В днешно време много употребявани електромобили имат сравнително изгодни цени. Това се дължи на ред причини, като например премиите, предоставени от автоконцерните, или целящите да мотивират и засилят преминаването към въглеродно неутрална мобилност данъчни облекчения, от които първоначалният собственик се възползва. В допълнение, други фактори включват цялостната липса на интерес и популярност на електромобилите, търговците, които не знаят или не разбират истинската стойност на "зелените" превозни средства, както и високата им норма на амортизация. Това предаде InsideEVs.
Човек би предположил, че колите втора ръка, оборудвани с най-новата технология, биха били надценени. Въпреки това, докато потребителският интерес и образованост относно въглеродно неутралните коли не достигнат нужното ниво, ще продължим да виждаме употребявани електромобили на цени, които са по-ниски от очакваното.
Въпреки че все още не се наблюдават евтини електромобили на старо като Tesla Model 3, тенденциите в Европа и САЩ показват, че броят на предлаганите електрифицирани превозни средства по автокъщите расте. Това е добра новина за клиентите, които искат да закупят кола на ток на изгодна цена. Електромобилът на старо предоставя следните предимства на купувачите:
⦁ Ниски разходи за поддръжка и обслужване в бъдеще
⦁ В някои случаи по-ниска цена в сравнение с еквивалентен ДВГ автомобил
⦁ Ниска цена за зареждане у дома
⦁ Когато шофирате превозно средство, което не отделя вредни емисии, не причинявате щети на околната среда
Въпреки това, подобно на ДВГ автомобилите, има много фактори, които трябва да вземете предвид, преди да придобиете електромобил втора ръка.
Според базираната в Калифорния компания за оценка и изследване на коли Kelley Blue Book, преди да закупите "електричка" на старо трябва да обърнете основно внимание на тези пет неща:
1. Намирането на подходящия електромобил
Повечето електрички от първа и втора генерация са предимно компактни коли. Не избързвайте да се възползвате от изгодна оферта за електромобил, който не отговаря на вашите нужди за пространство и големина, бюджет или начин на живот.
2. По-големият пробег струва пари
Точно както повечето достъпни електромобили са по-малки, така те ще имат и по-ограничен пробег. При първите Fiat 500e, Mitsubishi i-MiEV и ранните Nissan Leaf той варира в диапазона от 130 до 150 км, когато са нови. Освен това, с времето при тези модели се наблюдава влошаване в живота на батериите, но все пак са в състояние да изминат поне 90-100 км. Тези коли ще бъдат най-достъпни и ако вашият начин на живот съвпада с тях, те биха били добър избор. Други модели, като Focus Electric или e-Golf, които имат по-голям пробег, ще струват повече.
3. Проверете живота на акумулаторната батерия
Когато купувате употребяван електромобил, най-голямото Ви притеснение трябва да бъде животът на батерията. Можете да го проверите при специализиран сервиз или техник. Вероятно ще има деградация при по-старите модели, но може да не е толкова съществена, колкото си мислите. Освен това избягвайте превозните средства, които са били използвани в екстремно горещ или студен климат, тъй като тези метеорологични условия оказват влияние върху живота на батерията.
4. Проверете гумите
Едно от най-големите предимства на електромобилите е отпадането на огромна част от сервизната поддръжка. Не фигурират елементи като смяната на масло и обслужването на спирачките поради така наречената система за рекуперация. Въпреки това, електромобилите износват гуми много по бързо от ДВГ автомобили, тъй като са по-тежки и създават почти моментален въртящ момент. Именно заради това, проверете какво е състоянието на гумите на употребявания електромобил, който искате да закупите, тъй като те въобще не са евтини.
