Hyundai е един от автомобилните производители, които активно инвестират в електрификация. Въпреки това, подобно на някои други компании, корейската марка вече започва да обръща все повече внимание на хибридните автомобили. Причината за това е намаляването на световното търсене на електрически превозни средства и политическата несигурност, особено в САЩ, която може да повлияе на електрификацията на превозните средства по целия свят.
В последния си доклад Hyundai отчита ръст в продажбите на моделите Elantra Hybrid, Tucson Hybrid и Santa Fe Hybrid през първата половина на 2024 година. Продажбите на електрически автомобили Hyundai съвсем не се увеличават с тези темпове.
Като цяло положителните резултати от продажбите на компанията могат да се обяснят с голямото търсене на кросоувъри и хибридни автомобили, които автомобилният производител възнамерява да използва в своя полза.
С наближаването на президентските избори в САЩ автомобилните производители са изправени пред несигурност. Настоящото правителство затегна изискванията за емисиите и няколко щата вече обявиха пълна забрана на автомобили с двигатели с вътрешно горене до края на десетилетието, принуждавайки производителите на автомобили да се съсредоточат върху електрическите превозни средства.
Междувременно бившият президент Доналд Тръмп, който отново се кандидатира за поста, е на друго мнение по този въпрос. Той открито се обяви против електромобилите и е крайно критичен към Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента Байдън, като обещава да го отмени в първия ден от новия си мандат, ако бъде избран.
В отговор главният финансов директор на Hyundai, Лий Сеунг-джо, каза, че компанията следи отблизо възможността за разширяване на линията хибридни автомобили в очакване на възможни промени в действащото законодателство в Съединените щати.
В момента линията хибридни автомобили на Hyundai в САЩ се състои от пет модела. В допълнение към Elantra Hybrid, Tucson Hybrid и Santa Fe Hybrid има плъгин хибридни версии на Tucson и Santa Fe.
По този начин Hyundai продължава да се адаптира към променящите се пазарни условия и политическа ситуация, като се стреми да отговори на нарастващото търсене на хибридни автомобили и да осигури устойчиво бъдеще в автомобилната индустрия.