24 Февруари, 2017 10:03 30 714 40

Тест на новата Skoda Octavia

  • skoda-
  • octavia
Тест на новата Skoda Octavia - 1

Порто, Португалия. Наш екип от мястото на събитието.

Откровено казано, първите снимки на обновената Octivia породиха доста смесени чувства. Ако трябва да сме напълно искрени, директно си зададохме въпроса "Защо развалиха хубавата кола?". Малко след като чехите разпространиха официалните фотографии обаче, бяхме поканени на първите тестове на обновената Skoda Octavia. Те се проведоха в Португалия и след тях мнението ни за новия дизайн се промени. Защо, ще се опитаме да ви разкажем сега.

ЕкстериорТест на новата Skoda Octavia
За начало трябва да кажем, че Octavia никога не е била "красавица" или еталон в автомобилния дизайн. И сега, въпреки радикалната си екстериорна промяна няма да стане такава. До този момент Octavia беше най-оптималният избор за онези, които искаха функционална и практична семейна кола, но в същото време не са фенове на минивановете. Octavia изглеждаше понятно и непретенциозно, а сега чехите решиха да рискуват с доста по-смел дизайн. Защо?Тест на новата Skoda Octavia
Отговорът на този въпрос е много прост. На първо място специалистите от Skoda го правят, за да може да има по-голяма разлика между Octavia и Rapid и между Octavia и Superb. Проучванията на маркетолозите в компанията показват, че много от собствениците на Octavia не одобряват прекалената прилика с Rapid, а тези, които са си купили най-скъпата Skoda - флагманът Superb, не искат колата им да прилича на по-малката Octavia. Така е избран новия вариант, който определено отличава колата от останалите модели, но в същото време запазва фирмената и идентичност.Основната новост в екстериорната визия на обновената Octavia са предните светлини. Новото лице на чешкия бестселър вече има два чифта светодиодни фарове вместо предишните биксенонови "очи". Рестайлинговата Octavia е получила леко видоизменени брони. "Пипнати" са и фаровете против мъгла, а в списъка с опциите е влязла нова колекция от джанти с размер от 16 до 18 цола. Задните светлини също са леко видоизменени, като и те вече са диодни, а новост е и създаването на т.нар. 3D ефект. В средата задните светлини впечатляват с изцяло прозрачно стъкло.Тест на новата Skoda Octavia

Заради тези дръзки промени, на снимките Octavia ни изглеждаше потресаващо. Но на живо обновените лифтбек и комби съвсем не изглеждат като отмъщението на Йозеф Кабан (главният дизайнер на Skoda, който съвсем наскоро премина на работа в BMW). Всъщност обновената Octavia не е последната кола, правена под ръководството на Кабан. Негово дело е и новото Yeti, което предстои да видим по-късно през годината. Отговорните за радикалната визия предни светлини изглеждат различно в зависимост от цвета на колата, както и от ъгъла, от който се гледат. Те са от онзи вид дизайнерски решения, които не ти харесват от пръв поглед, но впоследствие ще допаднат на голяма част от феновете на марката.

ИнтериорТест на новата Skoda Octavia
И докато се опитваме да ви убедим, че не дизайнът е най-силната страна на Octavia, то трябва да признаем, че мощните козове, държащи модела на върха толкова време са подчертани още повече след обновлението. Огромният багажен отсек е 568 литра за лифтбек версията и 588 литра за комбито. При сгънати седалки той може да се увеличи до впечатляващите 1 588 и 1 718 литра, съответно. А на свободното място за краката на пасажерите на втория ред могат да завидят и автомобили от по-високия сегмент.Тест на новата Skoda Octavia

Освен това в салона на обновената Octavia са се появили по-качествени материали и нова инфо-развлекателна система. Мултимедията Columbus разполага с 9.2-инчов екран като в Kodiaq. Мултимедията работи с Android Auto и с CarPlay, а режимът MirrorLink функционира безупречно. Копчетата на централната конзола пък са заменени от сензорни бутони. В опциите, предвидени за колата има Wi-Fi модул, асистент държащ автомобила според маркировката, адаптивен круиз контрол и още много други.

