Отидете към основна версия

4 009 21

Виетнам: новата любима дестинация на пътешествениците

  • туризъм-
  • виетнам-
  • дестинация-
  • туристи-
  • азия-
  • пандемия-
  • тайланд-
  • ханой

След края на пандемията все повече туристи се отправят към Виетнам. С какво азиатската държава ги привлича?

Снимка: Shutterstock

Виетнам бързо се превръща в една от най-популярните туристически дестинации в Югоизточна Азия. Туристите се наслаждават на разнообразната природа, плажовете, оризовите тераси и оживените градове на страната.

През юни виетнамските власти съобщиха, че през първите шест месеца на 2023 г. страната е посрещнала над 5,5 милиона гости от чужбина - повече, отколкото през цялата 2022 година. Проверка в Гугъл показва, че Виетнам е седмата най-търсена дестинация в света между март и юни. Това е и единствената страна от Югоизточна Азия, попаднала в топ 20 на класацията.

По-голям ръст на туристите

Туристическият сектор на Виетнам си е поставил за цел да привлече общо 8 милиона посетители за през оставащите месеци на 2023 година. Но броят им може да нарасне и до 10 милиона. Боби Нгуен, който ръководи туроператорска компания, коментира пред ДВ, че ръстът се дължи основно на китайски, индийски и корейски туристи. "Китай отново отвори външния пазар към Виетнам, а индийският пазар нарасна от 2022 г. насам", обяснява той.

Нгуен отбелязва, че социалните медии и големите туристически групи също са спомогнали за увеличаването на популярността на страната. Ханой наскоро улесни визовата политика за гражданите на определени държави. А за онези посетители, които имат правото да кандидатстват за електронни визи, документът вече ще важи за период до 90 дни с възможност за многократно влизане на територията на Виентам. Тези промени влизат в сила от 15 август.

Базираният в Куала Лумпур експерт по туризма Гари Бауерман очаква визовите промени да стимулират туристическия сектор. "Той нараства и през следващите 6 месеца ще наблюдавате как пътуващите до Виетнам ще се увеличат. Мисля, че ръстът ще бъде много силен, особено сега заради завръщането на китайския пазар", обяснява той.

Едно от предимствата на Виетнам е, че е по-малко позната дестинация за туристите. Като такава страната предлага възможности не само за туризъм, но и за бизнес, коментира Бауерман. Според него много млади хора искат да научат повече за Виетнам. "Мисля, че Тайланд е по-популярен. Във Виетнам има усещане за откривателство и мистицизъм. Това е страна, в която хората искат да инвестират, да правят бизнес и да пътуват", добави той.

Туристическата индустрия има високи очаквания

Туристическите компании във Виетнам очакват с нетърпение въвеждането на новата визова политика и перспективата за повече международни гости. "Очаквам с нетърпение да видя какво ще се случи", признава Макс Ламберт, собственик на Fuse Hostels & Travel. В края на миналата година те са открили два хостела в град Хой Ан. Ламберт смята, че компанията му работи на нива близки до тези отпреди пандемията. "В последните три месеца наблюдаваме значителен скок в броя на международните гости, които отсядат в хостелите", обяснява той. И казва, че негативните ефекти от пандемията вече са отминали.

Тайланд все още е лидер

Въпреки всичко международните посещения във Виетнам са все още далеч от нивата преди пандемията. През 2019 г. близо 19 милиона души са посетили страната. Виетнам все още има да извърви сериозен път, ако ще се конкурира с Тайланд в областта на туризма, отбелязва Ламберт. "Тайланд е големият играч в региона, на Виетнам ще му отнеме много време, за да стигне до това ниво", казва той. Тайланд очаква броят на чуждестранните гости да достигне 20 милиона до края на тази година. Туристическата индустрия на страната лидер в региона обаче се стреми да си възвърне нивата от 2019 г., когато бе посетена от рекордните 39 милиона души.

Собственикът на туроператорската фирма Боби Нгуен отбелязва, че Виетнам трябва да подобри някои неща, за да увеличи потенциала си. "Инфраструктурата, включително и магистралната система, железопътните линии и пътищата не отразяват развитието на туризма", казва той. Нгуен обръща внимание и че са необходими преквалификация и обучение на нови кадри в туристическата индустрия."Необходимо е да се преквалифицират и обучат нови кадри, работещи в туризма, за да се осигури на качеството на услугите", добавя Нгуен.

Автор: Томи Уолкър

Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.

Свързани новини