Някои собственици на дизелови автомобили обичат да добавят малко масло за двутактови двигатели в резервоара си за гориво, за да смажат горивната система. Понякога хората използват и обикновено моторно масло. И тук идва въпросът: Безопасно и ефективно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизеловото гориво?
Горивната система се нуждае от смазване
Горивната система и горната част на вашия двигател изискват смазване, за да не се износват компонентите на двигателя. Дизелите принципно са проектирани така, че да това смазване да се осигурява от самото дизелово гориво. Восъчните съединения и сярата в дизеловото гориво, смазват горивната помпа и инжекторите, като помагат в борбата с износването. Без тях високотехнологичните компоненти в съвременните дизели, особено двигателите с високо налягане Common Rail, могат да се износят или да образуват отлагания, които пречат на оптималната работа, намалявайки мощността на мотора и икономията на гориво.
Проблемът обаче е, че днешното дизелово гориво с ултра ниско съдържание на сяра има значително по-малка смазваща способност
Стандартът ASTM за дизелово гориво принципно има за цел да контролира минимално ниво на смазваща способност, но за съжаление не е толкова, колкото производителите на двигатели изискват. От от доста време насам новите стандарти за дизелови горива налакат намаляване на сярата, за да се ограничат вредните емисии. Нафтата, която се продава по бензиностанциите съдържа максимум само 15 ppm сяра, в сравнение с до 5000 ppm в дизеловите горива, използвани преди новите разпоредби.
Съмнявам се, че някой ще възрази срещу по-чист въздух. Но нафтата с намалено съдържание на сяра определено има отрицателен ефект от намаленото смазване на дизеловите горивни помпи, инжекторите и горната част на двигателя. Тъй като пълната подмяна на инжекторната система може да струва хиляди левове, някои дизелови ентусиасти добавят малко масло за двутактов двигател към дизеловото гориво, за да възстановят загубените му смазочни свойства като предпазна мярка.
Безопасно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизела?
По принцип да, но не е препоръчително. Вместо това използвайте добавки за дизелово гориво, предназначени да поддържат горивната камера чиста и да смазват горивната система. Те работят по-добре и са много по-лесни за използване в сравнение с дозирането на масло за 2-тактов двигател и наливането му в резервоара за гориво. Но ако все пак искате да сипвате масло в нафтата, но знайте, че пропорцията е 1:200 - тоест един литър двутактово масло за 200 литра дизелово гориво или максимум по 20 милилитра масло на всеки десет литра нафта. Бъдете прецизни с дозировката, защото прекомерното количество на масло в горивото също не е добре да основните възли и агрегати.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилот на Ферари
Коментиран от #5, #18, #46
11:20 24.11.2024
2 морския
11:26 24.11.2024
3 Чичо
Коментиран от #26, #33
11:28 24.11.2024
4 Един
11:31 24.11.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Коментатор
Всичката евроатлантическа прослойка постоянно ни натякват колко трябвало да затегнем мерките при ГТП-тата, за да не били допускани автомобили които замърсяват?!
Това добре, а ще се намери ли смелчага да попита, КАКВО СЕ СЛУЧВА С КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВАТА В БЪЛГАРИЯ???
Или първо ни трошат двигателите, а после когато започнат да пушат, ни санкционират, че не били изправни??????
....
Коментиран от #11, #28, #30
11:47 24.11.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Нлк
11:49 24.11.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Честно казано
До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":
Ние няма да сме живи тогаваКоментиран от #15, #17
12:13 24.11.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 400 000 километра
Коментиран от #19
12:27 24.11.2024
17 Гоце
До коментар #14 от "Честно казано":
Да Путин ще ви е унищожил12:32 24.11.2024
18 Знаещ
До коментар #1 от "Пилот на Ферари":
Не знаех, че 6×100=60. Това математиката на умнокрасивите ли е?Коментиран от #22
12:45 24.11.2024
19 Карал
До коментар #16 от "400 000 километра":
съм Бош помпи. Между 250 и 300 хиляди, реален пробег, почват да текат от уплътненията. Само това им е проблем. Продават се комплекти, сменят се всичките наред, и помпата си работи като нова. Тя като тече, пак си работи, само дето част от разхода отива по земята. И пали малко по бавно първия път, и като е престаяла повечко време.13:07 24.11.2024
20 Смешки
13:14 24.11.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Пилот на Фераи
До коментар #18 от "Знаещ":
Е , пропуснал съм неволно . Добре че ти си наблюдателен .13:33 24.11.2024
23 Джуган 157 до 16
13:34 24.11.2024
24 Не разбира се!
14:40 24.11.2024
25 МТХ Garage
7г. няма проблем с дюзи и помпа. 2мл./л не компенсира разликата в качеството на горивото.
