Last news in Fakti

30 Август, 2020 10:30 8 395 202

Електромобил на GM се разтопи от прегряване

  • електромобили-
  • gm-
  • chevrolet bolt
Електромобил на GM се разтопи от прегряване - 1

Собственичката на Chevrolet Bolt Хаджиме Рохас от американския щат Вирджиния твърди, че на 4 юли 2019-а нейната електрическа кола е започнала да дими. Според разказа ѝ, димът е започнал да се разраства, като тя е нямала никаква представа защо електромобилът е прегрял. Тъй като не е знаела какво да направи, Рохас се обадила на 911. Изпратеният екип не е забелязал видими пламъци, но от горещината Bolt-ът се е разтопил и по-късно щетата е била обявена за тотална от застрахователната компания. Това предаде Motor 1.

Разбира се, след като Рохас е похарчила над 40 000 долара за колата и я е притежавала само 18 месеца, тя се е разстроила от ситуацията. Пристигналите на мястото пожарникари не са споделили причината за инцидента, тъй като най-вероятно не на са могли да я определят. Те обаче са проверили литиево-йонната батерия на Bolt-а.

Объркана от случилото се, Рохас е искала да разбере дали прегряването на този модел електромобили е често срещано явление. По-късно тя е научила, че много други Chevrolet Bolt са били жертви на пожари. Именно заради това, тя се е свързала с GM с искането автоконцернът да разследва случая. От компанията обаче са ѝ отказали, заявявайки, че инцидентът е в ръцете на нейната застрахователна компания. Страхувайки се, че "прегряването" може да се случи на някой друг собственик на Chevrolet Bolt, Рохас се обърнала към местната телевизия. 

„Ако не кажа нищо и по-късно чуя, че това се е случило на някой друг, ще почувствам, че съм имала възможност да кажа нещо, но не съм го направила“, казва Рохас в интервю.

Разбира се, след като новинарският екип се е свързал с GM, компанията е заявила, че ще разследва казуса. Освен това, благодарение на медийната изява, Рохас е успяла да привлече вниманието на Националната администрация за транспорт и безопасност в САЩ, която също ще инспектира детайлно случилото се. 


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мечо

    17 25 Отговор
    сопственичката е блондинка заредила е електричката сас дизел

    Коментиран от #2, #9, #16

  • 2 Здравей мечо

    24 11 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    Всички електрически джаджи с батерия прегряват понякога! Особенно лаптопите, и особенно ако са от 2000 лева!
  • 3 дизела

    14 12 Отговор
    Моята кола не ми създава проблеми.Що си е купила миксер?
  • 4 фен

    22 9 Отговор
    Тази жена никога повече няма да си купи електричка!
  • 5 Радев

    19 7 Отговор
    Интелигентните хора не правят една и съща грешка два пъти.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Не се учудвам

    15 5 Отговор
    GM правят най-калпавите ел.инсталации.Чековете по таблото светят като коледна елха.
  • 8 Долен ГЕРБАДЖИЯ

    14 5 Отговор
    GM са пословични с потресаващото качество на колите си, а начинът по който сглобяват електрическите системи в колите си е избощо отделна тема...

    Коментиран от #37

  • 9 мечо кух

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    мечо, ти знаеш къде се поставя "щепсела" на мъжа ти, нали ?
  • 10 гост

    3 11 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Та както написах в другия изтрит коментар , виждате първата кола в света , която през деня може да работи като автономен товарен бус , а вечер за по-малко от минута да стане луксозен седан за свободното време на собственика или за да продължи да работи като автономно такси !! Или обратното , пак по желание на собственика ! Та това е всъщност купето от 2 части !!

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Гост

    9 2 Отговор
    Тъпата електрическа технология ли да обвини човек, или бурката зад волана?
  • 12 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    И всичко това допълнено с практически вечна батерия с показатели за които същите стогодишни само мечтаят и която ще видите след двайсетина дни !

    Коментиран от #13, #15, #20

  • 13 фен

    10 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Виждам колко е вечна батерията само докато се запали.
  • 14 Димов

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Автономна кола само докато се нахендри в първата полицейска кола.
  • 15 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Платформата формира основата за всички различни надстройки . Тя се предлага с електрическо задвижване, фарове и задни светлини и всичко необходимо, за да позволи на надстройките да работят автономно. Платформата е оборудвана с LIDAR, RADAR, ултразвукови и оптични сензори, за да се постигне ниво 5 на автономно шофиране, към които са прикрепени различни модули, разработени за изпълнение на различни задачи, свързани с транспорта на хора и стоки през градска среда. Платформата е симетрична, това означава симетрия на компонентите, която значително намалява производствените разходи за всяка платформа, позволявайки интегрирането на автономни системи в автомобила, като същевременно поддържа ниска цена за потребителя. Това също така позволява платформата да има кормилно управление на 4 колела (!!!) и да може да се движи напред или назад !!!!

    Коментиран от #18

  • 16 Аззззззз

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    соБственичка, неграмотни, а не с П!

    Коментиран от #46

  • 17 Гошо

    1 5 Отговор
    ква е таа кола бе Шеви Болт????
  • 18 Радев

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Колко висок и голям гараж трябва има човек за смени горната част?А
    и кран за повдигане май трябва.Колко човека биха си купили това нещо?Това може да хрумне само болен мозък.Как ще регистрираш кола която е едновренно товарна седан и такси?Колко пари ще струва?

    Коментиран от #21, #23

  • 19 дизела

    3 2 Отговор
    Африканчето пак се е надрусал!
  • 20 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Абе ти не разбра ли че няма нищо вечно.Това е природен закон!

    Коментиран от #22

  • 21 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #18 от "Радев":

    Първо всички скъпи части са във платформата , така че надстройките няма да струват повече от 25% от крайната цена или за 50% отгоре ще имаш три различни коли !! И след като поне 2 от тях са предвидени да ИЗКАРВАТ пари , а не само да харчат , май много скоро ще избият тия 50% повече , че и останалите 100 !! А за "гаража" не се притеснявай , по-умни от теб хора са го измислили и въобще не е нужно да е във жилището ти даже !! Всичко си е показано там , ама кой да има толкова мозък поне да го види !!

    Коментиран от #30

  • 22 гост

    3 7 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Абсолютно няма нищо вечно , затова написах "практически" , което означава просто , че ще изкара поне горе долу докато си жив !!! Та бъди спокоен , хахах , освен ако не смяташ да живееш малко !!

    Коментиран от #25, #26

  • 23 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #18 от "Радев":

    Ако си забравил , скоро имаше статия за град , квартал , затворен комплекс БЕЗ автомобили !! Е , изненада , скоро такива ще са повечето !! А автомобилите ще са в края му в специални подземни паркинги с всичко , което трябва за такава кола примерно , пак виж картинките , не се притеснявай , не боли , хахаха !!!

    Коментиран от #24, #27

  • 24 Радев

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Ще имаш три различни коли ама ще караш само една!Пожелавам ти да си купиш къща в затворен комплекс и такава кола.Сега сигурно живееш в панелка и караш кола втора употреба.Чакам кога ще са повечето хора така в затворени квартали.

    Коментиран от #29

  • 25 Фен

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Пий си хапчетата моля!
  • 26 дизела

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Вечни докато се запалят.
  • 27 teslaras dreams

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Така ще са повечето?Ще събориш повечето градове и ще преместиш хората насила?Ти надрусанли ли си ?

    Коментиран от #28

  • 28 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #27 от "teslaras dreams":

    Естествено че никой няма да събаря градове , просто ще ги забранят за автомобили , освен няколко основни булеварда и околовръстно шосе !! Което не значи , че пак ще са само електромобили !! А сегашните улици ще станат чудни пешеходни зони с велоалеи ! Е , за такива мързели като вас за електрически велосипеди и скутери , хахах !!

    Коментиран от #31

  • 29 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "Радев":

    Всъщност няма да караш нито една , щото са автономни , даже нямат волан и педали , ако не забеляза ! А и даже физически няма да си в тях докато работят ! Точно това е смисъла , че няма да гният пред блока , а ще ти изкарват пари докато вършиш съвсем други неща !!

    Коментиран от #32, #34

  • 30 Фен

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    При цена 100 х.$ за Тесла още 50% колко са за човек да ги плати?Предпочитам да си купя три коли да има за всеки от семейството.А не да правим график за колата кой кога ще я ползва.
  • 31 teslaras dreams

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Това няма да стане.Нарушават се права гарантирани в конститутуцията.Ще има протести.

    Коментиран от #33

  • 32 Радев

    6 3 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Докато катастрофира някъде.Никога няма да се кача в такова нещо.Бакшишите ще останат без работа и ще има трошене на автономни таксита.Как ще ти позволи съвестта да се возиш в автономно такси като знаеш че шофьора е останалбез работа?За мен хората са по важни.
  • 33 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #31 от "teslaras dreams":

    Хахаха , и кои точно "права" в конституцията се нарушават , "юристе" ???? Сигурно ще ми плещиш нещо за "свободно придвижване" само дето никъде не пише за ЛИЧЕН АВТОМОБИЛ , хахах ! Тия над 50% от населението дори в Германия , дето нямат и няма да имат такива да не би да не се придвижват ??? Дядо ти само на кола и то лична се е придвижвал сигурно !!!

    Коментиран от #35

  • 34 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Коя година ще ще ще е това ве шушляк? Ще има и робокопи по улиците вместо полицаи.Много филми гледаш фантазьорче.

    Коментиран от #36

  • 35 teslaras dreams

    6 3 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Хората не са овце.Нарушиш ли им правата и тълпата ще те помете.Виж какво става в САЩ и Европа.

    Коментиран от #39

  • 36 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Е да де , то преди някакви си 7-8 годинки вашата групичка се кълняхте , че няма такова животно електромобил и няма да има поне още 100 години , пък то вече Тесла стана 2 пъти по-скъпа от Тойота и всички стогодишни мечтаят да я стигнат , ама само ще мечтаят , хаха !! Та така и за тия работи , имай едно на ум , да не сте пак изненадани , отвсякъде , хаха !!

