Германският концерн Daimler AG, произвеждащ автомобилите с марка Mercedes-Benz, не изключва възможността за тясно сътрудничество с компанията на Илон Мъск Tesla. По-конкретно става дума за разработка на възли и агрегати за електромобили от т.нар. премиум клас.
Информацията е на Reuters, които цитират шефът на Mercedes-Benz Cars и член на съвета на директорите Дитер Цетше. Именно Цетше казва, че Daimler сериозно разглежда възможността за бъдещо сътрудничество с Tesla Inc.
Бизнесменът разказва още, че не съжалява, че през 2014 година е продал своите 4% под формата на акции, които е притежавал от компанията Tesla, като още веднъж заяви, че дори и този факт няма да попречи на едно сътрудничество в бъдеще. Цетше обаче заяви, че не възнамерява да купува акции от Tesla.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Коментиран от #7, #20
10:42 31.10.2018
2 Преброяване на бесните язовци
10:44 31.10.2018
3 Mercedes и всички останали
Това ми напомня когато бях в трети клас и казах на нашите че си имам гадже, а те ме попитаха "ТЯ ЗНАЕ ЛИ?"
Дали от Тесла въобще са чували за това бъдещо сътрудничество?
10:53 31.10.2018
4 Да да
11:10 31.10.2018
5 гост
11:15 31.10.2018
6 ЛА ЛА
Всяка 5-а статия е за Мерцедес, не си проличава, то направо прокапа тоя Силвър Стар. За съжаление всяка справка сочи, че цените на тази марка тук в България през този дилър са доста завишени!
11:26 31.10.2018
7 Никой
До коментар #1 от "некойси":
Това се нарича reverse engineering и мога да ти кажа, че е доста разпространена практика. Когато някой пусне нов модел, първите които си поръчват по няколко бройки са конкурентни фирми.Коментиран от #8
12:31 31.10.2018
8 Ривърс Инженеринг
До коментар #7 от "Никой":
Първо, какво като направиха ривърс инженеринг на автомобил Тесла, произведен през 2012 година? Толкова години все още не могат да разберат Как е направен и дори за 2022 година ще предлагат електромобил Mercedes с по-лоши характеристики от Тесла 2012. Второ, как ще направят ривърс инженеринг на камионът на Тесла, за който инженерите на Mercedes, твърдят, че обещаният пробег от 800 км на такъв камион, дори на теория не може да съществува защото противоречи на физичните закони. Оказа се обаче, че в реалността, Камионът на Тесла изминаване 800, а 1000 километра. Сигурен съм, че при тази новина са си ударили г*за в тавана и хиляда пъти са съжалявали, че са си изтеглили мизерните 50 милиона инвестиция в Тесла. Инвестиция, която можеше да им донесе милиарди дори още днес. Сега само могат да се навъртат покрай Тесла като гладно куче, като се надяват Илон Мъск да им подхвърли нещо. Много бързо забравиха, как всички през 2014 обявиха, че електромобилите нямат бъдеще и оттеглят инвестициите си от тях. Сега самите Volkswagen си признават, че не са сигурни за съществуването си след десетина години и шанса да фалират е 50 на 50.Коментиран от #9
12:48 31.10.2018
9 Язе
До коментар #8 от "Ривърс Инженеринг":
Я кажи къде е този камион,че нещо май го няма?Мерцедес да се навъртат около Тесла!!!!!?????Все едно депутат да се навърта около работник.Били разглобявали Тесла и не могли да разберат нищо?Не е 1 април и такива шеги не минават.Само седалката на S класа е в пъти по-технологична от цялата пластмасарка на Мъск.Коментиран от #10
13:17 31.10.2018
10 Склерозата ли?
До коментар #9 от "Язе":
Автономният пробег на електрическия влекач Tesla Semi ще бъде по-голям от първоначално обещаното, става ясно от изказване на Илон Мъск на отчетна конференция, посветена на дейността на компанията през първото тримесечие на годината.Тестовете на електрическия камион на Tesla показали, че зарядът на батериите стига за изминаването на 600 мили (965 км). При представянето на Semi през ноември миналата година бе обявено, че пробегът с едно зареждане ще достига 500 мили (805 км).
С изявлението си Илон Мъск отговаря задочно на ръководителя на поделението за товарни автомобили на Daimler Мартин Даум, който в прав текст обвини Tesla в лъжа. "Или Semi не се подчинява на законите на физиката, или ние нищо не разбираме", коментира немецът гръмките твърдения на Мъск за пробега на електрическия камион.
