Последните мохикани, старата гвардия, класическите джипки - всички тези определения важат за една порода високопроходими автомобили, която все повече отстъпва място на т.нар. паркетници. За съжаление тези автомобили безвъзвратно си отиват, а днес, ако човек наистина желае такъв автомобил, то възможностите за нов се броят на пръстите на едната ръка. Ето ги.
Jeep Wrangler
Гените на Jeep-овете могат да бъдат открити още в знаменития Willys. И днес, моделната гама се състои от автомобили с рама, предвидени за най-суровите пътни условия, разполагащи още в базовото си оборудване с цели мостове и истинско 4х4.
Suzuki Jimny
За възможностите на малкото всъдеходче не се говори много, но дори и в базовото си изпълнение автомобила предлага завидна проходимост. А с минимална модернизация и подходящи колела се превръща в истински off-road звяр.
UAZ Hunter
Това е най-евтиният истински всъдеход в света, който и до момента може да се купи нов. Интересното е, че той се произвежда без съществени изменения от 1972 година и все още е сред лидерите по проходимост.
Toyota Land Cruiser 70
Да си купиш нова такава машина в днешно време си е проблем. Не е невъзможно, но за целта човек трябва да се разходи до ЮАР, Арабските емирства или до Япония или Австралия. Само там все още може да се намери изключително проходимата Toyota Land Cruiser 70.
Mercedes-Benz G-Klasse
Иконата сред off-road машините е именно култовата G-Klasse. Този всъдеход също се произвежда без радикални промени от 1979 година, но за разлика от UAZ, такива Mercedes внася непрекъснато, но много предпазливо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Иначе не е много по-зле от УАЗ.
15:37 18.09.2017
2 Гост
представи Land Rover Defender .Сузукито не е за тази класация .
Коментиран от #6, #38
15:38 18.09.2017
3 мъка
15:40 18.09.2017
4 Пазарен Либерализатор™
15:45 18.09.2017
5 байразбирач
15:52 18.09.2017
6 дедо Стефчо
До коментар #2 от "Гост":
То на Атон монасите само на Сузикита залагат :)15:58 18.09.2017
7 Пазарен Либерализатор™
16:04 18.09.2017
8 Вермахт
16:06 18.09.2017
9 АЛЬОША
16:41 18.09.2017
10 Boro07
Уаз,
Нива,
Буханка
Хънтър и ЗАЗ.И кило водка с кисели краставички
16:41 18.09.2017
11 Подгизналия
Коментиран от #44
16:55 18.09.2017
12 Stoich
Коментиран от #60
17:05 18.09.2017
13 Уаз
Коментиран от #66
17:10 18.09.2017
14 АЛЬОША
Коментиран от #69
17:34 18.09.2017
15 Damn
18:11 18.09.2017
16 Цецо
18:31 18.09.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Гост88
19:20 18.09.2017
21 СнеженЛеопард
Коментиран от #67, #68
19:32 18.09.2017
22 aaaaa
Коментиран от #27
19:41 18.09.2017
23 граничар
Коментиран от #31
19:53 18.09.2017
24 Патриот
Която машина не е руска е с руски номер с изключение на Мерца, ама те нали там са сиромаси.
19:56 18.09.2017
25 onq s konq
Коментиран от #28, #29
19:59 18.09.2017
26 Пазарен Либерализатор™
Коментиран от #30, #46
20:12 18.09.2017
27 004130
До коментар #22 от "aaaaa":
Особенно H3, ахахахах.Коментиран от #63
20:13 18.09.2017
28 Пазарен Либерализатор
До коментар #25 от "onq s konq":
БМВ - Х-5,6 или Ауди Q-7 не могат да минат там, където с лекота ще се катери гега или TLC 70 на 15 години.Коментиран от #37, #40
20:14 18.09.2017
29 мИНгаре
До коментар #25 от "onq s konq":
Коньо, 5,6, и 7-ката са като красиви кобили и толкоз, за работа и ефикасност не стават. Само да ги гледаш и да им се наслаждаваш. Работника, помагача, този който ще ти свърши услуга, добичето, работното магаре - мИнгаре са Джип Ренглър, Уаз, Г-класа и другите дето са ти ги написали.20:15 18.09.2017
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Чичо Манчо (с умиление)
До коментар #23 от "граничар":
Ам'чи, тя - Уазката е доказана и изпитана, като един от вседеходите с най-добра и висока проходимост на офроуд терен!!20:19 18.09.2017
32 Пазарен Либерализатор
До коментар #30 от "User":
За какво да съм кисел, че УАЗ-ката е самоходен курник ли? УАЗ-каджиите да си киселеят, аз се радвам на надеждна гега и японец.Коментиран от #34
20:25 18.09.2017
33 гошо
Грешиш,значи не си карал УАЗ.Парното му е страхотно,има огромен радиатор и ако е северно изпълнение нямаш ядове и при температури под -40....в Соргут съм карал уаз 8 месеца или цялата зима.
