Министърът на околната среда на Франция обяви официално, че от 2040 година в страната ще бъде забранена продажбата на автомобили с дизелови и бензинови двигатели. "Франция трябва да се превърне в страната с най-зелена икономика", подчерта министърът Никола Юло.
Юло не поясни дали съдбата на колите с двигатели с вътрешно горене ще бъде последвана и от хибридите, но каза, че всеки гражданин на Франция ще получи субсидия от държавата, за да може да замени своя стар автомобил с ДВГ с нов. Министърът заяви, че програмата ще натовари много автомобилните производители, но въпреки това ще бъде изпълнена.
Ще припомним, че от Volvo Cars официално обявиха, че поетапно ще оборудват всичките си модели с електродвигатели. Електрификацията на колите Volvo ще започне през 2019 година. Това решение, на практика, е една от най-значимите крачки, що се отнася до масовите автомобилни производители.
Съвременните електромобили започнаха да се произвеждат през 80-те години на миналия век, но едва през последните няколко години станаха сравнително масови и популярни. Въпреки това към момента те заемат малка част от глобалния автомобилен пазар, което се дължи основно на по-високите им цени и ограничения автономен пробег. През миналата година продажбата на електромобили в Европа, Сащ и Китай е малко над 1% на фона на общите продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Джон Смит
10:52 07.07.2017
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 гост
Проблемът тук е, че не се действа в посока батерии-рециклиране-материали-енергия, а се обявява нещо, което е недообяснено как ще стане.
11:14 07.07.2017
6 JEEP
11:46 07.07.2017
7 Wishmaster
Освен това естествено че и хибридите ще бъдат спряни, иначе всеки може да сложи 1kW електромотор за цвят.
И накрая за кого са тези забрани просто направете тези ел. коли привлекателни, хората не са тъпи и ДВГто ще умре преди еди коя си година както стана с касетофоните или ДВД плеърите примерно.
12:02 07.07.2017
8 Георги Колев
12:10 07.07.2017
9 Озоновата дупчица
12:15 07.07.2017
10 Гост
пак слагаме каруцата пред коня, всичко може да стане поетапно с времето си, не виждам смисъл от гръмки изказвания от този тип, освен ако не съм инвестирал някой милион в акции за батериите :)
12:17 07.07.2017
11 Vasik Atanasova
няма кеф в тях
друго са си големите и мощни двигатели с вътрешно горене
да изкарат хубав плътен звук
да ти напълни душата
Коментиран от #38
13:52 07.07.2017
12 Vasik Atanasova
нима производството му няма да отделя вредни емисии
едно към едно е
просто някой хора ще забогатеят а други обеднеят
Коментиран от #15
13:54 07.07.2017
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Potato
14:36 07.07.2017
15 baysando
До коментар #12 от "Vasik Atanasova":
....сигурно и производството на батериите ще замърсява, но има една голяма разлика - никой няма да ги произвежда под прозорците ви и в центъра на градовете.14:41 07.07.2017
16 Темида
15:37 07.07.2017
17 Грую
Коментиран от #22
15:37 07.07.2017
18 DGGDG
15:43 07.07.2017
19 Митко
16:03 07.07.2017
20 Пазарен Либерализатор
16:09 07.07.2017
21 Ток
Не ги мислете за батериите, нищо непреодолимо няма в технологично отношение, ще докарат и цената. "Рено-Нисан" са далеч напред. Пък който иска звук, да си го пусне в купето, и това вече се предлага. И точно като във Франция се прави - със забрана, основана на сериозен дебат и политически консенсус. У нас е свободия и цигания.
Коментиран от #23, #34
16:48 07.07.2017
22 Има начин
До коментар #17 от "Грую":
Забравяте една малка подробност. Електричеството е стока, а когато една стока се търси, предлагането не закъснява.За разлика от бензина, електричество може да произведе всеки.
В сравнение с цената на електромобила, изграждането на фотоволтаична мощност за неговото захранване е нищожна.
1kWp фотоволтаици струва 1000$, заема 6 кв.м. и осигурява годишен пробег от 6000км. Ако няма къде да ги сложите, със сигурност някой ще намери къде и ще ви продаде тока на конкурентна цена.
