Отидете към основна версия

18 578 17

Проблемът се задълбочава

  • търговски център-
  • мол-
  • наематели-
  • собственици-
  • договаряне

Наемателите в моловете с редица искания

Снимка: М. Богданова ©

Имотният сегмент, в който най-ясно се виждат негативните последствия свързани с пандемията от коронавирус, са офисите и търговските центрове. Тези два вида сгради продължиха да работят по време на извънредното положение, но със значително редуциран състав. Особеното при този тип сгради е, че независимо от броя на работещите в тях офиси, респективно магазини, има високи разходи за общи части, тъй като част от вътрешната инфраструктура трябва да работи на пълни обороти, независимо от броя на работещите офиси или магазини.

Част от търговските центрове искат от наемателите да им бъде платена рентата за периода 13 март-17 май, когато действаше извънредното положение и работеха само банковите клонове и супермакетите в моловете. В писмо на Българската ритейл асоциация до собствениците на търговски центрове, също така се иска от последните освен да бъде опростен наема на търговците, сервизната такса да бъде фиксирана и тя да е 1 EUR/кв.м за периода на извънредно положение.

Според търговците, трябва да бъде променено и ценообразуването на рентата. Доводът им за това искане е, че след „мъртвия” период от 13 март до 13 май, възстановяването до предкризисния период ще трае минимум 2 години.

Търговците също така искат да бъде въведен таван за размера на неустойката, ако решат да напуснат магазина преди изтичането на договора им. Мотивът е, че някои от търговците нямат възможност да продължат да работят. Други искат работното време да бъде намалено от 10.00 ч. до 20.00 ч. с цел намаляване на разходите.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.

Свързани новини