Last news in Fakti

7 Юли, 2017 10:24 25 936 40

Франция забранява дизеловите и бензиновите коли

  • автомобили-
  • двг-
  • франция-
  • електромобили
Франция забранява дизеловите и бензиновите коли - 1

Министърът на околната среда на Франция обяви официално, че от 2040 година в страната ще бъде забранена продажбата на автомобили с дизелови и бензинови двигатели. "Франция трябва да се превърне в страната с най-зелена икономика", подчерта министърът Никола Юло.

Юло не поясни дали съдбата на колите с двигатели с вътрешно горене ще бъде последвана и от хибридите, но каза, че всеки гражданин на Франция ще получи субсидия от държавата, за да може да замени своя стар автомобил с ДВГ с нов. Министърът заяви, че програмата ще натовари много автомобилните производители, но въпреки това ще бъде изпълнена.

Ще припомним, че от Volvo Cars официално обявиха, че поетапно ще оборудват всичките си модели с електродвигатели. Електрификацията на колите Volvo ще започне през 2019 година. Това решение, на практика, е една от най-значимите крачки, що се отнася до масовите автомобилни производители.

Съвременните електромобили започнаха да се произвеждат през 80-те години на миналия век, но едва през последните няколко години станаха сравнително масови и популярни. Въпреки това към момента те заемат малка част от глобалния автомобилен пазар, което се дължи основно на по-високите им цени и ограничения автономен пробег. През миналата година продажбата на електромобили в Европа, Сащ и Китай е малко над 1% на фона на общите продажби.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Джон Смит

    34 5 Отговор
    След толкова години: Я камила, я камиларя!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    14 3 Отговор
    И Волво и Франция обявиха, че ще преустановят производството/регистрацията на коли единствено с конвенционален двигател. Хибриди, електрически и водородни коли не спадат в тази категория. Така че всеки всяка насотяща кола с добавяне на малка батерия и електродвигател към ск. кутия може да стане хибрид, както и правят от Хонда, Мазда, Тойота и др. Така или инак повечето производители предлагат такива хибриди сега и по този начин им се дава стимул да преустановят колите с прости задвижващи системи.
    Проблемът тук е, че не се действа в посока батерии-рециклиране-материали-енергия, а се обявява нещо, което е недообяснено как ще стане.
  • 6 JEEP

    57 2 Отговор
    Във Франция ще дават субсидия на хората, а тук ще вдигнат данъка и цената на тока...
  • 7 Wishmaster

    25 7 Отговор
    Аз пък 2040 ще стана Джедай.

    Освен това естествено че и хибридите ще бъдат спряни, иначе всеки може да сложи 1kW електромотор за цвят.


    И накрая за кого са тези забрани просто направете тези ел. коли привлекателни, хората не са тъпи и ДВГто ще умре преди еди коя си година както стана с касетофоните или ДВД плеърите примерно.
  • 8 Георги Колев

    6 18 Отговор
    Браво за смелото решение.
  • 9 Озоновата дупчица

    10 6 Отговор
    До 2020 година трябва вредните емисии да се намалят поне с 50 % ахахахахахахах а от Франция решават , че 2040 ще спрат ДВГ , като Франция е една от инициаторите за намаляне на вредните емисии !? УАТ ДА Ф.К ахахахах
  • 10 Гост

    19 4 Отговор
    Брех, то така се произвеждат десетки милиона нови батерии за електромобили?
    пак слагаме каруцата пред коня, всичко може да стане поетапно с времето си, не виждам смисъл от гръмки изказвания от този тип, освен ако не съм инвестирал някой милион в акции за батериите :)
  • 11 Vasik Atanasova

    20 14 Отговор
    електрическите коли са като електрически вибратори
    няма кеф в тях
    друго са си големите и мощни двигатели с вътрешно горене
    да изкарат хубав плътен звук
    да ти напълни душата

    Коментиран от #38

  • 12 Vasik Atanasova

    18 8 Отговор
    а как ще се произвежда ток
    нима производството му няма да отделя вредни емисии
    едно към едно е
    просто някой хора ще забогатеят а други обеднеят

    Коментиран от #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Potato

    1 2 Отговор
    Ще гълтат само пари ._.
  • 15 baysando

    9 10 Отговор

    До коментар #12 от "Vasik Atanasova":

    ....сигурно и производството на батериите ще замърсява, но има една голяма разлика - никой няма да ги произвежда под прозорците ви и в центъра на градовете.
  • 16 Темида

