След опитите за забрана на стари дизелови коли, сега близо 2.1 милиона автомобила, оборудвани с бензинови двигатели покриващи стандартите Евро 1, Евро 2 или такива, които са без емисионни норми са потенциално засегнати от забрана за шофиране по немските пътища.
Заплахата за спиране от движение на тези автомобили най-вероятно ще бъде въведена първо във Франкфурт от февруари 2019 година, като там се очаква в забранените коли да бъдат включени и бензинови коли със стандарт Евро 3.
Информацията е на германското издание Autobild, като в нея се казва още, че ако тези крути мерки бъдат приети, то те ще засегнат най-старите и най-младите водачи на автомобили в Германия, защото именно те управляват подобни автомобили.
Германците съобщават още, че най-много бензинови коли с тези стандарти са от марките Mercedes и BMW. По-конкретно става дума за моделите Mercedes W 124, Mercedes 190, BMW Серия 3 (E36), BMW Серия 3 (E30), BMW Серия 5 (E34) Porsche 964 и VW Golf VR6.
Ако мерките бъдат приети, то се очаква те да бъдат последвани и от други германски градове. Строги екологични норми започват да се въвеждат не само във Франкфурт и в Хесен, а и в още 28 германски града, в това число и Кьолн, Дортмунд и Хановер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Перър
Коментиран от #4, #5, #26, #32, #42, #58, #59, #77, #78
10:49 07.11.2018
2 Де ке е Морона
Коментиран от #8, #47
10:51 07.11.2018
3 Антидаунсайзинг
Коментиран от #6
10:56 07.11.2018
4 Ралф
До коментар #1 от "Перър":
Когато дойдат тези от германия :)10:57 07.11.2018
5 куку руку ку
До коментар #1 от "Перър":
Когато заплатите доближат германските...Коментиран от #40
11:00 07.11.2018
6 JEEP
До коментар #3 от "Антидаунсайзинг":
Принципно си прав, не забравяй обаче и фактът, че доста такива коли се карат с немски номера от хасановци, мюмюновци и др. подобни.11:00 07.11.2018
7 Дедо Йоцо
11:01 07.11.2018
8 Орган
До коментар #2 от "Де ке е Морона":
Добре де, как го изчисли това, че един трабант замърсява колкото 30 други коли. Вие физика случайно да сте учили. Ако изгориш 1 литър бензин може ли изгорелите газове да са различни, спрямо това коя марка го изгаря ... Дизелгейт е точно за това, те нещата са ясни кой колко изгаря, просто колкото повече харчи една кола, толкова повече изгаря за едно и също разстояние. Та да се върнем пак на твоята тези един трабант с разход 9 градско, как ще замърси повече от един друг автомобил, който харчи 18 градско ? И Да защото съм карал трабант, знам че трабанта гори масло и то е видимо, но това какво общо има с CO2 газовете и моя въпрос отгоре ? Значи субектното усещане ни е, кое е добре и кое зле ... и колкото по-рекламирана е една марка значи е по-добре, това ли са евроценностите ни ?Коментиран от #11, #48, #50
11:01 07.11.2018
9 guest
11:11 07.11.2018
10 Антиелектрика
11:15 07.11.2018
11 Химик
До коментар #8 от "Орган":
Само CO2 ли се брои за "замърсяване" според тебе?Коментиран от #13, #23
11:18 07.11.2018
12 John Doe
11:23 07.11.2018
13 Есеец
До коментар #11 от "Химик":
Аз това което чувам да мерят на колите на годишните прегледи е CO2 - но вие явно им мерите рекламата по телевизията и ги оценявате по друг начин.Коментиран от #82
11:29 07.11.2018
14 Не е правилно
Коментиран от #19, #21
11:29 07.11.2018
15 Сиромах чалавекК
11:33 07.11.2018
16 9123нм
Коментиран от #18, #76
11:35 07.11.2018
17 Гост
Коментиран от #68
11:53 07.11.2018
18 Йосип Броз Тито
До коментар #16 от "9123нм":
Не, те няма да ни ги пратят, ние ще отидем да си ги купим сами...Все пак нашите джамбази ходят там да взимат колите, не ни ги докарват германците, за да ги изкарваш виновни...
А и старите коли са по-здрави и надеждни, защото нямат електроники.
