Отидете към основна версия

2 792 3

Как пандемията се отрази на продажбите на смартфони

  • коронавирус-
  • смартфони-
  • apple-
  • huawei-
  • samsung

Apple е най-слабо засегнатата компания от пандемията

Снимка: Shutterstock

Подобно на останалите индустрии, ситуацията на пазара на смартфони наистина беше тежка през второто тримесечие на годината поради коронавирусната пандемия. Тъй като повечето хора бяха под карантина, продажбите на телефони не вървяха точно по начина, по който компаниите очакваха, а бяха белязани от масови спадове при почти всички производители. Това предаде Softpedia.

Доклад на Gartner показва, че през второто тримесечие на 2020-а продажбите на смартфони са спаднали с около 20 процента в сравнение същия период на миналата година.

Ето най-важните факти от проучването:

1. Най-големият спад е регистриран в Индия, където продажбите на смартфони са намалели с 46 процента

2. Huawei и Samsung са продали почти идентичен брой устройства през тримесечието

3. Китай остава основният двигател на растежа благодарение на по-малкото ограничения

4. Samsung регистрира най-голям спад през тримесечието – от 27,1%

5. Apple е най-слабо засегнатата компания от пандемията

6. Общият брой на продадените смартфони през тримесечието е близо 295 милиона устройства

Gartner обяснява, че продажбите на телефони през второто тримесечие са били значително засегнати от блокадите в почти всички страни, с изключение на Китай.

„Продажбите на смартфони в Китай намаляха със 7% през второто тримесечие на 2020-а, възлизайки на близо 94 милиона. Индия, която въведе строги блокади, като дори ограничи електронната търговия, регистрира най-лошия спад от 46%“, се казва в проучването.

Водещите три компании продължават да са Samsung, Huawei и Apple.

По-конкретно, южнокорейската компания е продала общо 54,7 милиона устройства през тримесечието, осигурявайки си 18,6% пазарен дял. Това представлява спад от 27,1% спрямо същия период на миналата година.

Huawei пък има 18,4% пазарен дял с 54,1 милиона доставени смартфона. Спадът при китайския производител възлиза само на 6,8%.

Apple остава на трета позиция с 38,3 милиона продадени iPhone. Това се равнява на 13% пазарен дял и представлява спад от само 0,4%.

„Подобрената бизнес среда в Китай помогна на Apple да постигне растеж в страната. В допълнение, представянето на бюджетния iPhone SE насърчи потребителите с по-стари модели айфони да обновят своите смартфони“, обясни Анет Цимерман от Gartner.

На пръв поглед изглежда, че Huawei е компанията, която се е възползвала максимално от китайския пазар и това е логично. Разликата между Huawei и Samsung обаче може да се увеличи, когато световните пазари се възстановят, макар и засега да е трудно да се прогнозира кога това ще се случи на фона на опасенията от втора вълна на коронавируса.

„Резултатите на Huawei в Китай помогнаха на компанията да избегне по-лошо тримесечно представяне. Местният производител увеличи преднината си в Народната република, завоювайки 42,6% от пазара на смартфони през второто тримесечие на 2020-а. Huawei въведе агресивно своите продукти, промотирайки успешно устройствата си в Китай. Освен това, компанията се възползва от силната подкрепа на мобилните оператори за своите 5G смартфони“, допълват от Gartner.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 5 гласа.

Свързани новини