Това показва изследване, направено от Федералното управление по автомобилен транспорт, което претендира за достоверност и в Европа. То обаче едва ли важи за нашата страна, където автомобилите, движещи се на газ не са никак малко и почти всяка бензиностанция разполага и с колонка за пропан-бутан.
В Германия обаче не е така. Газстанциите са двойно по-малко от бензиностанциите и макар част от германците да се преориентират към алтернативни горива, то те са свързани с електричеството. От началото на годината до сега пазарът на нови коли в Германия бележи спад в продажбата на дизелови автомобили с 20% и въпреки това дизелите продължават да са едни от най-продаваните.
95% от продадените нови автомобили в Германия от началото на годината са бензинови или дизелови. Германците не проявяват интерес, нито към автомобилите на пропан-бутан, нито към тези, задвижвани от метан. Консервативно настроеното население много рядко предпочита електрифицирани автомобили, при това те в повечето случаи разполагат с хибриден силов тракт, включващ двигател с вътрешно горене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СссереМ
Коментиран от #4, #6, #9, #18, #19, #72
14:01 26.06.2018
2 Driving pleasure
Тия "морги" наистина са екологични, а увеличените продажби на електрическите щайги са само заради малоyмните субсидии - от къв зор ще ти плащам кошника?
Коментиран от #55
14:04 26.06.2018
3 Mnogo
14:06 26.06.2018
4 Голям Слон
До коментар #1 от "СссереМ":
Газовите системи от последните 15 години са претърпели доста промени спрямо АГУ-то в москвича на баща ти и нямат нищо общо. Карал съм кола на газ и освен смяна на газовите филтри + смяна на пружинките на инжекторите (последното ми струваше 160 лева за 8 цилиндъра) нищо друго не съм правил. Безспорно оригиналното гориво обаче си е за предпочитане, защото поставянето на бутилка е винаги компромис откъм имане на място. Единствено и само това го отчитам като недостатък. А на германците просто не им е дошло до оная работа. В България повечето търсят начини да си минимизират разходите вместо да си максимизират доходите.Коментиран от #12, #57, #58
14:07 26.06.2018
5 куку руку ку
14:09 26.06.2018
6 Голям залък го налапай
До коментар #1 от "СссереМ":
Щото имат пари " МНОО ЯСНО "Я малко им затвори Кранчето и пак ги Питай да видим тогава ??????
( голяма дума не Казвай , когато си имал късмет да направиш някой лев не е сигурно дали утре няма да ФАЛИРАШ )
14:20 26.06.2018
7 Майстора
Да караш на газ е препоръчително за самия двигател.
По- добро смесване, по- малко сажди, по- малко въгленови киселини в маслото, по- чиста работа. Това е истината, не слушайте тъпаците.
Коментиран от #31, #69
14:21 26.06.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Driving pleasure
До коментар #8 от "Кукуригу":
ако 90% от продажбите ти са били на дизели и бележиш спад с 20 пак са най-продавани :)14:50 26.06.2018
11 Марио
Коментиран от #16, #26
15:03 26.06.2018
12 гост
До коментар #4 от "Голям Слон":
В Германия има строги наредби за монтаж и последствен контрол на системата. Една метанова уредба може да достигне до 4-5х.евро според конфигурация и мпс. Сменят се дори пружини, премахват се резервоари и се прави както трябва, след това се проверява. Ето например на ФВ заводски монтираните уредби кородират след 4г. употреба и се налага тяхната смяна от мерки за безопасност, а у нас кой ти мисли за такива неща. Немецът е прагматичен. Като прецени, че ще ползва колата 10х.км и за 5г. ще спести например 6х.евро, но ще трябва да инвестира 4х.евро и ще му липсва част от багажника или няма да върви по същия начин колата, или обслужването ще му е по-скъпо, е направили са си сметката. Меките хибриди, бензинов двигател подпомаган от ел. мотор и няколко кв. батерия са най-добър вариант.Коментиран от #13, #22
15:05 26.06.2018
13 Стефан
До коментар #12 от "гост":
Корозират, щото ФВ си е оставил ръцете. Фиатите на метан що не корозират??Коментиран от #20
15:09 26.06.2018
14 вижся
15:47 26.06.2018
15 Прост
А има ли неелектрифицирани?
