Last news in Fakti

2 Април, 2005 13:59 769 0

Кивито, което полетя

  • hulme.f1 champion

За новозеландците 1967 година значи същото, което 1966-а за англичаните. За световната титла по футбол на последните знаят и малките деца. Другояче стои въпросът защо Нова Зеландия си спомня 1967-а с абсолютно същата гордост и умиление. Днес извън границите на Дългия бял остров за съдбовното събитие отпреди 38 години са наясно единствено статистиците и фанатичните почитатели на Формула 1. Тогава "кивитата" дават на най-престижния автомобилен спорт първия си и засега единствен световен шампион. Дени "Мечката" Хълм печели титлата с тима на Джак Брабам.

Нова Зеландия отдавна не е водеща сила във Формулата, каквато представлява през 60-те и 70-те години на миналия век. Вече никой не си спомня, че Брус МакЛарън всъщност не е англичанин, а и самите "кивита" се вълнуват много повече от ръгби. От прелестните земи на Дългия бял остров понякога долитат новини за опитите на местната автомобилна школа да изненада световния елит с поредната си сензация, но силите на тамошните конструктори стигат общо взето само за киткари, пък били те и от висш клас. Точно заради това през 2003 г. никой не прие особено сериозно заканата на малката Supercars Ltd. да върне на Нова Зеландия някогашната слава с първия истински суперавтомобил в историята на страната. Миналата седмица обаче се оказа, че заплахата е повече от реална и двете години развойна дейност при пълна секретност имат повече от реален резултат. На официална церемония в Уелингтънския универстет бе представен първият екземпляр на Hulme.F1 Champion 1967. Малко по-късно с убийствения спортен автомобил имаха възможност да се запознаят и посетителите на моторното шоу "2 Hot 2 Handle".Hulme.F1 Champion 1967 носи едновеменно името и титлата на Дени Хълм, който за жалост не е между живите от 1992 г.

Изненадващата новина за появата на подобно возило в Нова Зеландия обиколи светкавично специализираните издания и сайтове в интернет и за това има съвсем логично обяснение. За първи път в клуба на бутиковите съперавтомобили кандидатства творение с толкова екзотичен произход. "Кивитата" обаче отдавна са си спечелили репутацията на конструктори на най-качествените и бързи яхти в света и очевидно разполагат с технологичния ресурс и ноу-хау, за да бръкнат смело в кошницата на Ferrari, Lamborghini и останалите класики в жанра. Hulme.F1 Champion 1967 върви по стъпките на McLaren F1, заемайки привидно простата идея да се изкара болид от Формулата на обикновените пътища. За целта по подобие на именития си предшественик, новият суперкар използва двигател от BMW. V-образният 8-цилиндров агрегат на старата М-петица е модифициран, за да пасне на характеристиките на специално проектирания трансаксъл и купето от въглеродни нишки.

Зад проекта, който мнозина моментално оприличиха на Ferrari Enzo,стоят няколко известни имена. Координатор на дизайнерския екип е професорът по индустриален дизайн Тони Паркър. Развойната дейност пък се финансира от окландския милионер и автомобилен фанатик Джок Фриймантъл.

Много от спецификациите на "летящото киви" предстои да бъдат оповестявани тепърва. Серийното производство на Hulme.F1 Champion 1967 трябва да започне в края на тази или най-късно в началото на идната година. Дотогава ще бъдат създадени само няколко пробни бройки, с които да бъдат направени краш-тестове. Отсега обаче се знае цената на новозеландския суперкар. В зависимост от екипировката Hulme.F1 Champion 1967 ще струва между $400 000 и $600 000. За да има възвръщаемост проектът, Supercars Ltd. ще трябва да продава по 100-ина коли годишно. От компанията обаче са се зарекли да не произведат нито една повече от 500.

Технически характеристики
Hulme.F1 Champion (1967г.)

Двигател:
осемцилиндров, V-образен, DOHC, четири клпана на цилиндър, разположен надлъжно пред задния мост, производител BMW

Работен обем:
4 941 см3

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:
89/94 мм

Степен на сгъстяване:
11:1

Максимална мощност:
331 кВт (450 к.с.)

Максимален въртящ момент:
предстои да бъде уточнен

Скоростна кутия:
шестстепенна секвен-циална Quaife Transaxle с диференциал с повишено триене, задвижване на задните колела

Габарити, дължина/широ-чина/височина:
4 612/1 958/1 095 мм

База:
2 830 мм

Предна/задна колея:
1 665/1 605 мм

Маса:
1 175 кг

Гуми отпред/отзад:
245 x 40 x 19 Pirelli P.Zerro Rosso/315 x 35 x 20 Pirelli P.Zerro Rosso


Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА