6 Ноември, 2018 10:34 4 947 14

40 хил. собственици дадоха Volkswagen под съд

  • volkswagen-
  • съд-
  • дело-
  • иск-
  • обезщетение-
  • дизелгейт-
  • германия

Федералният съюз на потребителите в Германии (VZBV) се възползва от новите промени в законодателството на страната и подаде групов иск срещу Volkswagen AG заради "Дизелгейт". Документът е подписан от 40 000 собственици на дизелови автомобили на концерна, които смятат, че производителят преднамерено им е причинил загуби с използването на софтуер за манипулиране на вредните емисии, съобщава Reuters.

Volkswagen вече изплати обезщетения на потребителите в САЩ, но в Германия успя да се договори с властите само за обновяване на проблемния софтуер. Ръководството на компанията стои твърдо зад мнението, че не съществуват законови основания за финансови претенции от немските собственици.

"Ищците ще трябва да доказват, че са понесли фактически загуби и щети", коментира представител на Volkswagen пред Autocar. Това означава, че определящ фактор за вземането на решение за обезщетение ще бъде продължителността на владението и състоянието на автомобила. За определяне на размера на компенсацията ще трябва да се подават индивидуални искове, срокът за каквито изтича в края на годината.

VZBV от своя страна настоява обезщетения да бъдат изплатени на повече от 2 000 000 собственици на Volkswagen. Според съюза на потребителите в момента на продажбата автомобилите не са били толкова ефективни и са изхвърляли много повече вредни вещества, отколкото е твърдял в рекламите производителят.

Volkswagen AG бе обвинен за използването на манипулиращ софтуер през 2015 г. Заради избухналия скандал немският концерн трябваше да отзове 11 млн. коли. Бившият главен мениджър на американското подразделение Оливер Шмид бе осъден на седем години затвор, а през април бе арестуван шефът на отдела за разработка на двигатели на Porsche Йорг Кернер. Общият размер на глобите и обезщетенията, които трябваше да изплати VAG, достигна $90 млрд. (€79 млрд.).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 John Doe

    20 5 Отговор
    Ех, сега вече съжалявам, че нямам ФауВе! А можех сега да водя дело!
  • 2 цистит

    0 4 Отговор
    а6 ц7 от засегнатите автомобили ли е?
  • 3 Boxer

    22 2 Отговор
    Значи за американците може обезщетения, но за европейците - кучета ги яли ! Тези 90 000 000 000 $ откъде ще дойдат ? Кой ще ги плати , при положение , че основният пазар е Европа ? Иначе казано европейските фенове са важни , единствено когато трябва да плащат...

    Коментиран от #8

  • 4 SR20

    20 7 Отговор
    За кви се мислят тея да съдят VW. Веднага заклетите нафтаджии да палят към Волфсбуг за подкрепа. Или на DMS - 1.9tdi за помощ. Чипосан

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Роман дизел

    13 0 Отговор
    На голфу да му преинсталирате уиндолсо че взе да забива нос у асфалто.
  • 8 гост

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Boxer":

    Тия 90 милиарда са само за САЩ и само ЗА СЕГА !!!! Дела тепърва предстоят и в САЩ и в ЕС , а парите са от кредити , тоест тепърва ще има загуби и разпродажби на цели марки в "концерна" !!! И съвсем неслучайно изведнъж цъфнаха договорки за "обединение" с Форд , един от основните конкуренти и в САЩ и в ЕС !!! Така или иначе в сегашния си вид ВАГ няма бъдеще и почти никакъв шанс за оцеляване !!!
  • 9 Тошо

    4 1 Отговор
    Не съм компетентен много по тези въпроси но четох някъде за странна схема на експорт на автомобили , май беше за БМВ - произведените във Германия автомобили заминавали за САЩ , тези които са произведени във САЩ ги връщали за западноевропейските държави , а тези които са произведени в Китай били за Източна Европа , Русия и Китай разбира се .
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ВИП АМГ

    0 4 Отговор

    До коментар #10 от "АLFA Q4":

    карай макаронения кош и трай. италиански дъргел

    Коментиран от #13

  • 12 дизела е геноцид

    6 0 Отговор
    България да съди не само вагините, но и целия дизелов немски картел за всички пушлявещи по улиците боклуци, които изтровиха и поболяха сума ти народ. Поне да ги осъдят да предоставят безплатно на българските потребители катализатори и dpf-и. Много добре знаят, че няма как кола за няколко хиляди да и сложиш очистители за още толкова. Изхвърлят си скъпия за поддържане отпадък у нас, като освен че ни тровят източват и малкото скътани от българина средства. Ето това е - сливи за смет...........
  • 13 АLFA Q4

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "ВИП АМГ":

    ДА БЕ МОНТЪОРЧЕ КАРАМ, ТИ НЕ СЕ НЕРВИ И ТВОЯТА ЩЕ ИЗЛЕЗЕ НЯКОГА ОТ СЕРВИЗА
  • 14 гощо

    0 0 Отговор
    Га купи Голфчето нИ рИва! Покара го омръзна ти и почна да ревеш аааа?!?!?! Нормално е когато си най големият концерн да те атакуват по всякакъв начин. И с този дизел полудяха вече.Фалираха Митцубиши с същото обвинение разследват Мерцедес и БМВ за същото. Какво правим сега?!?!? Да караме екологично чисти рендета е корейски пръчки ли?!?!?