Last news in Fakti

24 Ноември, 2016 17:11 80 269 52

Окончателно: зимните гуми не са задължителни

  • зимни гуми-
  • парламент-
  • закон за движение по пътищата-
  • здп-
  • канцер
Окончателно: зимните гуми не са задължителни - 1

Зимните гуми няма да бъдат задължителни за периода от 15 ноември до 1 март, реши Парламентът с изменение в Закона за движение по пътищата (ЗДП) на второ четене днес. Вместо това шофьорите ще могат да карат с гуми, чийто протектор е дълбок най-малко 4 мм. Депутатите се спряха на този компромисен вариант, тъй като в някои части от страната зимата е мека и снеговалежите са все по-редки.

Идеята за отпадане на задължителното използване на зимни гуми в полза на грайфер с дълбочина минимум 4 мм дойде от народния представител от ГЕРБ Цветомир Михов и бе подкрепена от 76 негови колеги. С приемането на този вариант отпадна предложението на Транспортната комисия от ноември до март задължително да се кара със зимни гуми или вериги.

Дебатът доведе до спорове в парламентарната група на ГЕРБ. Според бившия министър на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев нямало изискване за задължително използване на зимни гуми от ЕС и такова само щяло да натовари допълнително бюджета на домакинствата. Колегата му Красимир Велчев възрази, че въпреки това трябва да има фиксиран период от 1 декември до 1 март. Подкрепи го и Кирил Добрев (БСП), според когото не била нужна европейска директива, за да се приеме разумно предложение.

Атанас Атанасов от ДСБ заподозря лобистки интереси на производителите на гуми зад идеята и изреди 10 държави от Европейския съюз, в които шофьорите нямат такова задължение. Според него подобно правило би могло да се използва и като повод за злоупотреби от катаджиите.

В крайна сметка народните представители се обединиха около предложението на Цветомир Михов, което допуска компромисен вариант за 4-милиметров грайфер независимо какъв вид е гумата. Дебатите не позволиха да бъдат разгледани останалите предлагани изменения в ЗДП, които ще бъдат обсъждани утре.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!

*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тет

    57 4 Отговор
    лобистките интереси не са на производителите, а на вносителите :)

    Коментиран от #9

  • 2 цеко 27

    33 34 Отговор
    Едно разумно решение ..!
  • 3 emmko

    59 9 Отговор
    Разумно е, както е в Германия: Зимните гуми не са задължителни, НО при наличие на сняг или при снеговалеж е задължително да се кара със зимни гуми.
  • 4 1234

    37 14 Отговор
    Нищо не става от тия депутати.За по малко от месец поне пет пъти си променяха мнението за зимните гуми.Абе хора като не знаете какво искате ,като не ви стига пипето да решите един толкова ПРОСТ проблем по добре не обърквайте хората,те по добре от вас знаят какво да направят като падне сняг.Защо трябва да слагаме зимни гуми при такова време,сухо топло докато падне снега гумите ще се изтъркат и като завали ще бъдем пак без гуми.Аз например си карам колата с гуми с малък грайфер и като завали снега си слагам големия грайфер,това ми отнема половин час.Ако времето след седмица се затопли и снега си отиде си слагам пак малкия грайфер и карам докато падне сега и като се задържи имам гуми с голям грайфер и карам спокойно.А ако ги сложа от началото на ноември до нова година грайфера отива на кино.Така,че без да ми заповядвате с какви гуми да карам,аз си имам глава на раменете и от зелени тикви семе не събирам.По скоро който направи катастрофа по вина на гумите да си носи последствията,но не всеки да изпълнява глупавите ви разпоретби.Замислете се малко във Варна е 15градуса и е сухо,в Смолян е нула градуса и има 50 см сняг защо във Варна да слагат голям грайфер тъпо е!??!Казвате така:периода е зимен всеки да кара според обстоятелствата,ако отиваш на дълъг път слагай зимните гуми,а ако имаш място в колата си вземи и зимните гуми.

