5 Февруари, 2021 10:07 5 101 14

Daimler ще бъде преименуван на... Mercedes-Benz

  • daimler-
  • mercedes-benz

Германският производител на автомобили ще раздели бизнеса си на две независими компании

Daimler ще бъде преименуван на... Mercedes-Benz - 1

Ръководството на концерна Daimler AG реши да раздели бизнеса на две независими компании - Mercedes-Benz и Daimler Trucks. Мащабното преструктуриране е планирано да приключи до края на 2021 година.

Daimler Trucks, сега дъщерно дружество за търговски превозни средства, ще излезе с акциите, регистрирани на Франкфуртската фондова борса. В същото време Mercedes-Benz, преименуван от Daimler AG, ще се занимава с производство и продажба на леки автомобили.

Според шефа на Daimler Ола Калениус, производството на търговски превозни средства и леки автомобили са различни бизнеси от технологична, финансова и клиентска гледна точка. Той отбеляза, че като независими компании те ще се управляват по-ефективно и ще станат по-конкурентоспособни на пазара.

Отделянето на Daimler Trucks ще позволи на компанията да увеличи капитализацията си и да ускори развитието на зелените технологии: транспорт с електрически и водородни силови трактове.

Daimler Trucks ще продължи да произвежда камиони под марката Mercedes-Benz. Сега германският концерн се занимава и с марките BharatBenz, Freightliner, Fuso, Setra, Thomas Built Buses и Western Star.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Червения Дракон

    25 12 Отговор
    Наближава продажбата на Мерцедес на китайците. Жълтурите ще ни изкупят и сготвят с ориз.

    Коментиран от #4

  • 2 БАЙ Х@Й ‼

    17 10 Отговор
    Добре е и като във Ф1 да пишат Мерцедес-Рено за съответните модели‼

    Коментиран от #13

  • 3 Объркали сте

    6 2 Отговор
    Китайският производител
  • 4 Дрън-дрън

    6 8 Отговор

    До коментар #1 от "Червения Дракон":

    Зависи за какво говориш. Леките автомобили наистина ще ги купят китайците, за да ползват марката и да продават китайските си боклуци брандирани с трите лъча.

    Целта обаче е друга. Много добре знаят, че Тесла може да купи daimler, като Илон Мъск може да го направи дори без да пита борда за придобивания на стойност по-малко от 20% от пазарната капитализация на Tesla. Ако говорим в абсолютни цифри, това означава че Илон Мъск може да придобие компания на стойност до 160 милиарда долара, а целият daimler струва 70 милиарда евро.

    Но Тесла не ги купува, защото не се интересува от производството на автомобили с ДВГ. При камионите обаче е различно. Те ще преминат много по-бързо към електрическо задвижване, а Тесла няма производствена база, за разлика от леките автомобили. Daimler имат производствена база, но инженерите им дори не могат да осмислят, че е възможно от физическа гледна точка изминаването на 1000 км с едно зареждане, за което шефът на daimler отнесе доста подигравки. Изглежда ми като добра симбиоза и ми се струва, че това е целта на разделянето, а не китайците.

    Коментиран от #6

  • 5 W126 560 SEC

    9 3 Отговор
    Ами то откакто Даймлер Бенц се сватоса с Крайслер започнаха тези неща. Затова сега Мерцедес просто няма.

    Коментиран от #12

  • 6 Осмислил

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Дрън-дрън":

    Че то максималният пробегна Тесла е 600 км с една зареждане.

    Коментиран от #7

  • 7 Не мислиш

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Осмислил":

    За кой камион говориш?

    Коментиран от #8

  • 8 Осмислил

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Не мислиш":

    За модел ес говорим което дори ме е камион.Камиона на Тесла ако докара до 400км пробег па добре.

    Коментиран от #9

  • 9 Не мислиш

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Осмислил":

    Доказа го. Аз ти говоря за камиони, а ти ми говориш за леки автомобили. Какво си осмислил тогава?

    При представянето на прототипа, Илон Мъск заяви че камионът ще може да изминава 900 км с едно зареждане, а шефа на daimler каза че това е невъзможно, защото ще противоречи на физичните закони. Когато започнаха реалните тестове, се оказа че камионът на Тесла може да измине 1000 километра с едно зареждане, при което Илон Мъск се пошегува че в Германия сигурно има различни физични закони.

    С новите батерии е вероятно този пробег да стане повече от 1000 км, а зареждането за 800 км да става за по-бързо от 30 минути, както първоначално бяха обявили. За daimler засега и 400 км пробег са само в сферата на мечтите. Когато се отделят, Илон Мъск ще има възможност да купи daimler trucks с джобните си пари, при положение че в в момента заедно с mercedes-benz струват само 70 милиарда, а Илон Мъск притежава над 200 милиарда.

    Коментиран от #10

  • 10 Осмислил

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Не мислиш":

    Ще може ама това е само пожелание не реалност.

    Коментиран от #11

  • 11 И така да е

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Осмислил":

    Дори да не ги подобри, 1000 километра пробег с едно зареждане и 30 минути за зареждане на 800 км е едно добро начало, над което да се надгражда.
  • 12 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "W126 560 SEC":

    W126 560 SEC имам го този мерцедес много е истински 299к.с е моя!
  • 13 Коментара

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":

    хахахаххахахахахахаха ти колко си доуен! ....но и прав! :)
  • 14 Или

    1 0 Отговор
    Според мен се отделят поради две причини. Първата е че когато се отделят двете ще струват много повече пари! Ако сега са заедно 70млрд то след отделянето двете ще струват по 50млрд. По трудно ще ги купи някой когато са поотделно. Вторият вариант е просто да са решили да продадат единия си бизнес.