Отидете към основна версия

5 784 4

Нови батерии за европейските версии на евтините модели на Tesla

  • tesla-
  • батерии

Компанията се готви да обнови батериите в своите електрически автомобили Model 3 и Model Y

Tesla получи одобрение в Европа да използва нов пакет батерии, базиран на LFP/LMFP „химията“ на CATL за своите базови модели Model 3 и Model Y. Батерията ще замени по-ранните версии с малък обхват, които вече са спрени от продажба.

Освен това Tesla е патентовала собствена формула с повишен дял на желязо, което ще позволи да се увеличи производителността на батериите и да се намали зависимостта от скъпи материали като никел и кобалт. Компанията наскоро патентова катоден материал, съдържащ железен фосфат и никелов оксид, който повишава ефективността на батериите.

Tesla наскоро прекрати производството на Model 3 и Model Y в САЩ с китайски LFP батерии, които не отговарят на критериите за данъчни кредити съгласно закона на IRA, което прави моделите значително по-скъпи от опциите с AWD задвижване, които са с никелови батерии с голям обхват.

Междувременно в Европа Tesla продължава да използва LFP батерии поради по-ниската им цена, въпреки по-ниската им енергийна плътност. Очаква се, че новите желязо-фосфатни "химии" в батериите ще могат да подобрят тези показатели.

Батерийният пакет "6M" на CATL за базовия модел 3 и модел Y има капацитет от 62.5 kWh (предишният модел беше 60 kWh) и тежи с 1 kg по-малко от своя предшественик. В моделите от 2025 година тази батерия се очаква да осигури увеличен пробег до 520 км по цикъла WLTP и скорост на зареждане до 250 kW, което е равно с това на никеловите батерии.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 14 гласа.

Свързани новини