Вече не е икономически съобразно построяването на тецове.
Коментиран от #24, #36
17:25 07.07.2017
23 Гост
До коментар #21 от "Ток":
Съгласен съм, че у нас е направо нетърпимо с тези пушещи дизели. Обаче пропускаш моментът, че полицаите нямат законово основание да спрат от движение такива коли, защото онези в парламента не си мърдат задниците за това!Обаче си в огромна грешка, че ако има електрички у нас, нещата ще се променят! Я си предсатви, че вместо облак зад този автобус, има огромна локва от киселина?
17:37 07.07.2017
24 Гост
До коментар #22 от "Има начин":
И как го изчисли ако не е тайна? Колко часа има слънце през годината в България? При максимални през годината 2000 часа слънцегреене за България, колко процента са от 8760 часа (една година)?Или смятате хората за малоумни и гледате да си продавате с лъжи слънчевите си батерии?
Или пък ще зареждам колата си само като има слънце?
Или може би ще си събирам в чували енергията, когато не съм си в къщи а има слънце, а?
Аман от лъжи!!!
Коментиран от #26
17:47 07.07.2017
25 Az123
18:25 07.07.2017
26 Има начин
До коментар #24 от "Гост":
Не е нужно да смятам. Това е статистиката за България. Дори в Южна България добива е по-голям но пък в северна е малко по-малък.Но пък ти ако беше сметнал по твоята сметка, дори щяха да излезнат в повечедори щяха да излезнат в повече, защото аз съм смятал 1320 кВч, а ти 2000ч. Слънцегреене ако ги умножиш по един киловат, ще станат повече.
Колкото до зареждането, всичко зависи от цената. Ако ти е по-изгодно да зареждаш през деня, така или иначе автомобила стои на паркинга 8 часа или колкото там работиш. Нищо не пречи през това време да го зареждаш.
Дори има опция да си събираш енергията в чували. .. ъъъ такова де, акумулаторите на електромобила и да си я ползваш в къщи при изградена смарт грид мрежа. Провери какво е това да не ти обяснявам надълго.
Коментиран от #27
19:16 07.07.2017
27 Гост
До коментар #26 от "Има начин":
Или се правиш, че не разбираш или така ти изнася?!1kWh не е 1kWp и как изобщо изчисли, че инсталация за 1000$ ще ти е достатъчно за 6000 км?
Сметката изобщо не е тази, каквато я представяш. Как ще си оставиш колата да се зарежда ако е облачно? Нали за това те питах дали в чували ще събираш електроенергията. И точно това сам си си отговорил - чувалите са акумулатори, само че аз не знам да са без пари.
Ако ти мислиш, че растат по дърветата - ок. Но цялата ти сметка е напълно погрешна. А като си купиш 10-на акумулатора за 5 години, тогава сметката ще е съвсем друга и нито ще е евтино, нито екологично.
Коментиран от #28
20:44 07.07.2017
28 инженер по транспортна техника
До коментар #27 от "Гост":
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/premylchanata-istinata-za-elektromobilite-6070930?&nopassportcheckНА ПРАКТИКА БОГАТИТЕ СТРАНИ КАТО НОРВЕГИЯ, ШВЕЙЦАРИЯ, ГЕРМАНИЯ,ФРАНЦИЯ- ЩЕ МИНАТ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, С КОЕТО НЕ ЧЕ ЩЕ РЕШАТ ПРОБЛЕМА С ИЗХВЪРЛЕНИЯ ВЪГЛ.ДВУОКИС, А ПРОСТО ЩЕ ОСВОБОДЯТ ТЯХНАТА АТМОСФЕРА НАД ГРАДОВЕТЕ ОТ НЕГО, ПРЕХВЪРЛЯЙКИ ГО В СТРАНИ ОТ ТРЕТИЯ СВЯТ КАТО НАС, КЪДЕТО ЩЕ СЕ ПРАВЯТ БАТЕРИИТЕ, И ВЪОБЩЕ КЪДЕТО СЕ ДОБИВА ЕНЕРГИЯ..Ние си оставаме пак прецакани както винаги- един път от замърсяването, втори път от факта, че никой няма да може да кара 20-25 годишен автомобил вече. Карането ще стане в пъти по-скъпо и колата ще стане лукс както е било през 70-те години....