Двигател, ходови характеристики и ценаТест на новата Skoda Octavia
Що се касае до техническата част, то тя остава без изменения. Налични са шест бензинови и пет дизелови двигателя, като мощността им варира от 86 до 230 конски сили. Скоростните кутии са шест и седемстепенни DSG-та и шестстепенна механична. Въпреки разширената задна колея настройките на шасито почти не са променени. Така обновената Octavia разполага с рафинирана возия, която можем да определим по-скоро като мека, което обаче съвсем не се отразява на стабилността в завои.Тест на новата Skoda Octavia
В качеството на опция се предлагат и адаптивните амортисьори DCC, работещи заедно със система за изменение на режимите. Всички тези настройки се правят посредством електрониката на автомобила. Що се отнася до цените, то те са съвсем леко завишени. Ето и пълните ценови листи на обновената Skoda Octavia за вариантите лифтбек и комби.Тест на новата Skoda Octavia


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    49 9 Отговор
    Много хубаво е написана статията. Външно не е кой знае какво, но иначе това е една отлична кола за семейни хора.
  • 2 Гост

    32 12 Отговор
    Защо, защо тези два фара?! Изглежда ужасно.
  • 3 БравоБе

    32 54 Отговор
    Браво,досега приличаше на нещо между старо ауди и фолксваген,а сега вече на стар мерцедес.Браво имате развитие,браво кенеф от класа.

    Коментиран от #4

  • 4 гощо

    41 12 Отговор

    До коментар #3 от "БравоБе":

    Я това като ти е кенеф разкажи ни ти какъв ел кокалес гранд де лукс караш?!?!? Кажи да се посмеем?!?!

    Коментиран от #11

  • 5 vepe

    12 13 Отговор
    И волана е от Мерцедес.
  • 6 Ицака

    29 7 Отговор
    На мен новата визия ми харесва, но както казва автора на материала, силните и козове са другаде. това е здрава практична и комфортна кола на прилична цена.
  • 7 stenli

    18 20 Отговор
    много грозна.съсипаха приличната визия.
  • 8 onq s konq

    6 16 Отговор
    Така ще е слет като дизайнера ги напусна и доиде в беенве

    Коментиран от #15

  • 9 Корковата тапа

    18 17 Отговор
    Поредния голф с безумен дизайн от всякъде!
  • 10 голчо

    10 2 Отговор
    Важното е че има телевизия вътре!Другото не е от значение!

    Коментиран от #13

  • 11 хас

    16 1 Отговор

    До коментар #4 от "гощо":

    а, теб като те питаха 100 пъти какво караш, защо не каза...ха?....защо задаваш същия въпрос, на който не отговори

    Коментиран от #31

  • 12 Киро

    25 18 Отговор
    Айде пак платените статии на ВАГ трупата!

    А тая шкодичка прилича на евтино менте на Мерцедес в муцуната!

    Шкода вече е прекалено скъпа за средното-посредствено ниво, което предлага, като страда от всичките болести на ваговете.

    Нито е здрава, нито е красива, нито е марка, нито е евтина...

    Nein Danke!
  • 13 Бива я колата но

    19 3 Отговор

    До коментар #10 от "голчо":

    Набутаха колите с ненужни екстри. Не ме разбирайте погрешно - не съм против прогреса. Но т.н. "екстри" са допълнителен начин за помпане цената на колата. В случая разните му асистенти. Прост пример - лед фарове + два броя камери на огледалото, които се допълват + софтуер. Софтуера управлява конфигурацията на ЛЕД фаровете, къси/дълги и завеса против заслепяване. Ако искаш асистент за пътното платно - инсталират друг софтуер, но и цената е 500 евро отгоре. ВАГ (и не само те) имат лошата практика - имаш LCD панел на таблото, технически могат да инсталират навигация (GPS модулът е 50 евро), но заради екстрата "навигация" в ценовата листа - айде 500 евро. Мазда искат 900 евро да активират навигацията в България.

    Коментиран от #14, #18

  • 14 ЕкстраКласа

    12 11 Отговор

    До коментар #13 от "Бива я колата но":

    Е заради тези "екстри" за малоумници, за инвалиди, недъгави, комплексари и сноби и хранилка за сервизите, които да ми поправят краховете на електрониката и изначално хлабавите агрегати с цел да ставаш абонат на поддръжката, то бих предпочел да си купя старо Жигули отколкото пластмасови тенекии от реномирани марки.
  • 15 От Завода в Сошо

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "onq s konq":

    Истината е защото от Пежо пратиха дизайнер-шмекер при Шкода уж да им вдигне визията :-)
  • 16 Тойота

    19 15 Отговор
    Ужас много е грозна , все едно се върнаха 15 години назад.А и не са особено качествни.Имах чисто нова и не е като да не правеше проблеми.Истина е ,че само ни лъжат с хубави реклами.Само германците си я хвалят ,ама нали те трябва да я продават да няма да кажат ,че е лоша.Сега карам авенсис който дори е по-евтин.Много по комфортен е и много по-надежден.