    Коментиран от #38

  • 37 Бачо Киро

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "Долен ГЕРБАДЖИЯ":

    Аха, то понеже Тесла въобще не се палят ... дали както си седят в гаража, дали както си седят където и да е ... Само на ГМ се палят хахахаха Всеки, който си купува електричка, трябва да приеме факта, че може да се запали както си седи. Туй то.
  • 38 Бачо Киро

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "гост":

    Това, колко са надули цената на един балон на борсата, няма нищо общо с това, колко клиенти ще има фирмата ти. Тесла и след 100 години не може да стигне Тойота по продажби, а на балоните лошото е, че се пукат, особено като си слаб в продажбите и продаваш за цялото си съществуване колкото Тойота продава един модел за година. Докато не направите коли под 20000 долара, продажби няма да видите. Въобще не си в час кои коли изкарват хляба. Не сте никакъв реален фактор на пазара всъщност, ниша в нишата сте. За десетилетие сте продали един милион коли горе долу ... Да, развивате технологии при батериите, така е, но да си мислиш, че сте някакъв факт на пазара с бройките си, е просто галфонско ...

    Коментиран от #40, #49

  • 39 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #35 от "teslaras dreams":

    Кои права им нарушаваш пак питам ??? Тия дето си си ги измислил , щото ти изнасят ?? Не се прави на по-умен от тия дето са измислили какво значи права !!! Правата ти свършват точно там , където нарушаваш правата на другите !! И първото нещо което ги нарушава са пушилниците с които обгазяваш други хора , а второто ръждилника ти заемащ ОБЩЕСТВЕНО място на улицата или пред блока ?? Кой ти е разрешил да го ползваш , като то е на хора , които не го заемат ?? Улиците и градовете са за хора , а не за автомобили , особено киснещи там с дни имесеци, щото някой искал да си ги гледа от прозореца !!

    Коментиран от #41, #44, #47

  • 40 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #38 от "Бачо Киро":

    Тъй , тъй , преди 5 години като струваше десет пъти по-малко от Тойота , че и от Фолксваген се перихте колко стрували на борсата и Тесла никога нямало да ги стигне , а като ги стигна и мина и то в пъти стана балон , хахах !! Ама що пусто даже шефовете на Тойота и Фолксваген не я броят за балон , ами обратното , обявиха я за най- големия конкурент и за главна цел да я настигнат !! Ама щото не са те питали теб , нали , хаххах !!

    Коментиран от #42, #43, #45

  • 41 teslaras dreams

    6 3 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Прочети конституцията и ще разбереш !Колата ми заема общинско място.Щом плащам данъци мога да спирам на всички места където е разрешено.Производството на електромобили и батерии е по мръсно от производството на колите с двг.Зареждането на батерии с ток от ТЕЦ не е никак екологично.
  • 42 Фен

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Те сигурно питат теб?Пазарната капитализация може да върви нагоре но и надолу.За сега Тесла е дребен производител.
  • 43 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Първия признак за балон е непрекъснатото покачване на цената на акциите на борсата.
  • 44 дизела

    6 1 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Тесла пуши повече като се запалят батериите.А ти каква кола караш гост?И ти караш пушилник ама се дръвчиш тука.
  • 45 Хайл

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Тия на дженерал мотърс само се топят,а теслата се пали и гори дори и паркирана...а виж в ютуб няма ли тесла на бензин щото с ток малко минава.един изстрадал човек си сложил генератор на бензин защото няма будала на която да пробута тоя боклук
  • 46 Този Мечо

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Аззззззз":

    Е Веско от Мичиган, виж го във Фейса, неграмотен е човека, кво да го правиш, толкоз учат ромеите от малцинствата, до трето отделение 😁😭
  • 47 Радев

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Странен човек си ти госте.В статия за изгорял електромобил да спориш с хората колко е хубаво да караш Тесла.Как щели да забранят колите с двг.Ти също караш пушилник и ще ходиш пеша.Радваш се въпреки че и ти ще си засегнат.Мазохист ли си?

    Коментиран от #48

  • 48 Бъркаш времената

    1 4 Отговор

    До коментар #47 от "Радев":

    Гост ти говори за тенденции и за бъдещето. Бактериите се развиват и стават по-безопасни и екологични. Tesla строи по няколко завода на година, въпреки че за тебе изглежда невъзможно и измама. Прави нови машини, които също смяташ за невъзможни. Въобще прави разни невъзможни за мисленето ти неща. Това обаче за щастие е ограничение само на твоето мислене. Продължавай да викаш че такова животно нема. Викай с цяло гърло. Антиелектриците ще ти повярват. Така или иначе за тях няма факти, а само Вяра.

    Коментиран от #51, #52, #54

  • 49 Да си поговорим с цифри

    1 5 Отговор

    До коментар #38 от "Бачо Киро":

    За последните две години колко завода построи toyota и колко Тесла? С колко процента се увеличи производствения капацитет Тесла и на toyota? Аз с колко ще се увеличи през следващата година? Колко електромобила продаде toyota миналата година и какъв е пазарният и дял? Ако не знаеш отговора той е 0 броя. Това съответства на 0% пазарен дял. Тесла продава 80% от електромобилите в Щатите и 30% от електромобилите в Китай. Засега малко се излага в Европа, но това ще се промени догодина когато заработи фабриката в Германия. Мога да се обзаложа че Тесла ще е лидер по продажби за 2021 в Европа, въпреки че ще започне да продава европейската продукция чак през втората половина на годината.

    Коментиран от #53

  • 50 гост

    2 5 Отговор
    Една на хиляда батерии дава дефект, не гарантират 100% сигурност, същото важи и за колите с двг, и при тях си има дефекти, и те се палят. Факт е, че без грешките няма как да се развие техниката, няма перфектна батерия, ако направят такава ще е толкова скъпа, че няма да има кой да я купи. Щом тесла си слага батериите и на космическите апарати вероятно достатъчно добре работят. Вземете тях за пример, модел С и Х имаха някое и друго запалване, промениха химията, промениха капцитета и размера, сега при модел 3 и У няма големи проблеми макар че правят 10 пъти повече от тях.
  • 51 Радев

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Бъркаш времената":

    Щом искаш вярвай в каквото си искаш.Това явно е новата ви религия.Защо пишеш без ник гост?
    Строежа на Гига Берлин щеше да е готов за 3 месеца с поставянето на машините 6 месеца.Защо го отложиха за края на 2021 г.?Май ще станат 2 години от първа копка до първа произведена кола.

    Коментиран от #66

  • 52 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Бъркаш времената":

    Пак почна със "ЩЕ" ти не разбра ли че колкото реклами,ракламни тестове и снимки от аутобилд,това нещо е мъртво родено-казах ти,намети в ютуб онзи човек с генератора в багажника и му обясни че не е прав,че не разбира и ЩЕ стане някой ден...ама друг път
  • 53 Хайл

    6 1 Отговор

    До коментар #49 от "Да си поговорим с цифри":

    Ти колко завода си посетил на тесла-в цифри кажи,колко коли лично си видял да се продават,кой прави батериите на тесла,щото и това не могат,кой им боядисва колите дето боята им се ИЗТРИВА,толкова тънко е нанесена...освен статистика и снимки друго да знаеш? Тойота е направила 60 нови завода в щатите,45 в бразилия,56 в австралия,48 в русия и 32 в България и в момента Тойота струва на световната борса 758 милиарда долара-а сега кажи не е ли вярна моята статистика-мохльо

    Коментиран от #56, #60, #64

  • 54 Радев

    5 1 Отговор

    До коментар #48 от "Бъркаш времената":

    Тесла строели по няколко завода на година?За 16 г.съществуване Тесла има 2 завода - в САЩ и в Китай.Къде са останалите ?

    Коментиран от #55, #59, #71

  • 55 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #54 от "Радев":

    За твое съжаление в САЩ заводите са два , във Фримонт и Гигафабриката за батерии във Рино , като и двата продължават да се разширяват всяка година , примерно Гигафабриката е на 30% от проектната си големина , въпреки че държи почти половината от световното производство на батерии ! Третия завод във Тексас също вече се строи , терена е разчистен и подравнен и се изливат основите ! В Китай също се строи втора фабрика за батерии освен завода за сглобяване на автомобили , а за фабриката в Берлин мисля , че не трябва да напомням , тя в кошмара на любимите ти немци ! И всички тия 6 (шест) фабрики са за последните 8 години , а не 16 , както ти се ще !! А то последните 4 са за две години , тоест темпа се ускорява , заедно с приходите , пак за твое съжаление !!

    Коментиран от #57

  • 56 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #53 от "Хайл":

    Я пак какво била построила Тойота и колко струвала , хахаххахах !!!

    Коментиран от #58

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Построила е-пише го в автобилд,и от адак потвърдиха а тюф им прави прегледите и то безплатно 🤣🤣🤣🤣 видя ли се колко си вдлъбнат
  • 59 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Радев":

    Как къде-в химерите на госта😉
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 гост

    0 2 Отговор
    Отваряне 134,03
    Макс. 134,29
    Мин. 133,57
    Пазар. кап. 218,36 млрд (!!!!!!!!!)
    Съотн. P/E 13,06
    Дох. див. 3,03% (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
    Предиш. затв. 133,56
    Макс. за 52 седм. 145,41
    Мин. за 52 седм. 108,01

    Да не пропуснете да отбележите любимия си "дивидент" , цели 3% , няма и колкото годишната инфлация , хахаххахахаххахаххахахах !!!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Аха и земята е плоска

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Хайл":

    Нали? Щом не си ги видял, значи не съществуват! Дай цитати за твоите цифри?

    Коментиран от #69, #70

  • 65 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "Хайл":

    Ами виж ги в чичко Гугъл , бе , "невернико" , в реално време и със 1000 "вюта" , хахахха !!! Или и там лъжат , щото не ти изнасят ??? То въобще целия свят лъже , щото на вас не ви изнася , хахахахха !!!
  • 66 Ами не съм гост

    0 4 Отговор

    До коментар #51 от "Радев":

    Преди месец спорихме за колко време се стои сграда и ти бях пуснал линк с клип за моментното състояние на строежа в Берлин. Имаше само отляти стъпки и изправяха първите колони. Към момента слагат фотоволтаици по покривите на сградите. Нищо чудно другия месец да вкарват машини в първите сгради. Както виждаш става и за по-малко от три месеца. Плановете са по това време догодина да са подадени няколко десетки хиляди автомобила от този завод. Не знам за какви закъснения говориш.

