това вече е друга работа.

    Коментиран от #20

  • 20 Гост

    17 2 Отговор

    До коментар #19 от "Дуньо простия":

    Поправям се. Прав си.
  • 21 Имахме спор преди време

    16 13 Отговор
    с един професор по механика. Разправяше ми, че нов автомобил няма нужда от разработка и подгряване. Той смени 3 автомобила все с повреди, моя дарак още бичи като нов.
    Обикновено подгрявам на место около минута на около 1000 оборота/мин с натиснат педал на спирачката и на скорост при автоматика. После както в статията. Другия ми автомобил дизел с турбо и ръчка загрявам 2 - 3 пъти по дълго и се старая да не надхвърлям 2000 оборота на ход докато маслото не достигне 40С.

    Коментиран от #27

  • 22 Трифонов

    34 5 Отговор
    Много експерти, много знаещи. Браво! Да а най-добре и на 3 и на стартер(ако имаш силен акумулатор) така никаква работа на място. И маслото ще качва в движение! Ало експерти, целта е да съкращавате живота на двигателя. Да ви купуват новите изцедени малолитражни, астматични двигателчета.
  • 23 Румен

    24 6 Отговор
    Не слушайте тези експерти. Двигателя трябва да се загрее до кат видите че температурата на антифриза е в нормалните граници. Тогава всичко си пасва на мястото. Защото и цилиндрите спрямо буталата имат еднаква температура. И най важното е че така двигателя има по дълаг живот. И другото е че икономисвате горивото, което наще мафиоти го вдигат всеки месец.

    Коментиран от #55

  • 24 Ногу си прав пич

    30 2 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    На кой да те чете?!? Сегашните шофьори се раждат вече научени! И верват на разни псевдо разбирачи...и на BG мама...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Циник

    20 0 Отговор
    Така са ни учели на шофьорските курсове още миналия век; дори и когато карахме несъвременни автромобили от соц ерата. Не знам какъв е тоя карбураторен автомобил дето ще блокира от незагрят двигател при нормално каране. !е двигателя не трябва да се натиска и форсира преди да е загрял, това да, това важи и за съвременните автомобили. просто има някои незаобиколии закони на физиката.
  • 27 Шофер

    9 10 Отговор

    До коментар #21 от "Имахме спор преди време":

    И как мериш температурата на маслото в реално време? Ти да не караш кафеварка с датчик??

    Коментиран от #28, #31

  • 28 Температурата на двигателя

    10 2 Отговор

    До коментар #27 от "Шофер":

    Ама то требе и малко пипи за това. Или просто да се заяждаш?

    Коментиран от #29

  • 29 Шофер

    10 6 Отговор

    До коментар #28 от "Температурата на двигателя":

    Не се заяждам. Колегата говори за температура на маслото. Температурата на таблото показва температурата на антифриза и тя няма нищо общо с температурата на маслото, особено при студен двигател. Обърни внимание как може да караш бая време и датчикът за температурата още да е залепен за нулата; това е защото чака да се отвори някакъв термостат за да почне да върти из цялата система. По това време маслото отдавна е вдигнало температура ама никой не знае колко точно, освен ако нямаш вътре датчик, както е в скъпите кафеварки. А и точната температура, в случая 40 градуса, е невъзможно да се определи от оня мизерен датчик, дори и да има някаква корелация. Ама който иска да си загрява колата на 2000 оборота; те сервизите и те трянва да живеят от нещо.

    Коментиран от #33, #35

  • 30 Бедняка

    11 9 Отговор
    При това скъпо гориво никакво подгряване на място, паля на полу саидинител и отлитам и ако има наклон гася двигатела и на свободна
  • 31 Температурата на двигателя

    11 1 Отговор

    До коментар #27 от "Шофер":

    се мери от датчик/сензор/ монтиран на главата на двигателя. Където е и най-критично към прегряване. Затова ако проверите температурата на радиатора за охлаждане на антифриза и на главата на двигателя при работил 2-3 мин. студен старт двигател ще намерите разлика. Изправен термостат не отваря преди да е достигната работна температура в блока и главата на двигателя. При температура на главата на двигателя 40С толкова приблизително е и на маслото. Дебита на помпата за маслото е доста голям и при достигане на тази температура маслото от картера е преминало през системата десетки пъти и се е затоплило. Затоплянето на маслото е критично на турбо двигателите заради високите обороти на въртене.
    Надявам се това да внесе малко яснота.

