Last news in Fakti

19 Ноември, 2010 12:54 14 143 0

Най-предпочитаната марка в България

  • най-предпочитаната марка у нас

Peugeot с най-високо одобрение сред дамите,
Toyota и Citroёn фаворити на средната възраст

Почитателите на страницата "BMW в България" в социалната мрежа Facebook продължават да се увеличават с изключителна скорост. През последните две седмици броят им е нараснал с близо 2500 човека, с което "Синьо-белият пропелер" затвърждава лидерската си позиция в класацията за най-предпочитана марка у нас. (виж графиката)

С 6848 почитатели BMW води със сериозна преднина пред заемащия второ място Volkswagen. За 14 дни от последното "междинно преброяване" от 3 ноември страницата на баварската марка във Facebook са харесали 2492-ма нови потребители. Това означава ръст от над 57% (табл. 1). Най-впечатляващо увеличаване на фенската маса обаче регистрира Suzuki. За изминалите две седмици почитателите на японската марка са нараснали с близо 69 на сто. На другия полюс е страницата "Subaru в България", харесана от 351 нови потребители (46.68%). Най-малко като номинален брой са свежите попълнения сред феновете на Dacia - едва 88 души.

таблица 1

Интересни резултати показва анализът на статистиките за разпределението на симпатиите между половете (табл. 2). Peugeot печели убедително сърцата на дамите. Цели 32.5% от почитателите на страницата на френската марка са от нежния пол при средна стойност от 24.8 на сто. Любопитна подробност от данните за българския профил на "Лъвчетата" е ниският процент на потребителите, които са обявили възрастта си. Това подчертава допълнително силните позиции на Peugeot сред по-суетната половина от родните автомобилисти. Ако се вярва на същата статистика, Lada пък определено е марка за мъже. Едва 18 на сто от феновете на руската марка са дами.

таблица 2

Lada се ползва с най-силна подкрепа не само сред представителите на силния пол, които смятат марката за най-подходяща за България, а и сред най-младите автолюбители у нас. Почти 29 на сто от феновете на страницата са на възраст между 13 и 17 години (табл. 3). Лека изненада предизвиква фактът, че в същата възрастова група има най-малко почитатели на Alfa Romeo. BMW очаквано се харесва най-много на младите хора между 18 и 24 години. На такава възраст са над 40% от българските почитатели на марката във Facebook. Феновете й над 55 пък нямат и 1 процент. Доста по-умерени са предпочитанията на потребителите между 25 и 54 години. Най-висок процент симпатизанти на възраст 25-34 г. има страницата на Skoda. В категориите от 35-44 и 45-54 години лидери са съответно Toyota и Citroen, а в профила на Dacia има най-голям дял на феновете над 55.

  таблица 3

Макар не всички потребители на страниците на различните марки да са обявили населено място, статистиката позволява да се състави относително ясна картина за предпочитанията на автомобилистите по географски признак (табл. 4). BMW се оказва най-предпочитаната марка в почти всички български градове и отстъпва първото място само в Русе, Хасково, Монтана, Ямбол и Ловеч. Всички потребители от Благоевград и Кюстендил пък са почитатели на една и съща марка - съответно Audi и Peugeot. В градовете, от които има почитатели на страниците на всички 26 марки, най-слаба подкрепа регистрират Dacia и Kia.

таблица 4

Преброяването ще продължи до 20 декември, когато ще бъде определен носителят на титлата "Най-предпочитана марка в България". Междувременно от следващата седмица родна страница във Facebook ще могат да харесват феновете на Mini и Smart.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА