28 Март, 2020 12:00 18 919 46

5 неща, за които трябва да внимавате при покупка на употребяван електромобил

  • електромобили-
  • употребяван автомобил-
  • tesla

Употребяваният електромобил е разумен избор по много причини, но при закупуването му трябва да се подходи наистина внимателно

5 неща, за които трябва да внимавате при покупка на употребяван електромобил - 1
Снимка: Shutterstock

В днешно време много употребявани електромобили имат сравнително изгодни цени. Това се дължи на ред причини, като например премиите, предоставени от автоконцерните, или целящите да мотивират и засилят преминаването към въглеродно неутрална мобилност данъчни облекчения, от които първоначалният собственик се възползва. В допълнение, други фактори включват цялостната липса на интерес и популярност на електромобилите, търговците, които не знаят или не разбират истинската стойност на "зелените" превозни средства, както и високата им норма на амортизация. Това предаде InsideEVs.

Човек би предположил, че колите втора ръка, оборудвани с най-новата технология, биха били надценени. Въпреки това, докато потребителският интерес и образованост относно въглеродно неутралните коли не достигнат нужното ниво, ще продължим да виждаме употребявани електромобили на цени, които са по-ниски от очакваното.

Въпреки че все още не се наблюдават евтини електромобили на старо като Tesla Model 3, тенденциите в Европа и САЩ показват, че броят на предлаганите електрифицирани превозни средства по автокъщите расте. Това е добра новина за клиентите, които искат да закупят кола на ток на изгодна цена. Електромобилът на старо предоставя следните предимства на купувачите:

⦁ Ниски разходи за поддръжка и обслужване в бъдеще

⦁ В някои случаи по-ниска цена в сравнение с еквивалентен ДВГ автомобил

⦁ Ниска цена за зареждане у дома

⦁ Когато шофирате превозно средство, което не отделя вредни емисии, не причинявате щети на околната среда

Въпреки това, подобно на ДВГ автомобилите, има много фактори, които трябва да вземете предвид, преди да придобиете електромобил втора ръка.

Според базираната в Калифорния компания за оценка и изследване на коли Kelley Blue Book, преди да закупите "електричка" на старо трябва да обърнете основно внимание на тези пет неща:

1. Намирането на подходящия електромобил

Повечето електрички от първа и втора генерация са предимно компактни коли. Не избързвайте да се възползвате от изгодна оферта за електромобил, който не отговаря на вашите нужди за пространство и големина, бюджет или начин на живот.

2. По-големият пробег струва пари

Точно както повечето достъпни електромобили са по-малки, така те ще имат и по-ограничен пробег. При първите Fiat 500e, Mitsubishi i-MiEV и ранните Nissan Leaf той варира в диапазона от 130 до 150 км, когато са нови. Освен това, с времето при тези модели се наблюдава влошаване в живота на батериите, но все пак са в състояние да изминат поне 90-100 км. Тези коли ще бъдат най-достъпни и ако вашият начин на живот съвпада с тях, те биха били добър избор. Други модели, като Focus Electric или e-Golf, които имат по-голям пробег, ще струват повече.

3. Проверете живота на акумулаторната батерия

Когато купувате употребяван електромобил, най-голямото Ви притеснение трябва да бъде животът на батерията. Можете да го проверите при специализиран сервиз или техник. Вероятно ще има деградация при по-старите модели, но може да не е толкова съществена, колкото си мислите. Освен това избягвайте превозните средства, които са били използвани в екстремно горещ или студен климат, тъй като тези метеорологични условия оказват влияние върху живота на батерията.

4. Проверете гумите

Едно от най-големите предимства на електромобилите е отпадането на огромна част от сервизната поддръжка. Не фигурират елементи като смяната на масло и обслужването на спирачките поради така наречената система за рекуперация. Въпреки това, електромобилите износват гуми много по бързо от ДВГ автомобили, тъй като са по-тежки и създават почти моментален въртящ момент. Именно заради това, проверете какво е състоянието на гумите на употребявания електромобил, който искате да закупите, тъй като те въобще не са евтини.