    Коментиран от #74, #89

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #67 от "гост":

    Аз ти казах че си вдлъбнат.то не е хубаво да се подиграваме на умствено болни но явно ти прави удоволствие да те плюят а ти да викаш че дъжд те вали.не се напъвай много да не ти излезнат хемороидите че как ще караш теслата в норвегия не знам 🤣🤣🤣🤣🤣🤣ти не си 1 волт а 0,4🤣🤣🤣🤣хахахахаха
  • 69 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "Аха и земята е плоска":

    Дал съм ти автобилд,адак и тюф,мога и фейнейшъл таймс да ти дам,също ню йорк пост

    Коментиран от #72

  • 70 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #64 от "Аха и земята е плоска":

    Земята е триъгълна на квадрати и ромбове,ако не вярваш питай мъск-той го каза хахахаха

    Коментиран от #73

  • 71 Строеж в момента

    1 4 Отговор

    До коментар #54 от "Радев":

    1. Нов в Берлин капацитет 500 000
    2. Нов в Остин Тексас най-големия - над 500 000
    3. Удвояване на завода в Китай над 500 000
    4. Собствена ТЕРАфабрика за батерии във Фремонт Калифорния, където на 22 септември ще се проведе деня на батериите и ще бъде показана РАБОТЕЩАТА производствена линия. Капацитет над 500 000 автомобила годишно. Малко ли ви се вижда?

    Коментиран от #75, #83

  • 72 Трол сър

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "Хайл":

    Нали?
  • 73 Трол сър

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "Хайл":

    Отново
  • 74 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "Ами не съм гост":

    Колко е времето от първа копка до първата излязла кола?Колко 18 месеца по план май станаха 24 месеца.Тъи се строяло то завод за три месеца!
  • 75 Радев

    4 0 Отговор

    До коментар #71 от "Строеж в момента":

    Какво ми пишеш за непостроените заводи.Правели по няколко всяка година ама засега са три и два в строеж.
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Чети

    1 4 Отговор
    02.08.2020
    Американският производител на електромобили Tesla е напът да завърши новия си завод в близост до Берлин за по-кратък период, отколкото продължи строежа за този в Шанхай. Това заяви министър на регионалното правителство, цитиран от Bloomberg.

    От Tesla обявиха, че искат да завършат предприятието в Грюнхайде до средата на 2021 г., което ще е по-бързо от строежа на завода в Китай, който продължи малко под година.
  • 78 Радев

    2 1 Отговор

    До коментар #76 от "Кога бе първата копка?":

    Първа копка началото на 2020.Предвидено е първата кола да излезе средатана 2021г.Това са 18 месеца ако закъснеят 24 месеца.Аз твърдях минимума е 2 години .Ти твърдеше 3 м.строеж и 3м.монтаж на машини.Може да се върнеш и да прочетеш какво си писал.Строителят той гост.

    Коментиран от #79, #81, #82

  • 79 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #78 от "Радев":

    Не го ли виждаш че каквото му оттърва това пише,а нищо не му е ясно,чете там някакви списанийца с картинки и скача-лапешка му работа.

    Коментиран от #80

  • 80 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #79 от "Хайл":

    Знам го.И аз се чудя на акъла си защо му се връзвам.Ама като прочета какви глупости пише ....и спора ме увлича.
  • 81 Хлъзгав както винаги

    0 2 Отговор

    До коментар #78 от "Радев":

    Началото на годината е доста широко понятие. Само да ти припомня, че през март месец още не бяха изсекли горите, да не говорим за заравняване на терена, за да направят първа копка.

    От Уики за Гига Берлин:

    До февруари 2020 г. екологичните предизвикателства бяха отстранени в съдебни решения, които позволиха растителността на мястото да започне да се изчиства. [49]

    Строителните работи БЯХА ЗАПОЧНАЛИ ДО ЮНИ 2020 г. с първоначални работи по фундамента , изграждането на първите четири строителни крана и началото на пристигането на влакове от строителни материали, включително стълбове и греди. [9]

    Коментиран от #87, #90, #91

  • 82 Колко месеца?

    0 3 Отговор

    До коментар #78 от "Радев":

    Я пак? Казах ти 6 месеца строеж в Китай и 6 месеца монтаж и обучение до първа продажба. Кога съм твърдял, че половин година след първа копка вече произвеждат?

    От началото на строителството през Юни, досега колко месеца са минали? А вече има почти готови сгради за само 3 месеца.

    Коментиран от #84, #88

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Колко месеца?":

    Фурнаджийска лопата сииии,фурнаджийска-само каквото ти оттърва това пишеш и си противоречиш,а няколко пъти те засичам как сам спориш със себе си...та нищо не каза за клипа в ютуб за оня с теслата дето си сложи генератор да я зарежда или не ти оттърва май 🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #85, #86

  • 85 Трол сър

    1 3 Отговор

    До коментар #84 от "Хайл":

    Не хранете трола!
  • 86 Да ти опресня паметта с цитат

    0 3 Отговор

    До коментар #84 от "Хайл":

    75 Не съм гост
    13ОТГОВОР
    До коментар #72 от "радев":

    Не се измъквай сменяйки темата. Може ли Тесла да произведе нов модел за една година? Може. Може ли Тесла да построи нов завод който да започне производство след една година, може. Може ли Тесла да строи по повече от един завод на година, може. В такъв случай какъв проблем виждаш с увеличаване на производството с 50% на година, господин инженер математик? Както виждаш ти давам конкретни примери от МИНАЛОТО, С КОИТО ТЕСЛА ВЕЧЕ СЕ Е СПРАВИЛА, а скоростта продължава да се увеличава заради опита и почти неограниченото финансиране, за разлика от липсата на финанси при решаване на проблемите за които давам пример.
    Коментиран от #78, #79, #86

    19:48 19.07.2020

    Коментиран от #96

  • 87 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #81 от "Хлъзгав както винаги":

    За мен е важен факта кога е започнал строежа официално и кога ще излезе първата кола.Предвижда се срок 18 месеца но няма да стане по рано от края на 2021г.Били започнали по късно-да не са се мотали.Прочети си напъните в статията Гига Берлин.

    Коментиран от #98

  • 88 фен

    5 0 Отговор

    До коментар #82 от "Колко месеца?":

    Февруари изсичат дърветата на площадката на Гига Берлин и започват строежа.В you tube има клип от 28 август на строежа и са доста далече от завършване.До тук са 7 месеца и още не са покрили сградата.Какви слънчеви панели слагат н@гльо?
  • 89 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #66 от "Ами не съм гост":

    Не виждам фотоволтаици никъде на фабриката в Берлин.Сградите са недовършени стърчат още колони.Старт февруари очаквайте пускане края на 2021 г
  • 90 фен

    3 0 Отговор

    До коментар #81 от "Хлъзгав както винаги":

    Виж клип в YouTube от март месец дърветата са изсечени и терена е разчистен.Лъжеш много нагло!
  • 91 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #81 от "Хлъзгав както винаги":

    Радев бил хлъзгавия.....Ами ти какъв си гига хлъзгав като шаран?Коментарите ти са пълни с неверни твърдения!щом са започнали февруари да разчистват това е началото на строежа и точка.До тук са 7 месеца строителю.

    Коментиран от #97

  • 92 TSLA

    1 4 Отговор
    Днес да виждате някъде по кръстовищата конски впрягове и фъшkии? Лека-полека изчезнаха. Демокрация значи право на мнозинството. Е, ще трябва да ви разочаровам - хората с книжка и лична кола са малцинство в тая държава. Всичко е въпрос на време. Платените зони се разширяват, пешеходните - също. По западен модел се очаква въвеждането и на зони с нулеви емисии. Пешеходни пътеки на 50м, ограничаване на скоростта в кръговите на 7 км/ч. Няма забрани, спокойно, просто става непоносимо и колата лека-полека се превръща в извънградско животно. Точно както коня.

    Коментиран от #93, #94, #95

  • 93 фен

    5 0 Отговор

    До коментар #92 от "TSLA":

    Индианци с каруци има навсякъде.Личните карти и шофьорски книжки са задължителни.Ти да не падаш от Марс?Или си избягал от някоя клиника?
  • 94 дизела

    5 0 Отговор

    До коментар #92 от "TSLA":

    Това коя година викаш щяло да стане?Вкарваш се в някакъв филм който само ти си гледал.
  • 95 пешо

    5 0 Отговор

    До коментар #92 от "TSLA":

    Демокрация?В България?Нещо си се объркал.
  • 96 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #86 от "Да ти опресня паметта с цитат":

    Нищо не може да произведе тесла за 1 г,имат всичко на всичко 3 модела с различни батерии-ти по модела на батврията ако смяташ стават общо с камиона който никога няма да тръгне с товар 6 модела...6 модела за 16 г-кво излиза? 1 модел на 5 г....н@гльо лъжливий...от стриит вю само гледаш без да си видял на ЖИВО
  • 97 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #91 от "Гост":

    Не можеш да почнеш строеж без разрешително. А то е издадено през Юни. Дотогава терена е подготвян за строежа, но СТРОИТЕЛСТВО НЯМА.

    Дори да си прав, от първото отсечено дърво за разчистване до юли 2021 когато се очаква първия автомобил, няма и година и половина. А Радев говори за минимум 2-3 години за строежа на завод.

    Коментиран от #99

  • 98 Говори с дати

    0 3 Отговор

    До коментар #87 от "Радев":

    1 . Кога официално е започнал строежът?
    2. Кога се очаква първия автомобил?
    3. Аз какво съм твърдял по тези въпроси?
    4. Кога се очаква началото на производството на първия Модел У и колко ще е закъснението според тебе?

    Коментиран от #100, #105

  • 99 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #97 от "Дрън-дрън":

    Има клип в YouTube от март със разчистен терен.Не може и едно дърво да отсечеш без строително разрешение.Значи са започнали през февруари.Предвижда се първата Тесла да излезе средата на 2021г. но строежа се движи със закъснение.Това са от 18 до 24 месеца.Радев ще излезе прав.
  • 100 Радев

    4 0 Отговор

    До коментар #98 от "Говори с дати":

    Построяване на завод е времето от първа копка на голо поле след издадено строително разрешение до излизането на първия автомобил.За Гига Берлин предвиждат 18 месеца но май закъсняват.

