Last news in Fakti

3 Януари, 2019 16:33 17 400 21

Близо 400 хил. немци съдят Volkswagen

  • volkswagen-
  • дизелгейт-
  • съд-
  • иск

272 000 собственици на дизелови Volkswagen-и с манипулиращ софтуер на двигателя са се включили за един месец към колективния съдебен иск в Германия срещу автомобилния гигант, съобщава AFP. Така към 2 януари 2019 година броят на притежатели на такива коли, които са се вписали в регистъра, открит в края на ноември, достига общо 373 000 души.

Германската асоциация на потребителите VZBV започна съдебната процедура през ноември в съда в Брауншвайг, на няколко километра от централата на Volkswagen във Волфсбург. През 2015 г. концернът призна, че е занижавал показанията за вредните емисии на 11 000 000 дизелови автомобила, 2.4 милиона от които са продадени в Германия.

Съдебната процедура започна, след като в сила влезе промяна в законодателството, която позволява да се подаде колективен съдебен иск. Очаква се искът да доведе до най-големия процес в мащабната афера.

Ищците обвиняват Volkswagen, че умишлено е навредил на клиентите си, инсталирайки без тяхно знание софтуер, който манипулира показанията за вредните емисии. Жалбоподателите настояват за обезщетения, а евентуално положително съдебно решение за принципа на овъзмездяване ще даде възможност за индивидуални искове за финансови обезщетения от автомобилостроителя.

Присъединяването към колективната процедура ще бъде възможно до деня преди началото на процеса, очакван през 2019 година. Потребителската асоциация обаче призова клиентите си да регистрират жалбите си до 31 декември 2018 година, тъй като е възможно след тази дата Volkswagen да пледира за изтекла давност.

Досега Дизелгейт е струвал на автомобилния гигант над €28 млрд. за сервизни кампании и съдебни процедури. По-голямата част от тази сума е изплатена в САЩ, където Volkswagen не само върна парите на близо половин милион клиенти, а и покри лихви и обезщетения до $10 000 (€8 797).

В Германия Volkswagen плати само две глоби на обща стойност €1.8 млрд. и препоръча на германските си клиенти да не правят технически изменения по колите си. Концернът предлага по-скоро подмяна на манипулиращия софтуер и субсидии за връщане на стари коли и придобиване на нов, по-екологично чист модел.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Meganoob BG

    43 14 Отговор
    Те пък и те избират си нафта и искат и да не дими изобщо, то и аз искам кола която сама да си плаща данъците ама не са я измислили още.
  • 2 ОПП

    49 14 Отговор
    "Немско качество"
  • 3 Аман от разбирачи

    33 7 Отговор
    А в БГ -то кога ще има обезщетения???
    При условие,че тук са най-старите им бараки от тези 11 млн.бр.

    Коментиран от #5

  • 4 VAGини

    40 15 Отговор
    Бреййй едва ли има по-мразена марка ?

    Коментиран от #16

  • 5 Интернет

    14 0 Отговор

    До коментар #3 от "Аман от разбирачи":

    Кои са им най-старите бараки? Зад окена става въпрос за коли продадени между 2009 и 2015 г.
  • 6 отекоха

    22 7 Отговор
    Отече VW, а тъкмо мислеха, че са се спасили. Ако германския съд реши да ги задължи да обезщетят и изкупят колите им едва ли ще могат да се съвземат. Е, все пак правителството е зад тях, ще ги спасят с пари на данъкоплатците, но VAG ще бъде история. Интересно е тези 300 000 автомобила къде ще ги продадат? До колкото знам американските които изкупиха още ги държат там по стадиони и летища. Оказа се, че плана им да ги извозят и продадат в Украйна, Беларус и Русия ще им излезе доста скъпо.

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    18 4 Отговор

    До коментар #6 от "отекоха":

    Ще се измъкнат. Имахме 2 такива в Америка, единия беше Пасат с ръчни скорости не го поправиха и 3 годишен го откараха на боклука. Другият беше Голф, съвсем нов, поправиха го по стандартите безплатно. Дадоха доста пари като компенсация, около 20 млрд. долара само за С. Америка Станаха обаче най-продаванта кола за 2017, азиатските пазари и Китай са пълни с тях. Няма да фалират
  • 8 Яко съдене

    15 6 Отговор
    Лошо им се пише на ваг, БМВ и Мерцедес!Много сериозно са ги захапали с тоя дизел!
  • 9 Deo88

    28 7 Отговор
    Моето мнение е , че американците винахи ги е било яд на конкурентите , от там тръгна и спора за дизелгейта .
    И не само за автомобилите , ами и за доста други неща .

