Отидете към основна версия

1 398 0

Искат смъртно наказание за капитана на южнокорейския ферибот "Севол"

  • "севол"-
  • южнокорейския-
  • ферибот-
  • смъртно наказание-
  • капитана-
  • бреговата охрана

Според прокуратурата, той не е изпълнил професионалния си длъг и е изоставил пътниците, спасявайки собствения си живот

Снимка: Wikitree

Прокуратурата поиска смъртно наказание за капитана на ферибота „Севол“, при чието потъване през април загинаха 304 души, съобщи „Ройтерс“. 68-годишният Ли Чжун Сок е обвинен в непредумишлено убийство. Според обвинението, той трябва да получи най-тежкото наказание за неизпълнение на професионалния си дълг, като е изоставил пътниците, спасявайки собствения си живот. Съдебното решение трябва да бъде обявено през ноември.

Процесът над 15 членове на екипажа започна на 10 юни. На четирима от тях бяха повдигнати обвинения за непредумишлено убийство на много хора. По данни на следствието, капитанът, главният инженер и двама щурмани са се преоблекли в цивилни дрехи и и били сред първите напуснали плавателния съд, оставяйки пътниците в опасна ситуация.

Мотивирайки решението на обвинението, прокурорът отбеляза, че капитанът носи персонална отговорност за аварията. За другите трима споменати е поискано доживотно лишаване от свобода. Останалите от екипажа ги очаква да излежават наказания от 15 до 30 години затвор по искане на обвинението.

Няколко души са били осъдени на смърт в Южна Корея за последните години, но екзекуции там не са изпълнявани от 1997 г.

Ферибота "Севол" потъна на 16 април 2014 г. Жертви на трагедията станаха 304 души. Членовете на екипажа заявиха пред съда, че смятали, че бреговата охрана трябва да се погрижи за евакуацията на пътниците. По делото за корабокрушението са обвинени 399 души, 154 от които са арестувани.

По данни на предварителното разследване фериботът е превозвал над 3,6-тонен товар - три пъти повече от препоръчителния максимум. Установено било също така, че 2 години по-рано той е бил модернизиран, за да поема по-голям товар, което нарушило неговата устойчивост.

Според комисията, разследваща инцидента, екипажът не е бил подготвен да действа в екстремни ситуации. Служителите на бреговата охрана също не проявили оперативност, което довело до толкова голям брой жертви.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по държави: