24 Ноември, 2024 11:15 4 024 22

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво?

  • дизелово гориво-
  • нафта-
  • масло-
  • двутактово масло-
  • добавки-
  • смазване-
  • съвети

Горивната система и горната част на вашия двигател изискват смазване, а съвременната нафта не го осигурява

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво? - 1
Снимки: Shutterstock

Някои собственици на дизелови автомобили обичат да добавят малко масло за двутактови двигатели в резервоара си за гориво, за да смажат горивната система. Понякога хората използват и обикновено моторно масло. И тук идва въпросът: Безопасно и ефективно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизеловото гориво?

Горивната система се нуждае от смазване

Горивната система и горната част на вашия двигател изискват смазване, за да не се износват компонентите на двигателя. Дизелите принципно са проектирани така, че да това смазване да се осигурява от самото дизелово гориво. Восъчните съединения и сярата в дизеловото гориво, смазват горивната помпа и инжекторите, като помагат в борбата с износването. Без тях високотехнологичните компоненти в съвременните дизели, особено двигателите с високо налягане Common Rail, могат да се износят или да образуват отлагания, които пречат на оптималната работа, намалявайки мощността на мотора и икономията на гориво.

Проблемът обаче е, че днешното дизелово гориво с ултра ниско съдържание на сяра има значително по-малка смазваща способност

Стандартът ASTM за дизелово гориво принципно има за цел да контролира минимално ниво на смазваща способност, но за съжаление не е толкова, колкото производителите на двигатели изискват. От от доста време насам новите стандарти за дизелови горива налакат намаляване на сярата, за да се ограничат вредните емисии. Нафтата, която се продава по бензиностанциите съдържа максимум само 15 ppm сяра, в сравнение с до 5000 ppm в дизеловите горива, използвани преди новите разпоредби.

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво?

Съмнявам се, че някой ще възрази срещу по-чист въздух. Но нафтата с намалено съдържание на сяра определено има отрицателен ефект от намаленото смазване на дизеловите горивни помпи, инжекторите и горната част на двигателя. Тъй като пълната подмяна на инжекторната система може да струва хиляди левове, някои дизелови ентусиасти добавят малко масло за двутактов двигател към дизеловото гориво, за да възстановят загубените му смазочни свойства като предпазна мярка.

Безопасно ли е добавянето на 2-тактово масло към дизела?

По принцип да, но не е препоръчително. Вместо това използвайте добавки за дизелово гориво, предназначени да поддържат горивната камера чиста и да смазват горивната система. Те работят по-добре и са много по-лесни за използване в сравнение с дозирането на масло за 2-тактов двигател и наливането му в резервоара за гориво. Но ако все пак искате да сипвате масло в нафтата, но знайте, че пропорцията е 1:200 - тоест един литър двутактово масло за 200 литра дизелово гориво или максимум по 20 милилитра масло на всеки десет литра нафта. Бъдете прецизни с дозировката, защото прекомерното количество на масло в горивото също не е добре да основните възли и агрегати.

Безопасно ли е да добавямe масло за двутактов двигател към дизеловото гориво?


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    6 2 Отговор
    6 мл щил на литър гориво . 60 мл на 100 литра гориво .

    Коментиран от #5, #18

  • 2 морския

    6 6 Отговор
    гати простотията !
  • 3 Чичо

    4 1 Отговор
    Дайте масло без пари ще карам само на масло
  • 4 Един

    8 1 Отговор
    Има добавки,които помагат за по-добрата работа на горивната система,но в същото време има и горива с толкова ниско качество,че няколко литра от тях могат да нанесат тежки поражения и дефекти.За съжаление в България всяка институция е корумпирана и за това купуваме боклуци на европейски цени.
  • 5 ПРОБВАИ С

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    ПРОБВАИ С ЯМАЛЮБ ----ИЗГАРЯ ПРИ 57 ЦЕЛЗИИ
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Коментатор

    19 3 Отговор
    Едно нещо ми е много интересно!
    Всичката евроатлантическа прослойка постоянно ни натякват колко трябвало да затегнем мерките при ГТП-тата, за да не били допускани автомобили които замърсяват?!
    Това добре, а ще се намери ли смелчага да попита, КАКВО СЕ СЛУЧВА С КАЧЕСТВОТО НА ГОРИВАТА В БЪЛГАРИЯ???
    Или първо ни трошат двигателите, а после когато започнат да пушат, ни санкционират, че не били изправни??????
    ....

    Коментиран от #11

  • 11 Коментатор

    17 4 Отговор

    До коментар #10 от "Коментатор":

    ...
    В България трябва цялостно п о ч и с т в а н е на мафията:
    Като почнете от високите етажи, минете през мисирките, "експертите", та чак до редовите тролове на Галя!!!

    Не може да се изискват еко норми, когато държавата нехае по отношение качеството на горивата, щото всички големи вериги са свързани с Боко и Шиши!!!
    СПРАВЕДЛИВОСТ ТРЯБВА В НАШАТА СТРАНА И ТО В НАЙ-СКОРО ВРЕМЕ!!!
  • 12 Нлк

    4 1 Отговор
    След като пържа мекици или картофи вливам олиото и колата става по-бърза от Слащенския хиперболид Алиено сантиеро
  • 13 Граф Монче Христов-Дупница

    7 7 Отговор
    До 15-20 години този проблем ще бъде решен кардинално. ДВГ отива в Историята и искате-не искате, преминавате на електричество. Тогава проблемът ви ще е, дали батерията на вехтата 15 годишна каруца "нов внос", на "160 000 км.", карана от "пенсионер, само събота и неделя", ще издържи с едно зареждане да ви закара до Карнобат, например. Да не говорим, че по това време голяма част от колите ще ви возят, без да се налага да въртите геврека, а на по-късен етап, шофирането ще се забрани със закон.

    Коментиран от #14, #21

  • 14 Честно казано

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":

    Ние няма да сме живи тогава

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Граф Монче Христов-Дупница

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Честно казано":

    По- оптимистично. Бъдещето ни връхлита неочаквано. И "кестените" в София сигурно така са си мислили, а вече половината градски транспорт е с електрически автобуси. Пълно е и с "електрокари". Хората не им обръщат внимание. Приемат ги за даденост.
  • 16 400 000 километра

    3 2 Отговор
    Ситроен 1.5Д 54 к.с. атмосферен дизел. Помпа Бош. Скоро ще станат 30 години, откак тиктака като часовник. Никакви добавки и присадки. Само масло, профилактика на дюзите и смяна на подгревателни свещи.

    Коментиран от #19

  • 17 Гоце

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Честно казано":

    Да Путин ще ви е унищожил
  • 18 Знаещ

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Пилот на Ферари":

    Не знаех, че 6×100=60. Това математиката на умнокрасивите ли е?

    Коментиран от #22

  • 19 Карал

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "400 000 километра":

    съм Бош помпи. Между 250 и 300 хиляди, реален пробег, почват да текат от уплътненията. Само това им е проблем. Продават се комплекти, сменят се всичките наред, и помпата си работи като нова. Тя като тече, пак си работи, само дето част от разхода отива по земята. И пали малко по бавно първия път, и като е престаяла повечко време.
  • 20 Смешки

    0 0 Отговор
    Радо, как смяташ бе човек? 20 мл на 10 л не са литър ма 200 😵‍💫
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Пилот на Фераи

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Знаещ":

    Е , пропуснал съм неволно . Добре че ти си наблюдателен .