    Коментиран от #18, #48, #49

  • 5 Све

    5 0 Отговор
    ама я се разберете кое е вярно бре :)
    http://offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Zimnite-gumi-zadalzhitelni-gonkite-zabraneni-mladite-shofiori-sas-st_640696.html
  • 6 Све

    15 0 Отговор
    "Зимните гуми вече са задължителни в периода от 15 ноември до 1 март – реши парламентът, като прие промени в Закона за движение по пътищата. Депутатите решиха още, че грайферът на гумите трябва да е не по-малък от 4 мм. "

    извадено от друг новинарски сайт
  • 7 Васичка Атанасова

    11 7 Отговор
    нещо хубаво и логично
    то няма зима тука
    за какво са ни зимни гуми
    и в други топли страни зимните гуми не са задължителни
  • 8 Жеку

    40 2 Отговор
    Кое му е разумното на това решение? Я помислете малко. Имам зимни и летни гуми на които протекторът е по-вече от 1,6 мм ,но по-малко от 4 мм. Сега излиза , че всяка зима трябва да купувам нови гуми , независимо летни или зимни ,за да бъде протекторът им минимум 4 мм.
  • 9 некойси

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "тет":

    Та те нали за това бяха там, за да ни пазят от лобистки интереси.
  • 10 БАЙ ИВАН

    15 0 Отговор
    Хаха, що не направят и за винетките такъв закон?
  • 11 Уууууу

    20 9 Отговор
    Цялата Герберска з лоба ще бъде излята върху народа Очаквайте няколко месеца само мръсотии и глоби и нищо добро....
  • 12 ТИКВОЧА

    19 10 Отговор
    Като дойде ТИКВАТА на влас и започват простотиите. Камионите имат ли зимни гуми а тировете правят най големите задръсвания и не за друго ами защото не се чисти когато ни завали малко сняк.
  • 13 некойси

    9 0 Отговор
    Сега последно ... задължителни ли са или не зимните гуми?

    Коментиран от #50

  • 14 БАС

    14 5 Отговор
    а ако гумата е слик или полуслик !? .... че тя като нова няма толкова дълбок грайфер .... абе такива тъпанари ни коват законите
  • 15 Пар

    22 1 Отговор
    Поредната простоя на нашете 240 ЛУМПЕЛИ.НАПРАВЕТЕ ЗАПЛАТИТЕ КАТО В ЕВРОПА,ПОСЛЕ МИ ГОВОРЕТЕ ЕВРОПЕЙСКИ СТАНДАРТИ.А САМО ДА МИ ГОВОРИТЕ КАК Е БИЛО В ЕВРОПА.
  • 16 велислав

    7 0 Отговор
    Що за простотия. Защо се усложнява и най-простото нещо. Мека зима, хладно лято, малко дъжд, много дъжд, силен вятър, слаб вятър.

    Явно от Силистра до София са 5000 км и климата е много различен.
    Прости политици.
  • 17 Име на гост

    22 8 Отговор
    Ликувай Бай Ганьо, ликувай. После като валне 5 сантиметра снежец, подсмърчай и гледай тъпо от канафката. Всяка година зимата изненадва неподготвените. Аз не смятам да съм от тези сополивите. Всяка зимата карам със зимни, а лятото с летни гуми. Колата ми е с предно и смея да твърдя ,че се качвам с нея на всякъде. Преди три години бях на Пампорово, когато беше обявено бедствено положение. Еми вериги сложих за километър и то само заради полицаите. Та хората в нормалните държави си сменят гумите , а наш ви Ганчо понеже е по-тарикат рискува своя и живота на другите като него за да спести лев за новогодишното усвинване. За кръчми пари имате, ма за гуми - йок! 80% карат с напуканяци на по над 10 години. Ма нали имат некъв грайфер, ще изкарат и тая година. Тъпо....... доста тъпо!!!
  • 18 DBS

    13 2 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    Като чета коментарите и ми става ясно колко "големи " експерти сме във всичко.
    Хора,вие като си копувате гуми не гледате ли маркерите,които производителя е сложил...за зимни е 4мм за летни е на 1,6мм.До тук с "имам гуми с над 1,6 и под 4" Ако зимните са ти под 4 хвърляй.
    Друг пък,видите ли имал едни с грайфер и едни без и си ги връткал.Вие явно не карате много,за да правите това .... и от какво точно се пести с тези врътки те гумите стареят макар и с "грайфер".Ами ако те завали снега някъде ....носиш две с повече "грайфер",за отпред..
    Това за сликовете не е за коментар просто ...става въпрос за зимни гуми какви сликове.Пък слик е за писта по обществен път да се кара със слик при положение,че има прах,пясък,локви...не е сериозно.

    Дано само като завали експертите да си стоят на топло,да наблегат на винце и пръжки,а не да са на пътя че е страшно,за хора които кръстосват родината за да изкарат по някои лев.

    Как ще да е,само с акъл да се кара...
  • 19 Диди

    11 0 Отговор
    Вие знаете ли какво означава думата ,,сигурност,,?Представете си,вие искате да летите,но самолета не отговаря на дадените норми за СИГУРНОСТ.Ще му позволят ли да лети,а най вече вие ще се качите ли на такъв? Всеки трябва да си закупи зимни гуми.Не зная дали при нас в БГ има другия варант ,,целогодишни гуми,,.Кои шушумувки издават такъв закон,това е абсурдно.НЯМА НИЩО ПО ВАЖНО ОТ СИГУРНОСТТА.
  • 20 abv

    26 1 Отговор
    В тази транспортна комисия и в този парламент е пълно с некомпетентни хора които грам не разбират от сцепление на автомобилната гума с пътя.

    Прочетох всички коментари.
    Тъпо решение. Ето защо:
    Зимната гума е със съвсем различна шарка от лятната което води до много по-добро изхвърляне на водатаи кишата от каналите между грайферите . Лятната гума дори и с 4 мм грайфер е с успоредни канали с изключение на тези които са "Rain type"., което води до липса на зацепване при потегляне. Дори и със 10 мм грайфер да сте със летни гуми сте обречени на заледен участък.
    Заради това некомпетентно решение много хора ще загубят живота си , особено такива които нищо не разбират от гуми и гледат какво казва закона. А той казва карайте с летни гуми над 4 мм дълбочина на грайфера и се оправяйте на пътя.
    Другия много галям проблем е твърдостта на каучука на лятната и зимната гума. Разликата е много голяма. Лятната гума при студено време е твърда като камък и сцеплението с пътя е много лошо, докато при зимната гума каучука запазва своите качества на сцепление и при минусови температури.
    Дотук с теорията. Съвет: Ако не ви пука от глобите и нямате възможност да закупите нови зимни гуми с дълбочина на грайфера над 4 мм и трябва да карате при зимни условия, твърдо Ви съветвам да карате със зимни, дори и с грайфер под 4 мм вместо с летни които отговарят на закона. . Решението си е ваше.

    Коментиран от #22, #34

  • 21 Лмл

    6 10 Отговор
    Те понеже все ги изненадва тоя сняг. Ако чистат питищата и ги третират с препарати с 1.6мм граифер ще има сцепление.
  • 22 DBS

    15 0 Отговор

    До коментар #20 от "abv":

    Правилно...само с малко уточнение-зимната гума има по добро сцепление заради ламелите , те задържат снега така има повече сцепление,тъй като нищо няма по добро сцепление със снега от ...снега.
    Това при летните няма как да стане колкото и "грайфер " да имат.
    Отделно и по-меките смески за ниски температури
  • 23 Ивайло

    12 5 Отговор
    Пари за цигари и уиски имат селяците, а за гуми не...
  • 24 Рамбо

    7 7 Отговор
    Лелей тоя народ полудя !
    Ма зимните гуми били много хубави ма каучук ,ма грайфер , ма смески абе овце не усещате ли че големите вносители на гуми хитро ви баламосват ?!?!?! Платиха на някой депутат и на някой честен журналист и надуха гайдата а вие сами се нахендрихте на хорото ! За зимните гуми трябва СНЯГ ! Тия скъпоплатени уроди ако ги изтърват и в Нигерия ще карат целогодишно със зимни гуми и то с 12 мм. грайфер !!! Ако някой чужденец слуша и не знае къде се намира България ще реши - някъде на около 50 км. от СЕВЕРНИЯ ПОЛЮС !
    Все пак честито - поне по едно нещо ще изпреварим финландците !
  • 25 Рамбо

    4 7 Отговор
    Ивайло не пуша , рядко пия уиски ( пия биричка ) имам и рошави зимни гуми , с тях карам в момента , но не съм като тебе ОВЦА
  • 26 Рамбо2

    17 3 Отговор
    Рамбо, за зимни гуми трябва не сняг ами ниски температури. А и Какво правиш сутрин като пътя е леко замръзнал. А и какво правиш като падне сняг? Разчиташ че цяла зима няма да вали ли? ще изпотрепете хората.
  • 27 Тошо

    14 0 Отговор
    Вие изобщо знете ли каква е разликата между зимна и лятна гума?
    Това е разликата между човешки живот и един идиот!
  • 28 Лупи

