272 000 собственици на дизелови Volkswagen-и с манипулиращ софтуер на двигателя са се включили за един месец към колективния съдебен иск в Германия срещу автомобилния гигант, съобщава AFP. Така към 2 януари 2019 година броят на притежатели на такива коли, които са се вписали в регистъра, открит в края на ноември, достига общо 373 000 души.
Германската асоциация на потребителите VZBV започна съдебната процедура през ноември в съда в Брауншвайг, на няколко километра от централата на Volkswagen във Волфсбург. През 2015 г. концернът призна, че е занижавал показанията за вредните емисии на 11 000 000 дизелови автомобила, 2.4 милиона от които са продадени в Германия.
Съдебната процедура започна, след като в сила влезе промяна в законодателството, която позволява да се подаде колективен съдебен иск. Очаква се искът да доведе до най-големия процес в мащабната афера.
Ищците обвиняват Volkswagen, че умишлено е навредил на клиентите си, инсталирайки без тяхно знание софтуер, който манипулира показанията за вредните емисии. Жалбоподателите настояват за обезщетения, а евентуално положително съдебно решение за принципа на овъзмездяване ще даде възможност за индивидуални искове за финансови обезщетения от автомобилостроителя.
Присъединяването към колективната процедура ще бъде възможно до деня преди началото на процеса, очакван през 2019 година. Потребителската асоциация обаче призова клиентите си да регистрират жалбите си до 31 декември 2018 година, тъй като е възможно след тази дата Volkswagen да пледира за изтекла давност.
Досега Дизелгейт е струвал на автомобилния гигант над €28 млрд. за сервизни кампании и съдебни процедури. По-голямата част от тази сума е изплатена в САЩ, където Volkswagen не само върна парите на близо половин милион клиенти, а и покри лихви и обезщетения до $10 000 (€8 797).
В Германия Volkswagen плати само две глоби на обща стойност €1.8 млрд. и препоръча на германските си клиенти да не правят технически изменения по колите си. Концернът предлага по-скоро подмяна на манипулиращия софтуер и субсидии за връщане на стари коли и придобиване на нов, по-екологично чист модел.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Meganoob BG
16:40 03.01.2019
2 ОПП
17:03 03.01.2019
3 Аман от разбирачи
При условие,че тук са най-старите им бараки от тези 11 млн.бр.
Коментиран от #5
17:10 03.01.2019
4 VAGини
Коментиран от #16
17:28 03.01.2019
5 Интернет
До коментар #3 от "Аман от разбирачи":
Кои са им най-старите бараки? Зад окена става въпрос за коли продадени между 2009 и 2015 г.18:04 03.01.2019
6 отекоха
Коментиран от #7
18:24 03.01.2019
7 Гост
До коментар #6 от "отекоха":
Ще се измъкнат. Имахме 2 такива в Америка, единия беше Пасат с ръчни скорости не го поправиха и 3 годишен го откараха на боклука. Другият беше Голф, съвсем нов, поправиха го по стандартите безплатно. Дадоха доста пари като компенсация, около 20 млрд. долара само за С. Америка Станаха обаче най-продаванта кола за 2017, азиатските пазари и Китай са пълни с тях. Няма да фалират19:35 03.01.2019
8 Яко съдене
20:01 03.01.2019
9 Deo88
И не само за автомобилите , ами и за доста други неща .
Коментиран от #12
21:04 03.01.2019
10 Немски бърутници
22:00 03.01.2019
11 селянин 1
22:18 03.01.2019
12 ufo 979
До коментар #9 от "Deo88":
По-голяма недомислица не можа ли да измислиш? VAG имат комичен дял в щатите спрямо реалните конкуренти на американците - японци и корейци. По твоята измислена логика, американците трябваше да разпорят от дела японци и корейци, но да си чул тях да ги съдят за милиарди? Да ти е известно, че в щатите се контролира отдавна азотните окиси, на които дизела е цар, а японци и американци имат символично количество дизели в страните си? Да ти е известно, че наглите от Ваг-групата отидоха на щатския пазар с подлите си реклами "оставете японските хибриди, купете немския """"чист """ дизел"? Вероятно си фен на жалката марка иначе не мога да си обясня тая логика.....02:11 04.01.2019
13 гощо
Коментиран от #15
08:03 04.01.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Мощо
До коментар #13 от "гощо":
Точно така да им дойде акъла да не си взимат ВАГ.10:10 04.01.2019
16 Секса на вилата
До коментар #4 от "VAGини":
БМВ може би :) аз не виждам някой да ги мрази просто са осетили далавера как да спечелят пари и ся бързат да смучат!! Хората са алчни и до оня ден всичко е било точно ама неска някой им казва че могат да ударят джакпота и те почват да съдят да вземат някой лев да не мислиш че ги ебе за вредните емисии!!!13:19 04.01.2019
17 име
Коментиран от #18
17:12 04.01.2019
18 гост
До коментар #17 от "име":
Германското правосъдие даде днес зелена светлина за съдебен процес на акционерите срещу Daimler в рамките на скандала с манипулации на вредните емисии, съобщи съдът в Щутгарт, цитиран от Франс прес. Подобен съдебен процес вече започна срещу Volkswagen, припомня БТА.Решението идва след жалба на акционерите, които упрекват производителя на Mercedes Benz, че не е изпълнил задълженията си да предостави информация на пазарите по време на Дизелгейт и предявяват иск за щети от загубите, които са претърпели инвестициите им.
С това решение, взето в края на декември, но оповестено днес, Щутгартският съд иска занапред откриването на "съдебна процедура-модел", която ще позволи да се съберат в един процес общите въпроси от няколко дела.
Адвокатите на ищците твърдят, че Daimler е трябвало още от 2012 година "да информира финансовите пазари за рисковете, които произтичат от използването на незаконни софтуери в дизеловите му автомобили", каза Андреас Тлип , цитиран в комюнике на кантората му.
"Смятаме, че няма основание за тази жалба и ще я оспорваме с всички юридически способи, с които разполагаме", коментира Daimler.
22:02 04.01.2019
19 гост
Министерство на транспорта на Германия нареди в началото на юни да се изтеглят незабавно 774 000 автомобила Mercedes в Европа, след като Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) установи, че в тези автомобили е използван софтуер, който може да манипулира нивата на вредните емисии.
Най-засегнатите модели са минивановете Mercedes Vito и високопроходимите автомобили от емблематичния клас GLC и C.
След избухването на скандала Дизелгейт през септември 2015 година няколко германски прокуратури започнаха разследване за измама, манипулация на котировките на борсата и повеждаща реклама срещу служители на Volkswagen, но и срещу марките на автомобилния концерн Audi и Porsche, както и срещу автомобилостроителя Daimler, компанията за оборудване Bosch и срещу Opel - филиал на PSA Peugeot Citroen.
22:03 04.01.2019
20 Умният
23:42 05.01.2019
21 1.4 tdi vw polo
Ще пиша благодарствено писмо на ВАГ...
Светът в наши дни е пълен с идиоти...
18:28 11.01.2019