    Коментиран от #36

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Колега

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "Шофер":

    Грешиш. Това което виждаш на таблото е температурата в двигателя. Датчика който е на радиатора се използва да включи вентилатора на радиатора при необходимост. Стрелката на уреда не мърда защото практически не отчита под определена температура. При някои автомобили има възможност да се наблюдават отделни параметри на двигателя/данни/ които се отчитат в диагностичен режим в цифров вид. Ако се наблюдава едновременно този показател, ще се забележи, че температурата започва да се покачва много бързо след старта на двигателя. При това уреда със стрелката не отчита нищо до определена температура.

    Коментиран от #34

  • 34 Шофер

    9 8 Отговор

    До коментар #33 от "Колега":

    Може и така да е. Моята кола, Хонда дизел, трябва да я карам в нормален режим поне около 3-4 минути за да мръдне датчика, ако е много студено даже повече, до 5 минути. Значи трябва да я загрявам на място поне 5 минути преди да тръгна?? Кажете го това на някой от Хонда и да видим какво ще ви каже. Японците са любезни, та може и да не ви кажат какво точно си мислят ама все пак пробвайте :) А, както казва и колегата отгоре, тоя датчик не се знае точно какво и кога го мери, главата на двигателя е доста далеч от картера, все пак. Така че, за такива упражнения като точно мерене на температурата на маслото при студен двигател е абсолютно безполезен. Всеки знае къде и как се движи маслото в един ДВГ и е ясно, че то започва да се загрява веднага. Кога достига 40 фрадуса, признавам си, не знам, но знам че без датчик директно в картера няма как да го знам точно. Приятно и безопасно каране на всички!! И не си загрявайте колите по 5 минути зяпайки в датчика, моля ви!! Само цапате въздуха с полуизгорели газове. Аригато гозаимасу!!
  • 35 Още малко инфо

    10 1 Отговор

    До коментар #29 от "Шофер":

    Автомобила ми при студен старт /зиме и лете/ след старта поддържа 1500 оборота за известно време. После оборотите плавно намалят. При другият ми автомобил е подобно и е така до достигане на определени изисквания.
    И при други автомобили е така. Това се прави защото при по високи обороти има по добро завихряне в горивната камера и по пълно изгаряне на горивото при студен двигател.
    Писал съм, че се старая да не надхвърлям при възможност 2000 оборота при ход на автомобила докато не загрее маслото. Това в критично на турбото. Не загрявам на место на 2000 оборота.

    Коментиран от #38

  • 36 Циник

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "Температурата на двигателя":

    Благодаря за информацията; но вижте моя отговор по-горе. Датчикът не помага да знаем каква е темературата на маслото в реално време веднага след запалване, когато искаме да го знаем. Почне ли да показва вече отдавна е трянбвало да тръгнем, макар и плавно, без мръсна газ.
  • 37 ганю

    14 4 Отговор
    идиоти колкото искате
    ако зимата когато станете или сте премръзнали
    да му дръпнете на студа един спринт добре ли ще ви е
    ами и с машината е така по добре я подгрей докато смени звука чува се
    и после карай
  • 38 Шофер

    3 6 Отговор

    До коментар #35 от "Още малко инфо":

    Знам, бъзикам се. Аз първите 5 минути избягвам да вдигам повече от 1500-2000; то дизелът и без това не му е нужно повече в повечето случаи. Но факт е, че още през 80-те ни учеха, и то сериозни специалисти, не лаици, че кола се пали и се тръгва веднага, бавно, без много газ. Да, сега има и турбо, ама 1. за това има тънки масла и 2. повечето турбокомпресори почват да въртят над определени обороти и ако не караш като дивак той няма да се натоварва при студено тръгване. А тия дето тръгват с мръсна газ техните коли ги пиши бегали дори и да са загрети :)

    Коментиран от #41

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 джони

    6 0 Отговор
    Много приказки, много нещо, една песен време и потеглям.
  • 41 Една корекция

    9 0 Отговор

    До коментар #38 от "Шофер":

    Турбото си върти на всички обороти но ефекта от него се усеща над определени обороти. Обикновено 1700 -1800.
  • 42 Хахахаха

    3 3 Отговор
    Ама сте прости на поразия и вие и експертите ви
  • 43 НЕ НИ ОБЯСНЯВАЙТЕ ЩОМ ЕКСПЕРТА Е НАДЕЖДА

    4 1 Отговор
    НЕЙНСКА ИЛИ КРЕМЧЕВА !
  • 44 Този,

    0 6 Отговор
    Да не е ставала кола 😃, пускам подгряването на седалките и газ, то и да искаш няма как да се пенсионираш с една бангия
  • 45 АЗ ПЪРВО ТРЪГВАМ НА АКУМУЛАТОР И

    0 4 Отговор
    ПОСЛЕ ПАЛЯ ТУБАТА С БЕНЗИНА В БАГАЖНИКА !
  • 46 То хубо това

    7 2 Отговор
    Но как ще си карам колата и как ще си оправям жената си е моя работа.
  • 47 Бате Иво

    11 5 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Гостенино а да не плещиш глупости
    Първичен вал вторичен вал
    Нищо не казваш за междинния
    Извинявам се но говоря от позицията на професионален шофьор
    Между другото свазването на скоростнната кутия на съвременните камиони е принудително
    На времето палех Москвича естествено на смукач и тръгвах
    Няма загряване няма размразрявяне
    Постепенно го в.ъщаш и това е
    Ти сега остава да кажеш че и главното предаване трябва да загрееш
    Не диференциала а главното предаване
    Който е таясно с нещата ще разбере за какво говоря
    Между другото извинявай не е по темата ама преди да загреете и въобще да тръгнете научете са спирате
    Не че нещо ама дайте експертно мнение и по тая тема
    И един съвет
    Не се врете до камион с ремарке когато завива
    Това нещо не се движи както ваште въшки
    Извинявам се за израза
    И това че сте се качили на нещо по така и сте си сложели силикон независимо къде не ви прави господари на пътя
    Карайте където трябва а не където ви е удобно
    То излезе доста дълго ама всъщност колко неща има още да кажа

    Коментиран от #54, #56

  • 48 Българин

    9 1 Отговор
    Ами формула 1 защо загряват тогава ? Преди състезание чак гумите загряват. Цялата формула 1 са аматьори :)
  • 49 Хм..

    11 0 Отговор
    А какво ще каже експерта за новите CVT скоростни кутии...за тях е убийствено ако не я подгрееш. На моята кола например си има датчик за температурата на маслото на кутията и то не е случайно сложен там🙂
  • 50 Някой сои

    7 1 Отговор
    Като се включиш в интензивното движение по градски улици,не може да караш бавно за да подгрее колата плавно....

    Коментиран от #52

  • 51 Моят автомобил

    5 0 Отговор
    има една екстра, която се казва Вебасто с дистанционно палене. Ползвам печката само в големите студове и наистина има разлика в паленето и тн., а и в купето е топло. Карам 6 цилиндров дизел, автомат и винаги (дори и лятото) първите 1-2 км. не настъпвам газта по разбираеми причини. Руснаците бяха направили клип в тубата с някаква ЕС500-класа и загряването на отделните компоненти при -10С. След пълно загряване на охладителната течност, според стрелката на таблото, температурата на скоростите беше много по-ниска.
    ПС. всеки да си кара както си иска.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Много точно казано.
  • 54 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #47 от "Бате Иво":

    Възпитаникът на спортното училище да не се обажда.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Бате Иво":

    Теслю мити4ен, междинен вал в съвременните скоростни кутии няма.Също като еластичен колянов вал.
  • 57 Математици

    2 6 Отговор
    Айде сега математиците да сметнат, когато се пали на студен двигател и компютъра задава оборотите да са 1200 в минута, това колко оборота прави в секунда.
    Правилния отговор е 20 оборота в секунда. Т.е. за 1/20 от секундата, в момента на запалването маслото се е разнесло навсякъде или ако не в първата 1/20, то до края на първата секунда и направени 20 оборота няма непокрит от масло участък.

    Никога не чакам повече от няколко секунди преди да тръгна и след това лекичко докато прехвърли на газ което става към 50° и вече ако ще има някакво по-сериозно настъпване, то в когато е загряла до работна температура. Само при минусови температури може да я оставя да помогне с размразяването на стъклата, но това при -10 градуса поне.

    И така вече над 500 000 км, повечето изминато от мен и без намек от нужда на ремонт на двигателя.

