Новата хибридна кола на BMW, която е обозначена с индекс i8, разполага с множество иновационни технологии, комбинация от трицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и с технология BMW eDrive под формата на хибриден синхронен електромотор. Двигателят с вътрешно горене е с работен обем 1.5 литра и с мощност 170 кВт/ 231 к.с. Любопитен факт е, че Continental доставя повече от 50 различни компоненти и системи за новия баварски суперкар, като те нямат общо с автомобилните гуми. Ето и кои са основните от тях.
Турбокомпресорна технология подобрява ефикасността и щади околната среда
Continental създаде високи клас турбокомпресор за 1.5-литровия трицилиндров двигател, задвижващ задната ос на BMW i8. Комбинацията от директно впръскване с високоефективно компресиране на изгорелите газове дава високи показатели на представянето при ниско потребление на гориво и намалени емисии на CO2. Компресорът в стоманена обвивка има изключителен коефициент тежест към мощност и осигурява 231 к.с. Неговият шум е проектиран специално за спортния хибрид и може да издържа на температури от изгорели газове от над 1 000 °C, а динамичното поведение на турбокомпресора при преминаването между различните нива на натоварване е нов стандарт в индустрията.
Спирането възстановява енергията
Continental доставя спирачната система MK 100 ESC Premium Hybrid на BMW i8, която е специално създадена за рекуперация при хибридните и електрически автомобили. По време на спиране кинетичната енергия на автомобила е възстановена като електрическа за зареждане на батериите. Електронните системи за стабилност като ESC, ABS и тракшън контрол са интегрирани в спирачната система, за да направят автомобила по-екологичен и безопасен. Спирачните системи дават на i8 допълнителна помощ при спиране и системи за безопасност като допълнително спирачно усилие при опасни ситуации и помощ при тръгване на наклон. Continental доставя и актуатора и интерфейса към динамичния круиз контрол, който поддържа нужната скорост на автомобила. Различните режими на шофиране предлагат спортно динамично шофиране с повече свобода докато системите за контрол на скоростта осигуряват стабилността по посока на движението.
Пасивни системи за сигурност защитават пътниците и службите за безопасност
BMW i8 използва и пасивна система за сигурност от Continental. Наречена PPS pSAP, първоначално технологията е създадена за защита на пешеходци. Тя се състои от гъвкави въздушни системи и два сензора за налягане в края им. Налягането, което се получава в момент на сблъсък оказва натиск на маркуча, интегриран в предната част на автомобила. Резултатът е сигнал, който е засечен от двата сензора и предаден на модула за управление на въздушните възглавници. За разлика от системите в другите автомобили, целта на PPS pSAT при челен сблъсък на BMW i8 е да разкачи високоволтовата батерия и така да защити пътниците и спешните екипи при инцидент.
Система за наблюдение предупреждава за ниско налягане в гумите
BMW i8 е оборудвано с много прецизна система за наблюдение на налягането на гумите от Continental. Вентилите на гумите са директно свързани с компактна електронна система, която измерва налягането и температурата в тях при движение и в покой. Способността да бъде следено налягането в гумите удължава живота им и осигурява най-доброто поведение на пътя, спирачни характеристики и намалява разхода на гориво. Continental доставя тази система не само като оригинално оборудване, но и при търговците на автомобилни гуми.
31-метрова система за отопление и охлаждане
BMW i8 има над 31-метрова система от повече от 30 маркуча и алуминиеви и пластични тръби създадени от Continental. Използването на екструдирани и горещо споени полиетиленови тръби играе ключова роля при намаляване на теглото на автомобила. Елестомерни маркучи са използвани единствено в двигателния отсек, където високото им ниво на еластичност е предимство. За да върже сигурно новите полиетиленови тръби, Continental създаде специални връзки за бързо откачане. Иновативни за автомобилната индустрия, тези специални връзки осигуряват сигурно свързване въпреки тънките стени на тръбите.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2, #3
12:59 04.05.2015
2 Shmeker
До коментар #1 от "гост":
Що? С тая тесла и до морето не можеш стигна, кво да говорим за връщане...Коментиран от #4
14:00 04.05.2015
3 Гост
До коментар #1 от "гост":
Както е казал народа: "Луд умора няма". Не ти ли писна все едни и същи простоти да пишеш?Коментиран от #5, #13
14:23 04.05.2015
4 гост
До коментар #2 от "Shmeker":
Това кой ти го каза,дилърите на БМВ ли15:56 04.05.2015
5 гост
До коментар #3 от "Гост":
Свиквай.Скоро ще се види кой е писал простотии.Вече представиха и системата за жилища,така че ще можеш да ползваш и безплатното зареждане вкъщи.16:00 04.05.2015
6 Гост
Ама не става само с ядене, трябва и акъл, моето момче.
Ти в носа ли си си бъркал в часовете по математика, физика и електротехника, а?
Коментиран от #7
16:18 04.05.2015
7 гост
До коментар #6 от "Гост":
Пак не си разбрал ти,моето момче.Това което можеш е с колата да заредиш домашната батерия,а зареждането на колата ако не знаеш е напълно БЕЗПЛАТНО на фирмените Суперчарджъри.Като намериш някъде безплатен бензин,тогава говори и сравнявай.Относно пробега той е 470 км с пълна батерия,доста повече от 390-те за София-Бургас,а да не говорим за София-Солун.А относно ползването ти още по малко си ползвал I8,всъщност го ползват една шепа хора,а продажбите на Тесла в САЩ са повече от БМВ,Мерцедес и Ауди.Скоро същото ще е и в Европа17:55 04.05.2015
8 URSULA:p
19:18 04.05.2015
9 TSFH
Коментиран от #10, #14
20:15 04.05.2015
10 гост
До коментар #9 от "TSFH":
Точно така. И селото си е село.Коментиран от #11
20:40 04.05.2015
11 Гост
До коментар #10 от "гост":
Спри се вече! Хората са вложили 1000 нови технологии в тази кола, а Тесла имат само една жица и магнит, захранвани от батерия, която се влияе много от околната температура!Карай си електрокара и не спами повече темите за коли с ДВГ, защото всички те разбраха, че нищо не разбираш и само лъжеш!!!
Коментиран от #12
20:49 04.05.2015
12 гост
До коментар #11 от "Гост":
Дааа супер технологии са вложили.Цитирам: 31 метрова система от тръби и маркучи ,която всъщност служи да отведе 2/3 от горивото до атмосферата,защото то друга работа не върши,а "високотехнологичната" система ще протече първия ден след изтичане на гаранцията,като ремонта и ще струва майка си и баща си,но то това е всъщност целта нали21:34 04.05.2015
13 Shmeker
До коментар #3 от "Гост":
Не. Няма пробег.22:03 04.05.2015
14 миседниш накура
До коментар #9 от "TSFH":
смешния ти "баварец"-с тия тънки гуми прилича на скакалец00:11 05.05.2015
15 пръц
Колко попара имат да сърбат глупците от Бавария.
Ама са красавци, като Алфа го докарват!
00:44 05.05.2015
16 Tesler
КВО, КВО ГОВОРЕХТЕ?!
Коментиран от #17
22:02 05.05.2015
17 Гост
До коментар #16 от "Tesler":
Какъв Додж сънуваш?Тая смешна Тесла е на цената на БМВ-то, а вътре изглежда като Голф. Тия тъпи американци за 100-на хиляди евро, можеше да сложат махагон и въглеродни нишки, а не да я направят 2100 кг!!!
Ако пък искаш мощна и бърза кола с ускорение под 3 секунди от 0 до 100 км/ч, си има GT-R. Пък това, че теслата харчела малко, хич не се вписва за кола над 200 000 лева!!!
Коментиран от #18, #19
00:11 06.05.2015
18 гост
До коментар #17 от "Гост":
Първо любимото ти БМВ струва 252 000 лв, прави 0-100 за 5 сек,след което трябва да навърти 70-80 км за да зареди батерията,иначе ускорението пада на над 9 сек.,а разхода след първите 30 км. /изчерпване на батерията/ става 6-7 л на сто км.Второ Тесла струва 160-170 000 лева,зависи от вносителя,а отвътре няма нищо общо с Голф и никакви GT-R не са по-бързи,да не говорим пък за БМВ-та.Ако не вярваш питай шефа на Кьонигсег,който от две години кара Тесла и официално обяви,че това е най-доброто на пазара и много по-добро от БМВ М 5.И не говорим само за драг,ако не знаеш Тесла има много по добро пътно поведение в завой поради ниския център на тежеста и равномерното разпределение на теглото.
12:18 06.05.2015
19 гост
До коментар #17 от "Гост":
Освен това не разбрах какво те бърка теглото при това ускорение и разход. А това че разхода не се връзвал на цената,ще се изненадаш,но това вече е основен показател в луксозния клас,и интелигентните хора се гордеят,че не ръсят отрови след себе си.12:28 06.05.2015