5. Сертифицирани употребявани коли

Много автопредставителства и дилъри предлагат сертифицирани употребявани превозни средства, които минават пълен преглед и проверка. Това най-вероятно би излязло по-скъпо, от колкото да закупите електромобил от частно лице, но пък ще спите по-спокойно.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 34 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Ганьо

    102 33 Отговор
    Най-важния съвет при покупка на такъв таралясник:НЕ КУПУВАЙТЕ.Боклуци са.

    Коментиран от #6, #29

  • 2 Госあ

    82 20 Отговор
    Даже не стават и за рециклиране.
  • 3 Някой си

    20 33 Отговор
    Чистокръвната баварка е тази, която има най-малко шест цилиндъра, бензинова, с атмосферен мотор, и на която можеш да вземеш старта с турбомотор, но след 190 когато турбото умре, можеш да гледаш само как бързо и сигурно изчезва някъде далееееч напред :)

    Коментиран от #5, #17, #18

  • 4 Behemoth

    56 37 Отговор
    Най добрите коли ...ама селяндурите искат жип тип кубче на лизинг с кожени седалки да им ходят на анцунга...
  • 5 Komapak

    42 14 Отговор

    До коментар #3 от "Някой си":

    Нищо лично, но аз предпочитам осмак. В този ред на мисли изключвам бмв и се насочва към нещо английски говорящо😊Колкото до статията, те в момента нова електричката не могат да ме убедят да купя камо ли втора употреба!

    Коментиран от #10

  • 6 Driving pleasure

    20 8 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Ганьо":

    Точно това щях да предложа като съвет номер 1 от 1 :)
  • 7 Driving pleasure

    23 7 Отговор
    Продавам 3.5 годишен акумулатор 75 ампера, някой ако го иска да заповяда. Може да го замери при какъвто иска майстор и после да си го ползва още дълги години... или не :D как дойде :)

    Коментиран от #35

  • 8 БУУМ

    22 7 Отговор
    боклуци и по вредни от най-старите автомобили на БГ пазар, а защо не пуснете технологията на Тесла. Автомобилите с магнитно задвижване, без вредни емисии и горива или човечеството не е стигнало и готово за тая технология? Стига ни мислите за заспали овце и покажете последните космически технологии и на хората.
  • 9 Ко, ко...?

    36 5 Отговор
    Купуване на автомобили, че и ел. ??? Това остана в миналото. Преди вируса.
  • 10 Някой си

    17 5 Отговор

    До коментар #5 от "Komapak":

    Осмака е капризен мотор, и при BMW и при Мерцедес.
    Даже и самите немци си го признават, но иначе и аз съм изкушен от осмак.........

    Коментиран от #11, #28

  • 11 Коmapak

    11 13 Отговор

    До коментар #10 от "Някой си":

    Мразя всичко немско както вече отбелязах съм си харесал едно DB7. Ако не стане ще е Джаг XK8. Старо било а? 😁😁😁😁Поне с мотора няма никакъв проблем😉

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Някой си

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Коmapak":

    Еееее, ти не знаеш какво да искаш :)
    Астъна си е легенда, пета серия обаче също!
    Но поне изчакай малко, скоро ще пуснат Астън с мотор разработка на Астън-Мартин :)
    Иначе и аз харесвам DB 7 като спортен автомобил, но лимузината е друга бира....дърт съм вече за двуместна кола :)

    Коментиран от #21

  • 13 Японеца

    19 16 Отговор
    Ганьоо- гоуфа! Дизел да е! Да са цапам и смърдия на нафта, кефффф!
  • 14 Ford

    13 3 Отговор

    До коментар #11 от "Коmapak":

    Чиста работа Английски мотор от Мондео, много аристократичното
  • 15 НЕМА ЛАБАВО

    22 9 Отговор
    Електромобла е нещо, като "дървено железо".
  • 16 НЕМА ЛАБАВО

    15 6 Отговор
    Електромобила е нещо, като "дървено железо".
  • 17 Язе

    14 2 Отговор

    До коментар #3 от "Някой си":

    Как реши,че на 190 умира турбото?