11:56 07.11.2018
19 Гост
До коментар #14 от "Не е правилно":
Да, с подобрения, какъв е проблема? Това си е чиста диктатура!11:56 07.11.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Driving pleasure
До коментар #14 от "Не е правилно":
Човек, може да не е правилно, но тук говорим за много пари, които някой преступник иска да си уреди, и за откровено глупави хора, които се ловят на тия простотии и си мислят, че това променя нещо за околната среда и я прави по-добра... еко терористите са една добре платена мафия, а шараните са просто за ловене... в крайна сметка ако вземат да продават 12чки ли Е30 на добри пари ще си взема...12:25 07.11.2018
22 Driving pleasure
12:32 07.11.2018
23 Driving pleasure
До коментар #11 от "Химик":
Само СО2 е релевантно да се брои, защото СО2 засяга атмосферата и независимо от точката, в която е изпуснат замърсява, еко-терористите точно това не искате да схванете! Ако ти е зор да дишаш в мултимилионния град - носи маска - или се изнеси на село - но да кажеш, че генерирайки нови и нови СО2 извън центъра решава проблема е меко казано глъпаво защото "дишането" ти ще е добре - ама ще си изпържил планетата и ще умреш от безводие глад и ред други гадости! Наистина има нещо сериозно увредено в мисленето на "градските еколози"Коментиран от #25
12:36 07.11.2018
24 Random
Изпускателен колектор от М54 с два катализатора + още един катализатор в ауспуха, няма значение от какво, но да е по-нов.
Може конете да паднат с 10-20 но фактически караш кола която замърсяеа колкото 5-10 годишна.
Коментиран от #75
12:42 07.11.2018
25 Антиелектрика
До коментар #23 от "Driving pleasure":
Тук не си прав. СО2 нито затопля повече от кислорода, нито му се е повишило съдържанието от 0,039% в атмосферата.Коментиран от #27
12:43 07.11.2018
26 Йордан
До коментар #1 от "Перър":
Когато народът успее да си напише името без грешка12:47 07.11.2018
27 Driving pleasure
До коментар #25 от "Антиелектрика":
Охооо повишило се е повишило се е...миналата година за пръв път от 10 години насам имаме покачване на СО2, Увеличението е с 50% по-високо от средното за последните 10 години, а той е основа за парниковия ефект. И тук идва големия тъпизъм имено дизелите помагат а редуцирането му, тъй като изгарят значително по-малко гориво - съответно отделят по-малко СО2 - на тях проблема им е финните частици - но той е проблем само за паплачта натискаща се в мега-градовете. Те каквото и да направят, ако не ползват градски транспорт пак нищо няма да постигнат - 10човека да пръднат и пак ще им мирише и ще им е мръсно - еко-терористите това не искат да хванат!Коментиран от #28
12:50 07.11.2018
28 Антиелектрика
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Няма такова нещо. Отвори който си искаш сайт и виж конкретното съдържание на СО2. Бях давал ликове на оня с многото никове, че през периода Карбон е имало 3 пъти повече СО2 от сега, а температурите са били същите.Коментиран от #30
12:55 07.11.2018
29 перко
12:58 07.11.2018
30 Driving pleasure
До коментар #28 от "Антиелектрика":
Ето ти един примерен линк, който признава твоето твърдение, но показва, че и аз съм прав: https://www.vesti.bg/sviat/uchenite-uplasheni-ot-metana-i-radiaciiata-co2-rekord-6075556Коментиран от #35
13:01 07.11.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 tate
13:41 07.11.2018
34 мда
Коментиран от #71
13:53 07.11.2018
35 Антиелектрика
До коментар #30 от "Driving pleasure":
СО2 се редуцира чрез фотосинтеза до О2 от растенията и водораслите. Много добре помня климатгейт, когато хакери пуснаха в интернет мейли от служители по уж проблемите на климата, в които си признават, че съвсем умишлено са манипулирали данните, за да излезе, че има Глобално затопляне. Стига с този СО2, това е абсолютна лъжа, че той затопля повече атмосферата, защото спектралния анализ на кислорода е този, който се сочи за по-загряващ газ от азота. Значи трябва да намалим кислорода ли, защото е 25%? Стига измислици - премислици на хора, чиято цел са само парите.Коментиран от #44
14:28 07.11.2018
36 onq s konq
14:34 07.11.2018
37 селянин от обеля
Ново Ауди Q7 със СО2 190 млг или 25 годишен Голф 3 на /LPG/ газ почти екологично чист със СО2 клонящо към 0
Коментиран от #39
14:36 07.11.2018
38 Демократ
14:41 07.11.2018
39 Антиелектрика
До коментар #37 от "селянин от обеля":
Там е работа, че СО2 на Голфа ти ще е колкото на Q7. Друго е по-чисто на газта - отделя само СО2 без сажди и канцерогени. Избийте си от главата, че най-мръсното е СО2 - това е газ, който отделя всяко живо същество при дишане, включително и растенията.Коментиран от #45, #72
14:43 07.11.2018
40 F1tdi
До коментар #5 от "куку руку ку":
