11 Юли, 2018 14:10 19 960 56

Защо у нас не се регистрират АГУ-тата?

  • автомобили-
  • агу-
  • регистрация
Защо у нас не се регистрират АГУ-тата? - 1
снимка:Shutherstock

Последната статистика на МВР, показваща броя на регистрираните автомобили в страната към месец юни тази година, показва един доста обезпокоителен факт. Неточен показател в статистиката на МВР е броят на леките коли с автомобилни газови уредби. От министерството посочват, че те са само 24 000, но в действителност бройката им е далеч по-голяма. Просто само 24 000 са регистрирани. Защо?

Отговорът на този въпрос е, че бюрократичните пречки за това не са никак малко, годишните технически прегледи са със занижени изисквания и не на последно място - защото българите не са запознати с написаното в Закона. Ето ккави са изискванията в наредба 32 за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства (публикувана в Държавен вестник, брой 73 от 02.09.2014 година).

1. Пътните превозни средства с допълнително монтирани уредби, които позволяват работата на двигателя с ВНГ или СПГ, подлежат на първоначална проверка за установяване на съответствието им с изискванията по чл. 20 от Наредба № Н-3 преди първия периодичен преглед на ППС след извършването на монтажа на уредбата. /чл.29,ал.3/

2. Първоначална проверка за установяване на съответствието с изискванията по чл. 20 от Наредба № Н-3 се извършва и когато при периодичния преглед на ППС се установи несъответствие между данните от монтираната от производителя табелка на резервоара от уредбата, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, и данните за резервоара, вписани в информационната система по чл. 11, ал. 3 при предишен периодичен преглед на същото ППС. /чл.29,ал.4/.

3. При първоначална проверка на допълнително монтирана в МПС уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, освен останалите необходими документи се представя и протокол за монтиране на уредбата по чл. 20, ал. 2 от Наредба № Н-3. /чл.30,ал.3/.

4. При първоначална проверка на допълнително монтирана в МПС уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, председателят на комисията, извършила проверката, издава удостоверение за първоначална проверка на уредба за ВНГ или СПГ (приложение № 8а). /чл.38,ал.7/.

5. Когато заключението от проверката е, че монтираната в МПС уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, съответства на изискванията на Наредба № Н-3, председателят на комисията издава съответния стикер, обозначаващ вида на горивото. /чл.38,ал.8/.

6. Удостоверението и знакът се издават, когато заключението от прегледа е, че ППС е технически изправно и уредбата, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, отговаря на изискванията./чл.38,ал.9/.

7. Не подлежат на първоначална проверка ППС, за които преди влизането в сила на тази наредба:
- в свидетелството за регистрация на ППС е отразено оборудването с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ, или
- има издадено удостоверение за техническа изправност на ППС, част І, буква А, в което е отразено, че ППС е с монтирана уредба на ВНГ/СПГ или водород.

В началото на годината се обсъждаха нови мерки и глоби за собственици, "забравили" да съобщят на КАТ, че са си инсталирали нефабрична газова уредба, но както личи от статистиката те не носят желаният успех. А ако регистрацията бъде направена по-лесна и нескъпо струваща, то тогава голям брой от собствениците на коли с АГУ ще регистрират своите уредби, те ще минават всяка година технически преглед и инцидентите с дефектиращи АГУ-та ща се в пъти по-малко.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    74 19 Отговор
    Абсолютно вярно. Ако е по-малко бярокрацията всеки ще си раегистрира АГУто, а до тогава аз лично съм пас и няма да си я регистрирам. Топката сега е в ръцете на държавата.

    Коментиран от #18, #52

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Буко Баламата

    35 105 Отговор
    Ами измислете една глоба от 500лв и ще си ги регистрират.

