23 Юли, 2020 18:46 10 486 33

Сбогом, Pajero!

  • mitsubishi-
  • pajero

Mitsubishi затваря завода си в гр. Сакахоги, префектура Гифу, където е единствената поточна линия за производството на култовия всъдеход Pajero, съобщава Nikkei. Японската компания взе решение да пенсионира модела още в края на миналата година и от тогава насам цялата продукция се изнася в чужбина.

Mitsubishi се отказа от Pajero най-вече заради морално остарялата платформа, чиито ограничени възможности възпрепятстват неимоверно внедряването на нови технологии и съвременни двигатели. От 1979 г., когато излиза първото поколение на всъдехода, са продадени повече от 3.2 млн. екземпляра.

Във фабриката в Гифу се сглобяват също Outlander и Delica. След затварянето на предприятието производството на двата модела ще трябва да бъде пренесено в други заводи на Mitsubishi.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Червен имбецил

    94 3 Отговор
    Железен!!!
  • 2 Driving pleasure

    146 6 Отговор
    Жалко! Още една легенда падна жертва на джендъризма и еко-талибаните :(
    Вече няма да видим такива коли!

    Коментиран от #24

  • 3 Ввв

    58 24 Отговор
    Ще го пенсионира разбира се,но ще продължи да бълва другите недоразумения....трагедия

    Коментиран от #5

  • 4 Terenski

    97 3 Отговор
    Един от последните истински джипове......
  • 5 Driving pleasure

    86 2 Отговор

    До коментар #3 от "Ввв":

    Нямат избор - от една страна малоумните регулации, особено в европа. От друга страна общия джендъризъм - идиотите се качват на "джипчета" които и бордюр не могат да изкатерят.
    За съжаление общата идиотия на тоя свят е непрекъснато нарастваща крива - т.е. право нагоре към безумието
  • 6 Жалко

    13 36 Отговор
    А радев, не вярваше че ще затварят фабрики за коли с ДВГ! Предполагам чете!

    Коментиран от #7

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Alex

    40 2 Отговор
    Сега остава и Тойота да спре производството в ЮАР на ТЛК Намиб и изчезва и последният динозавър.
    Мицубиши можеха да пренесат производството на Паджеро в Африка, където имат гарантиран пазар за тази технология.

    Коментиран от #9, #11, #33

  • 9 гост

    16 20 Отговор

    До коментар #8 от "Alex":

    Случайно ако си пропуснал , Мицубиши вече е почти 100% собственост на Нисан !! Тоест фирмата , която произвежда Патрол , Титан , Патфайндер и Навара !! И която скоро ще пусне всички споменати в електрическа версия !! Дали пък няма да ги видим и с емблемата на Мицубиши и произведени в някой завод на Нисан , хахахха !!! Въпрос с повишена трудност за захлупени петролопитеци !!!

    Коментиран от #14, #21

  • 10 Да заповядат у нас

    15 1 Отговор
    Ние ще ги караме паджеронцата :)
  • 11 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #8 от "Alex":

    Нисан Мотърс (Nissan Motors) купи контролния паке от 34% акции на Мицубиши мотърс (Mitsubishi Motors), съобщи Automotive News Europe.
    Nissan и Mitsubishi обявиха, че ще обменят платформи и технологии и ще правят съвместни разработки на електромобили. От своя страна Nissan се ангажира да върне доверието на клиентите в японската компания. Паралелно с промяната в собствеността настъпиха и промени по върховете. Президентът на Нисан Моторс Карлос Гон потвърди официално появили се по-рано информации, че ще оглави Съвета на директорите на засегнатия от скандал автомобилопроизводител Мицубиши мотърс (Mitsubishi Motors), предаде Асошиейтед прес. Заедно с него, Нисан ще посочи още трима нови члене в съвета на директорите на Мицубиши. !!!!!!!!!!!!!
    И това беше преди 4 години през 2016 година !! Оттогава Нисан взе още толкова процента от Мицубиши !!!
  • 12 jар

    9 6 Отговор
    Основния недостатък на Паджеро е,че за разлика от Нисан Патрол и Тойота Лендкруйзър не е върху шаси което ограничава част от способностите му извън пътя но пък дизайна винаги е бил съвременен в съответните години.

    Коментиран от #23, #25

  • 13 Хаха

    6 42 Отговор
    Един бклук по-малко.

    Коментиран от #32

  • 14 стоян

    15 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    До 9 ком -Мицубиши е закупен от алианса Рено Нисан -където 51% от акциите на Нисан са собственост на Рено

    Коментиран от #28

  • 15 мъжкар

    0 0 Отговор
    ЛТФН
  • 16 МЪДЮ ТЪПУНГЕРА

    10 40 Отговор
    АВРЕ БРАТОЧКА ЖЪЛТИТЕ ОРИЗАРИ МНОГО УБАВО ПРАЯТ ЧЕ ЗАТВАРЯТ ЗАВОДИ.ОЩЕ ОТ ЕДНО ВРЕМЕ КОЛИТЕ ИМ ПРИЛИЧАТ НА НЕ ДОБРЕ ИЗБЪРСАН Г........ТЕНЕКИИТЕ ИМ СА ПО-ТЪНКИ ОТ СТРАНИЦИТЕ НА ВЕСТНИК РАБОТНИЧЕСКО ДЕЛО ПЪК ИНТЕРИОРА ИМ Е ПРАЕН ОТ ФТИНДЖОС ПЛАСТМАСИ ОТ РЕЦИКЛИРАНИ БУТИЛКИ ЗА БЕЗАЛКОХОЛНО.А ЗА ШУМОИЗОЛАЦИЯ ЖЪЛУРИТЕ ВЪОБЩЕ НЕ СА И ЧУВАЛИ.ТЕ ОЩЕ ОТ ЕДНО ВРЕМЕ СА СВИКНАЛИ С КАРТОНЕНИТЕ КЪЩИ ДЕТО ПРЕЗ ПЕ КЪЩИ СА ЧУВА КОМШИЯТА КАК МАНДРЪСА ЖЕНА СИ ТА И КОЛИТЕ ИМ КАТ ДИГНЕШ НАД 100 КМ И ВЪТРЕ ПОЧВА ДА ФУЧИ КАТ САМОЛЕТ АМА ОТ ТИЯ С ПЕРКИТЕ.НАКРАЯ НЯМА ДА ПРОПУСНА И ПЪТНОТО ИМ ПОВЕДЕНИ.ОКАЧВАНЕТО И Е ТОЛКО ТВЪРДО ЧЕ ПОДСКАЧА ОТ НАЙ-МАЛКИТЕ КАМЪЧЕТА КАТ КАРУЦА АМА ОТ ТИЯ С ДЪРВЕИТЕ КОЛЕЛА.А КАТ ПОЧНЕ ДА ДУХА СИЛЕН СТРАНИЧЕН ВЯТЪР ТОГАВА СТАВА ИНТЕРЕСНО-ТОГАВА С ТОЯ ЯПОНСКИ САНДЪК НАПРАВО МОЖЕ ДА СА ПРОБЪРНЕШ.ТАКА ЧЕ ОЩЕ БАЯ ЛЕБ ИМА ДА ИЗЯДАТ ДОКАТ СА НАУЧАТ ДА ПРАЯТ КОЛИ КАТО ГЕРМАНЦИТЕ.

    Коментиран от #17, #27

  • 17 с2н5он

    13 3 Отговор

    До коментар #16 от "МЪДЮ ТЪПУНГЕРА":

    МЪДЮ, прав си! Бащата навремето купи в Италия Тойота Карина 1.6 бензин. Всичко казано от теб го потвърждавам от а до я. Но, здрава като стомана беше.........
  • 18 Гост

    5 11 Отговор
    Вуйчото на мой приятел навремето беше купил чисто ново Паджеро. Щеше да се разболее от проблеми с джипа, та накрая не успя дори и да го продаде! После си купи Хюндай Теракан, пак чисто нов и кандиса.
    Може би новото японско е вече корейско.

    Коментиран от #22

  • 19 Y.N.W.A.

    17 1 Отговор
    Името ти говори красноречиво за теб. Много си зле мъдю.... Карай си копторите от Германия. Ама наистина си много ЗЛЕ.
  • 20 Синдикат на Ало Измамниците

    20 2 Отговор
    Мноооого жалко! Една от последните истински джипки.
  • 21 Чичо Митко

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    А тока от ток ли се прави?
  • 22 Чичо Митко

    5 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Да.Чисто нов внос от Италия!
  • 23 Ловеца

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "jар":

    Основният недостатък на Паджеро , както и почти всеки един японски автомобил е това , че го съсипва ръждата , направо се разпада , и му се изкъртва задният мост , аз бих добавил , и по високият му разход на гориво , по черни пътища в резервоара му се образува водовъртеж. Иначе е много проходим , и даже приятен за каране на асфалт.
  • 24 куку руку ку

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Отива си символът на бг мутрите от 90-те...
  • 25 Made in ???

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "jар":

    Казваш че не е върху шаси, а върху какво е? Че в момента виждам няколко джипа около мен от различни генерации на Паджеро и като гледам всички са си на шаси!!! Не си разбрал колега тези джипки търпят лека не проходимост от факта че не са с цял мост от пред, а са на торсиони но това е индивидуално за всеки човек, все пак разбиранията за проходимост на всеки човек е различна, а и въпреки това добре подготвен пак не отстъпва на другите си събратя по кал!
    А относно ръждата, имам опит в възстановяването на подобен тип автомобили и смело мога да кажа че тези проблеми ги има всеки японски офроуд автомобил.
  • 26 Неразбиращ

    21 2 Отговор
    Или аз полудях,или тук има много хора които нищо не разбират от коли.Как може да плюеш по Паджеро,джип които е спечелил 4 пъти Париж Дакар,които е икона в този сегмент,имало ръжда,е по Мерцедеса няма,или по другите марки също, само по Фолксваген няма ,но те пък нямат двигатели.......Нямало шумоизолация,Ами това е джип ,не е лимузина,и не е РолсРойс.....
  • 27 GTE

    11 0 Отговор

    До коментар #16 от "МЪДЮ ТЪПУНГЕРА":

    Не си се качвал на Мазда 6 (последния модел), на нитоедин от моделите на Лексъс или на Тойота Камри, за да говориш неща, с които се излагаш. Корола, Лансър и Мазда 3 сравнено с Голф тренд са еднакво неизолирани и скапани, но японските са по-евтни. Разликата е, че германците имат Голф с луксозен салон, аи двигателно наточен Голф, докато при японците е така само с Лансър ево, който е двигателно наточен.
    Има още една разлика, че японците владеят пазари от Камчатка до Аляска, докато Фолксваген е паркетник, забъркан в един от най-мащабните световни измамнически скандали.
  • 28 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #14 от "стоян":

    Стоянчо не фантазирай , всичко си го има написано черно на бяло !
    Aлиaнcът имa cлoжнa cтpyĸтypa, ĸoятo чecтo oбъpĸвa инвecтитopитe. Nіѕѕаn пpитeжaвa 15% oт Rеnаult и нямa пpaвo нa глac !!! Bъпpeĸи пo-мaлĸитe пeчaлби и cтoйнocт oт тeзи нa япoнcĸaтa ĸoмпaния, Rеnаult дъpжи 44% oт Nіѕѕаn и мoжe дa глacyвa пo ĸopпopaтивни въпpocи !!!!!!!
    Нисан Мотърс (Nissan Motors) купи контролния паке от 34% акции на Мицубиши мотърс (Mitsubishi Motors), съобщи Automotive News Europe !!!!!
    Рено няма пряка собственост в Мицубиши , поне засега , но естествено може да оказва влияние чрез Нисан , който е напълно зависим от Рено , защото 44% са много повече от контролния пакет !!
  • 29 Джуган

    17 0 Отговор
    Първото и второто поколение (на шаси) бяха отлични, трето и "четвърто" (самоносеща каросерия) - не чак толкова корави, но пък просторни и с отлична видимост на 360 градуса , жалко, отива си още един легендарен офроудър.
  • 30 Добър ден

    2 6 Отговор
    Еко-джендъри,и тем подобни глупости,хайде стига вече!Морално остарял автомобил с много лоша возия и управление!Естествено че ще го погребат,успокойте се,ще пуснат нова модерна платформа,за вас, милионите чакащи и плачещи, такъв пазарен прозорец и дял не е за изпускане,трябва да са тъпи да не се възползват от легендарното име!Модата и тенеденциите с променят,за какво му е на европееца американски размер пикап и СУВ?!Сега на мода идва ел. и хибридно задвижване,може след 5-6 години да се чудим как да се отървем от СУВ-овете си,знае ли човек?
  • 31 фффффф

    3 2 Отговор
    айде стига лиготия и баналност че идвали джендър моторите! И през 2021 година ще се произвежда 4х4 пикапът Митсубиши ЕЛ 200 - който е с най-качественият съвременен мотор 2.2 л. турбо дизел 150 коня без да е изтормозен и с много големи офроуд възможности от новите 2020 г. произвеждани 4х4 коли!
  • 32 Ghost

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "Хаха":

    Боклук може да я нарече само този, който никога не е карал паджеро! ;-)
  • 33 Забрави тая работа

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Alex":

    Мани тая работа африканец да прозивежда Паджеро. Луд с картечница виждал ли си?