И ще се "кефим" на шофьорлък в буцест кашон с "декорация" от рециклирани кофички за кисело мляко вътре. И да, понеже 90% ще са отново с махнати DPF и катализатори, ефекта ще е сравним с една гола НУЛА! СУПЕР!14:45 07.11.2018
41 Грую
15:10 07.11.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 дъх на чесън
15:58 07.11.2018
44 Driving pleasure
До коментар #35 от "Антиелектрика":
Аз лично вярвам в глобалното затопляне и че част от проблема идва от СО2. Не вярвам, че транспортния сектор е виновен нито пък смятам, че мерките взимани от политиците ще решат нещо освен печалбите на някои лобита - в това поне сме единодушни... Както казваш СО2 се абсорбира при фотосинтеза, но е интересно да се види, че няма политик скачащ против автомобилите, който да е казал дайте да спрем изсичкането на горите и да работим за залесяване, за да се увеличи обема на абсорбираните емисии (а залесяването има не само тези функции - то също така намалява пряката слънчева радиация попадаща на земята т.е понижава температурит, играе роля на филтър за водата и регулира водния обмен, заздравява почвата и т.н и т.н....) но всички викат сечете - то има много гора. така че да - тая планета е обречена от алчността на шепа изроди и от глупостта на масите!Коментиран от #51, #66
16:05 07.11.2018
45 Driving pleasure
До коментар #39 от "Антиелектрика":
И.. не CO2 на газта е с 15% по-ниска от бензиновата и малко по-малко от дизела, а при работа на биометан говорим за почти никакви емиси...Коментиран от #52
16:23 07.11.2018
46 Мечо Кух
16:27 07.11.2018
47 F1tdi
До коментар #2 от "Де ке е Морона":
А един кораб за колко трабанта замърсява? Ами една китайска фабрика, бълваща еднодневки?16:52 07.11.2018
48 аууууу
До коментар #8 от "Орган":
Ти ако беше виждал какво се налива в резервоара на Трабант нямаше да ръсиш акъл. Все пак горенето на машинно масло си е горене на машинно масло.16:54 07.11.2018
49 сталин
17:04 07.11.2018
50 нищо субективно
До коментар #8 от "Орган":
Да, може да изгорят пет коли по един литър и да се получат пет различни резултата, зависи от много неща. Разбира се, че трабант с 9/100 е по-вреден от здрав бензин с 18/100. Относно емисиите: СО2 - емисия (не само от автомобили), парников газ касаеща високите слоеве в атмосферата, на която се преписва основно роля в промяната на климата, затова ги мерят и то не само при колите. Дизелови сажди, азотните окиси и токсичните съставки при изгаряне на масло са изключително вредни за хората в населени места. Ако автомобил харчи повече, то той ще отделя повече парникови газове. Независимо от разхода на автомобила - ако хвърля ракообразуващи сажди, азотни окиси, гори масло - изключително вреден за хората в населени места. 10 автомобила с класически бензинов мотор (без директно впръскване), здрави не горящи масло и разход 15/100 отделят значително повече СО2 и са вредни откъм промените в климата, НО нямат сажди и са с пренебрежими нива на NOx, което е по-добре за градска среда. 10 автомобила с дизелов мотор, дори и здрави, но без филтри за сажди и потискане на азотните окиси на които дизелите са царе, дори и със среден разход 6/100 са изключително вредни в градска среда, но заради по-малки разход отделят значително по-малко СО2. А включването на масло в горивния процес от дефект (или както при трабанта да е част от горивото) е изключително токсично независимо от типа мотора.18:04 07.11.2018
51 Антиелектрика
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Аз пък не вярвам в никакво Глобално затопляне и ти казах защо - нивата му са 0,039% в атмосферата, а когато са били 3 пъти по-високи през Карбон, температурата е била като сегашната: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B1%D0%BE%D0%BD Освен това озонът е кислород и пак се води парников газ. Да не говорим, че ги хванаха как лъжат, но хората винаги са обичали да вярват в апокалиптични сценарии и много бързо забравиха за климатгейт. Дори нивото на световния океан не е мръднало. Ето и лист на сериозни учени, които са против лъжата за Глобалното затопляне: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warming Обаче това, че не вярвам, не означава, че не съм за залесяването - напротив, винаги съм твърдял, че вместо за субсидии за електрички, парите трябва да отиват за залесяване.Коментиран от #83
18:42 07.11.2018
52 Антиелектрика
До коментар #45 от "Driving pleasure":
За нулеви емисии може да говорим само при горене на водород. Газта си отделя толкова СО2, колкото и бензина и дизела на единица мощност. Просто сте се вторачили в този СО2 и не правите разлика между него и канцерогенните сажди. Дори през нощта растенията отделят СО2 - дайте да изсечем и без това малкото останали гори. Нещата не са толкова прости, колкото се опитват да ни ги изкарат по медиите.18:48 07.11.2018
53 Гост
Коментиран от #69
18:48 07.11.2018
54 БАЙ ОНЗИ
ТОВА ЛИ Е ???
