Товарен самолет, изпълняващ поръчки на куриерската компания "Ди Ейч Ел" и летящ от германския град Лайпциг за столицата на Литва - Вилнюс, се е ударил в двуетажна къща, предадоха световните агенции, цитирани от БТА.
Инцидентът е станал на около 1,3 километра от края на пистата за кацане на летището. На място са се отзовали спасителни и противопожарни екипи, предаде Ройтерс.
В самолета е имало общо двама пилоти и двама сътрудници на "Ди Ейч Ел". Един от сътрудниците на куриерската компания е загинал. Останалите хора в самолета са открити и им се отказва медицинска помощ. Единият от двамата пилоти е в тежко състояние. Първоначално беше съобщено, че той е загинал, но после тази информация беше опровергана, предадоха Ройтерс и ТАСС.
Компанията-оператор на катастрофиралата машина е била "Суифтеър". Тя е базирана в Мадрид, предаде Асошиейтед прес.
Всички обитатели на къщата, в която се е ударил самолетът, са живи. Къщата се е подпалила при удара на машината в нея. От сградата са били евакуирани 12 души, предаде Ройтерс.
Сигналът за инцидента е бил подаден до спасителните екипи в 5,28 ч. местно време. Машината се е приближавала към летището във Вилнюс, за да кацне там, когато е станала катастрофата. Самолетът първоначално се е ударил в земята, после се е плъзнал по нея и се е врязал в жилищната сграда. Причините за катастрофата на този етап са неизвестни, предаде Ройтерс.
Катастрофиралата машина е била "Боинг 737" и е била произведена преди 31 години.
В края на август германските служби за сигурност издадоха предупреждение към логистичните фирми за "наличието на неконвенционални възпламеняващи устройства", изпратени от неизвестни лица чрез куриерски фирми. Подобно предупреждение е било отправено и до целия логистичен сектор и до авиокомпаниите по това време, предаде ДПА.
Предупреждението е било свързано с инцидент в логистичен център на "Ди Ейч Ел" в Лайпциг, който служи на компанията за глобален хъб. Там през юли пратка от една от балтийските страни, за която се твърди, че е съдържала възпламеняемо устройство, се е подпалила.
В последвалото предупреждение не се споменава Русия. Но въпреки това в средите на службите за сигурност не се изключвала връзка предвид нарастващи случаи на "руски саботаж" в Германия, отбелязва ДПА.
Няма никаква информация за евентуална връзка между катастрофата днес и евентуален саботаж, допълва ДПА.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Злобното Джуджи
На това му казват КАРМА 👍
Коментиран от #10
09:20 25.11.2024
2 браво бе некадърник
09:21 25.11.2024
3 бобошен
09:23 25.11.2024
4 Зв. Лалов
09:26 25.11.2024
5 Голяма Работа
Коментиран от #9, #39
09:32 25.11.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Категория РускоГейПорно
09:35 25.11.2024
8 А50
09:35 25.11.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 А50
До коментар #1 от "Злобното Джуджи":
Там оръжията се превозват открито и въобще не си играят да ги кррият в цивилни самолети. Мирише ми на технически проблем, но да видимКоментиран от #12
09:40 25.11.2024
11 Мишел
Коментиран от #22
09:47 25.11.2024
12 Пилот
До коментар #10 от "А50":
"въобще не си играят да ги кррият в цивилни самолети"Ако оръжията са за Литва си прав, но уви не са защото "Ди Ейч Ел" никога не съпровожда пратките си с "двама сътрудници" - виж оръжията винаги имат съпровод.
Коментиран от #16
09:49 25.11.2024
13 пълномащабен и непровокиран сарказъм
Коментиран от #24
09:53 25.11.2024
14 Опорка
09:54 25.11.2024
15 Янко Виа
09:57 25.11.2024
16 А50
До коментар #12 от "Пилот":
Сътрудници е общо казано. Това могат да бъдат пребазиращи се пилоти или техници на фирмата, това е нормална практика.А оръжията и по наще летища ги стоварват по пероните без охрана дори.Коментиран от #30
09:58 25.11.2024
17 дядо поп
10:08 25.11.2024
18 Хохо Бохо
10:12 25.11.2024
19 Тия Господ
10:14 25.11.2024
20 Не, че нещо, ама...
10:33 25.11.2024
21 виновни
Коментиран от #23
10:41 25.11.2024
22 американски
До коментар #11 от "Мишел":
Не е възможно! Самолетите на Боинг никога не катастрофират!10:43 25.11.2024
23 Зевзек
До коментар #21 от "виновни":
Оказало се е че "двамата сътрудници" на DHL са били Петров и Баширов - те са го свалили по нареждане на Путин.10:50 25.11.2024
24 То във Русия е Ежедневие
До коментар #13 от "пълномащабен и непровокиран сарказъм":
Гледай малко Руски телеграмБе само ГейХъбове
Коментиран от #31
10:50 25.11.2024
25 да де
10:51 25.11.2024
26 az #СВО
Санкциите работят, а?