    11 3 Отговор
    Електрическите коли от 1837г. досега не са прокопсали. Бъдещето е в Водородните автомобили, като (извинявам се за конспирацията) технологията за добив и съхранение на водород е налична (карбонови нано тръби), но цената и се държи висока поради простата причина, че около нефта е изградена инфраструктура за 10тки трилиони и неможе за ден да се изхвърли от нефтените компании. В същото време компании се възползват от съвеста на хората като ги лъжат, че ел. автомобилите не замърсяват, а истината с кратко замисляне е ясно , че е друга.
  • 17 Грую

    8 4 Отговор
    Пак тази тема. Не знам вече колко пъти съм писал. В САЩ съм чувал, че му казват "въглероден отпечатък". Айде сега да вземат да сметнат учените колко е въглеродният отпечатък да произведеш машини за добив на въглища, ТЕЦ-ове, да закараш тези въглища до централата, да ги смелиш, да ги изгориш и да произведеш ток. После да създадеш инфраструктура за пренос на този ток и също такава за зареждане на автомобилни батерии или за разлагане на вода на кислород и водород чрез електролиза. После да произведеш електромобили, батерии за тях, да ги заредиш и да потеглиш на път без емисии от автомобила. От другата страна стой да създадеш съоръжения за добив на петрол и природен газ, транспортни средства да го транспортираш до рафинериите, да го преработиш и на свой ред да го транспортираш до бензиностанциите, както и да произведеш автомобил с ДВГ, а тази технология е вече доста усъвършенствана и евтина. Нека учените да пресметнат кой от тези два въглеродни отпечатъка не по-голям и преди да пуснат в мрежата изцяло възобновяема зелена електроенергия да ме говорят за екологичността на електромобилите или на тези с водороден двигател.

    Коментиран от #22

  • 18 DGGDG

    15 6 Отговор
    Айде стига бе.Толкова време им трабваше да усъвършенстват двигателите с вътрешно горене и сега хайде ще ги спират.Електрическите коли никога няма да донесат същия кеф от карането както дизела и бензина.Нямат нито същия звук,нито усещането на двигателя с вътрешно горене.Общо взето се връщаме назад във времето.Това да караш електрическа кола е пълна глупост и тъпотия.Като ти свърши тока на пътя какво правиш ? Викаш пътна помощ.А не извинявайте,тя и пътната помощ ще бъде на ток .Хахаха пълна простотия.Колите не са най-големия замърсител ама тъпите тикви не могат да го разберат.
  • 19 Митко

    11 0 Отговор
    А технически кой е готов? Политиците ли, а ако учените зациклят, франсетата ще яздат коне и магарета. И кой ще се бори с " тотал" и др нефтеници. Лафове за лаици.
  • 20 Пазарен Либерализатор

    11 3 Отговор
    Франция е страната с най-много АЕЦ в Европа, така че тока не им е проблем.
  • 21 Ток

    7 9 Отговор
    Абе вие сериозно ли говорите, че пушлявенето е по-добро от тока?! Тая смрад и отрова в София харесва ли ви. Аман от Ганьвщина, ей! Онзи ден един олигофрен с бус "Мерцедес" пред мен - идваше ми да го гръмна от движение. Зад него димна завеса, а физиономията му на пълен балкански идиот. Свиря му, той гледа като тапир. А ченгетата къде са да го спрат на секундата от движение, да му вземат книжката и да му треснат яка глоба?
    Не ги мислете за батериите, нищо непреодолимо няма в технологично отношение, ще докарат и цената. "Рено-Нисан" са далеч напред. Пък който иска звук, да си го пусне в купето, и това вече се предлага. И точно като във Франция се прави - със забрана, основана на сериозен дебат и политически консенсус. У нас е свободия и цигания.

    Коментиран от #23, #34

  • 22 Има начин

    3 4 Отговор

    До коментар #17 от "Грую":

    Забравяте една малка подробност. Електричеството е стока, а когато една стока се търси, предлагането не закъснява.

    За разлика от бензина, електричество може да произведе всеки.
    В сравнение с цената на електромобила, изграждането на фотоволтаична мощност за неговото захранване е нищожна.

    1kWp фотоволтаици струва 1000$, заема 6 кв.м. и осигурява годишен пробег от 6000км. Ако няма къде да ги сложите, със сигурност някой ще намери къде и ще ви продаде тока на конкурентна цена.

    Вече не е икономически съобразно построяването на тецове.