Според Даум било абсурдно влекач на ток да може да измине 800 км с пълно натоварване без презареждане. "Ако Tesla наистина постигне обещания пробег, веднага ще купим два камиона. Единия ще подложим на изпитания, а другия ще разглобим. Явно нещо сме пропуснали, но доколкото знам в Германия и Калифорния важат едни и същи физични закони", добавя саркастично германецът.https://m.fakti.bg/technozone/301064-tesla-semi-shte-moje-da-izminava-po-1000-km
Коментиран от #11
13:34 31.10.2018
11 Язе
До коментар #10 от "Склерозата ли?":
ще бъде по-голям от първоначално обещаното, става ясно от изказване на Илон Мъск.Ще,ще,ще,ще,обещаното.Все познатите неща.😂😂😂😂😂
14:36 31.10.2018
12 Склерозата ли?
Коментиран от #13
14:58 31.10.2018
13 Язе
До коментар #12 от "Склерозата ли?":
Дали Тесла ще фалира или не,слабо ме интересува.Това обаче което не разбирам е сляпото вярване на всичко което каже Гурото.Докато не излезне официално не може да се говори с точни данни.15:18 31.10.2018
14 Не че нещо... АМА...
Коментиран от #15
15:33 31.10.2018
15 Зорлем
До коментар #14 от "Не че нещо... АМА...":
Дребна подробност обаче е, че ДВГ-то се е наложило като технология без субсидии и фаворизиране от страна на държавите. Дори обратното - налагали са им ограничения и "гонения". А електричките днес - субсидии, разчистване на конкуренцията, побутвания, и пак е страшен зор и кански мъки да се продават и използват. Та така, за повтарянето на историята...Коментиран от #18, #19
18:17 31.10.2018
16 Зор ми е
Да не си се объркал и да искаш да кажеш дизелите? Доколкото знам, електричките Имат проблеми с производството, а не с продажбите. За модел 3, все още има 400 хиляди желаещи, колкото и преди две години, въпреки че вече продадоха 100 хиляди, а още толкова се отказаха през това време. Освен това има хиляди резервации за Тесла роудстър и Тесла семи. Особена камиона може да се продава със стотици хиляди, ако вече го произвеждаха, без никакви субсидии.
Коментиран от #17
18:58 31.10.2018
17 Зорлем
До коментар #16 от "Зор ми е":
Не, не съм се объркал, освен ако изведнъж субсидиите за електричките не са ги спряли масово по света вчера или днес, и изведнъж да са спряли да забраняват дизели в разни градове. А относно обемите, заявките и т.н. не ми се влиза в безсмислено мерене на бройки, но само първите трима световни производителя бълват по 30 милиона МПС-та на година, така че тези 400 хил. бройки са буквално капка в морето. Шумотевицата покрай тази капка е като за цунами, но това е друго тема. Дори в "любимата" ни Норвегия електричките са някакви мижави 2%-3% от автопарка в движение.19:20 31.10.2018
18 Зор ми е да мисля
До коментар #15 от "Зорлем":
" ... електричките днес - субсидии, разчистване на конкуренцията, побутвания, и пак е страшен зор и кански мъки да се ПРОДАВАТ ... ""Дори в "любимата" ни Норвегия електричките са някакви мижави 2%-3% ОТ АВТОПАРКА в движение."
Правиш ли разлика между двете? Автомобилните ПРОИЗВОДИТЕЛИ въобще не се интересуват колко процента са електромобилите в движение. Интересуват се само от ПРОДАЖБИТЕ, а в Норвегия продажбите на електричките са повече от 50% от новите автомобили. Нещо да кажеш по този ФАКТ или не ти се мисли по въпроса? Всяка година процента електромобили от общите продажби се удвоява. Сещаш ли се само след колко години, електричките ще станат по-голямата част от продажбите в световен мащаб, ако удвояването на годишното производство се запази?