🤣
10:57 25.11.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Умирам от смях
10:59 25.11.2024
29 Механик
Ковида умре, Украина и тя умре, маймунската шарка се оказа неполиткоректна щото лови само "ония", Орешника поломи подземията на Южмаш барабар с натовците вътре... Ми то няма за какво да се пишше вече, бе. Един самолет паднал някъде си и вече цял ден пишем за него.
Коментиран от #33
10:59 25.11.2024
30 Пилот
До коментар #16 от "А50":
"А оръжията и по наще летища ги стоварват по пероните без охрана дори"Те че така правят ми е ясно, но но едно е оръжия за Латвия или България а съвсем друго е оръжия за Украйна - там руснаците се интересуват от тях - никой не иска да могат да ги проследят или "случайно" да гръмнат още в Латвия. Пък пребазиращите се пилоти или техници наистина е постоянна практика но щяха да ги напишат че са такива (по не бие на очи) но "сътрудници" на DHL - няма такава практика.
Нали знаеш че ако не са служители на фирмата вече се водят пътници и полета става пътнически като трябва застраховки и други подобни. Не става в товарен самолет да натовариш няколко човека защото са ти приятели защото както стана кой ще изплаща кръвнина на загиналия "сътрудник" - те се водят външни лица.
Самолета не е на DHL а е на "Суифтеър" - да не говорим че е незаконно пресичане на границата.
Коментиран от #34
11:09 25.11.2024
31 Зевзек
До коментар #24 от "То във Русия е Ежедневие":
"Бе само ГейХъбове"Кой каквото търси в интернет такова намира - защо ли при мен като гледам постоянно Телеграм не намирам ГейХъбове. Тя търсачката не само на Телеграм но и на Гугъл помни какво си търсил и после това ти изкарва.
11:17 25.11.2024
32 Смешник
Коментиран от #35
11:22 25.11.2024
33 Читател
До коментар #29 от "Механик":
"Ми то няма за какво да се пишше вече, бе"Абе то има за какво да се пише ама не е политкоректно - например могат да напишат за "успехите" на ВСУ и как напредват в посока запад. Могат да напишат каква "ужасна новина" е съобщил депутата от радата Максим Ткаченко че вече 150 000 украинци са се върнали във "временно окупираните" територии като само в Мариопул са 70 000. Как може да отиват при "окупаторите" вместо да се бият против тях - ама и това не е политкоректно. Та така.....
11:26 25.11.2024
34 А50
До коментар #30 от "Пилот":
Въобще немога да споря какво са возили, но няма нищо странно служители-сътрудници на фирмата да се возят на тези полети и си има процедура за вписване за полета. Обикновенно се возят техници и пилоти. Не виждам смисъл да летят придружители на оръжейна пратка, важно е на земята да ги чакат. Ако пилотите решат да отвлекат самолета, какво ще им направят. Но бих се радвал ако са били придружители на оръжейна пратка, а не пилоти или технициКоментиран от #36
11:27 25.11.2024
35 Българин
До коментар #32 от "Смешник":
Ами то на всеки некадърник все някой друг му е виновен - ето е на нашите козячета и евроатлантици Русия им е виновна че са нещастници.11:29 25.11.2024
36 Пилот
До коментар #34 от "А50":
"но няма нищо странно служители-сътрудници на фирмата да се возят на тези полети и си има процедура за вписване за полета"Така е както го казваш но процедурата за вписване важи за служители на твоята фирма - ако не са служители на твоята фирма нямат работа на товарен самолет. Както казах тук са две фирми - "Суифтеър" работи за DHL.
За служители на "Суифтеър" няма никакъв проблем на за служители на DHL е голям проблем освен ако "Суифтеър" не е дъщерна фирма на DHL ама и тогава не е толкова лесно. Съвсем друго е в пътнически полет - там всички места са застраховани и съвсем лесно може да впишеш някой но в товарен не е така.
Коментиран от #41
11:37 25.11.2024
37 БОИНГ правят боклуци
11:38 25.11.2024
38 мдаа
11:50 25.11.2024
39 е убуу де
До коментар #5 от "Голяма Работа":
пръцна, и после?14:34 25.11.2024
40 ами
Путин ще да е виновен.
14:36 25.11.2024
41 А50
До коментар #36 от "Пилот":
Рано или късно ще излезе някаква официална и не толкоз официална информация, но за сега неможем да правим кардинални изводи. Ако получа интересна информация ще я споделя. Самолета скоро е трябвало да влиза за голям преглед и ако е така то може някои дефекти да са отлагани за отстраняване по време на прегледа.Контролните центрове на операторите не винаги са запознати с реалните проблеми на самолетите им защото летят от различни бази, не всичко им се докладва и описва, въобще да си гъвкав и способен в пазарните условия изисква жертви, но по някога те са човешки за съжаление15:14 25.11.2024
42 А50
15:16 25.11.2024