    Коментиран от #5

  • 4 бббббб

    178 3 Отговор
    Какъв е проблема?!?1? Когато колата минава на гадишен преглед се отбелязва ,че има АГУ и ,че е проверена.И тази информация може да се вземе от там.Или търсим начин да измъкнем пари от водачите за регистрация.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Съни

    90 13 Отговор
    То и 2/3 от българите са с импланти в устата, трябва ли и тях да регистрираме????

    Коментиран от #33, #46

  • 7 Расулюлах

    85 7 Отговор
    Пак рекет се очертава
  • 8 Driving pleasure

    108 6 Отговор
    Ами направете данъчни облекчения за регистрираните с АГУ готово, всеки ще се навие ако данъка му падне с 50%. Само че цялата работа е така направена, че като вземеш кола да идеш в КАТ да я регистрираш, а след това като сложиш агу да я пререгистрираш и да ти вземат кинтите втори път
  • 9 мазут

    18 54 Отговор
    Колко е глобата ако не си минал технически преглед? Толкова да е и ако не си регистрирал уредбата и готово!

    Коментиран от #41, #42

  • 10 гоар

    19 50 Отговор
    На Запад всичко се прави при прегледа, имаш промени по колата без сертификат - отиваш и минаваш технотест в пункт за ГТП, вписват ти го в талона и готово. Сега всеки с нерегистрирана ГО трябва да бъде спиран от движение, сложно или не, регистрацията е задължителна. Не е случайно, че на Запад газовите уредби не са толкова евтини колкото у нас, а българите, нали са най-учените от всички, слагат и карат, сами или при гаражен майстор, после защо гърмяла, давела се или пък се запалила колата.

    Коментиран от #22

  • 11 AZiTI

    87 3 Отговор
    Аз като регистрирах моята кола миналата година и имаше вече монтирана газова уредба, никой в КАТ София не си направи труда да я погледне и да я впише в талона. Сори вината си е във вас, колата е била пред ВАС, да сте гледали и писали.
  • 12 SirDaffy

    75 5 Отговор
    Абе, к`ви глоби, к`ви 5 лв? Защо винаги трябва да се глобява? Ето колегата Driving pleasure го е написал и аз мисля така... Махнете данъка на колите с регистрирана газова уредба и без това не замърсяват въздуха, или поне както колегата е предложил с 50% или там някакъв изгоден процент и проблема ще се реши. Като сметнеш, че тази година ще си 1:1, а следващата ще си на плюс и ще отидеш да си регистрираш газовата уредба. Пък тези дето нямат може и да си сложат даже за по-малък данък. Така и въздуха ще е по-чист. И агнето цяло и вълка сит, та и поколенията им ще дишат. И на тъпите политици децата им ще дишат ... мислете бе хора!

    Коментиран от #14, #38

  • 13 gad

    47 4 Отговор
    Какво значи регистрирана - да пише в двата талона че работи и на газ ли?

    Хайде ако ще измислят глоби да свалят данъците тогава, нали газта е по-чистото гориво? Освен това "ще минават всяка година технически преглед и инцидентите с дефектиращи АГУ-та ща се в пъти по-малко" - хайде вместо да говорим наизуст да си направите труда да представите информация за количеството такива инциденти и причината за тях. Щото аз за инцидент с гръмнала газова бутилка съм чувал веднъж като бях малък в началото на 90-те.
  • 14 гост

    19 60 Отговор

    До коментар #12 от "SirDaffy":

    Субсидията за това, че караш на газ, е включена в стойността на акциза на горивото. Затова газта е евтина, а бензин и дизел са скъпи. Ти искаш хем да получаваш веднъж евтино гориво, хем да не плащаш данък заради емисиите. Да, колата е по-чиста на газ, но отстъпката я получаваш по пътя на облагането на горивото и това е напълно достатъчно.
  • 15 Млад мъж

    27 1 Отговор
    Проблемът е, че с новите промени, задължиха собствениците на АГУ, да ги подменят на 10 години след производството им, а тогава повечето хора не го правят и като минават преглед, им признават прегледа само на колата и им я записват бензинова, а те си карат на газ.