    Коментиран от #101

  • 101 Дати?

    0 3 Отговор

    До коментар #100 от "Радев":

    Не видях датите?

    Коментиран от #102

  • 102 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #101 от "Дати?":

    Кой ти е длъжен на теб да ти дава дати,а ти дай КОГА ЩЕ СЕ ПРОИЗВЕДЕ ЗЕЛЕНАТА ТЕСЛА В "ГИГА БЕРЛИН" искаме дата ,час,минута и кой ханс е пръднал първо в нея,искаме ги веднага.на коя дата ще е произведена батерията за бялата тесла в завода за батерии.аз дадох ли ти ЦИФРИ ЗА ТОЙОТА-ДАДОХ ,КЪДЕ СА ТВОИТЕ??????.. недей си смука от пръстите врели не кипели... мохльо

    Коментиран от #104

  • 103 Щом смята 18 месеца

    0 2 Отговор
    Трябва да знае датите за да ги сметне толкова точно. А първата модел У според първоначалните планове и обещания на Тесла от миналата година, трябва да слезе от конвейера след няколко седмици/месеца през есента на 2020г. И тебе питам, колко ще е според тебе закъснението, след като сте сигурни, че и завода в Берлин ще закъснее и даже знаете с колко?
  • 104 Дал си грънци

    0 2 Отговор

    До коментар #102 от "Хайл":

    Какви цифри си дал? Как е възможно да пропуснеш, че само на луната toyota имат 358 фабрики които произвеждат по три милиарда електромобила на ден. И то само в лоши дни, а иначе по повече. Твоите цифри са горе-долу толкова реалистични. Трол, сър.
  • 105 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #98 от "Говори с дати":

    Какви дати ?Виждам клип от март с разчистен терен.Значи старта е началото на 2020г.Чета статия за Гига Берлин от 2019г. в която пише първата кола излиза средата на 2021г.- това са 18 месеца.Чета статия от 2020г. в която се твърди че първата кола ще излезе края на 2021-станаха 24 месеца.
    Фабриката където работя предвиждаха 2г. строеж но закъсняха и станаха 3г.Собственика е голяма Европейска фирма.
    Еластична твърда стомана еластичен колянов вал закон на Хук много неща са ти пълна мъгла.

    Коментиран от #106, #107

  • 106 Абсолютно всички сметки са ти такива

    0 2 Отговор

    До коментар #105 от "Радев":

    Откога от март до юли през следващата година има 18 месеца? Пак питам с колко ще закъснее производството на Тесла модел У, който трябва да започне през следващите месеци според тези същите статии? Както виждаш Тесла се учи в движение и точно това е предимството и пред останалите. Всяка следваща фабрика ще бъде изграждана все по-бързо и ще бъде по-ефективна, като бъдат отстранявани всички грешки при строежа на предишната. Всяка поточна линия избягва грешките на предишната и автомобилите ще стават все по-качествени. Спомняш ли си проблемите с производството на Тесла модел 3? Спомняш ли си колко забавяне имаше спрямо първоначалните планове? Пак питам и този път искам отговор. С колко ще закъснее производството на модел У, който трябва да започне през късната есен на 2020, а вие твърдяхте че до 2021 няма да започне. Някой няма ли да ми отговори накрая?

    Коментиран от #109, #110, #111

  • 107 Питам и не искам отговор

    0 2 Отговор

    До коментар #105 от "Радев":

    С колко ще закъснее производството на модел У, който трябва да започне през късната есен на 2020, а вие твърдяхте че до 2021 няма да започне. Някой няма ли да ми отговори накрая по дяволите?

    А всички чакате толкова много закъснението в Берлин, измислено от Радев.

    Информацията може да същата като 358 за вода на луната за производство на електромобили на toyota, за които Хайл Хитлер говори, а останалите антиелектрици сте овце и им вярвате.

    Коментиран от #108

  • 108 Не в кавички

    0 2 Отговор

    До коментар #107 от "Питам и не искам отговор":

    Заглавието трябваше да е Питам и "не" искам отговор.
    Забравих да добавя кавичките, след като издиктувах заглавието.
  • 109 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #106 от "Абсолютно всички сметки са ти такива":

    Защо се правиш на неразбрал?Март месец виждам разчистен терен.Това не става за ден два.Започнали са поне месец два по рано защото терена е доста голям.Ако са почнали януари това са точно 18 месеца колкото са предвидили.Ако завършат края на 2021 са си 24месеца.Май инженера е прав а?Отговарям на въпроси които з си преценя.Аиде до довечера работя в момента.

    Коментиран от #113

  • 110 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #106 от "Абсолютно всички сметки са ти такива":

    Цитирам "Факти" от 16 юли 2020г. Г.Касабов.- Строителството на Гига Берлин започна в началото на 2020 г.
    Цитирам "Vesti" от13 ноември 2019г. П.Георгиев ......трябва да започне да функционира в края на 2021г.
    Не съм добър математик но това са май около 2 години.Дати не мога да посоча само с тази информация разполагам.

    Коментиран от #112

  • 111 фен

    2 0 Отговор

    До коментар #106 от "Абсолютно всички сметки са ти такива":

    Колко ще закъснее модел у? Дане съм гадател?Времето за предвиденото пускане на модела наближава.Ще разберем скоро.

    Коментиран от #114

  • 112 И аз мога да цитирам

    0 2 Отговор

    До коментар #110 от "Гост":

    Поне си подбирай източниците:

    05 юни 2020
    Преди няколко месеца Tesla купи гора край Берлин, а преди няколко седмици започна строителство на мястото, където се издигаше гората. Абстрахираме се от еко протестите и техните недотам лишени от логика лозунги срещу “изсичане на гори, за да се правят електромобили”, за да се концентрираме върху впечатляващото темпо, с което се случват нещата при първия “гигазавод” на компанията в Германия. Както става ясно от видеото по-долу в момента площадката прилича на кална нива, но началото на производството е предвидено за след точно 13 месеца - през юли 2021. Tesla получи разрешение да сече през февруари и вече има сериозен напредък на строителната площадка.

    Коментиран от #116

  • 113 Начало на годината - март месец?

    0 2 Отговор

    До коментар #109 от "Радев":

    Значи, ако приемем че началото на годината е март месец, а края на годината е юли месец, значи си абсолютно прав, че първия автомобил ще слезе от конвейера точно след две години. Браво господин инженер математик!

    На кой март видя заравнена поляна, защото в последният ден на февруари месец, отсечените дървета все още бяха на терена, насред пъновете. Ако си спомняш статията от 24 февруари, тогава им беше разрешено да секат дърветата.

    И да ти имам логиката. Значи ако реша да строя къща в наследствения си имот, ще съм строил къщата три века,защото първата копка е от праз пра пра пра пра пра пра пра пра дядо ми, който е изкопало дупка за да сади дърво на този терен.

    Правиш ли разлика между сеч, първа копка за заравняване на терена и първа копка на строеж? Очевидно е че когато се говори за първа копка на завода, се има предвид първа копка на строежа, която в случая беше през юни месец.
  • 114 Всичката ви е такава

    0 2 Отговор

    До коментар #111 от "фен":

    Събирате грешна информация оттук оттам и върху нея изграждате опорните си точки. Актуалната информация към момента за започване на производство в Берлин е юли месец 2021. Миналата година по това време, актуалната информация за излизането на Tesla model У беше за късна есен 2020 година. Няма нужда да гадаеш кога ще излезе или колко ще му е закъснението, защото Тесла модел У се продава от началото на 2020 година или цяла година година и половина ПО-РАНО по вашите сметки. Засега завода в Берлин се движи по-бързо от очакваното, така че и производството най-вероятно ще започне по-рано от юли месец 2021 година. Дайте поне един цитат от последните месеци, че производството ще се забави до края на 2021 година?

    Коментиран от #115, #117

  • 115 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #114 от "Всичката ви е такава":

    Цар си на стъгмистиката.Искащ да кажеш че YouTube лъже?Нали виждам клипа от март н@гльо.Лъжеш мажеш само да излезеш прав.То затова си за подигравка в коментарите.

    Коментиран от #118

  • 116 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #112 от "И аз мога да цитирам":

    Купили гората на 5 юни а започнали да секат на 24 февруари? Абе ти нормален ли си?Кой ще те пусне да сечеш чужда гора?
    Строежа започва с разчистването на терена.Значи началото е 24февруари.Ако извадят кола юли 2021 са си точно 18 месеца.Ако закъснеят става две години.
  • 117 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #114 от "Всичката ви е такава":

    Разбрах как го докарваш времето за строежа до една година!Като орязваш част от дейностите.
    Времето за строеж на завод се смята от подготовката на терена до официалното пускане на производството.Ако гледаш само грубия строеж на сградата може и за 6 месеца.Пропускаш довършителните работи на сградата ел.инсталация вода канали вентилация климатизация.Инфраструктурата - пътища градинки ограда свързване с елекропреносната мрежа свързване с водоснабдяване и канализация.Монтиране на машините и обучение на работниците.Пробно пускане на производството и отстраняване на всички пропуски.Това да го направят за година ?
    Свърши ми почивката.

    Коментиран от #119, #120

  • 118 Лъжеш мажеш

    0 1 Отговор

    До коментар #115 от "Гост":

    Покажи ми "копка" през февруари в ютуб? Няма, нали? Ютуб наистина не лъже, кажи го на Радев, който твърди че подготовката е започнала няколко месеца преди това. Това че в края на март са заравнили, защото работят бързо, не значи че е започнало няколко месеца преди това. за сметка на това да ти кажа клип от февруари на който няма отсечено нито едно дърво.
  • 119 Ти поне разбра, но аз не мога

    0 1 Отговор

    До коментар #117 от "Радев":

    Очевидно сме говорили за различни първи копки. Нека приемем твоята интерпретация за първа копка. Щом отрязването на дърво в гората която е купила Tesla е първа копка за строеж на завод, така да бъде. Ти разбра защо смятам една година от първа копка през юни 2020 до юли 2021. Аз обаче не мога да разбера, как докара 18 месеца от 24 февруари 2020 до юли месец 2021 г? ще ми обясниш ли по коя математика от 24 февруари до който и да е Юли са 6 месеца, а до края на годината са 12 месеца?