5. Сертифицирани употребявани коли
Много автопредставителства и дилъри предлагат сертифицирани употребявани превозни средства, които минават пълен преглед и проверка. Това най-вероятно би излязло по-скъпо, от колкото да закупите електромобил от частно лице, но пък ще спите по-спокойно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Ганьо
Коментиран от #6, #29
12:11 28.03.2020
2 Госあ
12:19 28.03.2020
3 Някой си
Коментиран от #5, #17, #18
12:21 28.03.2020
4 Behemoth
12:24 28.03.2020
5 Komapak
До коментар #3 от "Някой си":
Нищо лично, но аз предпочитам осмак. В този ред на мисли изключвам бмв и се насочва към нещо английски говорящо😊Колкото до статията, те в момента нова електричката не могат да ме убедят да купя камо ли втора употреба!Коментиран от #10
12:40 28.03.2020
6 Driving pleasure
До коментар #1 от "Бай Ганьо":
Точно това щях да предложа като съвет номер 1 от 1 :)12:42 28.03.2020
7 Driving pleasure
Коментиран от #35
12:46 28.03.2020
8 БУУМ
12:47 28.03.2020
9 Ко, ко...?
12:55 28.03.2020
10 Някой си
До коментар #5 от "Komapak":
Осмака е капризен мотор, и при BMW и при Мерцедес.Даже и самите немци си го признават, но иначе и аз съм изкушен от осмак.........
Коментиран от #11, #28
13:18 28.03.2020
11 Коmapak
До коментар #10 от "Някой си":
Мразя всичко немско както вече отбелязах съм си харесал едно DB7. Ако не стане ще е Джаг XK8. Старо било а? 😁😁😁😁Поне с мотора няма никакъв проблем😉Коментиран от #12, #14
13:34 28.03.2020
12 Някой си
До коментар #11 от "Коmapak":
Еееее, ти не знаеш какво да искаш :)Астъна си е легенда, пета серия обаче също!
Но поне изчакай малко, скоро ще пуснат Астън с мотор разработка на Астън-Мартин :)
Иначе и аз харесвам DB 7 като спортен автомобил, но лимузината е друга бира....дърт съм вече за двуместна кола :)
Коментиран от #21
13:58 28.03.2020
13 Японеца
14:04 28.03.2020
14 Ford
До коментар #11 от "Коmapak":
Чиста работа Английски мотор от Мондео, много аристократичното14:30 28.03.2020
15 НЕМА ЛАБАВО
15:06 28.03.2020
16 НЕМА ЛАБАВО
15:07 28.03.2020
17 Язе
До коментар #3 от "Някой си":
Как реши,че на 190 умира турбото?Коментиран от #20
15:09 28.03.2020
18 Емил
До коментар #3 от "Някой си":
Това за турбото не го разбрах! Аз карам СААБ 95, турбото на пета тръгва от 190 и натиска до към 255 - 260 км/ч. Защо на БМВ е различно?Коментиран от #22
15:16 28.03.2020
19 Пешо
16:20 28.03.2020
20 Някой си
До коментар #17 от "Язе":
Умира даже и по рано, дълги години преди баварката карах турбо мотори, и бензин и дизел.....Развиват оборотомера по бързо, но до там.
На дълги разстояния турбото е все едно без него.....
Коментиран от #30
16:30 28.03.2020
21 Коmapak
До коментар #12 от "Някой си":
Аз нов Астън не мога да си позволя. Дори свестен и много наточен също. Седмицата ми е по джоба, но поддръжката все още не е. Колкото до DB5, толкова е скъпа, че не ми се коментира. Възрастта няма особено значение ако си луд. Подозирам, че сме връстници, но скучния Лексус, който карам в момента не ме кефи. В Копенхаген се Возих на тесла такси. Ами.... добре ускорява 😁😁😁Коментиран от #23
16:33 28.03.2020
22 Някой си
До коментар #18 от "Емил":
Тя и баварката след 190 набира нормално, също като с турбо..... ограничена е на малко под 7 000 оборота, но 230 при 6 500 ги вдига....това съм го пробвал, вероятно някъде към 240 ще изключи.Та на въпроса, над 3 500 оборота на двигателя защо ти е турбо?