    Коментиран от #53

  • 16 pazenek

    51 4 Отговор
    Уредбата е монтирана от оторизиран сервиз и тои трябва да даде тази информация на КАТ и м=во на транспорта. Не ние като идиоти да висим по опашки. А колегата с предложението за солена глоба е роден за депутат!
  • 17 ГНЕВЕН

    52 2 Отговор
    Нещо май ни подготвят за поредният рекет-натам отива работата...само незнам лопати ли нямаме-или наистина станахме овце..?
  • 18 Антон

    19 19 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Хора стига сте мислили ганьовската. Това спестяване на регистрацията може да ви коства много пари и нерви при определени обстоятелства.
    Първото което ми идва на ум е птт, при което каското ви няма да важи. Второ при тпт в което нямате вина, и разчитате само на ГО, то тя няма да ви покрие щетите. Трето при сериозно птп недай Боже с жертви или пожар и погиване на чуждо имущество, то ще го дъвчете толкова дебел, че обезщетенията заедно с лихвите по тях, на които ще бъдете осъдени ще ви разкажат играта вкл.и на децата ви.
    Така че не го разсъждавайте как те на мене ще ми кажат какво да регистрирам, а отделете малко времеми спазете изискванията на наредбите. Най-малкото е за ваша сигурност най-вече финансова. А пък и нали все гледаме европаъа, колко е хибаво там. А защо е хубаво - защото има поголовен контрол и никой не хитрува

    Коментиран от #19

  • 19 Пешо

    5 10 Отговор

    До коментар #18 от "Антон":

    птт, тпт - какви са тези секретни абревиатури?

    Коментиран от #21

  • 20 Октан Газов

    7 22 Отговор
    Защото ги е срам да си признаят, че карат на пръдня.
  • 21 Антон

    9 3 Отговор

    До коментар #19 от "Пешо":

    Правиш се на луд нали :) очевидно става дума за птп
    Доволен ли си? Поправих си грешката!
  • 22 гоги

    14 7 Отговор

    До коментар #10 от "гоар":

    На запад цената на газ е 0.95 евроцента а цената на бензин е 1.05-1.10 евро за литър и едва ли си струва да си слагаш газова уредба преди година пътувах до Виена и тав целия град има само 2-газстанции направи си извода

    Коментиран от #31, #48

  • 23 Гнида

    25 2 Отговор
    Когато решим да караме по-евтино и по-екологично дуржавните хрантутници намират евтината хранилка и почват с просташки мерки за агу-тата
  • 24 Владо

    21 10 Отговор
    Фен съм на дизела и карам само такива ДВГ ,но ако си купя голям бензинов ще си сложа скъпа и качествена система LPG – всичко скрито. Който е запознат знае как става и колата си е само на бензин . Няма да пълня на Герб алчните задници ! Колкото по-малко знаят , толкова по-добре за народа!
  • 25 КОЮ

    36 0 Отговор
    Здравейте, аз имам стара кола на която ми монтираха АГУ .Реших да я регистрирам в КАТ . Първо трябваше да мина през един сервиз където ми взеха 30 лева само за да отворят багажника и да видят че верно има газова бутилка ,но ги чаках 40 мин да се натуткат за тая дейност .От там право в КАТ ,отивам на гишетат и ООООО чудо нема никой нареждам се на първото гише и чакам лелката зад стъклото да ми обърне внимание , 5 мин по късно въпросната лелка викна неква колежка да я пита нещо ,колежката дойде свърши и работата и взе че ме видя ии ооооооо ново чудо отвори друго гише и ме викна вие за кво сте .Радостен че съм чакал само некви си 15 мин бъзичко се метнах на новото гише подадох талоните и личната карта и ГО и зачаках .Служителката ми каза че требва да платя 23 лева в банката ама в КАТ нема банка :) подаде ми лист с некво номерче за банката .Извън КАт в една зелена баракичка 3 моми обработват документи за нови колици , викам че питам , ООООООО чудо те това било банка ,изчаках си реда 20 мин и си платих 23 лева и бегом с квитанцията на гишето . Лелката ми подеде некви листа и вика иди на канала ,отивам на канала онея ти ми мърди викат нема да вкарваш колата дай само документите 2 мин по късна ми ги върнаха
  • 26 Бай Тошо