    4 2 Отговор
    И правилно! Периода не определя нуждата от зимни гуми, а състоянието на пътната настилка - ако е сухо и няма поледици, не са нужни и зимни гуми и вериги! Това е правилното. А всеки предвидлив шофьор, който иска да кара безопасно за себе си, оттам и за останалите участници ще се постарае, ако пътя е снежен да кара със зимни гуми или с всесезонни. Задълржението те прави някак окован в догвми. Значи като дойде деня ако не си със зимни те глобяват, без значение дали има сняг? А не е редно! Редно е, да се кара според състоянието на пътната настилка! Аз карам със димни не защото ме задължават, а защото искам да не катастрофирам, оттам значи искам и да не ударя никого. А най-голямата простотия в законотворческите тикви бе въвеждането на задължителни фарове целогодишно да светят.... Това при лятно време насред припек си е пълна простотия. Освен това свикналите да очакват фарове стават небрежни за движещи се обекти, които не носят фарове - животни, хора, .... Това повишава риска. като човек търсещ мряна във водага, пропуска да гледа за калкан... Но от местните мудреци какви ли не дивотии сме видели? Но в случая решението е правилно! ПЕРИОДА НЕ Е ТЪЖДЕСТВЕННОСТ НА НУЖДАТА ОТ ЗИМНИ ГУМИ.
  • 29 onq s konq

    1 4 Отговор
    Пълно безхаберие и пропуски в закона!Ако съм с вериги дълбочината на шарката на гумите ли ще ми мери катаджията или дебелината на веригата?А ако съм с гуми със шипове пак шарка ли ще мери пазванта,или дължината на шиповете?А резервната ми гума която е фабрична и е с ОСОБЕНИ РАЗМЕРИ кой ще я определи дали е в приетите норми от нашия законодател или в нормите на европейския,защото все пак сме членове на ЕС и техните закони ДОМИНИРАТ нашите?А ако ме ДЪРПАТ НА БУКСИР...подлежа ли на проверка на дълбочината на грайфера,след като нямам пряко отношение към безопасността на движението?
  • 30 Диди

    1 2 Отговор
    Кончо,глава не те ли заболя да задаваш толкова въпроси посред нощ?ха ха ха..със сълзи се смея като чета какви ги пишете.
  • 31

    12 2 Отговор
    Голяма тъпня измислиха пак нашите убавци, по-добре да бяха казали че са задължителни зимните гуми. Карах една зима с летни гуми с голям грайфер повече от 4мм и работата беше доста зле по-снега и изобщо в студено хлъзгаво време, повече не повторих експеримента.....
  • 32 Гост

    9 6 Отговор
    Добре ве, седиш си във Варна зимата и да кажем не ти трябват зимни гуми. Ами ако решиш да отидеш до София? Ще
    Си копуваш зимни гуми специално.

    Разберете гумите според сезона спасяват животи. Като нямат пари няма да карате коли и да застрашавате животана хората по пътищата. Като искате само летни гуми, бегайте в МиАми.
  • 33 специалист

    6 15 Отговор
    Аз пък праскам редовно с летни гуми и нямам никакъв проблем.Вас като не ви бива и зимни гуми да слагате все тая.
  • 34 georgi-li

    10 2 Отговор

    До коментар #20 от "abv":

    До коментара на abv в 22:23 на 24.11.16. От приетото вчера гласуване излиза, че през този период от време 15 Ноември - 1 Март или караме със зимни гуми, или с незимни с грайфер поне 4 мм. Само, че никъде не казват, ако сме със зимни гуми колко трябва да е грайфера, дали 4 мм или повече, или по-малко. 4 мм е посочено за такива, които не са зимни. Следователно за зимните си остава минимума от 1.6 мм. Така, че ако полицай се заяде, че карате със зимни гуми с грайфер под 4 мм, глобата му спокойна може да се опровергае, че е над 1.6 мм и че е зимна, за която няма указан минимум. Пак ще отпадат яко актове за неизпипани закони. Само ми е интересно полицейските автомобили, които ще ни проверяват с какви гуми са и какъв им е грайфера. Най-неизправни и неизрядни са именно те. А депутатите за нищо не стават. Щом в една Швеция дават по-малък минимум на грайфер, която е на другия край на Европа, почти до северния полярен кръг, щом във Великобритания няма нито фарове (в кралството падат доста мъгли), нито някакви изисквания за гуми през определени месеци, нашите 240 шизофреника чии интереси защитават и от кого получават комисиони за продадени всякакви ел. консумативи, свързани със фарове и гуми. Правителството на ГЕРБ само се чуди от къде да краде. Никога повече власт да не видите. Нищо не става от вас. Спряха ли да се изтребват шофьорите като се вкараха фаровете целегодишно? Не, не спряха. Същото ще е и със зимните гуми - непочистени пътища, преспи и шофьорите ще са

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Реалист

    7 9 Отговор

    До коментар #34 от "georgi-li":

    Недей рева българино! Включените фарове повишават пасивната безопасност. Но ако имаш идиот зад волана е все тая. Кога си чул англичанин да реве срещу закон в Англия или срещу кралицата. Когато станеш със същия манталитет, тогава ми ги давай за пример.