Коментиран от #36, #56
20:26 18.09.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 boticha
20:33 18.09.2017
36 Пазарен Либерализатор™
До коментар #33 от "гошо":
Аз съм карал в казармата. Не знам за какво парно говориш, като в УАЗ-ката се гонят ветровете, правехме спиртник от празна консерва да се греем вътре като спрем.20:39 18.09.2017
37 onq s konq
До коментар #28 от "Пазарен Либерализатор":
Да така е че не могат да минат,но въпросът е кво майка си ще търся по чукарите?Ако съм дървосекач-разбирам.Ако работя в Енергото и ще опъвам жици за трафопостове и ретранслатори с голяма заплата...или пък ще крада въпросните жици-пак разбирам.Ама при положение че почти всички в БГ плачат че пътищата ни са калпави,а УМИШЛЕНО ДА ГИ ВЛЕКАТ НЕПРОХОДИМИТЕ МЕСТА ...е тва не го разбирам!Коментиран от #39
20:39 18.09.2017
38 ААА
До коментар #2 от "Гост":
Аз не знам на какво е способно "Джъмнито" , знам на какво е способен батко му Самурай. Действието се развива зимата , една заснежена подгизнала от вода нива. Влезли сме рано по тъмно когато е била замръзнала и излизаме по обяд когато се е кашнала . Чероки , Дефендър , Патрол , Рейнджър , Самурай, Всичките обути с рошави гуми. Рейнджъра и Черокито хвърлиха съединители, в средата на нивата. Останалите се окопаха. Само самурайчето си изплува до шосето, и напразно очакваше големите батковци. Самурайчето влизаше отново и вадеше хората раници, багаж.Намерихме Фадрома и започнахме да се вадим . Най-голяма борба беше с Дефендъра, който се беше окопал като нилски хипопотам , и не искаше да мръдне и на милиметър. Наложи се да го повдигаме с кофата да се отлепи, хвърчаха и трещяха брони, гънеха се калници. Ако сте си мислили ,е джипа трябва да е непременно голям и тежък за да е проходим , то сте в голяма грешка. От тогава съм с малък и лек джип , и не е Самурай- малко по голям е от него , казват му пораснал Самурай.20:42 18.09.2017
39 Пазарен Либерализатор™
До коментар #37 от "onq s konq":
Значи не ходиш на лов, на риба и на затънтени места да береш боровинки и диви ягоди :)И да, до повечето хубави места път няма. Става и с кон, но коня влачи по-малко багаж и поддръжката му е по-сложна.
Пожелавам на всички собственици на УАЗ-ки да ги карат още дълги и безаварийни години!
21:15 18.09.2017
40 Лимонад
До коментар #28 от "Пазарен Либерализатор":
Там където минава BMW x5,x6 и Ауди q7 - също няма уазки... 1/10000 са или по рядко . Имам предвид магистралите :).Така че - за всеки път си има различна машина със съответното предназначение..
УАЗ-Ките ги боядисват с четките като излязат от гората... ако надереш така някой от горните - дали няма да ти струва биядисването само колкото нова уазка ?
21:23 18.09.2017
41 ОЖГТНВМРПХФЭЪ
Коментиран от #47
21:42 18.09.2017
42 Иван
22:06 18.09.2017
43 Лост
22:35 18.09.2017
44 мДаааа
До коментар #11 от "Подгизналия":
За последно видях Уаз и Нива (на която не съм фен) на траялното състезание в Зверино преди месец няма даже. В клас "модифициран" Газ 69 стана 2-ри в крайното класиране при конкуренция от доооста направени джипки ,Нивата пък се подигра с всичките му там Патроли ,тойоти ,черокита и т.н и т.н и само заради изваден скоростен лост на едно от трасетата завърши 2-ра а не 1-ва ..... И другото - на същото това трасе се почупиха една камара патроли ,самураи ,витари (всичките те останаха без предни мостове). Всичко се чупи ,не само руското . Като види човек УАЗ без да е нацепен догоре с дърва си вика - тука нещо не е наред. Е как няма да се чупи....???22:36 18.09.2017
45 Лост
Износ на автомобили и части за 2016 г.
