24 Ноември, 2024 11:15 59 245 62

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво?

  • дизелово гориво-
  • нафта-
  • масло-
  • двутактово масло-
  • добавки-
  • смазване-
  • съвети

Горивната система и горната част на вашия двигател изискват смазване, а съвременната нафта не го осигурява

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво? - 1
Снимки: Shutterstock

Някои собственици на дизелови автомобили обичат да добавят малко масло за двутактови двигатели в резервоара си за гориво, за да смажат горивната система. Понякога хората използват и обикновено моторно масло. И тук идва въпросът: Безопасно и ефективно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизеловото гориво?

Горивната система се нуждае от смазване

Горивната система и горната част на вашия двигател изискват смазване, за да не се износват компонентите на двигателя. Дизелите принципно са проектирани така, че да това смазване да се осигурява от самото дизелово гориво. Восъчните съединения и сярата в дизеловото гориво, смазват горивната помпа и инжекторите, като помагат в борбата с износването. Без тях високотехнологичните компоненти в съвременните дизели, особено двигателите с високо налягане Common Rail, могат да се износят или да образуват отлагания, които пречат на оптималната работа, намалявайки мощността на мотора и икономията на гориво.

Проблемът обаче е, че днешното дизелово гориво с ултра ниско съдържание на сяра има значително по-малка смазваща способност

Стандартът ASTM за дизелово гориво принципно има за цел да контролира минимално ниво на смазваща способност, но за съжаление не е толкова, колкото производителите на двигатели изискват. От от доста време насам новите стандарти за дизелови горива налакат намаляване на сярата, за да се ограничат вредните емисии. Нафтата, която се продава по бензиностанциите съдържа максимум само 15 ppm сяра, в сравнение с до 5000 ppm в дизеловите горива, използвани преди новите разпоредби.

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво?

Съмнявам се, че някой ще възрази срещу по-чист въздух. Но нафтата с намалено съдържание на сяра определено има отрицателен ефект от намаленото смазване на дизеловите горивни помпи, инжекторите и горната част на двигателя. Тъй като пълната подмяна на инжекторната система може да струва хиляди левове, някои дизелови ентусиасти добавят малко масло за двутактов двигател към дизеловото гориво, за да възстановят загубените му смазочни свойства като предпазна мярка.

Безопасно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизела?

По принцип да, но не е препоръчително. Вместо това използвайте добавки за дизелово гориво, предназначени да поддържат горивната камера чиста и да смазват горивната система. Те работят по-добре и са много по-лесни за използване в сравнение с дозирането на масло за 2-тактов двигател и наливането му в резервоара за гориво. Но ако все пак искате да сипвате масло в нафтата, но знайте, че пропорцията е 1:200 - тоест един литър двутактово масло за 200 литра дизелово гориво или максимум по 20 милилитра масло на всеки десет литра нафта. Бъдете прецизни с дозировката, защото прекомерното количество на масло в горивото също не е добре да основните възли и агрегати.

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво?


Поставете оценка:
Оценка 4 от 89 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    37 14 Отговор
    6 мл щил на литър гориво . 60 мл на 100 литра гориво .

    Коментиран от #5, #18, #46

  • 2 морския

    23 46 Отговор
    гати простотията !
  • 3 Чичо

    37 8 Отговор
    Дайте масло без пари ще карам само на масло

    Коментиран от #26, #33

  • 4 Един

    88 1 Отговор
    Има добавки,които помагат за по-добрата работа на горивната система,но в същото време има и горива с толкова ниско качество,че няколко литра от тях могат да нанесат тежки поражения и дефекти.За съжаление в България всяка институция е корумпирана и за това купуваме боклуци на европейски цени.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Коментатор

    156 11 Отговор
    Едно нещо ми е много интересно!
    Всичката евроатлантическа прослойка постоянно ни натякват колко трябвало да затегнем мерките при ГТП-тата, за да не били допускани автомобили които замърсяват?!
    Това добре, а ще се намери ли смелчага да попита, КАКВО СЕ СЛУЧВА С КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВАТА В БЪЛГАРИЯ???
    Или първо ни трошат двигателите, а после когато започнат да пушат, ни санкционират, че не били изправни??????
    ....

    Коментиран от #11, #28, #30

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Нлк

    38 7 Отговор
    След като пържа мекици или картофи вливам олиото и колата става по-бърза от Слащенския хиперболид Алиено сантиеро
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Честно казано

    39 6 Отговор

    До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":

    Ние няма да сме живи тогава

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 400 000 километра

    53 9 Отговор
    Ситроен 1.5Д 54 к.с. атмосферен дизел. Помпа Бош. Скоро ще станат 30 години, откак тиктака като часовник. Никакви добавки и присадки. Само масло, профилактика на дюзите и смяна на подгревателни свещи.

    Коментиран от #19

  • 17 Гоце

    20 21 Отговор

    До коментар #14 от "Честно казано":

    Да Путин ще ви е унищожил
  • 18 Знаещ

    57 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Не знаех, че 6×100=60. Това математиката на умнокрасивите ли е?