    Коментиран от #123

  • 120 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #117 от "Радев":

    В Китай Тесла купи терен и го заравни целия Януари 2019. Тази година започна строежът на завод за батерии на същия този терен. Ако го завърши до края на тази година, за колко време ще е построен завода?

    За по-малко от година или за 2 години?

    Коментиран от #121

  • 121 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #120 от "Дрън-дрън":

    Ти беше ли там или пак чете статия? Нямаш собствено мнение за нищо-казах ти че от автобилд,адак,тюф и мъск няма нищо вярно ти ми се репчиш че щом го казали е така...на луната и там правят коли

    Коментиран от #122

  • 122 Трол сър

    0 2 Отговор

    До коментар #121 от "Хайл":

    .....
  • 123 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #119 от "Ти поне разбра, но аз не мога":

    Намерих още по стар клип от 15 февруари дърветата са почти изрязани.Така че пак лъжеш нагло за началото на сечта 24 февруари.Най вероятно са започнали януари.
    Няма друг вид първа копка.Строежа започва с подготовката на терена.
    Ако включиш и времето за проектиране - добави още година.Говорил съм с архитект и строителен инженер.
    В желанието си да величаеш Мъск започна да лъжеш безобразно.

    Коментиран от #124

  • 124 Зарежи дърветата

    1 1 Отговор

    До коментар #123 от "Радев":

    Сеченето на дърветата е дърводобив. Кажи кога са им изкоренени дънерите, за да започне заравняването на терена за строеж? Ако не беше гора, а жито, жътвата ли щеше да е началото на строежа? Вече започна да си изсмукваш доводи от пръстите. Колкото и компромиси да ти правя, няма как до юли 2021 да станат 2 години, защото решението за закупуване на земята е на 9 януари 2020г. Сега какво ще измислиш? Какви лъжи ще съчиниш?

    Коментиран от #126

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #124 от "Зарежи дърветата":

    Преди твърдеше за 5 юни че са купили гората сега стана 9 януари! Лъжеш най безцеремонно. Два клипа има от 15 и 17 февруари и рязането на дървета се вижда.Посъветвай се с архитект и строителен инженер да ти обяснят кога започва строежа.Ти може да си мислиш че няма нужда от подготовка на терена?И това не са строителни работи.Но не е така.
    Ти и за февруари твърдеше че няма клипове ама има - на 15 и 17 февруари режат дървета.
    Така че начало 9 януари 2020 край юли или декември 2021г. Време от 18 до 24 месеца.
    С паталогичен лъжец не искам да споря.Не виждам смисъл.

    Коментиран от #127, #128

  • 127 Ко речи?

    0 1 Отговор

    До коментар #126 от "Радев":

    На 5 юни бе първа копка на строежа. Тогава получиха разрешителното. Къде съм твърдял, че тогава е купена земята? Съвсем объркахте понятията! Поне се ограмотете по темата, като тръгнете да спорите. Омразата и то, които демонстрирате непрекъснато не са разумен аргумент в спора. Неслучайно сто пъти питах за дати, които очевидно ви се губят и приказвате глупост след глупост.

    Коментиран от #129, #162

  • 128 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #126 от "Радев":

    Иди до някой строеж на жилищен блок на етап събаряне на старата сграда подготовка на терена и изкопни работи.Погледни какво пише на информационната табела за начало на строежа.На табелата на строежа до моя жилищен блок пише 1 май начало.Днес 1 септември копаят и извозват пръст.Вече 4 месеца подготвят терена без да са построили нищо.И това е терен около 200-300 кв.метра.А не огромна площ ката Гига Берлин.
  • 129 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #127 от "Ко речи?":

    Абе ти луд ли си ?Кой ще ти разреши да режеш гора без разрешително за строеж? Ти нормален ли си?Коментар 128 е за теб не за Радев объркал съм се!

    Коментиран от #130

  • 130 Луд с автомат

    0 1 Отговор

    До коментар #129 от "Гост":

    Ти знаеш ли колко различни разрешителни са необходими за строежа на завод? Стига сте правили паралел с това което гледате с очите си. Очевидно е че гледате, но не виждате. За съжаление е видимо само за околните, които знаят, но вие хем не знаете, хем се излагате с интерпретацията на това което гледате, но не може да видите.

    ТЕСЛА НЯМА РАЗРЕШИТЕЛНО ЗА СТРОЕЖ ВСЕ ОЩЕ. На този етап има само разрешително за отливането на основите и строи останалото на собствен риск. Утре могат да го накарат до го събори и премахне от терена за собствена сметка. Дори не е изтекъл срока за възражения на гражданите срещу проекта, за да може въобще да тръгне процедура за издаването на разрешително. Понеже обичаш паралелите, направи паралел с летището наблизо, което трябваше да бъде завършено по план през 2011г, но все още не е открито. Нищо чудно Тесла да ги изпревари с откриването, което по последен план трябва да е през октомври тази година.

    Коментиран от #134

  • 131 Гост

    0 0 Отговор
    Разрешителното за строеж било от 5 юни.Сега казваш че работят без разрешително.Оплете се като пате в калчища.В държава като Германия да те оставят да работиш без строително разрешение.
    Казваш сега леели основите.Виждам клип от 28 август част от сградите са покрити.В по ранни коментари твърдиш че монтирали соларните панели.Пак лъжеш не виждам никъде соларни панели.Паталогичен лъжец!

    Коментиран от #132

  • 132 Разрешителните са десетки

    0 1 Отговор

    До коментар #131 от "Гост":

    За всеки етап на строителство се изисква отделно разрешително. Логично първото разрешително, е за основите, което обикновено се води първа копка на сграда. С четене на табели на строежите по улиците няма как да ги знаеш тези неща. От тази табела няма как да разбереш, че дори при напълно построена сграда, трябва да получиш разрешително за да можеш да живееш в нея, което се казва акт 16. Няма как да знаеш, че дори в двор, който притежаваш от десетки години, трябва да имаш разрешително за да отрежеш дърво, въпреки че самият ти си го посадил. Да не говорим, ако това дърво е орех. Почти е невъзможно да получиш разрешително за премахването му. ама за тебе има едно-единствено разрешително с което можеш да започнеш и завършиш сградата, та даже и цял завод, нали? само ако знаеше колко разрешителни ти трябват само за да смениш статута на земята на която ще строиш. Дори мога да се обзаложа че не знаеш какво е това статут на земя и какъв може да бъде, иначе нямаше да приказваш чрез няколко Ника, че първа копка на строеж било премахването на дърветата.

    И да Тесла няма разрешение дори за вдигане на колони над кота нула. Повтарям се че строи на собствен риск с вероятност да я накарат да събори и премахне всичко построено дотук.
  • 133 Поне за нещо ти си прав

    0 1 Отговор
    Наистина съм се объркал, че монтират фотоволтаици. Някакви други панели са. Поне имам доблестта да си призная грешката, което при вас няма как да се случи.
  • 134 Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #130 от "Луд с автомат":

    Работя в стротелния бранш.Строителен инженер собственик на строителна фирма.Може да провериш ако искаш.
    За да започнеш строеж ти трябват много документи и рарешителни.Без значение какво ще строиш (фабрика жилищна сграда къща гараж кокошарник) без разрешение за строеж не може да се работи.Всичко строено без такова разрешение е незаконно строителство и подлежи на събаряне.
    Всичко което си написал е неверно.
    с уважение
    инж. Петър Топалов

    Коментиран от #135

  • 135 Напълно съгласен съм

    0 1 Отговор

    До коментар #134 от "Пешо":

    Както написах в предишния коментар, разрешителните са десетки, да не кажа стотици. За сетен път повтарям, че Tesla строи "незаконно" на собствен риск.

    Коментиран от #136, #137

  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #135 от "Напълно съгласен съм":

    Разрешението за строеж е издадено началото на февруари.Тогава започва рязането и разчистването на гората 920 000 кв.метра.На 20 февруари с решение на съда спират строежа.Значи все пак са имали разрешение за строеж защото само съда може да спре строежа лъжльо.

    Коментиран от #139

  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Знаеш ли колко етапа има

    0 0 Отговор

    До коментар #137 от "Гост":

    Само за да смениш статута на земята и колко на брой разрешителни ти трябват? Разрешително за сеч, е разрешително за сеч и нищо друго. С него не можеш да си построиш завод. Никой няма да ти даде разрешително за строеж, ако преди това не си имал разрешително за изсичане на гората и още стотици разрешителни. За всеки етап са необходими различни разрешителни.
  • 140 Познах

    0 0 Отговор
    Нищо не знаеш, но отново спориш, че нещо което вече е направено е невъзможно. Точно както фабриката в Китай. И 1000 Ника да смениш, няма да промениш реалността. Хайде пак ме питай дали съм я видял с очите си тази фабрика в Китай и ако не съм, значи, че не съществува.

    Не ми се спори с . . (Заради думата започваща с буквата И изтриха коментара). Информацията е навсякъде в интернет. Навсякъде пише, че строи на собствен риск без издадено разрешително, а срокът за възражения от граждани ПРЕДИ издаване на разрешителното изтича на 3 септември 2020. Имаш ли клип от тогава, да видим тогава на какъв етап е бил строежа, щом още няма разрешително?

    Коментиран от #141

  • 141 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #140 от "Познах":

    Аз пиша само с този ник.Никъде не намерих информация за незаконно строителство на Гига Берлин.Пак си измисляш.За завода в Китай не си спорил с мен.Трябва да си пълен наивник да си мислиш че може да строиш без разрешение в Германия.
  • 142 Информацията която не намираш

    0 1 Отговор
    „Тесла показва какво е възможно, когато политическата воля и ефективните, бързи административни и съдебни процеси се обединят в изпълнението в бизнеса и индустрията“, каза Барей пред Handelsblatt.

    Производителят на електрически автомобили все още очаква окончателното си разрешение за строеж и екологично одобрение, което трябва да се очаква ДО НОЕМВРИ. Планира да пусне първите превозни средства Model Y от линията ДО ЛЯТОТО СЛЕДВАЩАТА ГОДИНА, насочвайки се към евентуален производствен обем от половин милион бройки годишно при пълен капацитет и да наеме около 10 000 служители. Компанията планира също така в крайна сметка да произвежда акумулаторни клетки на немския обект.

