Last news in Fakti

23 Юни, 2016 11:09 18 530 38

Дефектен Jeep премазал Антон Йелчин

  • jeep-
  • grand cherokee-
  • антон йелчин-
  • инцидент-
  • трагедия-
  • катастрофа-
  • актьор
Дефектен Jeep премазал Антон Йелчин - 1

Трагичният инцидент, в който загина 27-годишният американски актьор Антон Йелчин, най-вероятно е причинен от проблемен електронен селектор на автоматичната скоростна кутия на неговия Jeep Grand Cherokee. Изгряващата звезда от Star Trek бе премазан от собствения си всъдеход в неделя сутрин.

Cherokee-то на Йелчин от моделната 2015-а е подлежало на доброволна сервизна акция през април, засегнала 1.1 млн. коли. Кампанията е обявена след разследване, установило поне 41 случая на пострадали заради потеглили самоволно автомобили от няколко модела на Chrysler, Dodge и Jeep, чийто селектор на автоматика е бил поставен на позиция "Паркинг", съобщава Jalopnik.

Според полицията в Лос Анджелис младият актьор е слязъл от фаталния Jeep на стръмната алея пред къщата си. Колата обаче е тръгнала на заден ход и го е притиснала в ограда и тухлен постамент на пощенска кутия. Смъртта е настъпила след задушаване в резултат на тежка травма на гръдния кош.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    1 0 Отговор
    Ей това е, купу си нова кола, та да те убие.
    От какво ли не пестят днешно време производителите, има си неща, които не трябва да се променят, защото се вижда, че дават дефекти. Как толкова много автоматици може да не дават дефект, а тези да дават и то толквоа опасен. Както и на ГМ контактните ключове - пружинка за центове води до смъртта на много хора, защото са спестили.
    Ами да си купуват сега Тесла и да зарязват старите капиталисти.
  • 2 гост

    1 2 Отговор
    качествен американски автомобил
  • 3 Николай

    2 0 Отговор
    добър сценарий за Стивън Кинг.
    Като е автоматик, ръчна спирачка няма ли?
  • 4 Тошибиян

    1 1 Отговор
    Бе автомат поставен на директна или задна под наклон обикновенно стои на 1 място и не мърда и чака педала за газта да се натисне че да тръгне тва как е тръгнало назаде че и да го задуши

    Коментиран от #7

  • 5 123

    1 0 Отговор
    версия на адвоката ...
  • 6 гост

    5 0 Отговор
    Колата е била паркирана, така че каква директна или задна те гонят?

    Аз когато съм под наклон винаги дърпам и ръчната към паркинг позицията. А когато е много голям наклона са ме учили и да навия волана в посока така, че колата да тръгне към бордюра.
  • 7 MMM

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Тошибиян":

    Нито си прочел статията, нито си карал автоматик, просто си пишеш...

    Коментиран от #34

  • 8 Martin

    3 0 Отговор
    Много ме кефи всички "разбирачи" като почнат да говорят за "директна". Какво е това директна? Откъде го измислихте това понятие? Какво общо има "Drive" с "Директна"? Чули недочули и недоразбрали и масово ръсят глупости по форумите.

    Коментиран от #20

  • 9 Fiat Fan

    2 0 Отговор
    За няколко пенса спестени си отиде млад човек. Срам за Фиат, крайслер ги научиха на мръсни американски номера. Прочетете "Колела" на Артът Хейли.

    Коментиран от #26

  • 10 Fiat Fan

    2 0 Отговор
    В старите автомобили с автоматична трансмисия има зумер, който пищи, когато включиш на задна "R" или отвориш вратите, когато позицията на лоста е различна от паркинг"P".Сигурно струва стотинки, има го в коли ота 1994 година.
  • 11 гост