Русия - 2 милиарда $
България - 12 милиарда $
Коментиран от #49
22:43 18.09.2017
46 Чичко горски
До коментар #26 от "Пазарен Либерализатор™":
А ако ти кажа ,че съм виждал как "титаните" стават за смях точно от руския трошлив боклук със слабия мотор ,или пък от Сузуки Самурай - също подценяван ,но ужасно проходим.. Виж ,не всичко е теория. В 90% от случаите леки джипки като витара ,самурай ,джимни ,уаз ,нива и т.н са по проходими от тежките си съперници- т.нар титани(многократно видяно на живо). В един джип освен мотор е важно колко тежи ,ходове на окачване ,блокировки ,предавателни отношения на раздатка ,мостове и т.н... Мноооого са факторите. Доста хора като влязат в гората с "Титан" излизат от нея с "мишле" ,защото някой трошляк им е показал именно това - гората не е място за титани ,а за доказали се с времето машини. ;)Коментиран от #48
23:05 18.09.2017
47 Пазарен Либерализатор
До коментар #41 от "ОЖГТНВМРПХФЭЪ":
Когато народа опиянчен караше държавни жипове с държавен бензин друго освен УАЗ-ки и бухнаки нямаше.23:14 18.09.2017
48 Пазарен Либерализатор
До коментар #46 от "Чичко горски":
Доказали се в СССР и НРБ, защото друго нямаше. Искаш-не искаш само ГаЗ, УАЗ и Нива, това беше положението. Нито са здрави, нито уникално проходими, но като нямаш база за сраенение УАЗ-ката остава еталон.23:20 18.09.2017
49 004130
До коментар #45 от "Лост":
Не те знам тая глупост откъде си я извадил, ама тукаhttp://gradat.bg/news/2017/03/23/2932121_oshte_zavodi_za_avtomobilnata_industriia_i_novi/&rubrname=news/
пише:
Два милиарда евро достига за 2016 г. обемът на приходите в заводите от автомобилната индустрия в България.
При положение че става въпрос за приходи, а не за печалба:
AvtoVAZ- ₽184.93 billion (2016).
184 billion Russian rubles =
2.64947064 billion Euros
Та при положение че една чужда компания има приходи колкото цялата наша държава, не знам за каква индустрия ми говориш.
А като вземеш впредвид, че и Toyota, Mercedes, VW, KIA, Hyundai и кой-ли-още-не имат заводи в Русия, ехеее, ние къде отидохме...
И на мен ми се искаше да водим в тази сфера, ама не може да сравняваш държава с население 7,1 милиона и държава със 144,46 милиона...
Да не говорим и за ресурси.
Коментиран от #50
23:48 18.09.2017
50 Лост
До коментар #49 от "004130":
Не ми цитирай някакви мурзилски сайтове, ами провери официалните източници - Министерства на икономиката и държавните статистики, че всичката ви работа такава - лаладжийска. И за да ти стане още по-весело, виж къде се произвеждат единствените части, които не се чупят в "руските" Лада/Рено. Само за Русия изнасяме повече части, отколкото е техният износ за цял свят.Коментиран от #53
00:32 19.09.2017
51 kick
01:25 19.09.2017
52 Авто мания
Коментиран от #54
08:55 19.09.2017
53 Random
До коментар #50 от "Лост":
https://www.mi.government.bg/bg/themes/sektor-proizvodstvo-na-avtomobili-remarketa-i-poluremarketa-s29-528-276.htmlЯ пак?
09:36 19.09.2017
54 User
До коментар #52 от "Авто мания":
Искат лукс, богати са.А и трудно ще се наложи, свикнали са си на тойота
09:38 19.09.2017
55 bertone
Комшията с Лада вече е специалист!
09:50 19.09.2017
56 ТТТТТТТТТ
До коментар #33 от "гошо":
Гошо,кога си бил в Сургут..със Сиконко ли??? В момента градът е уникален-за 10 години го направиха супер.Аз съм още тук.10:00 19.09.2017
57 ник
11:04 19.09.2017
58 БАЙ ГАН4О
12:05 19.09.2017
59 Romeo
Коментиран от #62
12:25 19.09.2017
60 Путкин
До коментар #12 от "Stoich":
Руския кенеф, е правен само за кал, баир и нищо друго, затова в такива условия го бива но не е най добрия...13:10 19.09.2017
61 И ловец и рибар
15:08 19.09.2017
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Ицо Багера
До коментар #27 от "004130":
Я недей да плюеш като не знаеш, карай си голфо и мълчи...01:36 20.09.2017
64 Нафарфорий
15:03 20.09.2017
65 УАЗ Хантер
12:03 22.09.2017
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Georgi
До коментар #21 от "СнеженЛеопард":
Utidi na ofroud I 6te razbere6 na rusnaka se 4udi koe kolelo da varti pisnami da gi tegla12:42 04.01.2019
69 АМG
До коментар #14 от "АЛЬОША":
и гегата може да вьрви за лов и пичкодрьн ,тои е на пьтя и извьн пьтя може .22:55 03.04.2019