    Заглавие на английски, за да потърсиш оригинала:
    German government sees Tesla plant as catalyst for other large-scale projects
    Jill Petzinger
    August 19, 2020

    Както виждаш Tesla строи без разрешително на своя глава.

    Коментиран от #143, #144, #157

  • 143 Владо

    1 0 Отговор

    До коментар #142 от "Информацията която не намираш":

    Автомобилния ерудит стана строителен!Пишеш глупости без умора нямаш спирка.Стана за смях спри се.Строеж в Германия без разрешение? И дете няма да ти повярва!

    Коментиран от #145

  • 144 Госг

    1 0 Отговор

    До коментар #142 от "Информацията която не намираш":

    Пак лъжеш!Тук става въпрос за екологично разрешително а не за строително.Паталогичен лъжец си.Фурнаджииска лопата.Един път казваш има на 5 юни издадено строително разрешение сега нямало!!!
  • 145 Нямат разрешение, имат споразумение

    0 1 Отговор

    До коментар #143 от "Владо":

    Сега строят на своя глава с временно разрешително, като според споразумението ще премахнат всичко, за което не са получили разрешение, когато получат финалното разрешително за строеж през ноември месец. До утре трети септември, всички граждани и организации могат да депозират възражения срещу настоящите планове на Тесла. Следва разглеждането им, след това ще се вземе решение дали да се приеме Плана, а на последно място издаването на разрешителното за строеж през ноември. Ако имаш някаква друга информация може да я споделиш, вместо да обясняваш той пише глупости. В случая казваш че yahoo finance пишат глупостите, а аз ги цитирам.

    Коментиран от #146

  • 146 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #145 от "Нямат разрешение, имат споразумение":

    Пише екологично не строително!Не се върти като фурнаджииска лопата.Какво стана с 5 юни?

    Коментиран от #147, #148

  • 147 Чети внимателно

    0 1 Отговор

    До коментар #146 от "Гост":

    Производителят на електрически автомобили все още очаква ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ и екологично одобрение, което трябва да се очаква ДО НОЕМВРИ.
  • 148 И немските вестници пишат глупости?

    0 1 Отговор

    До коментар #146 от "Гост":

    ​​Американският производител на електрически автомобили Tesla, който се контролира от Илон Мъск, продължава да дава пълна газ на европейската гигафабрика, планирана в Грюнхайде - с пълен риск. Преди да приключи текущият основен процес на одобрение на милиардния проект на изток от Берлин, Tesla също иска да изгради части от корпуса на фабриката, за да осигури целевото производство през 2021 г.

    ... Освен това на американската група е разрешено да извърши първата фундаментална работа за бъдещата си четвърта Gigafactory (GF4) в световен мащаб. Ранното стартиране на мерките е възможно и допустимо съгласно Федералния закон за контрол на внос (§8а), ако нищо не говори против разрешението и инвеститорът го прави на свой риск. Въпреки това, ако фабриката не бъде одобрена, Тесла ще трябва да възстанови всичко в първоначалното си състояние. До момента са разрешени три ранни мерки, според министерството. Черупката щеше да е четвъртата.

    Оригинал на немски: Gigafabrik in Grünheide Tesla will Rohbau noch vor Hauptgenehmigung errichten
    29.06.2020, 20:01 Uhr

    Цял свят пише глупости и се опитва да ви излъже вас умниците, които по-добре знаете какво може и какво не може в Германия. Както виждаш копаенето и отливането на основите е третото ранно разрешително за което питаш, дадено през Юни. Ако не получат финалното разрешително за строеж през ноември, ще трябва да премахнат дори фундаментите на неодобрените сгради за собствена сметка и да възстановят терена както
  • 149 Да се върнем на темата

    0 1 Отговор
    Може ли Тесла да строи заводи с темпо да увеличава устойчиво производството с 50% годишно? Може, даже и с повече. Стига да може да ги продава, може да увеличава производството и с по милион електромобила на година. Очевидно строи заводи по-бързо, отколкото Радев и компания дори могат да си представят. И то два завода наведнъж с общ капацитет един милион годишно. При това през цялото време е на печалба, въпреки разхода по строежите.

    Коментиран от #150

  • 150 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #149 от "Да се върнем на темата":

    Само глупости пишеш.Сам си ги съчиняваш сам си вярваш.В Берлин ще се произвеждат 150 х. вместо 500х.електромобила.Какви 50% бълнуваш?Тесла на печалба?Ти пи ли си хапчетата?

    Коментиран от #151, #152

  • 151 100 , а не 150

    0 1 Отговор

    До коментар #150 от "Гост":

    Заради по-бързо излизане на разрешителното, ограничиха капацитета, който на по-късен етап ще се увеличи до 500 хиляди, след като започне реалното производство. Ще се добавя и производството на батерии което сега е махнато по същите причини. Ще ми припомниш ли колко са загубите за някое от последните четири тримесечия? През това време Тесла довърши единия завод и започна други два.

    Коментиран от #153

  • 152 50%

    1 0 Отговор

    До коментар #150 от "Гост":

    През последните пет години, Тесла всяка година увеличава броя продадени автомобили с над 50%. Радев и останалите антиелектрици спорехте, че този расте не може да се поддържа, защото не могат толкова бързо да се строят заводи. Е, очевидно могат.
  • 153 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #151 от "100 , а не 150":

    Продължаваш с лъжите.Батерии в Берлин няма да се произвеждат. Заради мръсното производство германците не разрешават.Капацитета е намален на 150 х. заради очаквани слаби продажби и изграждане на полигон за изпитания вместо по голяма сграда.
    Тесла никога не са отчитали годишна печалба.Тесла имат три завода Гига Берлин е четвърти.Къде ги видя два завода на година лъжльо?

    Коментиран от #154

  • 154 Хайде без епитети!

    0 1 Отговор

    До коментар #153 от "Гост":

    Завода който се строи в Тексас успоредно с Берлин къде го забрави? Там ще се произвеждат камиона, пикапа и model y. Каква е лъжата за последните четири тримесечия? Батериите засега са отложени, защото разрешителното за тях изисква по-дълъг период, а те нямат време. За капацитет почти си прав. Така или иначе първата година няма да произведат повече от 100 000 броя, после при нужда Сега вече да всичко е наред само гроздето да оставя и извинявай само виличката едно нашето за динята ще изкарат разрешително много по-бързо и лесно само за увеличение на капацитета.

    Коментиран от #155, #156

  • 155 Манджа с грозде

    0 1 Отговор

    До коментар #154 от "Хайде без епитети!":

    Извинявам се за предишния коментар. Така става когато пишеш/редактираш мнение в ресторант диктувайки на телефона, а сервитьорът дойде да отсервира докато пишеш мнението с включен микрофон😄 ето какво исках да пиша:

    Завода, който се строи в Тексас успоредно с Берлин къде го забрави? Там ще се произвеждат камиона, пикапа и model y. Каква е лъжата за последните четири тримесечия? Батериите засега са отложени, защото разрешителното за тях изисква по-дълъг период, а те нямат време. За капацитет почти си прав. Така или иначе първата година няма да произведат повече от 100 000 броя, после при нужда ще изкарат разрешително много по-бързо и лесно само за увеличение на капацитета.
  • 156 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #154 от "Хайде без епитети!":

    Ако беше Пинокио щеше да имаш доста дълъг нос.
    Пост 131 Разрешителното било от 5 юни.
    Сега твърдиш че строят без строително разрешение в Германия? Кое е верно лъжльо?
    Темата е електромобил се запали!Какво да коментирам повече!
  • 157 Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #142 от "Информацията която не намираш":

    Без разрешение за строеж няма да можеш да строиш още повече в Германия.Глобите за незаконно строителство са огромни и никой не си прави експерименти да строи незаконно.По закон всичко неззаконно построено се премахва.
    Екологичното разрешение се вади за вредно производство и няма нищо общо с разрешението за строеж.
    Написах си името за да провериш дали наистина имам строителна фирма.Провери ли?
    В област в която си пълен лаик може само да се изложиш!
  • 158 А ти прочете ли?

    0 2 Отговор
    В мнение 142 съм цитирал yahoo finance, а в мнение 148 немски вестник. Аз не разбирам, ама и те ли не разбират? Особено немския вестник, който цитира дори алинеята, по която Тесла строи преди да си получи разрешителното. Нея провери ли я?

    Коментиран от #159

  • 159 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #158 от "А ти прочете ли?":

    А ти прочете ли добре?Става въпрос за екологично а не за строително разрешително!Пак те питам какво стана с разрешителното от 5 юни?
  • 160 Пост 147

    0 2 Отговор
    Прочете ли? А следващият 148? Защо въобще питаш, като не четеш отговорите? Цитати от там:

    Производителят на електрически автомобили все още очаква ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ и екологично одобрение, което трябва да се очаква ДО НОЕМВРИ.

    Както виждаш копаенето и отливането на основите е ТРЕТОТО РАННО разрешително ЗА КОЕТО ПИТАШ, дадено през Юни. Ако не получат ФИНАЛНОТО РАЗРЕШИТЕЛНО ЗА СТРОЕЖ през ноември, ще трябва да премахнат дори фундаментите на неодобрените сгради за собствена сметка и да възстановят терена.

    Край на цитатите. За да получиш финалното разрешително за строеж, преди това трябва да си изкарал АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ РАЗРЕШИТЕЛНИ. Всички, БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ. Какъв е смисълът да ти издават разрешително за строеж на завод, за който после няма да ти дадат разрешително да работи по екологични причини?

    ХАЙДЕ ПОЧНИ ДА ЧЕТЕШ КАКВО ТИ СЕ ПИШЕ ДА НЕ ПОВТАРЯМЕ КАТО ПАПАГАЛИ ЕДНО И СЪЩО!

    Коментиран от #161

  • 161 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #160 от "Пост 147":

    Абе ти не разбра ли че разрешението за строеж е едно и се издава от общината.Без това разрешение не може да се работи.На 15 и 17 февруари виждам клип с рязане на дървета.На 20 февруари съдът спира СТРОЕЖА.Това означава че са имали строително разрешение защото какво тогава ще спират?
    Пак те питам защо си промени мнението за 5 юни?Винаги извърташ фактите както на теб ти е удобно.Само и само срока да ти излезе 12 месеца и Мъск да изглежда герой в очите ти.Аз ти посочих статии където пише 18 месеца или 24 месеца.Няма смисъл да споря с лъжец и манипулатор като теб.Времето ще покаже кой е прав.Посъветвай се с някой специалист.Може и с Топалов дето ти е писал.Телефона му го има провери.
  • 162 Фен

    2 0 Отговор

    До коментар #127 от "Ко речи?":

    В коментар 127 - разрешителното било от 5 юни? Защо си противоречиш нагльо?
  • 163 Можете ли да четете

    0 1 Отговор
    Третото разрешително е от юни. ТРЕТОТО от много следващи, преди да излезе ОКОНЧАТЕЛНОТО разрешително през ноември.
    Бавноразвиващи ли сте, та трябва да ви се обяснява по толкова пъти? Знаете ли какво значи трето. Значи че преди това е имало поне още две разрешителни.

    Протест прочетохте ли и по кой немски закон и дори алинеята в него Tesla строи без окончателно разрешение за строеж? Пише го в немския вестник от който цитирах в 148 мнение. Обадете се на Топалов да провери този закон и тази за алинея и тогава да пише глупости тук. Цял свят знае и навсякъде е пълно с информация, троловете тука начело с архитект Топалов, твърдят обратното и всички трябва да приемаме мненията им за истина. Много лесно може да намерите за какво е било решителното през юни. САМО ЗА ОСНОВИТЕ И НИЩО НАГОРЕ.

    Коментиран от #164, #165

  • 164 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #163 от "Можете ли да четете":

    Да вярвам на твоите измислици?Във вестника пише екологично разрешение.Ти сам твърдеше за стр.разрешение от 5 юни.Защо се отмяташ?
  • 165 Фен

    1 0 Отговор

    До коментар #163 от "Можете ли да четете":

    Това от къде го измисли нагльо?Няма второ трето.Разрешителното е едно.
  • 166 Ти си измисляш, аз цитирам

    0 2 Отговор
    Прочете ли та статия? Ти откъде си измисли, че разрешението е едно единствено?

    Ето и заглавие на английски:

    Tesla wants to move ahead with construction at Gigafactory Berlin without final approval
    Fred Lambert - Jun. 30th 2020 2:48 pm

    И цитат:
    За да се избегне това, Tesla се стреми да започне да строи корпуса на фабриката, въпреки че все още няма пълно одобрение за проекта....Към днешна дата правителството е одобрило 3 стъпки от проекта, включително основни работи, но според съобщенията Tesla продължава на свой риск, докато не бъде одобрен целият проект.
  • 167 Тролове сър

    0 2 Отговор
    Замълчахте, защото вероятно сте прочели днешната статия в мъни бг

    Берлин "дава всичко", за да получи заветния завод на Tesla
    03.09.2020 11:30:14


    Фaбpиĸaтa щe бъдe пъpвaтa тaĸaвa в Eвpoпa зa Теѕlа, ĸaтo тя щe ocигypи paбoтa пpяĸo и ĸocвeнo зa 12 000 дyши. Cпopeд плaнoвeтe тaм щe ce пpoизвeждaт пo 500 000 aвтoмoбилa гoдишнo. Tя тpябвa дa зaпoчнe paбoтa пpeз лятoтo нa cлeдвaщaтa гoдинa.

    Bce oщe влacтитe в Гepмaния НE CA ДAЛИ CВOEТO OКOНЧAТEЛНO PAЗPEШEНИE зa зaвoдa, нo мнoгoĸpaтнo дaвaт cигнaли, чe зacтaвaт зaд пpoeĸтa.

    Коментиран от #169

  • 168 Гост

    2 0 Отговор
    Окончателно разрешение.Къде видя да пише строително? Има заведено дело в съда от екологични организации и граждани.Стига лъга и шикалкави.Екологично разрешение нямат и строят на своя отговорност.Дори и да построят завода няма да могат да работят.

    Коментиран от #171

  • 169 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #167 от "Тролове сър":

    Прочетох статията и какво от това? Никъде не срещнах без строително разрешениe (without a building permit )
  • 170 Наистина си бавноразвиващ

    0 2 Отговор
    Всичко трябва да ти се поднесе сдъвкано, до степен глупак на десета степен, за да схванеш за какво ти говорят.
    Това е точно от този цитат не разбра?

    Производителят на електрически автомобили все още очаква ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ и екологично одобрение, което трябва да се очаква ДО НОЕМВРИ.

    Това са два различни документа едното е разрешително за строеж а другото екологично одобрение. Преди да излезе екологичното одобрение през ноември, няма да могат да издадат и окончателното строително разрешително. Ако не го издадат, сградата става незаконна и трябва да бъде съборена. Ако има разрешително за строеж в момента, защо сградата трябва да бъде съборена? Имаш ли някакво разумно обяснение?

    Коментиран от #173

  • 171 Строил ли си някога?

    0 2 Отговор

    До коментар #168 от "Гост":

    Никакви дела не са заведени. За всяко разрешително, се оставя срок за възражения от съседи, преди да бъде издадено. Ако няма възражения, могат да ти издадат разрешителното още на следващия ден след изтичане на срока за възражения. Ако има възражения, започва да тече друг срок в който трябва да вземат решение дали да уважат възраженията. Първия срок изтича днес трети септември. Следващия срок изтича през ноември месец. Дела могат да се заведат чак след ноември, ако не бъдат уважени възраженията и бъде издадено разрешителното.
  • 172 Хайде като за бавноразвиващи

    0 2 Отговор
    Обяснено на по-прост език като за по-прости хора колко разрешителни са издадени и ще продължават да се издават за всеки етап от строителството. Заглавието на статията е Tesla Giga Berlin receives preliminary permits to begin foundation work
    ByJoey KlenderPosted on May 27, 2020

    Цитати на български:

    Държавната агенция по околна среда на Tesla Gigafactory Berlin в Бранденбург получи ПРЕДВАРИТЕЛНИ РАЗРЕШИТЕЛНИ ЗА СТРОЕЖ за фундаментни дейности.

    Сега на Tesla ще бъде позволено да изгради основата на Giga Berlin в Grünheide, където компанията е закупила парцел и е започнала да развива площ от 90 хектара за първите етапи на строителството, се казва в доклад на Märkische Onlinezeitung .

    Сега Tesla има РАЗРЕШЕНИЕ да уплътнява площи, където могат да се съхраняват и строителни материали, доставяни с влак .

    Това сертифициране бележи ТРЕТИЯ път, когато Tesla получава предварително одобрение за проект, свързан с Giga Berlin. ПЪРВОТО БЕШЕ РАЗРЕШЕНИЕ за премахване на дървета, а ВТОРОТО беше свързано с подготвителни основи и изкопни работи. Tesla е поела пълната отговорност за обекта, което означава, че ако проектът по някаква причина БЪДЕ ОТКАЗАН, компанията ще трябва да върне земята обратно в първоначалното й състояние.

    Gigafactory Berlin се очаква да бъде завършен до юли 2021 г. и ще започне с производството на модел Y.
  • 173 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #170 от "Наистина си бавноразвиващ":

    Никъде не пише строително разрешение а екологично лъжецо.Без строително сградата е незаконна и се събаря.Без екологично няма производство.

    Коментиран от #174, #179

  • 174 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #173 от "Гост":

    Колега момчето с което спориш не е добре с акъла губиш си времето.Ще те оплюе и засипе с цитати които няма да намериш никъде. Или са на английски като се надява да не разбереш.
    Видях клиповете от 15 и 17 февруари.Според мен началото на строежа е някъде януари - февруари. Той сам се е омотал в глупостите си --веднъж пише 5 юни после без строително разрешение.Смяташ ли в правова държава като Германия това може да стане?Не нали.Не му обръщай внимание.Той това чака.Веднага започва да величае идола си Илон Мъск и ако не си съгласен ще те оплюе.

    Коментиран от #176, #177, #178

  • 175 Слепок

    0 2 Отговор
    Производителят на електрически автомобили все още очаква ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ и екологично одобрение, което трябва да се очаква ДО НОЕМВРИ.

    ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ

    ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ
    РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ

    РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ


    Успя ли да видиш написано в това мнение някъде да пише за строително разрешение? Сложи очилата и пробвай отново!

    Коментиран от #189

  • 176 Още един слепец и ЛЪЖЕЦ?

    0 2 Отговор

    До коментар #174 от "Радев":

    ПЪРВОТО БЕШЕ РАЗРЕШЕНИЕ за премахване на дървета, а ВТОРОТО беше свързано с подготвителни основи и изкопни работи. Tesla е поела пълната отговорност за обекта, което означава, че ако проектът по някаква причина БЪДЕ ОТКАЗАН, компанията ще трябва да върне земята обратно в първоначалното й състояние.


    Както виждаш имат няколко ВРЕМЕННИ РАЗРЕШИТЕЛНИ за всяка дейност.

    Дай сега цитат и заглавие на какъвто искаш език, че строителството ще е 24 месеца. Навсякъде пишат юли 2021 КОЛКОТО И ДА ЛЪЖЕШ И МАЖЕШ
  • 177 Математика той, ЛЪЖЕЦ ГОЛЯМ

    0 2 Отговор

    До коментар #174 от "Радев":

    Дай клип от януари, в който е започнала сечта?
  • 178 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #174 от "Радев":

    Ок разбрах!Благодаря!
  • 179 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "Гост":

    Защо се занимаваш с тоя?Не е съвсем редовен ! Функционално и фундаментално неграмотен е.Сега твърди едно след 5 коментара може да твърди друго.Болно е момчето грехота е!
  • 180 Така де

    0 1 Отговор
    Прогледнахте! Дори от плащане на земята до първи автомобил няма как да стане повече от 18 месеца, а Радев първоначално твърдеше, че дори един цех от основните Е НЕВЪЗМОЖНО да се построи за по-малко от 24 месеца, даже под 36 месеца. Никакви тролски похвати не могат да променят това. 24 месеца са януари 2022, а 36 са януари 2023. Още ли го твърдиш? Кой сега си сменя мнението?

    Коментиран от #181, #182

  • 181 Радев

    0 0 Отговор

    До коментар #180 от "Така де":

    Твърдя минимум 24 максимум 36 месеца.Гига Берлин за сега се предвижда 18 месеца ако има закъснение 24 месеца може и повече.Май времето за изграждане се приближава до моите цифри мохльо.Ще почакаме да разберем.Много поздрави на Илончо.Да си пиеш хапчетата.
  • 182 Радев

    0 0 Отговор

    До коментар #180 от "Така де":

    24 месеца от първа копка до пускане на производството лъжльо.