    2 0 Отговор
    Хората казват, че колите тръгват от позиция паркинг, а тк се точат някакви разсъждения на коя позиция е било. Просто селектора е дефектен, жалко за човека да си замине по толкова нелеп начин. Дори и на Д да е била оставена колата не би трябвало да тръгне понеже има електронно задържане по наклон. Това са колите на новото време, заменена механика с електроника и колкото да се казва, че е по-добре, все ще даде някакъв дефект. Само потърсете колко производите изтеглят коли, общо са много милиони засегнати коли, с най-различни дефекти. Най-зле е еърбега на Таката: при катастрофа парчета желязо излитат към главата ти и ако имаш късмет може да не те засегнат фатално, мярка за сигурност, която убива.
    Това е базирано на печалбарството на компаниите, не че не могат да правят коли, а че искат да ги правят с по-висока печалба отколкото да са изтествани и сигурни. Производителите имат максима, че ако жалбите и исковете са на стойност под отзоваването на автомобилите, тогава те си плащат и оставят колите с дефекта, макар и да знаят, че изхода е летален.
  • 12 Косматия

    1 2 Отговор
    Афтоматици.
    Ако се беше научил да кара щеше да кара нормална кола а не кола за инвалиди и немаше да е умрял!

    Коментиран от #18, #33

  • 13 Жалко

    1 0 Отговор
    Ще го запомня с "Fright night" и новите части на "Star Treck". За тези "Jeep"-ове се изписа и каза много, даже има и рап песен за тях колко са зле...
  • 14 от Слънчака

    1 0 Отговор
    абе жигулита няма ло ли е на пазара !? той поне ги е виждал !
  • 15 Нафарфорий

    1 2 Отговор
    А де се криеха феновете на японски кошове, га Хонда погуби едно младо момиче? Надявам се , както и Дженеръл Мотърс направи , Крайслер да спрат да ползват японски части и всичко ще е 6!

    Коментиран от #21

  • 16 АЗА

    1 1 Отговор
    Колите не тръгват от позиция паркинг никога защото той блокира трансмисията по механичен начин. Ако изгледате видеото ще Вистане ясно, че не знаеш на каква позиция е автоматика, доверяваш се единствено на електрониката на таблото.
    https://www.youtube.com/watch?v=SUWVYrpd-3g
    Скоростния лост не е интуитивен.
  • 17 Александър

    1 0 Отговор
    Жалко за човека, но всеки автоматик, а и не само се обезопасява с помощтта на ръчна спирачка от потегляне. Ако е била задействана, а при много с електронна такава се задейства сама при паркиране, автомобила няма как да потегли.
  • 18 Драганов

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Косматия":

    много хейтърско изказване и грубо
  • 19 Станката

    1 0 Отговор
    Май не сте в час.Четете по-внимателно.Електронен селектор.Новите кутии не са като старите преди 10 години.Щом електроният селектор реши ,че колата ще тръгва тя тръгва.Затова по правило и закон трябва да имаш изправна ръчна спирачка и винаги да се използва.Друг неприятен момент от неизползването на ръчната е да си спреш колцата точно на баир и някой да я нацепи.Тогава да се счупи блокировката което не е хич трудно и като не си дръпнал ръчната колата тръгва на самоход.Яка ръчна.На моят лексус селектора е механичен.Разлика голяма !
  • 20 Незнам

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Martin":

    Марто, и ти си от “разбирачите“...чул недочул...не си прави труда да мислиш - не ти се отдава! Баш директна си е... позиция "D" не е "Drive", а си е точно "Direct".

    Коментиран от #25, #30

  • 21 112

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Нафарфорий":

    Аве лек, ако не са японците ще се возиш още на каруцата.
  • 22 точно така

    1 0 Отговор
    Така е.Моята щом я угася и ръчната се пуска сама. Под наклон първо аз си я дърпам и следт ова гася.D е директ а не драйв.
  • 23 Роман Ценов

    2 0 Отговор
    Не е истина !Джеп е убил човек.