    Коментиран от #22

  • 19 Карал

    39 1 Отговор

    До коментар #16 от "400 000 километра":

    съм Бош помпи. Между 250 и 300 хиляди, реален пробег, почват да текат от уплътненията. Само това им е проблем. Продават се комплекти, сменят се всичките наред, и помпата си работи като нова. Тя като тече, пак си работи, само дето част от разхода отива по земята. И пали малко по бавно първия път, и като е престаяла повечко време.
  • 20 Смешки

    21 2 Отговор
    Радо, как смяташ бе човек? 20 мл на 10 л не са литър ма 200 😵‍💫
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Пилот на Фераи

    17 3 Отговор

    До коментар #18 от "Знаещ":

    Е , пропуснал съм неволно . Добре че ти си наблюдателен .
  • 23 Джуган 157 до 16

    12 21 Отговор
    Часовникът на когото прилича "Ситроенът" мъжки ли е или дамски?
  • 24 Не разбира се!

    49 0 Отговор
    Ако продават истински дизел НЕразреден с парафин и биоолигофрения няма да имаме толкова проблем с дюзите които са доста скъпичики!!! Слагайте каквото искате докато купуваме боклука от бензиностанции които си правят каквото искат като нямат надзор от работещи институции!
  • 25 МТХ Garage

    19 2 Отговор
    Наливал съм от 6мл/л до 12мл/л на 2.7CDI -156PS Mercedes.
    7г. няма проблем с дюзи и помпа. 2мл./л не компенсира разликата в качеството на горивото.
  • 26 кoзяк-мaльoвuшкa СOРOСOИДНА пoдлoгa Дeби

    7 8 Отговор

    До коментар #3 от "Чичо":

    А водка можe ли да сe слага?

    Коментиран от #41

  • 27 Гошо еколога

    12 12 Отговор
    Само Бардалче и ТДИ-то мърка
  • 28 хъхъ

    20 40 Отговор

    До коментар #10 от "Коментатор":

    Горивата в България общо взето не са по-различни от останалите в Европа. Това за качеството е мит. Ти искаш да купиш дизелов 500+ хилядник, врътнат на 160 хил., и след 30-40 хил. като ти се скапят дюзите, ревеш че горивата били некачествени. Няма такова нещо, освен ако не купуваш от битака в бутилки от минерална вода.

    Коментиран от #37, #39, #60

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Гост

    36 1 Отговор

    До коментар #10 от "Коментатор":

    Гоним евронорми с най-скапаните горива в света. Дори и нов автомобил няма как да ги покрие.
  • 31 Дядо Цецко

    18 5 Отговор

    До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":

    Колкото и гадно да е, правилно си го написал.
    Въпрос на време е да ни качат и возят на плейстейшъни. Нямам против електромобилите, даже са по- екологично и с по- малко консумативи за обслужване. Но дали няма да дойде моментът от филмите, в който компютрите се обръщат срещу нас- хората
  • 32 Лили Иванова

    33 4 Отговор
    Хора, махнете си DPFите, с тая нафта не е възможно да се поддържат в нормално състояние. Мъчите си автомобилите, чупите си турбините . При мен на фокус 1.6tdci 2010г след премахването колата лети, разхода падна чувствително , грам не пуши и на ГТП-то дава стойности на газовете като нова.

    Коментиран от #35

  • 33 Никси

    13 2 Отговор

    До коментар #3 от "Чичо":

    ама от онова трансформаторното нали ?!!!.
  • 34 Реалността

    18 5 Отговор
    Не знам какви глупости пишат днешно време хората , но във фирмата имахме Шкода, купена нова 2015г.Миналата година я бракуваха- на 8 години и на 350 000 км. Карана от нова само в България и зареждана от нова само на ОМВ. 1.6 дизел, комън рейл , пиезо дюзи. Бракуваха я, но колата си върви съвсем нормално и няма проблеми с мотора. Купи я един колега. Не знам коло повече се иска от един мотор да изкара- 350 000 и продължава да върви без проблем.

    Коментиран от #38

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 да да

    8 1 Отговор
    малко бразилско олио и мотора ще играе Ламбада и карамба.мамба,....
  • 37 Водач

    22 2 Отговор

    До коментар #28 от "хъхъ":

    Само да питам, от битака нафтата да не е произведена във някой гараж и тя е заредена от колонка на бензиностанция.Разлика в разхода на камион с нафта от Германия и България 3 на 100 в полза на немската,а кажи от какво е. Само испанската е зле като нашата.
  • 38 Пурко

    8 1 Отговор

    До коментар #34 от "Реалността":

    Ами Ауди А6 3 ТДИ вече на 440000 хиляди не пипа грам масло и върви страхотно. Купено ново през 2007 от Германия и карано само от мен. Сипвал съм и масло на Щил и Хускварна,но винаги е зареждано само на Шел и ОМВ със скъпата нафта. Много се надявам да стигне 600-700 хиляди без проблеми.
  • 39 аааа

    15 5 Отговор

    До коментар #28 от "хъхъ":

    Зимно време, сутрин -5C нафтата започна да замръзва и светна чека.Преди обед станаха плюсови температурите и всичко е Ок. Зареждано от колонка. Дали пък не е скапана нафтата а?
  • 40 Гошо

    13 1 Отговор
    Понеже 2- т маслото е евтино , статията има цел да купуваш добавки по 7 кинта за 20 литра
    2 - т маслото 5 кинта половин кило , тъкмо за 100 л, уж Нафта .

