ТЕМА: Тест драйв

Тест на новата Skoda Octavia

Публикувана: 24 Февруари, 2017 10:03
38 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 18707

Порто, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.

Откровено казано, първите снимки на обновената Octivia породиха доста смесени чувства. Ако трябва да сме напълно искрени, директно си зададохме въпроса "Защо развалиха хубавата кола?". Малко след като чехите разпространиха официалните фотографии обаче, бяхме поканени на първите тестове на обновената Skoda Octavia. Те се проведоха в Португалия и след тях мнението ни за новия дизайн се промени. Защо, ще се опитаме да ви разкажем сега.

Екстериор
За начало трябва да кажем, че Octavia никога не е била "красавица" или еталон в автомобилния дизайн. И сега, въпреки радикалната си екстериорна промяна няма да стане такава. До този момент Octavia беше най-оптималният избор за онези, които искаха функционална и практична семейна кола, но в същото време не са фенове на минивановете. Octavia изглеждаше понятно и непретенциозно, а сега чехите решиха да рискуват с доста по-смел дизайн. Защо?
Отговорът на този въпрос е много прост. На първо място специалистите от Skoda го правят, за да може да има по-голяма разлика между Octavia и Rapid и между Octavia и Superb. Проучванията на маркетолозите в компанията показват, че много от собствениците на Octavia не одобряват прекалената прилика с Rapid, а тези, които са си купили най-скъпата Skoda - флагманът Superb, не искат колата им да прилича на по-малката Octavia. Така е избран новия вариант, който определено отличава колата от останалите модели, но в същото време запазва фирмената и идентичност.Основната новост в екстериорната визия на обновената Octavia са предните светлини. Новото лице на чешкия бестселър вече има два чифта светодиодни фарове вместо предишните биксенонови "очи". Рестайлинговата Octavia е получила леко видоизменени брони. "Пипнати" са и фаровете против мъгла, а в списъка с опциите е влязла нова колекция от джанти с размер от 16 до 18 цола. Задните светлини също са леко видоизменени, като и те вече са диодни, а новост е и създаването на т.нар. 3D ефект. В средата задните светлини впечатляват с изцяло прозрачно стъкло.

Заради тези дръзки промени, на снимките Octavia ни изглеждаше потресаващо. Но на живо обновените лифтбек и комби съвсем не изглеждат като отмъщението на Йозеф Кабан (главният дизайнер на Skoda, който съвсем наскоро премина на работа в BMW). Всъщност обновената Octavia не е последната кола, правена под ръководството на Кабан. Негово дело е и новото Yeti, което предстои да видим по-късно през годината. Отговорните за радикалната визия предни светлини изглеждат различно в зависимост от цвета на колата, както и от ъгъла, от който се гледат. Те са от онзи вид дизайнерски решения, които не ти харесват от пръв поглед, но впоследствие ще допаднат на голяма част от феновете на марката.

Интериор
И докато се опитваме да ви убедим, че не дизайнът е най-силната страна на Octavia, то трябва да признаем, че мощните козове, държащи модела на върха толкова време са подчертани още повече след обновлението. Огромният багажен отсек е 568 литра за лифтбек версията и 588 литра за комбито. При сгънати седалки той може да се увеличи до впечатляващите 1 588 и 1 718 литра, съответно. А на свободното място за краката на пасажерите на втория ред могат да завидят и автомобили от по-високия сегмент.

Освен това в салона на обновената Octavia са се появили по-качествени материали и нова инфо-развлекателна система. Мултимедията Columbus разполага с 9.2-инчов екран като в Kodiaq. Мултимедията работи с Android Auto и с CarPlay, а режимът MirrorLink функционира безупречно. Копчетата на централната конзола пък са заменени от сензорни бутони. В опциите, предвидени за колата има Wi-Fi модул, асистент държащ автомобила според маркировката, адаптивен круиз контрол и още много други.

Двигател, ходови характеристики и цена
Що се касае до техническата част, то тя остава без изменения. Налични са шест бензинови и пет дизелови двигателя, като мощността им варира от 86 до 230 конски сили. Скоростните кутии са шест и седемстепенни DSG-та и шестстепенна механична. Въпреки разширената задна колея настройките на шасито почти не са променени. Така обновената Octavia разполага с рафинирана возия, която можем да определим по-скоро като мека, което обаче съвсем не се отразява на стабилността в завои.
В качеството на опция се предлагат и адаптивните амортисьори DCC, работещи заедно със система за изменение на режимите. Всички тези настройки се правят посредством електрониката на автомобила. Що се отнася до цените, то те са съвсем леко завишени. Ето и пълните ценови листи на обновената Skoda Octavia за вариантите лифтбек и комби.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Реджеп Ердоган
Президентът на Турция в реч по националната телевизия
Има някои грешки, които се правят не от глупаци, а само от подлеци"

Още бисери