Свръх агресивен дизайн, централно разположен V12 от AMG с четири турбокомпресора и ускорение от 0 до 160 км/ч. за 6.2 секунди - всичко това звучи великолепно за почитателите на т.нар. хиперкари. Тези интересни характеристики принадлежат на един американски хиперкар, наречен Chrysler ME Four-Twelve Concept. Именно за него ще ви разкажем сега.
Ако се качим на DeLorean и се завърнем в 2004 година ще си припомним, че по онова време Chrysler беше част от Daimler-Benz и благодарение на това сливане се появиха няколко съвместни модела. Най-интересните от тях бяха роудстъра Crossfire, минивана Pacifica и седана 300 С. Всички тези модели се характеризираха с подчертано американски стил и същевременно с надеждни компоненти от Mercedes.
Днес, това сливане между Chrysler и Daimler се разглежда от болшинството експерти като провал, защото Mercedes беше принуден да продаде Chrysler, губейки от сделката милиарди долари. В САЩ пък обвиняват Mercedes и по-конкретно техния лош мениджмънт и неспособността им да сближат две автомобилни течения, позиционирани на двата полюса. В това сътрудничество обаче има и добри моменти.
Като апогей на връзката между Chrysler и Daimler се счита модела ME Four-Twelve . Когато този автомобил дебютира в Детройт през 2004 година, като концепция, той бива харесван, както от широката публика, така и от специалистите. Веднага му е приписано бляскаво бъдеще и едва ли не още тогава е коронясан като новия крал на хиперавтомобилите.
Името ME Four-Twelve (четири - дванайсет) се разшифрова като mid-engine (централно разположен двигател), четири турбокомпресора и дванайсет цилиндъра. Това за онези години, а и за днес, си е много сериозен мотор. Създаден е в лабораториите на AMG, той е способен да извади 850 конски сили при 5750 об/мин, а максималният му въртящ момент е 1152 Нм. в диапазона 2500-4500 об/мин.
Всичката тази мощ се предава на задните колела през седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Благодарение на карбоново-алуминиевото шаси и всички останали елементи, които са максимално олекотени, ME Four-Twelve тежи само 1310 килограма, но има и нещо друго, което прави този хиперкар особен.
Той е бърз, но това е разбираемо. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е само 2.9 секунди. По-интересното е, че съотношението между мощност и тегло е по-добро от това на най-известните хиперкари Bugatti Veyron, McLaren F1 и Ferrari Enzo. Концептуалният Chrysler разполага и с доста сложно окачване с по две активни щанги отпред и отзад, регулируеми амортисьори и още куп нови технологии.
И разбира се дизайнът! Привлекателен и много агресивен, но в същото време елегантен. В средата на първата декада от новия век, този автомобил се счита за най-добре изглеждащият Chrysler, като дори и днес дизайнът му е съвременен и уникален. Вътре автомобилът прилича на прототип, но в същото време е далеч по-функционален от подобни концепции.
На очи се набиват "срязан" в долната част спортен волан, луксозни и в същото време спортно изглеждащи кресла със силно изразена странична поддръжка, както и напълно реалистично и съвременно арматурно табло. Шоукърът, показан в Детройт през 2004-а обаче все още не е бил годен за каране. Специалистите от SRT обаче правят функциониращ прототип само за четири месеца и през август същата година го изкарват на пистата "Лагуна Сека".
Първоначално дори шефът на алианса Дитер Цетше казва, че има вероятност на проекта да бъде дадена зелена светлина и той да се изправи срещу Ferrari и Bugatti, но за съжаление през 2005 година Chrysler ME Four-Twelve е "убит". По информация на Detroit News, вътрешнофирмено изследване показва, че автомобилът ще излезе много скъпо на марката и тези разходи не са оправдани.
Фенове на Chrysler дори протестират пред централата, като аргументите им са, че тази кола е много по-добра от Mercedes McLaren SLR и е способна на рекордни скорости от над 400 км/ч., но това само раздразва още повече германските шефове и проектът е окончателно прекратен. Днес спирането на този хиперкар се отчита като грешка, защото подобен автомобил определено бе нужен на американската автомобилна промишленост.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
11:35 25.07.2016
2 гост
12:00 25.07.2016
3 Иванов
1. Chrysler никога не е бил част от Daimler-Benz, тъй като компаниите се сляха като равни и никой никога не е притежавал другия.
2. Mercedes не е продал Chrysler. Мерцедес продаде само своя дял в компанията.
17:09 25.07.2016
4 Гост
Може ли преди 12 годни да имат 850 к.с. двигател, а сега в най-мощните им модели да са едва 630 (колкото бяха и през 2004 година)?
VW си позволиха Bugatti Veyron, а Мерцедес станаха скучни и посредствени. Жалко за богата спортна история на марката - ще през 3-те години са имали двигател от 700 к.с. Сега ще останат основно производител на камиони и автобуси.
19:24 25.07.2016
5 koki
Коментиран от #6
00:22 22.03.2017
6 Гост
До коментар #5 от "koki":
Чети бре написано едното е до 100 км. другото е до 100 мили.22:20 16.03.2018