    Коментиран от #24, #36

  • 23 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #21 от "Ток":

    Съгласен съм, че у нас е направо нетърпимо с тези пушещи дизели. Обаче пропускаш моментът, че полицаите нямат законово основание да спрат от движение такива коли, защото онези в парламента не си мърдат задниците за това!
    Обаче си в огромна грешка, че ако има електрички у нас, нещата ще се променят! Я си предсатви, че вместо облак зад този автобус, има огромна локва от киселина?
  • 24 Гост

    8 5 Отговор

    До коментар #22 от "Има начин":

    И как го изчисли ако не е тайна? Колко часа има слънце през годината в България? При максимални през годината 2000 часа слънцегреене за България, колко процента са от 8760 часа (една година)?
    Или смятате хората за малоумни и гледате да си продавате с лъжи слънчевите си батерии?
    Или пък ще зареждам колата си само като има слънце?
    Или може би ще си събирам в чували енергията, когато не съм си в къщи а има слънце, а?
    Аман от лъжи!!!

    Коментиран от #26

  • 25 Az123

    29 3 Отговор
    През 2040 година франция ще е тотално ислямизирана и дизелите ще са и най-малкият проблем.
  • 26 Има начин

    3 4 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Не е нужно да смятам. Това е статистиката за България. Дори в Южна България добива е по-голям но пък в северна е малко по-малък.

    Но пък ти ако беше сметнал по твоята сметка, дори щяха да излезнат в повечедори щяха да излезнат в повече, защото аз съм смятал 1320 кВч, а ти 2000ч. Слънцегреене ако ги умножиш по един киловат, ще станат повече.

    Колкото до зареждането, всичко зависи от цената. Ако ти е по-изгодно да зареждаш през деня, така или иначе автомобила стои на паркинга 8 часа или колкото там работиш. Нищо не пречи през това време да го зареждаш.

    Дори има опция да си събираш енергията в чували. .. ъъъ такова де, акумулаторите на електромобила и да си я ползваш в къщи при изградена смарт грид мрежа. Провери какво е това да не ти обяснявам надълго.

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #26 от "Има начин":

    Или се правиш, че не разбираш или така ти изнася?!
    1kWh не е 1kWp и как изобщо изчисли, че инсталация за 1000$ ще ти е достатъчно за 6000 км?
    Сметката изобщо не е тази, каквато я представяш. Как ще си оставиш колата да се зарежда ако е облачно? Нали за това те питах дали в чували ще събираш електроенергията. И точно това сам си си отговорил - чувалите са акумулатори, само че аз не знам да са без пари.
    Ако ти мислиш, че растат по дърветата - ок. Но цялата ти сметка е напълно погрешна. А като си купиш 10-на акумулатора за 5 години, тогава сметката ще е съвсем друга и нито ще е евтино, нито екологично.

    Коментиран от #28

  • 28 инженер по транспортна техника

    8 1 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/premylchanata-istinata-za-elektromobilite-6070930?&nopassportcheck
    НА ПРАКТИКА БОГАТИТЕ СТРАНИ КАТО НОРВЕГИЯ, ШВЕЙЦАРИЯ, ГЕРМАНИЯ,ФРАНЦИЯ- ЩЕ МИНАТ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, С КОЕТО НЕ ЧЕ ЩЕ РЕШАТ ПРОБЛЕМА С ИЗХВЪРЛЕНИЯ ВЪГЛ.ДВУОКИС, А ПРОСТО ЩЕ ОСВОБОДЯТ ТЯХНАТА АТМОСФЕРА НАД ГРАДОВЕТЕ ОТ НЕГО, ПРЕХВЪРЛЯЙКИ ГО В СТРАНИ ОТ ТРЕТИЯ СВЯТ КАТО НАС, КЪДЕТО ЩЕ СЕ ПРАВЯТ БАТЕРИИТЕ, И ВЪОБЩЕ КЪДЕТО СЕ ДОБИВА ЕНЕРГИЯ..Ние си оставаме пак прецакани както винаги- един път от замърсяването, втори път от факта, че никой няма да може да кара 20-25 годишен автомобил вече. Карането ще стане в пъти по-скъпо и колата ще стане лукс както е било през 70-те години....

    Коментиран от #35

  • 29 Има начин

    5 3 Отговор
    За да не бъда обвинен в некоректност, нарочно направих някои компромиси със сметките. Сега ще смятам точно и стъпка по стъпка.

    Да, 1kWh не е 1 kWp, най-малкото с едното се измерва пикова мощност, а с другото количество енергия.