    Коментиран от #20

  • 18 Емил

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "Някой си":

    Това за турбото не го разбрах! Аз карам СААБ 95, турбото на пета тръгва от 190 и натиска до към 255 - 260 км/ч. Защо на БМВ е различно?

    Коментиран от #22

  • 19 Пешо

    19 4 Отговор
    Да сте чули някой да си купи електрокар на старо??!
  • 20 Някой си

    4 9 Отговор

    До коментар #17 от "Язе":

    Умира даже и по рано, дълги години преди баварката карах турбо мотори, и бензин и дизел.....
    Развиват оборотомера по бързо, но до там.
    На дълги разстояния турбото е все едно без него.....

    Коментиран от #30

  • 21 Коmapak

    7 3 Отговор

    До коментар #12 от "Някой си":

    Аз нов Астън не мога да си позволя. Дори свестен и много наточен също. Седмицата ми е по джоба, но поддръжката все още не е. Колкото до DB5, толкова е скъпа, че не ми се коментира. Възрастта няма особено значение ако си луд. Подозирам, че сме връстници, но скучния Лексус, който карам в момента не ме кефи. В Копенхаген се Возих на тесла такси. Ами.... добре ускорява 😁😁😁

    Коментиран от #23

  • 22 Някой си

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Емил":

    Тя и баварката след 190 набира нормално, също като с турбо..... ограничена е на малко под 7 000 оборота, но 230 при 6 500 ги вдига....това съм го пробвал, вероятно някъде към 240 ще изключи.
    Та на въпроса, над 3 500 оборота на двигателя защо ти е турбо?
  • 23 Някой си

    3 6 Отговор

    До коментар #21 от "Коmapak":

    Лесно е, ще си го караш в Дания, ще го подържаш в България, но в реномиран сервиз :)
    Сега съм на тема баварки, следващата кола, която ще купя вероятно ще е мерседес дизел, и тогава ще ви тровя с мерджана :)
    Гъба отровна съм, дето нинкне навсякъде :)

    Коментиран от #39

  • 24 селянин 1

    20 5 Отговор
    Я,съм доволен от приусу-10 годишен 1,8 хибрид-99 к.с..най ме кефи че е с два педала..а и много готино работи,до 60 км..чуушш как,,трифазнио,,мотор се включва..а като натискаш спирачката-оно светка че зареждаш батарейката.

    Коментиран от #25

  • 25 Някой си

    11 7 Отговор

    До коментар #24 от "селянин 1":

    Газ има ли приусо :)
    Ако нема газ не ми го фали :)
  • 26 qwerty

    9 6 Отговор
    Днес с комшията обсъдихме новия Рав 4, Хибрид, който му е служебна кола. Автомобилът заради батериите тежи 2.3т, а автономията е 20-30 км. Градско средно 10/100 бензин, на дълго двигателя зареждал батерии та сещайте се. Друга позната с Аурис - Хибрид поне се оттърва от него след като й го откраднаха, но се оплакваше, че под 6 градско не пада и то с електрото. Карайте си колите на газ и не му мислете, за по-големите фенове V6 or V8, а най-големите баровци с 10 и 12 цилиндъра. Лично аз съм заложил в момент на в6 дизел 240кс ей така лекичко докато мога да му се наслаждава, като слязох малко с кубатурата от 3.2 D-ID, no ne mi e проблем

    Коментиран от #27

  • 27 Някой си

    6 4 Отговор

    До коментар #26 от "qwerty":

    При дизелака е така - колкото по-голям по-добре, за дизела турбо си трябва иначе има да се влачиш със 100 по магистралата, а тройка дизел си е добър мотор, особено на Ауди :)
    Тъй че само сопа на дизелака :)
  • 28 Хайл

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Някой си":

    Човека е споменал кои осмаци са добри-японските също
  • 29 Prizrak

    5 10 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Ганьо":

    Личи си, че си Бай Ганьо.