15:47 26.06.2018
16 Пенсионер
До коментар #11 от "Марио":
Лавината на елмобилите скоро ще помете всички други!Коментиран от #21
15:53 26.06.2018
17 666
16:16 26.06.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 гост
До коментар #1 от "СссереМ":
Абсолютно вярно!Икономията е Майка на Мизерията!17:11 26.06.2018
20 ....в действителност
До коментар #13 от "Стефан":
...щото освен "спагетите" вече никой не иска Fiat17:18 26.06.2018
21 morski
До коментар #16 от "Пенсионер":
Хапчетата ХАПЧЕТАТААААА17:21 26.06.2018
22 КАТ
До коментар #12 от "гост":
Я пак помисли, германец-автомобил-10хил.-5години? Само тези които идват тука са така, стоят колите под ореха и са пълни с листа.17:24 26.06.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Газаджията с лулата
17:46 26.06.2018
25 Gmc
Коментиран от #27
19:21 26.06.2018
26 Санчо
До коментар #11 от "Марио":
Електричките са хубави, но много скъпи. И все пак предпочитам един електромобил Голф-Кофрола клас, но да издържа минимум 600 км пробег и да държат батериите поне 10 г. експлоатация. Иначе е нерентабилен.20:10 26.06.2018
27 morski
До коментар #25 от "Gmc":
Електричките на 100%, даже пожарникарите в някои страни имат специални контейнери където да прибират катастрофирали електеокарчета, защото не е рядкост самозапалването даже часове след птп20:15 26.06.2018
28 Пешо
20:56 26.06.2018
29 Шваб
21:25 26.06.2018
30 Митко
Коментиран от #35
21:30 26.06.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 инж.Евгени Атанасов
21:37 26.06.2018
33 МАК
21:58 26.06.2018
34 Гост
Коментиран от #40, #47, #49, #60
21:58 26.06.2018
35 Гост
До коментар #30 от "Митко":
Нямам нищо против Путин на Русия живее от петрол.Друго няма да каже.А хартиеният долар се държи от петрола.А ние си плащаме за да се тровим.22:03 26.06.2018
36 Иван
22:09 26.06.2018
37 СтарТИРаджия
22:13 26.06.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 666кйх
Коментиран от #41, #42, #43, #48, #50, #52
00:01 27.06.2018
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Русев
До коментар #39 от "666кйх":
Какво, какво?!?00:08 27.06.2018
42 Русев
До коментар #39 от "666кйх":
Дано да нямаш и ти висше образование,че съвсем ще си загубя вярата в българското образование.00:09 27.06.2018
43 ufo
До коментар #39 от "666кйх":
Е ти удари дънато ... с тоз коментар00:20 27.06.2018
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Мани бегай
Коментиран от #46
01:47 27.06.2018
46 Иван
До коментар #45 от "Мани бегай":
Дизел да се взриви!!!Да не си мръднал!Сложи в малък съд малко нафта и и хвърли запалена клечка кибрит!Трудно ще я запалиш,особено зимата.А за взривяване да не говорим.04:55 27.06.2018
47 Гост
До коментар #34 от "Гост":
Абе я се скрий бе! Ти ще кажеш кое трябвало да изчезне! Как пък няма една статия, в която да не се изходите, зелени тролове такива!07:27 27.06.2018
48 Ivo
До коментар #39 от "666кйх":
Батце ти удари дъното, тотална щета си . Направо си за Каско.07:55 27.06.2018
49 Георгиев
До коментар #34 от "Гост":
Целта е да се намали ползването на въглеводороди в световен мащаб. Удър срещу, примерно, Русия. Електромагнитното облъчване няма да ти позволи да живееш по-дълго. Замърсяването на околната среда ще е по-голямо.08:48 27.06.2018
50 Да да
До коментар #39 от "666кйх":
Аз не се уважавам и карам на газ! Уважавям труда си и не си харча парите си напразно,най-вече пък за пррстиж ! Жената като се качи в кола с бензин или нафта и става лошо, недай боже някой еко дизел да се издуха пред нас или приятния мирис на бензин от който се въздигате в йоносферата! Добре че ароматизират газта,та да викате че и тя мерише! А кола на ток си купуват вече мои познати! Ходят на работа на 15 км и се връщат! За по-дълъг път още няма информация!10:04 27.06.2018
51 незнайко
10:07 27.06.2018
52 иван
До коментар #39 от "666кйх":
Добре че и хората на власт не са глупави като тебЕС има директива за увеличаване на броя автомобили на алтернативни горива.