Коментиран от #35
21:46 07.07.2017
29 Има начин
Да, 1kWh не е 1 kWp, най-малкото с едното се измерва пикова мощност, а с другото количество енергия.
Какво е Wp - с него се обозначава пиковата мощността на фотоволтаичния панел. Ако един панел е с мощност 250Wp, означава че при ясно време на обяд, насичен перпендикулярно към слънцето, панела отдава 250W. 4 такива панела и инвертор, представляват централа 1kWp. От сутрин до вечер, мощността се променя. Няма два еднакви дни, затова няма данни колко енергия се усвоява за ден. Затова пък с доста голяма точност, годишните добиви са почти еднакви всяка година, среднопретеглено за 10 годишен период. За България от инсталирани 1kWp мощност се добива от 1200 до 1400kWh ЕНЕРГИЯ.
За разход на километър, взех разхода на най лакомия електромобил Тесла и то по американски цикъл, а не по европейски който дава повече изминати километри.
Приех , че със 100 киловатчаса изминава 500 км. Това са 12 до 14 зареждания с които може да се изминат от 6 до 7 хиляди километра годишно. По-малките електромобили са почти два пъти по-икономични и биха изминали още повече километри.
Относно цените на инвертор и панели може да провериш в Интернет.
21:50 07.07.2017
30 Крадец
22:04 07.07.2017
31 злобар
22:09 07.07.2017
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Колю
07:14 08.07.2017
34 НЕК
До коментар #21 от "Ток":
Ток ще плащаш като поп.Питаи кои е олигофрен, тоя с буса или тоя дето мисли ,че ще се вози с безплатен или поне по-евтин ток.
На тази планета БЕЗПЛАТЕН ОБЯД НЯМА.
08:07 08.07.2017
35 Има начин
До коментар #28 от "инженер по транспортна техника":
Писали сме заедно и не съм видял мнението ти. Ако прочетеш отново статията, ще видиш че замърсяването идва от енергията необходима за производството. Ако тази енергия е само от ВЕИ източници, то още от производството, един електромобил ще е с по-малък въглероден отпечатък. Нещо което вече на практика се случва в Гигафабриката на Тесла. Там за батериите и въобще цялото производство се използва енергия от фотоволтаиците на покрива.В статията изрично пише, че се отразяват моментното състояние, но технологиите се развиват.
10:05 08.07.2017
36 Митко
До коментар #22 от "Има начин":
Вярно токът е стока. Но особена , произведена без консумация е сбогом. Номера с акомулатор е не състоятелен.Коментиран от #40
12:59 08.07.2017
37 ТеоГео
17:47 08.07.2017
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Mariec
23:02 08.07.2017
40 Има начин
До коментар #36 от "Митко":
Това съхранението на тока беше проблем... досега. Всеки електромобил си идва в комплект с акумулатори. Мноооого акумулатори. Средната сметка за ток в България е около 50 лв. Едно зареждане на Тесла на дневна тарифа е 22лв, а на нощна 14лв. С други думи, само за едно зареждане на акумулатора се съхранява енергия, която може да осигури 10 дни ползване на електричество на едно домакинство.Над 80% от автомобилите в България, изминават под 15000км годишно. Това означава че средно могат да зареждат на 12 дни веднъж.
От тези два факта следва, че ако батерията се зарежда от ВЕИ САМО ВЕДНЪЖ НА 5 ДНИ, това електричество Ще стигнат И за домакинството и за пробега на колата.
Зареждането отнема около час.
Относно живота на акумулаторите, вече има Тесла която е изминала още миналата година над 800 хиляди мили. Батерията все още е над 80%от капацитетът и като нова. Тесла дава 10 години гаранция на домашните батерии, с възможност за увеличаване на 20 години.
Старите акумулатори на електромобилите, са идеални за домашно съхранение на енергия. Въпрос на време е.
16:12 09.07.2017