    Коментиран от #43, #45

  • 30 Prizrak

    3 8 Отговор

    До коментар #20 от "Някой си":

    Ай млъкни че се излагаш.

    Коментиран от #34

  • 31 Хайл

    8 5 Отговор
    Най-добре да не се купуват електрички

    Коментиран от #32

  • 32 Хахаха

    2 3 Отговор

    До коментар #31 от "Хайл":

    Що тъй?
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Някой си

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "Prizrak":

    Що бе спец ли си?
    Аз говоря от гледна точка на изминати километри с дадена кола, ти от каква точно?

    Коментиран от #42

  • 35 минаващ

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Навремето продадох акумулатор, който от днес за утре не държеше ток. Вечерта преди да го дам го нагласих-с токов удар 220 волта, заредих го до сутринта и на товарната свирка в сервиза закова 13 волта и ги държа 7-8 секунди, колкото го тества "майсторът'. Това беше сервиз към магазин за акумулатори, където купувачът пожела да отидем. Идеше ми да се разхиля когато спецът каза, взимай го, перфектен е. На подобно "лечение с токов удар все пак ти осигурява безотказна работа на иначе свършили акумулатори за около шест месеца и действа само веднъж. Внимава се кабелът да не залепен за климата, пазят се очите и не се прави с подсилени бушони. Всичкия сулфат, който закъснява клетките и моментално пада на дъното. Така, че недей с проверки и майстори.
  • 36 минаващ

    5 1 Отговор
    Вилка, не свирка, проклет коректор, ще взема да го изключа.
  • 37 минаващ

    3 1 Отговор
    Клемата
  • 38 минаващ

    2 1 Отговор
    Окъсявя клетките.
  • 39 Komapak

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Някой си":

    Един американец в YouTube сметна съпътстващите разходи на DB9. Стряскащи са! Купуваш си кола за 50000 $ после за 2г. даваш още 20000 по различни поводи, като бензина ти е най-малкото перо. Няма евтин кеф братле! И ако нямаш стабилни приходи, по скоро регулярни отколкото големи, изобщо не поглеждай към такова средство за придвижване. Втора ръка електричката ли?! Да, да! А батерията когато хрумне какво правим? Много километри имам в Германия. Не видях нито една тесла с повече от 120..чудно защо ли? 😁😁😁

    Коментиран от #40

  • 40 Komapak

    7 2 Отговор

    До коментар #39 от "Komapak":

    Извинявам се за правописа. Редактора на телефона ми очевидно е македонски! Преправя всичко вярно написано от мен.
  • 41 един

    4 2 Отговор
    Карам V6 и е гот. Mисля си за V8, а пък за електричка има много време.
  • 42 перничанин

    10 2 Отговор

    До коментар #34 от "Някой си":

    Колега, под това име се крие "гост" по-известен като облъчен фен на Тесла. Аз си го наричам - норвежеца.
    Само човек с шизофренично главоболие ще си купи електричка "на старо"
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Комбайнер

    6 1 Отговор
    Дрън, фрун!! Сичко е кинти!!! Като токи мислят за природата що масово не правят коли на метан?!?
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 TSLA

    2 3 Отговор
    Хахаха! Младежи фабриката за изкопаеми брички затвори кепенци. Тази за илюзии също - когато всеки един подкара бъдещето и сядането обратно в старата му кола го накара да се почувства като запасняк в танкова бригада - смрад и хамалогия! И всичко става бавно, ужасно бавно и тегаво...