15:11 24.11.2024
26 кoзяк-мaльoвuшкa СOРOСOИДНА пoдлoгa Дeби
До коментар #3 от "Чичо":
А водка можe ли да сe слага?Коментиран от #41
15:45 24.11.2024
27 Гошо еколога
16:29 24.11.2024
28 хъхъ
До коментар #10 от "Коментатор":
Горивата в България общо взето не са по-различни от останалите в Европа. Това за качеството е мит. Ти искаш да купиш дизелов 500+ хилядник, врътнат на 160 хил., и след 30-40 хил. като ти се скапят дюзите, ревеш че горивата били некачествени. Няма такова нещо, освен ако не купуваш от битака в бутилки от минерална вода.Коментиран от #37, #39, #60
16:31 24.11.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Гост
До коментар #10 от "Коментатор":
Гоним евронорми с най-скапаните горива в света. Дори и нов автомобил няма как да ги покрие.17:01 24.11.2024
31 Дядо Цецко
До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":
Колкото и гадно да е, правилно си го написал.Въпрос на време е да ни качат и возят на плейстейшъни. Нямам против електромобилите, даже са по- екологично и с по- малко консумативи за обслужване. Но дали няма да дойде моментът от филмите, в който компютрите се обръщат срещу нас- хората
17:24 24.11.2024
32 Лили Иванова
Коментиран от #35
18:31 24.11.2024
33 Никси
До коментар #3 от "Чичо":
ама от онова трансформаторното нали ?!!!.19:01 24.11.2024
34 Реалността
Коментиран от #38
19:17 24.11.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 да да
20:44 24.11.2024
37 Водач
До коментар #28 от "хъхъ":
Само да питам, от битака нафтата да не е произведена във някой гараж и тя е заредена от колонка на бензиностанция.Разлика в разхода на камион с нафта от Германия и България 3 на 100 в полза на немската,а кажи от какво е. Само испанската е зле като нашата.20:50 24.11.2024
38 Пурко
До коментар #34 от "Реалността":
Ами Ауди А6 3 ТДИ вече на 440000 хиляди не пипа грам масло и върви страхотно. Купено ново през 2007 от Германия и карано само от мен. Сипвал съм и масло на Щил и Хускварна,но винаги е зареждано само на Шел и ОМВ със скъпата нафта. Много се надявам да стигне 600-700 хиляди без проблеми.21:29 24.11.2024
39 аааа
До коментар #28 от "хъхъ":
Зимно време, сутрин -5C нафтата започна да замръзва и светна чека.Преди обед станаха плюсови температурите и всичко е Ок. Зареждано от колонка. Дали пък не е скапана нафтата а?21:45 24.11.2024
40 Гошо
2 - т маслото 5 кинта половин кило , тъкмо за 100 л, уж Нафта .
Коментиран от #58
22:20 24.11.2024
41 Може
До коментар #26 от "кoзяк-мaльoвuшкa СOРOСOИДНА пoдлoгa Дeби":
И вибратори да си слагаш , всеки каквото иска .Аз например карам с олио от мекици .
Коментиран от #62
22:26 24.11.2024
42 Масленка
22:36 24.11.2024
43 Безопасно е
23:54 24.11.2024
44 Коки
Коментиран от #48
00:19 25.11.2024
45 Име
Коментиран от #53
00:27 25.11.2024
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Един
09:06 25.11.2024
48 освен че
До коментар #44 от "Коки":
яде парафина чисти и дюзите от нагар!!!09:28 25.11.2024
49 Иван
А преработеното масло и отпадното олио става за руски тракторен дизел, само отпадното олио да не е от риба защото гадно мирише.
Коментиран от #52, #55
10:09 25.11.2024
50 Е46ца
14:05 25.11.2024
51 Селянина с колелото
Аз използвам добавка на Бардал за дизеловото гориво. Но ми се вижда доста рядка, като спирт, за това не съм сигурен дали има смазващо действие. А за добавяне на двутактово масло в резервоара на дизелови коли за първи път чувам.
14:32 25.11.2024
52 Няма
До коментар #49 от "Иван":
начин да се павиши компресията. Компресията зависи от това колко са охлузгани буталата и буталните пръстени (това дето му викат сегменти), и състоянието на клапаните, държат или пропускат.14:47 25.11.2024
53 Само
До коментар #45 от "Име":
че сега, тая газ за горене, дето е по магазините, не е като оная газ за горене, дето може да се слага. По- добре, не си прави експерименти. Пък от двутактовото масло за резачките, ако не помага, поне няма да навреди. Формулата му е такава, че изгаря напълно, без никакви отлагания.14:53 25.11.2024
54 Неразбиращ
15:23 25.11.2024
55 Българин
До коментар #49 от "Иван":
Аз пък карам Вартбург и с голям кеф му правя смеската- 25г. качествено синтетично двутактово масло на л. бензин и колата лети от старт, дим няма само кеф.Коментиран от #56
11:21 27.11.2024
56 редник
До коментар #55 от "Българин":
Добри коли бяха - не трябваше да ги спират от производство...10:47 28.11.2024
57 68-я
Маторя не се чува, колата лети.
21:48 28.11.2024
58 Бардал
До коментар #40 от "Гошо":
1 л. 35 кинта за 500 л. Дизел15:16 15.12.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Арбайтен
До коментар #28 от "хъхъ":
Пишеш пълни глупости , наскоро зареждах нафта в швеция (там никой не сипва освен ако не е на червено) и камиона подскочи на вървене с 22 тона сякаш имаше криле. А разхода падна от 35 на 28 , разправяй на някой друг че горивата ни били като на другите в ЕС но хора като мен които са постоянно на пътя знаят. Нашите горива в БГ са еталон за лошо гориво , в това отношение може да бием всички.21:15 22.12.2024
61 Истината
06:18 23.12.2024
62 Този коментар е премахнат от модератор.