    Коментиран от #37

  • 36 123

    7 5 Отговор

    До коментар #34 от "georgi-li":

    Точно си разбрал. Зимните може и да са на 1,6 мм, защото грайферът няма никакво значение, а каучука.

    Великобритания изобщо не ги давай за пример. Преди няколко години като падна в Лондон 5 см. сняг имаше за два дена пълнен блокаж на транспорта, защото всички бяха с летни гуми и не могат да тръгнат. Но, там специално рядко пада под 5-6 градуса заради Гълфстрийм.
    Трябва да се кара зимата със зимни гуми задължително. Тези, които нямат възможност да сменят гуми, просто ще карат със зимни целогодишно, както правя аз.
    Зимната гума е малко по-мека лятото, но при нормални скорости до 150 км.ч. няма проблеми. Не съм забелязал да се изтрива повече от обичайно, а положителния ефект е, че колата спира много по-добре.
  • 37 georgi-li

    12 5 Отговор

    До коментар #35 от "Реалист":

    До "Реалист" - в Англия законите им не са абсурдни с цел да обслужват интересите на управници или вносители на всякакви автомобилни консумативи. Законите там са в полза на обществото. Кога за последно е бил гласуван закон в полза на обществото и във вреда на депутатите. А това с фаровете е повече от тъпо за южни страни като България! В Гърция карането на фарове през деня е абсолютно забранено. И у нас беше така през 90-те години на миналия век. На фарове караха само коли, возещи болен до бърза помощ. И точно по тези фарове се ориентираха водачите и даваха предимство на тези леки коли. А сега с непрекъснатите фарове върви да разбереш дали някой не води болен по спешност до болницата, вместо да чака бавна медицинска помощ. Да не говорим лятно време колко е гадно като ти светят фаровете на идващите срещу теб в комбинация със ярко слънце. 30-35 градусов пек и включени фарове - абсурд след абсурд. Какъв е манталитета на малоумниците, които гласуват тези щуротии?
  • 38 maniak60

    17 4 Отговор
    Както винаги сякаш няма един професионалист от тези 240.Мога да пиша много,но какво от това!Не им е ясно,че 5 мм грайфер на лятна гума е в пъти по-зле от 3 мм грайфер на зимна.Прибавете и това,че за лятото слагат и по-широки и нископрофилни гуми,т.е. обратно на това което изисква безопасността при зимни условия.Лошото е,че след следващите парламентарни избори се очертава да влязат още по-големи "професионалисти".Господ да ни е на помощ!
  • 39 Гост читател

    11 13 Отговор
    Нема никакво значение дали са задължителни или не. Тия празни български тикви,дето сега карат с летни , пак ще са с летни. Щото глобите са смешни и нема събираемост и ги боли фара. От друга страна , нормалните хора/малко такива останаха/ и сега си карат зимата със зимни, просто щото имат поне минимално количество акъл в главата. Въпрос на лично убеждение. Чакай ти , селяндурите да сложат гуми, щото закона така е казал. По вероятно е да изпият парите на ракия и да псуват целия свят , що те са бедни и карат голф на 17 години. И после пияни да се качат на колата с летни гуми и да убият некой невинен . Те тва е България днешно време.
  • 40 ккк

    16 3 Отговор
    Едно време нямаше зимни ни летни гуми. Имаше вида и вида спорт и руски гуми.Ама не помня една зима снега да ни е изненадал.Чистеше се малко повече от сега.И шофьорите не бяха летни и с купени книжки.Сега като ни изненада снега и нито се чисти нито упесъчава всеки стана голям майстор зад волана за това е така.На първия заледен участък от пътя и канавка, дърво,мантинела,друга кола и после кои е виновен.Каквито гуми да сложиш на лед незнам освен със шипове но и те не са гарант . От дълго време карам джип защото за коли не останаха пътища в тая страна освен 3-те магестрали след полвин година експлоатация затворени за ремонт.Танкове ли да си купим за да може да движим.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Налягането