    Коментиран от #184

  • 183 Лъжеца си остава лъжец!

    0 1 Отговор
    Я да видим сега кой се отмята от думите си? Аз поне твърдя винаги едно и също - това което съм цитирал от някъде и което вече е история, запечатана на видео от стотици и хиляди медии в световен мащаб. Ти си този който стои пред клетката на жирафа и вика "Е па такова животно няма" я да видим сега как ще се отметнеш от думите си:

    "Никога не си строил.Ако беше строил щеше да знаеш че зимата не се строи.Такъв голям обект НЕ СЕ СТРОИ ЗА ТОКОВА КРАТКО ВРЕМЕ.Довършителните работи отнемат много време.Срока за СТРОЕЖ на СГРАДА е около 2 ГОДИНИ.Толкова ще чакаш ако си купиш апартамент ново строителство.И ПОНЕ ГОДИНА да го обзаведеш. "

    Това не са ли твои думи? На терена има не започнати сгради. Искаш ли да засечем за колко време ще им монтират покрива? Вече се отметна, нали?
  • 184 Хлъзгав както винаги

    0 1 Отговор

    До коментар #182 от "Радев":

    Сега ще се окаже, че според тебе първа копка е първото споменаване, че Тесла ще строи завод в Европа (даже преди да е избрана Германия. А започване на производство вероятно ще е годината, в която постигнат обещаните 500 000 автомобила годишно. Познах ли?

    Само да кажа, че целия останал свят казва първа копка на дупката за основите, а започването на производството е когато ЗАПОЧНЕ работа завода, а не когато ЗАВЪРШАТ първата произведена бройка.

    Фолксваген започнаха производство на ID3 още миналата година, но все още нямат продадена бройка. Уточни този път за какво говориш и ще проверим дали си познал.
  • 185 Опресняване на паметта

    0 1 Отговор
    Ето какво беше и моето твърдение от преди почти 2 месеца, когато започна спора, за да не се правиш на луд:"Всъщност проблем със завода в Берлин има само на политическо ниво. Наложи се да промени плановете за завода, за да може да построи първите етапи по-бързо, защото НЕ МУ ДАВАТ РАЗРЕШИТЕЛНИ. Засега отложи производството на батерии там. Завода в Китай беше построен за 6 месеца, за още три месеца го оборудваха и започнаха производство. ЯНУАРИ беше ГОЛА ПОЛЯНА, през декември ПЪРВИТЕ КЛИЕНТИ СИ ПОЛУЧИХА АВТОМОБИЛИТЕ. "

    Искаш ли видео от юни на голата гладка поляна без грам бетон ?

    Коментиран от #186, #187, #188

  • 186 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 187 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 188 Радев

    0 0 Отговор

    До коментар #185 от "Опресняване на паметта":

    На б@б@ ти хвърчилото!
  • 189 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #175 от "Слепок":

    Никъде не видях да пише за очаквано строително разрешение.Виждам липса на екологично разрешение в статиите.
    Екологично разрешение
    Екологично разрешение
    Екологично разрешение
    ....................................
    Екологично разрешение!
    Вдяна ли най после мохльо?Хиляда пъти да повториш една лъжа пак няма да стане истина!

    Коментиран от #190

  • 190 Слепец си, затова не виждаш

    0 1 Отговор

    До коментар #189 от "Димов":

    И за тебе пост 175. С големи букви е цитирано РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ. ПО ГОЛЕМИ БУКВИ НЯМА!

    Коментиран от #191

  • 191 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 192 Дано знаеш английски

    0 1 Отговор
    Ето ти друга статия в която малко по-подробно са обяснени процедурите и различните разрешителни. Заглавието на английски е Tesla presents new application documents for Gigafactory in Brandenburg (Giga Berlin)
    POSTED ON JUNE 10, 2020

    Ето ти превод на български:Поради настоящите ограничения, свързани с короната, се планира публикуването на цялото приложение в Интернет. Министерството обяви, че датата на обсъждане, ОТМЕНЕНА ПРЕЗ МАРТ поради коронарната криза, трябва да бъде пренасрочена, ако е възможно, ПРЕЗ СЕПТЕМВРИ.

    Държавната служба по околната среда вече беше одобрила началото на ранната работа през февруари, но това не означава очакване на ОКОНЧАТЕЛНОТО РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ. Това може да бъде предоставено само в КРАЯ НА ПРОЦЕСА НА ОДОБРЕНИЕ на законодателството в областта на околната среда - за което първо трябва да има публично изслушване.


    Tesla Gigafactory Berlin, както е на снимката на 2020-06-09 - (снимка от Тобиас Линд)
    Първоначално окончателното одобрение трябва да е на разположение до лятото. Тесла обаче може да ЗАПОЧНЕ СТРОИТЕЛСТВОТО ПО-РАНО на СВОЙ РИСК и ще трябва да възстанови старото състояние, ако крайната зелена светлина не се появи.

    Коментиран от #193

  • 193 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #192 от "Дано знаеш английски":

    Държавната служба по околна среда не издава строителни разрешения т@п@ко!
    Тази служба издава екологични разрешения и оценки л@жльо!
    Строителното разрешение се издава от архитекта на общината мохльо.
    Върви се прескачай!
  • 194 Есенцията

    0 1 Отговор
    Държавната служба по околната среда вече беше одобрила началото на ранната работа през февруари, но това не означава очакване на ОКОНЧАТЕЛНОТО РАЗРЕШЕНИЕ ЗА СТРОЕЖ.

    The State Office for the Environment had already approved the start of early work in February, but this does not imply an anticipation of the final building permit.


    Ще проведеш ли последните три думи, Гост инженере Радев? Ако искаш ползвай google преводач или питай онези твои колеги които разбираха във фабриката за авточасти. Звънни и на архитект както се казваше там и си беше оставил телефона. С други думи, питай и останалите си аз.
  • 195 Със сигурност споря с идиоти

    0 1 Отговор
    Разрешителното са строеж се издава само за седмица СЛЕД КАТО СИ СЪБРАЛ НЕОБХОДИМИТЕ ДОКУМЕНТИ. Прочети какъв е петия документ, за който Тесла ще чака до НОЕМВРИ и още не е сигурно че ще получи.


    Издаване на разрешение за строеж от Главен архитект на Столична община за преустройство и реконструкция за обекти от първа, втора и трета категория
    НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ
    1.Документ за собственост (документ, удостоверяващ качеството на възложител)
    2.Виза за проектиране /цветно копие/
    3.Копие от одобрения и съгласуван инвестиционен проект
    4.Оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, изготвена от съответното лице по чл.142, ал.6 от ЗУТ
    5.ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО ВЪРХУ ОКОЛНАТА СРЕДА, издадено по реда на ЗООС (когато се изисква ОВОС)
    6.Положително становище на органите за пожарна и аварийна безопасност (когато строежът е първа или втора категория)
    7.Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура
    8.Специалните разрешителни (изискуеми по специални закони)
    9.Пълномощно (когато заявлението се подава от пълномощник)
    10.Други
    Срок
    Разрешението за строеж се издава едновременно с одобряване на проекта /когато това е поискано/ или в 7 дневен срок от одобряването, съгласно чл. 148 ал. 4 от ЗУТ.

    Коментиран от #196

  • 196 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #195 от "Със сигурност споря с идиоти":

    Коментар 127 -5 юни пак се отмяташ!Марш от тук проzтьо.
  • 197 Тогава

    0 1 Отговор
    Получиха ТРЕТОТО ВРЕМЕННО РАЗРШИТЕЛНО.

    Разбра ли какво е временно или още 3 месеца ще трябва да ви се обяснява, господа бавноразвиващи се? Третото разрешително се отнасяше именно за първите копки на СГРАДИ. Първите две бяха за ТЕРЕНА. Още пет месеца обяснения за разлика между терен и сграда? Терена е голата поляна.

    Коментиран от #198

  • 198 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #197 от "Тогава":

    Марш от тука проzтьо с простотиите си!Петнайсет разрешителни имало.Единственото вярно нещо са изброените документи от коментар 195 преписани от някъде! Марш от тук върви си в замъка в Норвегия !

    Коментиран от #200

  • 199 Само малко акъл трябва

    0 1 Отговор
    За да свържеш, че за ОКОНЧАТЕЛНО разрешително за строеж ти е необходим ОВОС и няма как да получиш ОКОНЧАТЕЛНО разрешително за строеж през февруари, юни и който и да е от месеците на останалите ВРЕМЕННИ разрешителни, ако ОВОС излиза Ноември.

    Тесла строи на собствен риск с изкарани ВРЕМЕННИ РАЗРЕШИТЕЛНИ за всеки етап с условие, че ако не получат ОВОС през Ноември, да съборят всичко включително и основите и да възстановят терена както е бил първоначално.

    Коментиран от #201

  • 200 Колко месеца?

    0 1 Отговор

    До коментар #198 от "Димов":

    Написаното в предишния пост е изключително просто за разбиране, но се чудя колко месеца ще ви трябва на дружинката за да го осмислите?

    Да те питам и тебе, през кой месец смяташ, че ще бъде построен заводът и през кой месец ще почне производство. Кога първия произведен автомобил ще стигне до клиента? И ти ли смяташ че минимума е 2 до 3 години?


    Типично по тролски, изписахте 200 мнения, за да защитите тази теза, която е изключително лесна за доказване, защото само след няколко месеца ся ще се случат и трите събития. 99, 999999999999 % сигурен че няма да отговориш на един един от трите въпроси но ще получа поредната обида. Няма шанс да ме изненадаш, така че не се напъвай.

    Коментиран от #202

  • 201 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #199 от "Само малко акъл трябва":

    pravatami.bg Цитирам
    Важно!Разрешение за строеж!
    Преди да си построя каквото и да било трябва да ми бъде издадено разрешение за строеж- въз основа на него се съставят всички актове и протоколи в строителния процес.
  • 202 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #200 от "Колко месеца?":

    Кой ти е длъжен на теб да ти дава дати! А ти кажи кои числа ще се паднат от тотото!Недей си смука от пръстите врели некипели мохльо!