    Няма по-голяма малоумщина да запалиш колата под на някой прозореца, да му димиш и тракаш без никаква нужда, да загреела колата.
  • 58 Димитър

    5 1 Отговор
    Ако, си заспал и те накарат да станеш и веднага да спринтираш, без загрявка, добре ли е? При -20С, всички части на двигателя са с външната температура и като запалиш, и веднага тръгнеш, не ми се мисли какво ватоварване изпитват с,щите тези части. Поне 5мин. двигателят трябва да работи без натоварване!!!
  • 59 Димитър

    5 0 Отговор
    Ако, си заспал и те накарат да станеш и веднага да спринтираш, без загрявка, добре ли е? При -20С, всички части на двигателя са с външната температура и като запалиш, и веднага тръгнеш, не ми се мисли какво ватоварване изпитват същите тези части. Поне 5мин. двигателят трябва да работи без натоварване!!!
  • 60 Гнида

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Дуньо простия":

    Вярно , че си прост , механичната и смазочна компонента в двигателите не може да бъде пренебрегната нито компенсирана от електроника .

    Коментиран от #65

  • 61 Спиро

    2 0 Отговор
    А този специалист ли ще ми плати глобата в Гърция,че карам с палтото защото не е загрял двигателя па камоли купето.
    Е те гурците нали са сред борците за екологията. Та первите10 км.ще треперят по ризки само,че то 100 еврака са си пари.
  • 62 ЕЙ КЕЛЕМЕТА

    4 0 Отговор
    Отварям телефона.Чета първа статия за деня и се убеждавам че го започвам с пълна простотия!
  • 63 Нико

    6 0 Отговор
    Този "специалист" на който дори не му се съобщава името, има ли си елементарно понятие от физика, механика, съпромат, движение на флуидите и пр.? По неговата логика в Якутск, рано сутринта водачите ще врътнат ключа и на секундата ще хукнат с тойотката при -48 гр., вместо с часове да подгряват картер и двигател с чулове и газови горелки под тях :)
  • 64 Той толкова

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "САП":

    Разбира експерта. Винаги оставям двигателя поне две минути да поработи на място. Когато утихнат оборотите, тогава потеглям. И зиме и лете.
  • 65 Дуньо простия

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гнида":

    Абе специалисте, двигателят се износва от горивния процес, не от "смазочната" ти компонента. Затова е сложена електрониката. Да управлява горивния процес. Колкото по-чисто е изгарянето, толкова по-малко са отлаганията по частите на двигателя.
  • 66 Заз

    0 0 Отговор
    Карайте електрички не трябва да се загряват много.за 15 мин батерията е загряла :)
  • 67 Заз

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Специалиста":

    Жигулатора от соца и да го загряваш и да не го пак се прави основен ремонт на 60-70 Хил
  • 68 Габдулла

    4 0 Отговор
    На тоя "експерт" не бих му дал и да ми измие прозореца. Явно за него няма масло, луфтове, втвърдяване на гумените уплътнения.....Сигурно е завършил " Европеистика" в НБУ.
  • 69 Бат Недялко

    4 0 Отговор
    Не бих се съгласил с този пишман експерт пък бил той и от TUV. Днес температурата бе около нулата, няма как едно запалване и сработване на метални части да не е стресово за отделните компоненти и агрегати в такива условия. По същия начин е и човешкото тяло. Например при спортистите, изисква се разгрявка на тялото, преди началото на спортно състезание. Затова запалвам, изчаквам минута-две докато спаднат оборотите и тогава тръгвам. Докато колата не загрее на 90 градуса, не вдигам повече от 50-60 км/ч, нито форсирам двигателя. Така правя аз, така мисля е правилно.
  • 70 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ

    1 0 Отговор
    Все пак е добре поне 20-30 сек. двигателят да поработи на място,за да може маслената помпа да създаде достатъчно налягане и маслото да достигне до всички смазвани повърхности. По-този начин се избягва сухото триене,което е особено вредно за двигателя.
  • 71 ттт

    0 0 Отговор
    Да го ... в експерта! Когато самолетите започват да излитат без предварително загряване на двигателите, да се обади. Карбураторът си е карбуратор, ама триенето си е триене и температурното разширение си е температурно разширение. Еликтрониката може и да е голяма работа, ама не виждам, как ще промени силата на триене в студения двигател. А износването е правопропорционално на силата на триене.