    26 3 Отговор
    Всеки ден се изумявам все повече с простотията която вилнее из управляващите, кога за последно са измислили нещо в полза на народа

    Коментиран от #29

  • 27 КОЮ

    33 0 Отговор
    Бегом пак на гишето и ОООООО чудо там ми подават двата нови талона на който пише че колата ще се движи на втечнен нафто газ .И така след 2 часа и минус 53 лева аз съм редовен документално за пред КАТ
  • 28 кой не скача е червен

    5 27 Отговор
    Стига с тая газ бе! Бедните да гу духат.Аз си имам пари от риституциата и си купих голем жип.Немоем да си карам споко от разни тарълясници.Да ги зъбрънат!!!!!
  • 29 Куйо

    1 14 Отговор

    До коментар #26 от "Бай Тошо":

    Койо,като си овца нека те мачкат.
  • 30 тони

    6 23 Отговор
    крайно време е да сложат солидни глоби за газаджии, които влизат в подземни паркинги

    Коментиран от #35, #56

  • 31 qqqqqq

    11 3 Отговор

    До коментар #22 от "гоги":

    Недей лъга Между 0,60 - 0,70. Последно заредих на 0,66 евро. В русия е 22 рубли за литър . 1$ е 63р. При курс 1,67 лв излиза около 55ст. За заплати не говорим, нашите са най ниски.
  • 32 Алфа Ромео

    16 1 Отговор
    Е моята е вписана в талона има и паспорт, познайте поглежда ли я някой кат минавам технически преглед, файда....
  • 33 Алфа Ромео

    19 0 Отговор

    До коментар #6 от "Съни":

    Кво говориш бе пич, 2/3 от българите са работещи бедни, знаеш ли колко струва един зъб на винт.
  • 34 Ник Гешев

    15 1 Отговор
    какво го интересува дженко че аз имам газово ,ще ми го зареждали ли,простотията българска край няма ,ами направете и отдел газови че да ги хрантутим и тях ние само това произвеждаме усти и крадци
  • 35 ДъртГазаджия

    22 3 Отговор

    До коментар #30 от "тони":

    Да забранят и нафтовата ти печка да влиза, щото подземния паркинг става душегубка от пушенето и...
  • 36 филип

    11 1 Отговор
    да така трябва,аз имам набити номера на резервоара и на карбуратора,кат трябва да знае всичко,чакам лиценз за уникален номер на топката на скоростния лост.
  • 37 намалете данъка за АГУ

    22 2 Отговор
    Коли с АГУ замърсяват в пъти по-малко от всичко. Намалете данъка и хората сами ще регистрират. То не може само пари да се събират без да дадеш нищо!!!!!!!
  • 38 МАК

    3 28 Отговор

    До коментар #12 от "SirDaffy":

    Да сигурно не замърсяват отзад рози и виолетки излизат! Аман от смърдялници на газ! Трябва да се забрани слагането на АГУ на коли които не са замислени сметнати от завода производител за това!!

    Коментиран от #44

  • 39 Гоуст

    15 1 Отговор
    До тук освен типичната простотия на Българина друго не прочетох.Веднага се хващат за глобите.Защо?Ако облекчат работата по регистрацията ще се регистрираме.Ама като трябва да убия един ден киснене в КАТ.Е айде ама нема нужда.
  • 40 цистит

    1 8 Отговор
    защото бай ганио я слага и я маха на поразия за да не плаща данъци а да гъзарее
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Някой друг

    13 3 Отговор

    До коментар #38 от "МАК":

    Ела да ми помиришеш 1700 левовия BRC Plug & Drive дали мирише. Заводските също не миришат.