Коментиран от #22, #23
20:47 31.10.2018
19 двг мъка
До коментар #15 от "Зорлем":
ДВГ е толкова подбутван в своето развитие, че повече не може. Мъзгата с която се движи (2/3 от петрола отива за гориво), движи и световната политика. С такива причини средата на 90-те години "убиха" електрическата кола. Половината немска икономика се върти около него, на която се опира и немската политика. Не мога да цитирам името му но в един филм шейх открито благодари на американците за големите и лакоми коли, дали толкова богатство на саудитците от продажба на петрол за горива. Но най-големия стимул са трилионите налети в цялата му история за "усъвършенстване", за да си остане същата долнопробна машина, която хаби 2/3 от енергията си за създаване на топлина, звукови ефекти и отровни газове.Коментиран от #24
20:48 31.10.2018
20 АLFA Q4
До коментар #1 от "некойси":
ЕМИ ДА КАКТО И ВАГ ВЗЕ ЛАМБО ЗАРАДИ ТЕХНОЛОГИЙТЕ,,,И ТОЧНО ОТ ТОГАВА ИМАТ R 8,,, САМО ДЕТО ИЗПЪЛНЕНИЕТО Е ЛОШООРИГИНАЛА СИ Е ОРИГИНАЛ
21:53 31.10.2018
21 Форумен разбирач
04:23 01.11.2018
22 Зорлем
До коментар #18 от "Зор ми е да мисля":
А ако не се запази? "Ако"-та са хубави, но не вършат много работа.Коментиран от #26
06:54 01.11.2018
23 Зорлем
До коментар #18 от "Зор ми е да мисля":
От любопитство питах Гугъл за продажбите на нови коли тия дни в Норвегия и научих, че всъщност първите субсидии за електричките там са въведени още през 1990г. Тогава са махнали вносните мита за тях, а през 2001г. са махнали и ДДС-то (което явно е 25%). Дет се вика, браво, "молодци". 30 години (трийсет години!!!!) години яко субсидиране и най-после продават колкото и омразните ДВГ-та. Да, говорим за много далновидна и ефективна технология, вервам ти.Коментиран от #25
07:13 01.11.2018
24 Зорлем
До коментар #19 от "двг мъка":
Според теб големите продажби и разходите за разработки са "побутване"? Може би електричарите не дават (много) пари за разработки и усъвършенстване на технологиите си? И не е лошо да вземете да се уточните със "Зор ми е да мисля" от коментар 18 последно дали ако продаваш много е нещо хубаво или лошо. Според него, колкото повече електрички се продават, толкова по-добре, а според теб, колкото повече повече електрички се продават, толкова повече икономиката и политиката ще се въртят около тях.07:23 01.11.2018
25 Зор ми е да мисля
До коментар #23 от "Зорлем":
"Дет се вика, браво, "молодци". 30 години (трийсет години!!!!) години яко субсидиране и най-после продават колкото и омразните ДВГ-та. " Защо ли 98% от продажбите на електромобили в Норвегия са от последните 5 години, а през първите 25 са продадени само 2%? Трудно ти е да мислиш нали? Затова ще ти го кажа на готово - До преди пет години със или без субсидии не можеше да си купиш пълноценен автомобил с електрическо задвижване. Имаше някакви измишльотини с 80-100 км пробег и 8-часово зареждане, който струваха колкото три бензинови автомобила. Най-странното е че Volkswagen все още се опитва да продава електрифицирания си Голф който е точно от тази категория, но с малки подобрения. Продажбите се увеличиха чак когато излезе адекватна алтернатива на ДВГ. Голям пробег с едно зареждане, което става за минути. С увеличаване на продажбите на електромобили, ще стане рентабилно и изграждането на зарядни станции и спиралата на разпространение ще се завърти.Коментиран от #27
09:48 01.11.2018
26 Зор ми е да мисля
До коментар #22 от "Зорлем":
Именно затова сложих "ако" се запази удвояването на електромобилите всяка изминала година. Тенденциите са да се утрояват, предвид излизане на толкова много модели от различни производители през следващите две-три години. В момента в който цените се изравнят с бензиновите, по съвсем естествен начин без никакви стимули, продажбите на електромобили ще са повече от половината в световен мащаб. Дотогава и зарядната инфраструктура ще претърпи развитие и ще стане по-разпространена от бензиностанциите. 2025 година не е чак толкова далече и всички ще проверим дали това ще се случи на практика. дори от утре 100% от продажбите да са на електромобили, поне още 15 години ще се карат ДВГ, А в България поне 30, Така че не ми излизайте и с опорната точка за забраните.09:55 01.11.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Зор ми е да мисля
До коментар #27 от "Зорлем":
Не мога да разбера дали си толкова тъпи или само се правиш на такъв за да си докажеш тезата. Къде тръгна да сравняваш конска каруца с автомобил? Разбира се че автомобилите са се наложили бързо, защото нямат нищо общо с каруците, за разлика от електромобилите които също са автомобил, но с различно задвижване. Да преди 5 години, никакви стимули не можеха да направят електричките продаваеми, защото не ставаха за нищо в сравнение с удобствата на ДВГ. Само за пет години обаче, предимствата на ДВГ започнаха да падат като домино и почти не останаха такива. Технологично електромобилите станаха много по добри от автомобилите с ДВГ. Въпрос на време е да се организира тяхното производство, с която ще падне и цената, а тогава продажбите ще се увеличат лавинообразно. След няколко години организационни предизвикателства с инсталирането на зарядни станции и строежа на фабрики за батерии, Всичко ще се нормализира и само ще разказваме на внуците Какво е било това ДВГ. Дали батериите ще за литиеви не е сигурно. Най-вероятно е да не са. Натрият е много по-разпространен елемент, та най-вероятно ще измести лития.Коментиран от #29
14:08 01.11.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.