19:09 07.11.2018
55 Иванов
19:50 07.11.2018
56 4х4
20:18 07.11.2018
57 Иван
21:10 07.11.2018
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Петър василчин
До коментар #1 от "Перър":
Когато през 2 години ми купуваш нова кола!!!00:55 08.11.2018
60 БИЛИАНА
05:06 08.11.2018
61 Т.о.ш.и.б.и.я.н
06:33 08.11.2018
62 Т.о.ш.и.б.и.я.н
06:34 08.11.2018
63 АLFA Q4
До коментар #58 от "Гост":
ТИ ПЪК СИ,,,,, ,,,,, , ЩАСТЛИВ08:00 08.11.2018
64 ааааааааааа
Коментиран от #65
08:59 08.11.2018
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Алпина машината
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Браво, е вече се разбрахме и ставаме френдове. Значи и двамата се кефим на ДВГ, обаче осъзнаваме, че има глобално затопляне и се коркаме кво да се прави!?10:27 08.11.2018
67 Ташунко
10:56 08.11.2018
68 Бенц
До коментар #17 от "Гост":
Браво....Това е коментар.Верен и много верен.Запомнете го...11:25 08.11.2018
69 F1tdi
До коментар #53 от "Гост":
За ограничаването на дизела съм съгласен. Да го направят 2,50 за сметка на бензина - да върнат честната цена от 1,95. Хората сами ще започнат да виждат превъзходството на бензина. Да въведат затвор за автокъща която махне катализатор. Но ти къде видя "беден селендур с 3 коли"? Нещо май списваш за някой олигарх на ишлеме?11:51 08.11.2018
70 месара
12:16 08.11.2018
71 Като домакин
До коментар #34 от "мда":
Повечето изминати километри се таксуват от повечето платени пари за акциз чрез горивата!13:14 08.11.2018
72 Като домакин
До коментар #39 от "Антиелектрика":
Растенията не отделят въглероден двуокис, а кислород.Коментиран от #73
13:18 08.11.2018
73 Антиелектрика
До коментар #72 от "Като домакин":
Бъркаш нещата. Растенията отделят кислород, само когато фотосинтезират. Когато дишат, отделят СО2: "Болшинството от растенията в светлата част на денонощието произвеждат кислород, но през нощта в клетките се наблюдава обратен процес на поглъщане на кислород в процеса на дишане. Ето защо в тъмните части на денонощието в жилищни помещения със саксийни растения нивото на кислород значително спада за сметка на произведения въглероден диоксид." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D1%88%D0%B0%D0%BD%D0%B5#%D0%94%D0%B8%D1%88%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0Това се учи още в 5-ти клас.
13:43 08.11.2018
74 ЧЕСТИТО
14:59 08.11.2018
75 Стефанов
До коментар #24 от "Random":
И вместо средно инкрайно гърне още 9-10 катализатора и току виж станало чисто ново евро 8 синя плакета. Нищо че при удар с 80 в дърво трябва да идва гражданска да реже половината купе за да изкрат човека от вътре16:21 08.11.2018
76 Панаьот
До коментар #16 от "9123нм":
А дано ама надали де да бяхме като сърбите под евро 4 фербот сега ще ги изсипят в българия молдова и украйна сметищта на германия сме16:24 08.11.2018
77 Пешо
До коментар #1 от "Перър":
Ако взимахме заплати като в Германия, може би нямаше да има толкова много "изгнили кошници", както казваш ти. Защо не купиш нови коли на хората?17:40 08.11.2018
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Геро
06:36 09.11.2018
80 Зайко Байко многознайко
00:35 09.12.2018
81 Зайко Байко многознайко
00:36 09.12.2018
82 Спец по химия
До коментар #13 от "Есеец":
CO се мери на гтп .19:42 24.01.2019
83 Човека
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Единствените разумни и обосновани коментари са на антиелектрика. Всички други пишете да убивате времето. И сами не си вярвате ама на да напишем нещо.15:32 26.01.2019