    Мирише бай Пешо дето настройва плочката с едно винтче на слух.
  • 45 123456

    4 8 Отговор

    До коментар #42 от "Otmastitelq":

    Казаха ти го по-горе ама няма кой да чете - защото акциза на Пропан-Бутана е по-нисък от на бензина. Там ти е отстъпката

    Коментиран от #49, #50

  • 46 Velislav

    8 2 Отговор

    До коментар #6 от "Съни":

    За кои импланти говориш в устата, ако е за хилауронова киселина, която надува мацките във вид на блъсната патица - те са регистрирани и за тях се издава документ, силикона също има документи и произход, има гаранция и за него, има си всичко. И имплантите са регистрирани. И това не е майтап, по едно време имаше френски гърмящ силикон дето го сменяха гаранционно на мацки със силиконче. Няма майтап. Това са козметични и хирургически намеси, за които се издава документ и гаранция при силикона.

    А относно газовите уредби - те не го правят с цел безопасност, а да даваме пари. Ако е достъпен и евтин начина за регистрацията им, няма да им е угодно. И на това ще почнем да плащаме данъци.

    Да помиришат цветята от корена дано мрамор сянка да им прави.
  • 47 Ентусиаст

    6 8 Отговор
    Да ама ако има данъчни облекчения ще се счупите да си ги регистрирате, нали..... Само глоби с пронудително събиране ще ни оправи нас..... дето сме над законите. ;)
  • 48 Виена

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "гоги":

    В Австрия не се кара на пропан а на метан. А цените по магистралите са завишени! 1.50 Евро бензин 0.95 газ обаче в градовете 0.60 цента с/у 1.30 не е малка разлика
  • 49 654321

    8 0 Отговор

    До коментар #45 от "123456":

    Пропан и Бутан са остатъчни газове при рафиниране на нефта. Няма логика основният продукт и производните да са с еднакъв акциз.
  • 50 Plameni

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "123456":

    Колко е акциза на бензина и на пропан бутана.
  • 51 Христо

    3 2 Отговор
    Бюрокрацията била много... Пълни глупости. Монтираш газовата, отиваш в областния оториьиран сервиз в който преглеждат монтажа, плащаш такса от 30лв и си ти издават сертификата.
  • 52 Гочо

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Никой обаче не казва има ли статистика и колко са инцидентите с АГУ, че да са "в пъти по-малко", след като преминат ГТП.
  • 53 БКП

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Млад мъж":

    След 10 години трябва да смениш бутилката , не цялата АГУ. Има разлика. И е правилно.
  • 54 ВОЛВО

    5 0 Отговор
    АГУ с течна фаза на впръскване, тва е истината. 2000 струва , но върви яко ,нема изпарители ,въобще си е тип топ.
  • 55 Иван

    3 0 Отговор
    Проблема според мен не е в регистрацията в КАТ. Проблема е там, че когато ти монтират уредбата в сервиз и ти издадат протокол за монтажа ти трябва да отидеш в още един лицензиран сервиз където безмислено ще ти вземат парите за да за да проверят работата на този който ти е издал протокол за монтаж и колко е изменил конструкцията на автомобила. До сега като толкова години карахме с паспорти издадени от фирмите които монтираха уредбите не беше ли изменена конструкцията и колите си минаваха преглед.
  • 56 Иванчо

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "тони":

    .........е,български знаеш ли? На какви,,газаджии,, ще забраняваш.Да си чул за,гръмнала кола на газ в подземен паркинг.Няма и да чуеш.,олиго.Просто защото ,,подземните паркинги,, не са под морското равнище,за да има условия за инцидент.Чети чукча,чети.......недей да пишеш наизуст