16:34 28.03.2020
23 Някой си
До коментар #21 от "Коmapak":
Лесно е, ще си го караш в Дания, ще го подържаш в България, но в реномиран сервиз :)Сега съм на тема баварки, следващата кола, която ще купя вероятно ще е мерседес дизел, и тогава ще ви тровя с мерджана :)
Гъба отровна съм, дето нинкне навсякъде :)
Коментиран от #39
16:38 28.03.2020
24 селянин 1
Коментиран от #25
16:58 28.03.2020
25 Някой си
До коментар #24 от "селянин 1":
Газ има ли приусо :)Ако нема газ не ми го фали :)
17:04 28.03.2020
26 qwerty
Коментиран от #27
17:11 28.03.2020
27 Някой си
До коментар #26 от "qwerty":
При дизелака е така - колкото по-голям по-добре, за дизела турбо си трябва иначе има да се влачиш със 100 по магистралата, а тройка дизел си е добър мотор, особено на Ауди :)Тъй че само сопа на дизелака :)
17:24 28.03.2020
28 Хайл
До коментар #10 от "Някой си":
Човека е споменал кои осмаци са добри-японските също18:07 28.03.2020
29 Prizrak
До коментар #1 от "Бай Ганьо":
Личи си, че си Бай Ганьо.Коментиран от #43, #45
19:04 28.03.2020
30 Prizrak
До коментар #20 от "Някой си":
Ай млъкни че се излагаш.Коментиран от #34
19:08 28.03.2020
31 Хайл
Коментиран от #32
20:25 28.03.2020
32 Хахаха
До коментар #31 от "Хайл":
Що тъй?20:28 28.03.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Някой си
До коментар #30 от "Prizrak":
Що бе спец ли си?Аз говоря от гледна точка на изминати километри с дадена кола, ти от каква точно?
Коментиран от #42
21:31 28.03.2020
35 минаващ
До коментар #7 от "Driving pleasure":
Навремето продадох акумулатор, който от днес за утре не държеше ток. Вечерта преди да го дам го нагласих-с токов удар 220 волта, заредих го до сутринта и на товарната свирка в сервиза закова 13 волта и ги държа 7-8 секунди, колкото го тества "майсторът'. Това беше сервиз към магазин за акумулатори, където купувачът пожела да отидем. Идеше ми да се разхиля когато спецът каза, взимай го, перфектен е. На подобно "лечение с токов удар все пак ти осигурява безотказна работа на иначе свършили акумулатори за около шест месеца и действа само веднъж. Внимава се кабелът да не залепен за климата, пазят се очите и не се прави с подсилени бушони. Всичкия сулфат, който закъснява клетките и моментално пада на дъното. Така, че недей с проверки и майстори.21:37 28.03.2020
36 минаващ
21:40 28.03.2020
37 минаващ
21:41 28.03.2020
38 минаващ
21:42 28.03.2020
39 Komapak
До коментар #23 от "Някой си":
Един американец в YouTube сметна съпътстващите разходи на DB9. Стряскащи са! Купуваш си кола за 50000 $ после за 2г. даваш още 20000 по различни поводи, като бензина ти е най-малкото перо. Няма евтин кеф братле! И ако нямаш стабилни приходи, по скоро регулярни отколкото големи, изобщо не поглеждай към такова средство за придвижване. Втора ръка електричката ли?! Да, да! А батерията когато хрумне какво правим? Много километри имам в Германия. Не видях нито една тесла с повече от 120..чудно защо ли? 😁😁😁Коментиран от #40
08:52 29.03.2020
40 Komapak
До коментар #39 от "Komapak":
Извинявам се за правописа. Редактора на телефона ми очевидно е македонски! Преправя всичко вярно написано от мен.08:55 29.03.2020
41 един
09:58 29.03.2020
42 перничанин
До коментар #34 от "Някой си":
Колега, под това име се крие "гост" по-известен като облъчен фен на Тесла. Аз си го наричам - норвежеца.Само човек с шизофренично главоболие ще си купи електричка "на старо"
10:09 29.03.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Комбайнер
16:33 29.03.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 TSLA
12:27 30.03.2020