    5 4 Отговор
    И си гледайте налягането на гумите.
    Зимни гуми с високо налягане се държат като летни гуми.
    През зимата гумите са с понижено налягане за да може
    грайфера да захапва снега и после да го изхвърля.
    И на асфалта петното на гума с понижено налягане е по-голямо от
    гума с високо налягане.
  • 43 Драйвър

    6 8 Отговор
    Много разбирачи много специалисти,хората му направили зимна гума за неговата безопасност-той от 9 кладенци вода ще ти изкара само да те обеди в простотията си!Като не ви се дават пари за гуми,карайте с летни и рискувайте живота си и плащайте ламарини след катастрофи тогава!Някакъв пише за гумите през комунизма-ами през "комунизма" нямаха коли затова беше по безопасно,не заради гумите!

    Коментиран от #44

  • 44 ккк

    5 1 Отговор

    До коментар #43 от "Драйвър":

    Драйвър не ми обеснявай колко коли е имало и какви гуми е имало.В нашия град малък около 7000 хил. имаше 10 снегорина опесачители и 14 трактора с гребла.Сега има 2 снегорина и един трактор които минават само по главните улици и пясък се хвърля само по крастовищаща чат пат.Гуми до сега съм купавал само чисто нови и знам какво е лятна и какво зимна.С каквито и да си зимата изисква малко по голямо внимание на пътя че много драйвари се навъдиха с 20 годишни таралясници и гуми втора употреба
  • 45 Tomka

    5 0 Отговор
    А, ако съм със зимни гуми и те ли трябва да са мин. 4мм ?
  • 46 bayki

    3 2 Отговор
    Чл.20 от ЗДП казва достатъчно. За чий ми са 4мм грайфер лятото. Не се научиха нашите законотворци да преписват добрите европейски практики. Пак гледат интереси- този път да върви търговията с гуми.
  • 47 bayki

    1 0 Отговор
    Член. 20 от ЗДП
  • 48 Уча се !

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    Като завали, всички са по гумаджийниците а те не могат да смогват !

    Не можеш, да сменяш гуми постоянно, това е смешно и без никаква логика, какво ще спестиш !?

    От опит ще ти кажа,че с един чифт гуми се кара три зими, без никакъв проблем от ноември до април !

    Това са 18 месеца !

    За 18 месеца, колко километра ще завъртиш, че да износиш гумите !?

    На четвъртата година, спокойно можеш да си купиш нови, това струва около 400 лева!
    За 4 години, това изобщо не е голям разход !

    Сто пъти по-важно е, да си спокоен зад волана и със стабилна кола през зимата !

    Между другото, гумите освен грайфер, имат и други характеристики, като например еластичноста на каучука при ниски температури, която се губи с годините!

    Още една причина, да не се правят смешни фокуси с постоянната смяна на гуми, с цел запазване за 5 и повече години !

    Няма никакъв смисъл !
  • 49 Петков

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    Няма значение какви гуми караш нищо че летните и с 6мм грайфер са опасни.Просто трябва да си купиш нови гуми това е.Аз какво да правя с зимните си гуми който имат 3.8мм грайфер да ги карам лятото ли?
  • 50 ПЪРЗАЛКОВ

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "некойси":

    Да,задължителни са за през цялото лято.
  • 51 ВБА

    0 0 Отговор
    Климата тотално се промени в последните години, и още по зле, ще става. Вече не може да се открояват сезоните един от друг ни лятото му е лято ни зимата е зима, а за пролет и есен хептен. Като в парламента не са на ясно, кой е по добрият вариант за гумите то компромисния е да се кара с всезезонни гуми въпреки, че такова животно няма, но катър да. Най практично е да се кара с такива гуми, но винаги трябва да се има едно на ум въпреки, че вече 5 години не съм имал проблеми с всезезонни гуми "Hankook 4S" произведени в Унгария, които са с OUTSAID. Средна возия, шум и спирачен път на сухо, сняг и мокро. Протектора е така конструиран, че целия протектор с цялата си повърхност винаги контактува с пътната настилка. Приятно кормуване, толерантност на пътя и умната независимо, с какви гуми е обута колата...
    За фаровете, най правилното решение е да са включени денонощно месеците ноември - март включително, както при лошо време и сумрак.... Всичко добро на всички! Приятно кормуване, и пътуване на всички шофьори и пътници!....
  • 52 Дърттрако

    1 3 Отговор
    Зимни гуми само на водещите колела и то по желание !