    Коментиран от #58

  • 41 Може

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "кoзяк-мaльoвuшкa СOРOСOИДНА пoдлoгa Дeби":

    И вибратори да си слагаш , всеки каквото иска .
    Аз например карам с олио от мекици .

    Коментиран от #62

  • 42 Масленка

    21 1 Отговор
    За маслото .. гледайте краварката да е в левия ъгъл !¡
  • 43 Безопасно е

    6 0 Отговор
    За двигателят, опасно е за DPF при продължителна употреба и когато колата се кара на кратки разстояния, без да загрее правилно. При по-шумните дизели, звукът от тракане леко намалява. Това е всичко. Няма данни, че мото ресурса се увеличава, освен ако не се използва наистина лошо качество дизел.
  • 44 Коки

    6 0 Отговор
    А зимата против замръзване спирачна течност дот 4 изпробвано е деиства направо яде парафина

    Коментиран от #48

  • 45 Име

    12 1 Отговор
    Добавяте газ за горене и всичко е ОК с дизелите!

    Коментиран от #53

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Един

    11 3 Отговор
    Аз добавям пчелен мед - 80г на ден! Като ми свърши го замествам с дюлево пелте - поне цвета е същия!
  • 48 освен че

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Коки":

    яде парафина чисти и дюзите от нагар!!!
  • 49 Иван

    6 0 Отговор
    Карал съм известно време на стар дизел GM след основен ремонт с 200 мл ЛТ2Т/40 л нафта, работеше малко по тихо и ми се струваше че това повишава компресията за което тук не се споменава. Това беше само тогава, сега ме мързи да го правя това все едно че карам Вартбург, още повече че смятам ламарините на колата да изгорят преди двигателя да се скапе.
    А преработеното масло и отпадното олио става за руски тракторен дизел, само отпадното олио да не е от риба защото гадно мирише.

    Коментиран от #52, #55

  • 50 Е46ца

    4 3 Отговор
    Не ,дори е много добре.Масово дядките си слагат масло в дизеловите мерцедеси зимата.
  • 51 Селянина с колелото

    4 3 Отговор
    "...Вместо това използвайте добавки за дизелово гориво, предназначени да поддържат горивната камера чиста..."

    Аз използвам добавка на Бардал за дизеловото гориво. Но ми се вижда доста рядка, като спирт, за това не съм сигурен дали има смазващо действие. А за добавяне на двутактово масло в резервоара на дизелови коли за първи път чувам.
  • 52 Няма

    5 0 Отговор

    До коментар #49 от "Иван":

    начин да се павиши компресията. Компресията зависи от това колко са охлузгани буталата и буталните пръстени (това дето му викат сегменти), и състоянието на клапаните, държат или пропускат.
  • 53 Само

    8 1 Отговор

    До коментар #45 от "Име":

    че сега, тая газ за горене, дето е по магазините, не е като оная газ за горене, дето може да се слага. По- добре, не си прави експерименти. Пък от двутактовото масло за резачките, ако не помага, поне няма да навреди. Формулата му е такава, че изгаря напълно, без никакви отлагания.
  • 54 Неразбиращ

    9 0 Отговор
    Някой да ми обясни как 1към200 прави20гр на 10 литра?
  • 55 Българин

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Иван":

    Аз пък карам Вартбург и с голям кеф му правя смеската- 25г. качествено синтетично двутактово масло на л. бензин и колата лети от старт, дим няма само кеф.

    Коментиран от #56

  • 56 редник

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "Българин":

    Добри коли бяха - не трябваше да ги спират от производство...
  • 57 68-я

    1 1 Отговор
    Аз турям от вълшебната добавка на проф. Мермерски DiselHero.
    Маторя не се чува, колата лети.
  • 58 Бардал

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Гошо":

    1 л. 35 кинта за 500 л. Дизел
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Арбайтен

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "хъхъ":

    Пишеш пълни глупости , наскоро зареждах нафта в швеция (там никой не сипва освен ако не е на червено) и камиона подскочи на вървене с 22 тона сякаш имаше криле. А разхода падна от 35 на 28 , разправяй на някой друг че горивата ни били като на другите в ЕС но хора като мен които са постоянно на пътя знаят. Нашите горива в БГ са еталон за лошо гориво , в това отношение може да бием всички.
  • 61 Истината

    2 1 Отговор
    Който слага добавки, мотора отива в кофата.
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.