    Коментиран от #28

  • 24 Jeep са боклуци

    1 1 Отговор
    Тази марка е пълен боклук, а този новият модел Grand Cherokee си е проблемен още от самото му създаване, жалко за човека... И ако ще давате много пари за кола, купете си Mercedes и не си давайте парите за такива боклуци като Jeep...
  • 25 Martin

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Незнам":

    Малкия, както ника ти подсказва - не знаеш нищо, така че понякога е по-добре да си замълчиш. "Директна" е термин, измислен от такива клавиатурни "специалисти" като теб.
  • 26 Plovdiv

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Fiat Fan":

    Невероятна книга, между другото - излязла преди повече от 40 години. Там американската автомобилна индустрия бива разобличена и сравнена със земята. Само че и до днес 90% от служителите, отговорни за директното сглобяване на ключовите компоненти в тези возила, са наркомани и алкохолици, както тогава. Вече всеки си решава сам каква кола да си купи...
  • 27 Иванов

    0 1 Отговор
    Автоматичната скоростна кутия на Jeep се доставя и е производство на немската компания ZF.

    Мисля, че с това се изчерпва интригата около тази новина



  • 28 мммдааа

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Роман Ценов":

    А, ти щом си доживял 68г. и пенсия с 124 -ката си радвай се!
  • 29 мачо

    2 0 Отговор
    В упътването на всеки автомобил с АТ пише, ако слизате от колата, никога не трябва да е оставяте само на паркинг. Задължително трябва да сте на ръчна спирачка преди да слезете или да угасите двигателя. Някой хора явно никога не са карали или никога не са чели упътването на колата си с АТ. Жалко за човека, че по толкова нелеп начин си е отишъл от този свят. Ако си беше прочел и изпълнил упътването на колата, това нямаше да се случи.
  • 30 Илк0

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Незнам":

    Хаха, ей циркаджия, Себастиан Фетел като получи проблем в двигателя или кутията, какво казва? "I've got no power, I've got no drive" или пък използва БГ варианта "I've got no power, no ... директна"?
  • 31 Wishmaster

    1 1 Отговор
    Аз също съм за DRIVE, поне по света така му казват. Ако трябва да се превежда на български пак превода не би бил директна a по скоро движение.
    Макар че ако се замисли човек и назад пак е движение ама така са го измислили хората.
    Трябвало е да бъде F - Forward / B -Backward
  • 32 Wishmaster

    0 1 Отговор
    Аз също съм за DRIVE, поне по света така му казват. Ако трябва да се превежда на български пак превода не би бил директна a по скоро движение.
    Макар че ако се замисли човек и назад пак е движение ама така са го измислили хората.
    Трябвало е да бъде F - Forward / B -Backward
  • 33 fulls

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Косматия":

    Малиииии колко си зле.
  • 34 Тошибиян

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "MMM":

    Не съм карал автоматик хахаха карам алди а8 бензин или това не е автомат
  • 35 ТСИЦ

    0 0 Отговор
    Предоверяване! Едно време си подсигурявахме колите тройно.
  • 36 пецата

    1 0 Отговор
    https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission
    Някъде по средата е написано какво означават буквите. Дано вече да спрете с тази глупост за директна.
    Мачо ти на колко марки автомобили си чел упътванията , че говориш така убедено. При мен в инструкцията ръчната е спомената само в случая , когато си под наклон и има и инструкция да се завърти волана. Може би защото и моя селектор е механичен. Аз също когато отварям врата на гаража оставям само на паркинг.

    Коментиран от #37

  • 37 СДФГ

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "пецата":

    Ми то си пише в статията,че е било стръмен наклон. Американците са много разглезени и мозъците им са закърнели- те за спрели да мислят и разсъждават и то за елементарни житейски ситуации. На тях по принцип всичко трябва да им се напише с големи червени букви ,за да му обърнат внимание. Говоря за масата от хората.
  • 38 Боби Турбото

    0 1 Отговор
    Ей сички сте големи разбирачи, колко от вас имат такъв Жип че се изказват тука. Карайте си смотаните каруци и не се обаждайте неподготвени. Хамериканците били тъпи ами вие щото сте мноо умни за тва сте в мизерия. И D означава DRIVE щото има и OVERDRIVE а не OVERDIRECT. Директна е когато предавателното число е 1,0 при 5-степенна мехабнична на 4-та е толкова а при D не е точно така.