САЩ пък дават над $1000 субсидия на всеки направил конверсия
Проблема е че тази информация не е достъпна за олигофpени едва пишещи на български - като теб.
10:28 27.06.2018
53 Ник
11:15 27.06.2018
54 Турбомания
11:41 27.06.2018
55 123
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Екологични са само в мечтите ти. Дали е на пбутан, метан, бензин и керосин при изгарянето отделяния СО2 е почти един същ. Само, че от газа само неудобства - смалява се багажника, обикновено бутилката е в задната част и може да доведе до проблеми при удар, не може да се паркира в подземни паркинги, метана е летлив, но при изпускане ПБ се събира в купето се възпламенява лесно, допълнителна система за поддръжка и т.н. И като теглиш чертата едно TSI, харчещо на дълъг път 4-4.5 литра бензин в левове ще ти даде малко по-скъп пробег.Коментиран от #56, #66
12:19 27.06.2018
56 ггггггг
До коментар #55 от "123":
Я кажи освен СО2 как стоят нещата с другите замърсявания - газ спрямо бензин. Да не се окаже че точно там има разлика.12:32 27.06.2018
57 Голям Клон
До коментар #4 от "Голям Слон":
Когато се опиташ в България да си максимизираш доходите ти максимизират задълженията и работата и в крайна сметка ти отказват да ти повишат дохода, така че продължавай да опитваш!13:10 27.06.2018
58 Ghostенин
До коментар #4 от "Голям Слон":
Браво,пич! Добър коментар, без злоба. А бе ти българин ли си???13:26 27.06.2018
59 qwerty
Коментиран от #64
14:09 27.06.2018
60 Браво
До коментар #34 от "Гост":
По-силно и по-качествено? С какви доходи в БГ? Най-лесно е да ни сравняват с Германия.22:53 27.06.2018
61 Браво
23:02 27.06.2018
62 osmiatorg
11:55 28.06.2018
63 Иван
Коментиран от #65
12:04 28.06.2018
64 ффф
До коментар #59 от "qwerty":
А в "баровските" южни квартали газта е 1,12. Смятай!12:16 28.06.2018
65 Жител
До коментар #63 от "Иван":
В Германия има много хора каращи на газ и го доказва наличието на точки за зареждане по бензиностанциите. Само в района на Берлин и околностите са близо 200.12:21 28.06.2018
66 ГАЗен
До коментар #55 от "123":
Ех мечти - TSI и 4 на сто.Фабия 1.2 TSI 90 к.с. извънградско прави 4,9 ако галиш газта и караш с 85 км/ч.
В същото време ван със седем места и двулитров бензин при подобно каране прави 8 газ.
Цена газ - левче, цена бензин 2,30. Както искаш ги смятай.
12:26 28.06.2018
67 БГ реалити
А не като при нас - всеки гараж монтира газова, половината собственици нито минават преглед, нито сменят талон, нито слагат стикери за ГАЗ. КАТ им дреме - спира на проверка кола и на бронята има монтиран накрайник за газ - изобщо не го вълнува имаш ли преглед, имаш ли стикер, талона сменен ли е...
12:28 28.06.2018
68 гощо
Коментиран от #70
07:26 29.06.2018
69 И да И не
До коментар #7 от "Майстора":
Майсторе,това дето си го писал е вярно,но за корозията по челата на буталата и цилиндрите нищо не казваш?Коментиран от #73
21:57 05.07.2018
70 22445
До коментар #68 от "гощо":
Само изключително прост човек - някъде на нивото на амеба може да живее с илюзията че не може да има нормалне автомобил на газ а не някаква пародия.Ама ти си живей живота - не се притеснявай за умните
15:41 12.07.2018
71 Комбайнер
20:02 08.07.2019
72 ааффасф
До коментар #1 от "СссереМ":
ПРАВИЛНО , точно казано като не искате да карате на бензин или дизел карайте колело .Като не можеш да си позволиш горивото как ще ремонтирате колата как ще купувате гуми за това стават катастрофите.Освен това си личи как се гледа колата цялата смляна одрана смачкана.19:39 07.08.2019
73 0000
До коментар #69 от "И да И не":
Е какво да каже.имахме едно старо мондео,цял живот на газ е карано.като духна гарнитура цилиндрите и буталата бяха като нови.съдрахме го от каране с брата и още седи като резервна кола.километража му показва над половин милион.колко има премълчани не се знае00:50 08.08.2019
74 332дед
14:02 08.08.2019