    Коментиран от #17

  • 17 Varna

    15 12 Отговор

    До коментар #16 от "Тойота":

    Виждал си ти шкода само на снимка. Имам такава а и колкото хора познавам, които имат, са изклюително доволни от качеството
  • 18 гост

    2 9 Отговор

    До коментар #13 от "Бива я колата но":

    Значи, да обобщим:

    1. Дразни те това, че фирамта предлага допълнителни екстери, които ако искаш може да си поръчаш или не.

    2. Според теб софтуера не е продукт като останалите и трябва да бъде наличен за всички по подразбиране, тоест да бъде включен в цената на автомобила без значение дали го искаш или не, вместо да го плащат само тези, които го поръчат.
  • 19 Jack Bauer

    8 4 Отговор
    Колата изглежда доста добре и цените са "български" за този клас автомобил, но ... кой по дяволите ш...н дизайнер направи предната броня с четирите отвратителни фара в нея. Решетката е ОК, но фаровете отстрани са ... нямам думи.
  • 20 ЯЙЦЕ

    9 9 Отговор
    А вътре тесно ли е като в ауди 80, или само така изглежда?
    А кое ще ремонтирам по евтино TSI мотор или TDI?
    И понеже имам жигулка да питам тая 86 коньовата поиче ли ша бяга?
    И тропкат ли и пластмаските?

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Кокошка

    10 3 Отговор

    До коментар #20 от "ЯЙЦЕ":

    TSI мотор или TDI.... И при двата мотора ще ти отрежат главата през кръста на фона на стойността на ремонтите при жигулката. 1.4 TSI е най-калпавия мотор на ВАГ. Има доста изписано по нета, който иска да търси. Ако а набутан в тежко купе, пиши го 20 хил. км минус от проектния ресурс преди основен ремонт. Така, че карай жигулката, вероятно ще надживее и тази шкода, ако не са й изгнили вратите и няма дупки в пода на купето :) :) :)
    Карам служебна кола на ВАГ с малкия TSI - вече няколко пъти ходи в сервиза.
  • 22 Дид

    32 5 Отговор

    До коментар #20 от "ЯЙЦЕ":

    Миналата година взех последния модел преди този фейслифт от шоурума на Шкода в София. Чисто нова кола с найлоните. Като приспаднем ДДС-то и факта, че имаше отстъпка, тъй като се водеше кола на склад, цената дойде под 30 000 лв. Регистрирахме я като товарна, тъй катo се води N1. 150 к.с., 1.4 TSI, 6 степенна мех. ск. к. Вътре е достатъчно широко и с огромния си багажник е доста добра кола за мен и трите ми деца. За почти година й навъртях 52 000 км., като веднъж съм сменял масло и филтри на 30 к. Някъде около 340 лв. беше в сервиза на Шкода. Следващата смяна ще е на 60 к. Колата има динамика, добра возия, най-необходимите екстри, като може да си поддържа спокойно скорост от 150 до 180 км./ч. натоварена с багаж и 4-ма възрастни в нея. Сам съм вдигал и 210-220 км./ч., ей така, за да я пробвам. Максималната й скотост е 230. Зимата не съм имал проблем /въпреки, че живея в балкански град/ с нея от гледна точка на старт на двигател, замръзване на врати и закъсване, а тази зима си беше истинска. С чиста съвест бих я препоръчал като приличен автомобил на всеки, който търси нещо подобно. И тук не става въпрос дали си фен или не на ваг, маг и прочие простотии, а е важна практичността на автомобила, който искаш. За същите пари или малко повече можех да взема от т. нар. премиум автомобили, на 4-5 години, но няма по-голям кеф от това, ти да махнеш найлоните и поглеждайки таблото, след като стартираш двигателя, че колата е на 3 км. ... Пожелавам го на всеки, без значение

    Коментиран от #28

  • 23 Дид

    5 4 Отговор
    Единственото, за което съжалявам е, че нямаше такава налична Октавиа, в този прекрасен син цвят, като този на Шкодата на заглавната снимка.
  • 24 mazda