    Какво е Wp - с него се обозначава пиковата мощността на фотоволтаичния панел. Ако един панел е с мощност 250Wp, означава че при ясно време на обяд, насичен перпендикулярно към слънцето, панела отдава 250W. 4 такива панела и инвертор, представляват централа 1kWp. От сутрин до вечер, мощността се променя. Няма два еднакви дни, затова няма данни колко енергия се усвоява за ден. Затова пък с доста голяма точност, годишните добиви са почти еднакви всяка година, среднопретеглено за 10 годишен период. За България от инсталирани 1kWp мощност се добива от 1200 до 1400kWh ЕНЕРГИЯ.

    За разход на километър, взех разхода на най лакомия електромобил Тесла и то по американски цикъл, а не по европейски който дава повече изминати километри.
    Приех , че със 100 киловатчаса изминава 500 км. Това са 12 до 14 зареждания с които може да се изминат от 6 до 7 хиляди километра годишно. По-малките електромобили са почти два пъти по-икономични и биха изминали още повече километри.

    Относно цените на инвертор и панели може да провериш в Интернет.
  • 30 Крадец

    8 1 Отговор
    България забранява дизеловите и бензинови коли от 2100г.
  • 31 злобар

    0 3 Отговор
    Значи Франция би трябвало да разреши на наш Асан с Айшето да влязат в страната с гуменката от една конска сила.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Колю

    7 0 Отговор
    То и електричеството от вятъра и слънцето много ни зарадва ,но докато се усмихнем и се озъбихме. Уж от природата ,но мине ли през алчността на човека и става ....мармалад . За някои пагубен и заробващ . Просто енергото иска парите на бензанджиите . Преразпределение на пари и отново алчност.
  • 34 НЕК

    9 2 Отговор

    До коментар #21 от "Ток":

    Ток ще плащаш като поп.
    Питаи кои е олигофрен, тоя с буса или тоя дето мисли ,че ще се вози с безплатен или поне по-евтин ток.
    На тази планета БЕЗПЛАТЕН ОБЯД НЯМА.
  • 35 Има начин

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "инженер по транспортна техника":

    Писали сме заедно и не съм видял мнението ти. Ако прочетеш отново статията, ще видиш че замърсяването идва от енергията необходима за производството. Ако тази енергия е само от ВЕИ източници, то още от производството, един електромобил ще е с по-малък въглероден отпечатък. Нещо което вече на практика се случва в Гигафабриката на Тесла. Там за батериите и въобще цялото производство се използва енергия от фотоволтаиците на покрива.

    В статията изрично пише, че се отразяват моментното състояние, но технологиите се развиват.
  • 36 Митко

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Има начин":

    Вярно токът е стока. Но особена , произведена без консумация е сбогом. Номера с акомулатор е не състоятелен.

    Коментиран от #40

  • 37 ТеоГео

    0 3 Отговор
    До 2040 г. "Я камилата , я камиларя".Защо не от 2020г.?
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Mariec

    3 2 Отговор
    То,големите държави о.раха планетата,сега се правят"по светци от папата".явно горивата са на финала и се търси алтернатива"в полза на планетата"автомобила бил проблем.тогава защо се произвежда?а самолетите,а военните,а бомбите,а.....?
  • 40 Има начин

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Митко":

    Това съхранението на тока беше проблем... досега. Всеки електромобил си идва в комплект с акумулатори. Мноооого акумулатори. Средната сметка за ток в България е около 50 лв. Едно зареждане на Тесла на дневна тарифа е 22лв, а на нощна 14лв. С други думи, само за едно зареждане на акумулатора се съхранява енергия, която може да осигури 10 дни ползване на електричество на едно домакинство.

    Над 80% от автомобилите в България, изминават под 15000км годишно. Това означава че средно могат да зареждат на 12 дни веднъж.

    От тези два факта следва, че ако батерията се зарежда от ВЕИ САМО ВЕДНЪЖ НА 5 ДНИ, това електричество Ще стигнат И за домакинството и за пробега на колата.

    Зареждането отнема около час.

    Относно живота на акумулаторите, вече има Тесла която е изминала още миналата година над 800 хиляди мили. Батерията все още е над 80%от капацитетът и като нова. Тесла дава 10 години гаранция на домашните батерии, с възможност за увеличаване на 20 години.

    Старите акумулатори на електромобилите, са идеални за домашно съхранение на енергия. Въпрос на време е.