    Коментиран от #12

  • 10 Немски бърутници

    19 14 Отговор
    Народната кола май ще стане история хахха Аман от немски таралясници,,,
  • 11 селянин 1

    19 3 Отговор
    ..ваг винаги е разчитал на,,ширпотребата,,лъжи и манипулация,при ваг едно,,болтче,,не може да стане от,,тройка,,на,,четворка,,Гринго си пада по щатски и японски модели,сменяваш чарк и забравяш,времето е пари..А ваг искаха да влезнат в тази ниша с лъжлива реклама за,,чист,,и,,екологичен,,дизел,да ама не..американецо не е гладна рибка за да се хване..ваг нямат нито един завод в щатите,а Тойота имат половин дузина и един само за двг..когато фактите говорят,вагаджите се нодът..
  • 12 ufo 979

    14 5 Отговор

    До коментар #9 от "Deo88":

    По-голяма недомислица не можа ли да измислиш? VAG имат комичен дял в щатите спрямо реалните конкуренти на американците - японци и корейци. По твоята измислена логика, американците трябваше да разпорят от дела японци и корейци, но да си чул тях да ги съдят за милиарди? Да ти е известно, че в щатите се контролира отдавна азотните окиси, на които дизела е цар, а японци и американци имат символично количество дизели в страните си? Да ти е известно, че наглите от Ваг-групата отидоха на щатския пазар с подлите си реклами "оставете японските хибриди, купете немския """"чист """ дизел"? Вероятно си фен на жалката марка иначе не мога да си обясня тая логика.....
  • 13 гощо

    5 7 Отговор
    Га ядоха кюфтетата ни риваха сега ще съдят! Аз ако съм на Фолксваген всички тия като дойдат в сервиза за нещо по 3 цените да им дойде акъла!

    Коментиран от #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Мощо

    12 0 Отговор

    До коментар #13 от "гощо":

    Точно така да им дойде акъла да не си взимат ВАГ.
  • 16 Секса на вилата

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "VAGини":

    БМВ може би :) аз не виждам някой да ги мрази просто са осетили далавера как да спечелят пари и ся бързат да смучат!! Хората са алчни и до оня ден всичко е било точно ама неска някой им казва че могат да ударят джакпота и те почват да съдят да вземат някой лев да не мислиш че ги ебе за вредните емисии!!!
  • 17 име

    4 1 Отговор
    германците в края на краищата си правят икономическо харакири с този процес.

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "име":

    Германското правосъдие даде днес зелена светлина за съдебен процес на акционерите срещу Daimler в рамките на скандала с манипулации на вредните емисии, съобщи съдът в Щутгарт, цитиран от Франс прес. Подобен съдебен процес вече започна срещу Volkswagen, припомня БТА.

    Решението идва след жалба на акционерите, които упрекват производителя на Mercedes Benz, че не е изпълнил задълженията си да предостави информация на пазарите по време на Дизелгейт и предявяват иск за щети от загубите, които са претърпели инвестициите им.

    С това решение, взето в края на декември, но оповестено днес, Щутгартският съд иска занапред откриването на "съдебна процедура-модел", която ще позволи да се съберат в един процес общите въпроси от няколко дела.

    Адвокатите на ищците твърдят, че Daimler е трябвало още от 2012 година "да информира финансовите пазари за рисковете, които произтичат от използването на незаконни софтуери в дизеловите му автомобили", каза Андреас Тлип , цитиран в комюнике на кантората му.

    "Смятаме, че няма основание за тази жалба и ще я оспорваме с всички юридически способи, с които разполагаме", коментира Daimler.
  • 19 гост

    2 0 Отговор
    Автомобилостроителят оспорва от самото начало всички обвинения, отправени срещу него.

    Министерство на транспорта на Германия нареди в началото на юни да се изтеглят незабавно 774 000 автомобила Mercedes в Европа, след като Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) установи, че в тези автомобили е използван софтуер, който може да манипулира нивата на вредните емисии.

    Най-засегнатите модели са минивановете Mercedes Vito и високопроходимите автомобили от емблематичния клас GLC и C.

    След избухването на скандала Дизелгейт през септември 2015 година няколко германски прокуратури започнаха разследване за измама, манипулация на котировките на борсата и повеждаща реклама срещу служители на Volkswagen, но и срещу марките на автомобилния концерн Audi и Porsche, както и срещу автомобилостроителя Daimler, компанията за оборудване Bosch и срещу Opel - филиал на PSA Peugeot Citroen.
  • 20 Умният

    2 0 Отговор
    Какви ги надробиха Германците
  • 21 1.4 tdi vw polo

    0 1 Отговор
    Харчи 4 на сто градско в София по метода пълно-пълно!
    Ще пиша благодарствено писмо на ВАГ...
    Светът в наши дни е пълен с идиоти...