    5 23 Отговор
    който хвали немски коли е пълна отрепка

    Коментиран от #30

  • 25 мазда

    5 5 Отговор
    Смърт на Бай Ганьо
  • 26 Никола

    10 4 Отговор
    Дизайна на предницата е от типа или харесваш много или тотално не . Убедил съм се , че на живо нещата изглеждат различно . Интериора и таблото са много добри .
  • 27 Peace bro

    8 4 Отговор
    На мен от VAG GROUP ми платиха да напиша за шкодата,че е хубава,да си я купувате!!!Стига глупости ве професори вие половината да не кажа всичките не сте имали нова кола,карате саборетини на по 20 и кусур години,onq s konq е пич и неговото беенве,са маняци!!!!
  • 28 пежо

    10 4 Отговор

    До коментар #22 от "Дид":

    На моята пишеш 2 км, и аз го пожелавам на всеки :)
  • 29 Кобрата

    12 1 Отговор
    Чудна е Skoda-та! Много стилен и просторен интериор, направо е трепач.
    Аз бих избрал версията Laurin & Klement! Единствената забележка според мен е разделянето на предните фарове, трябваше да бъдат слети.
    Спомням си, че преди години едно от поколенията на Mercedes E-class беше с разделени фарове и не пожъна голям успех, но въпреки това беше добър автомобил.
  • 30 Кобрата

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "mazda":

    И японски също!
  • 31 гощо

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "хас":

    Кажи сега каква е твоята тоалетна?!?

    Коментиран от #34

  • 32 Ганчо

    5 5 Отговор
    Хубав автомобил. Отново ще грабне любителите на здрави и много надеждни автомобили. Който не е карал Шкода да не дава мнения. Това е като при храната, ако не ядеш месо не може да казваш че е вредно или лошо. Карам Супърб 2013г жестока и хубава кола. Преди това съм карал всички модели на Шкода. Освен това Сеат толедо , Опел, Ситроен, Ауди Рено. Достатъчно съм карал други автомобили и за това си казвам мнението. Карам само дизели.
  • 33 Факт

    0 5 Отговор
    Личи си,че дизайнерите на шкода и vw се скъсват от работа :))))
    Не искам да съм хейтър,но за това пари първа,втора ако ще и осма употреба да е няма да дам...
  • 34 хас

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "гощо":

    а, явно имаме папагалчета тук! ..на всяка манджа меродия с един и същ коментар..хахахаааа

    Коментиран от #35

  • 35 гощо

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "хас":

    Кажи-кажи какъв е кокала?!??!

    Коментиран от #36

  • 36 хас

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "гощо":

    кокала е пилешки, а ти си попитан преди повече от месец КАКВА КОЛА КАРАШ, И ДА ДАДЕШ СЪВЕТ НА НАС НЕРАЗБИРАЩИТЕ КАКВА ДА СИ КУПИМ!....чакаме с нетърпение отговорът ти! След като коментираш всяка статия с "КЕНЕФ" ИЛИ "СУПЕР КОЛА", то би следвало да си голям разбирач!
  • 37 Shmeker

    0 2 Отговор
    Много е грозна, ама много. Разделянето на фаровете не е сполучливо, тия страничните са като от друга кола.

    Коментиран от #38

  • 38 123

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Shmeker":

    Дали нещо е грозно или красиво е въпрос на вкус. И стига сте избирали по женски - фаровете са много плоски, цвета е особен, линията на капака е много рязка. Автомобилът е перфектен.
    Само една забележка към автора - това не е новата Октавия, а е фейслифт на Октавия 3.
  • 39 Миро

    2 0 Отговор
    Тука сте само многознайковци . Някой карал ли тази кола . Сигурен съм , че не. Колата е супер. Невероятно тиха. Не се усеща кога превключва до седма предавка , вози добре и е невероятно икономична. Може само да съжалявате , че не я притежавате. Вашата работа е , като лисицата дето не можала да стигне до гроздето
  • 40 вирус

    1 0 Отговор
    Шкода 1000МВ, Шкода Октавия 2, Супърб 2, 4х4, Шкода Октавия 3 фуйслифт произведена декември 2019г. Карал съм Сеат, Опел Ситроен. Сега за шкодите Октавията е здрав, издръжлив работен кон, Икономичен и много надежден. Супърба, елегантен, удобен, но не толкова здрав, особено ако е 4х4. Но като удобство при пътуване е незаменим. Много скъпа поддръжка в сравнение с Октавията.