2 Август, 2018 15:49 11 388 23

Особености при колите на старо у нас и в Русия

  • автомобилът на старо-
  • mobile.bg-
  • българия-
  • русия

Интересна съпоставка, направена между пазарите за употребявани автомобили в България и в Русия, показва сериозни разлики в предпочитанията на нашенци и руснаци. Статистиката за продажбите на употребявани автомобили в България е по данни на КАТ и според извадка на търсенията в най-големия сайт за автомобили mobile.bg, а за тези в Русия - на Автостат и сайта auto.ru.

Прави впечатление, че българинът залага основно на германски марки, като първите пет са именно такива. Руснаците пък избират евтини азиатски и румънски возила (В Русия и автомобилите на Dacia се продават под марката Renault), като изключение в руския топ 5 прави само Ford. Още нещо любопитно е, че Lada, която доскоро беше сред лидерите по продажба при употребяваните коли в Русия, сега вече е извън топ 5.

Най-продаваните автомобили на старо в България1. Volkswagen
2. Opel
3. Mercedes-Benz
4. Audi
5. BMW

Най-продаваните автомобили на старо в Русия1. Toyota
2. Ford
3. Hyundai
4. Kia
5. Renault


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чеп

    11 12 Отговор
    Баят тъпо!
  • 2 Ак47

    22 7 Отговор
    Ей сега аграрните коментатори, специалисти по всичко, ще налазят темата... И нали всички селтаци всичките са "транспортери" или бързи и яростни, и глей кво става... :-)

    Коментиран от #12

  • 3 Реалист

    55 13 Отговор
    Определено руснаците залагат на практичния избор и не робуват толкова много като нас на клишета и стереотипи при избора на употребявани автомобили!
  • 4 Алфа Ромео

    47 8 Отговор
    Руснаците определено хабят по-малко нерви и пари по автосервизи.
  • 5 GTE

    29 13 Отговор
    В Русия условията на експлоатация са доста неблагоприятни. Сурова зима, лоши пътища извън Москва, Санкт Петербург и Сочи.
    При нас по-тежко е, че релефа ни е доста планински.
    В Русия горивата са кофти, а и сервизното обслужване е много съмнително. Самите руснаци са мърлячи като стопани на колите. Няма смисъл да споменавам, че разстоянията са доста голями. За ден 50 км пробег се смята все едно не си караш колата.
  • 6 бябя

    18 29 Отговор
    Че ние какво общо имаме с русия, че сравнявате пазарите ? Не ни занимавайте с рашки.
  • 7 Boxer

    15 24 Отговор
    Причината за азиатски превес е възможността за директен внос от Япония. Върху вноса обаче има мито. За да го избегнат, някои автотърговци, режат автомобила на две. След внасянето го заваряват някакси и готово - нов внос от Япония...

    Коментиран от #21

  • 8 тъпо сравнение

    7 19 Отговор
    Опел не е немски автомобил от около 1947 година. И европееца кара европейски автомобил. Защо да плаща мито за авточасти. И европейските издържат на нашите дупки.
  • 9 аутоман

    37 6 Отговор
    Само че при нас са в диапазона от 1995г до 2005г а в Русия от 2005г до 2015г. Ама това не го пишете.
  • 10 селянин

    25 5 Отговор
    И пете марки се сглобяват в Россия,Тойота откри завода си в Питер преди 11 год.правят Camry и RAV4,двете и след 20 год.експлотация палът при минус 30.руска сглобка и са по евтини,ама е Тойота.и за тва са първи.в Б-Я лоши пътиша бол,има само една завършена магистрала,дайте тема за горивата у нас..и гледай сейр.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 турбофолк

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "Ак47":

    Мнението ти е учудващо саркастично. Статията отразява нещо обективно. Тук цсри мнението, че купи си германска кола, френското е боклук, в японските само наливаш бднзин мадло и карсш. А, не е така. Всяка клла си има плюсове и минуси, според целта ти. Руснацкте наистина предпочитат азиатските автомлбили пред европейските и дори руските. На гомяма почит са Тойота, Субару, Хонда, Мицубиши...., а вечд и Киа, Хюндай. Чудно е, защо не предпочитат Лада, а там се прави, авно не е толкоса качественна сглобкага? А, трицилиндроия мотор не е за подценяване, особенно с гурбо. За едно леко купе, до 1200 кг маса и мощност от 70 к. с. и нагоре е напълно додтатъчен. И често и по-икономкчен. Но за големият СУВ на Опел, не е за предпочитане, той има нужда от по-голям обем. Тикото имаше чудесен трицилиндров, но купето бе некачественно. Новия трицилиндров ще пасне идеално на Пежо 207, 207SW, Опел Корса, Ситроен С3, 2..., няма лоша кола, всяка си има и недостатъци. Ауди, Мерседес правят висококачественни коли, но частите им са скъпи и не са за груба работа из храститд - могат да минат, но как да одраскаш боята на ново Ауди....?

    Коментиран от #22

  • 13 Бакша

    9 4 Отговор
    Еми те могат да мислят .И USA се наводниха с тези марки защото са здрави и евтини .Вие си карайте VAG овете и си мечтайте за ги поодържате ама на събуждаш се и разбираш че на циганина каруцата му тропа по малко от твоя немски Кенеф
  • 14 Пешо

    6 2 Отговор
    Във Русия несе внася дачия .Във бившите заводи на Москвич се зглаба Рено същите модели като в Румъния.
    Нито едните произвеждат нито другите ,само зглабат.Частите идват отвън.Преди да пишете статия се информирайте има интернет.

    Коментиран от #23

  • 15 Vuicho Vanio

    10 1 Отговор
    В русия почти всички карат бензинови коли или поне по-разумните, заради минусовите температури. А бензиновите коли на немците първо са много скъпи, второ не са от най-надеждните (изключай БМВ). Япончетата от друга страна предлагат прекрасни бензини, евтини и издръжливи. Освен това братушките все пак са в Азия, та тия коли им идват много по евтини, особено корейските.
  • 16 гост

    2 18 Отговор
    И какво доказва тая класация освен че очевадно масово руснаците са по-бедни и нямат пари за премиум марките ?
  • 17 Истината

    10 3 Отговор
    Голяма част от руснаците карат чисто нови коли,или втора употреба,но на много малко километри,само ние и румънците обрахме боклука на Европа
  • 18 GTE

    10 0 Отговор
    В 40 милионна Полша също се карат много 20 годишни коли закупени от Германия, защото е съседна държава. Но все пак в Полша, колите на много години са много по-подбрани, по мое мнение, а и много по-подържани. Има старотии, но в много стегнато състояние. Не купуват морги и дръгляши с две думи. Масово карат бензинови на газ. А в Полша зимата е сурова и студена, но за разлика от Русия и от България, пътищата са гладки, като немските, а и горивата са много качествени.
  • 19 Теглич

    4 0 Отговор
    Най големите кочини са в България, Румъния, Албания и Африканските страни.
  • 20 Литър минерално на 1000

    3 1 Отговор
    Българска работа! Експерти!
  • 21 КАТ

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Boxer":

    Причината е , че и европейските и азиатските имат мито, азиатските са по евтини, от там и митото по малко и се получава доста сносна цена. При близко качество естествено, че ще купуват азиатско.
  • 22 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "турбофолк":

    Я се научи да пишеш.
  • 23 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Пешо":

    Я се научи да пишеш правилно.