Ръководството на концерна Daimler AG реши да раздели бизнеса на две независими компании - Mercedes-Benz и Daimler Trucks. Мащабното преструктуриране е планирано да приключи до края на 2021 година.
Daimler Trucks, сега дъщерно дружество за търговски превозни средства, ще излезе с акциите, регистрирани на Франкфуртската фондова борса. В същото време Mercedes-Benz, преименуван от Daimler AG, ще се занимава с производство и продажба на леки автомобили.
Според шефа на Daimler Ола Калениус, производството на търговски превозни средства и леки автомобили са различни бизнеси от технологична, финансова и клиентска гледна точка. Той отбеляза, че като независими компании те ще се управляват по-ефективно и ще станат по-конкурентоспособни на пазара.
Отделянето на Daimler Trucks ще позволи на компанията да увеличи капитализацията си и да ускори развитието на зелените технологии: транспорт с електрически и водородни силови трактове.
Daimler Trucks ще продължи да произвежда камиони под марката Mercedes-Benz. Сега германският концерн се занимава и с марките BharatBenz, Freightliner, Fuso, Setra, Thomas Built Buses и Western Star.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Червения Дракон
Коментиран от #4
10:11 05.02.2021
2 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #13
10:15 05.02.2021
3 Объркали сте
11:05 05.02.2021
4 Дрън-дрън
До коментар #1 от "Червения Дракон":
Зависи за какво говориш. Леките автомобили наистина ще ги купят китайците, за да ползват марката и да продават китайските си боклуци брандирани с трите лъча.Целта обаче е друга. Много добре знаят, че Тесла може да купи daimler, като Илон Мъск може да го направи дори без да пита борда за придобивания на стойност по-малко от 20% от пазарната капитализация на Tesla. Ако говорим в абсолютни цифри, това означава че Илон Мъск може да придобие компания на стойност до 160 милиарда долара, а целият daimler струва 70 милиарда евро.
Но Тесла не ги купува, защото не се интересува от производството на автомобили с ДВГ. При камионите обаче е различно. Те ще преминат много по-бързо към електрическо задвижване, а Тесла няма производствена база, за разлика от леките автомобили. Daimler имат производствена база, но инженерите им дори не могат да осмислят, че е възможно от физическа гледна точка изминаването на 1000 км с едно зареждане, за което шефът на daimler отнесе доста подигравки. Изглежда ми като добра симбиоза и ми се струва, че това е целта на разделянето, а не китайците.
Коментиран от #6
12:14 05.02.2021
5 W126 560 SEC
Коментиран от #12
12:15 05.02.2021
6 Осмислил
До коментар #4 от "Дрън-дрън":
Че то максималният пробегна Тесла е 600 км с една зареждане.Коментиран от #7
12:28 05.02.2021
7 Не мислиш
До коментар #6 от "Осмислил":
За кой камион говориш?Коментиран от #8
12:31 05.02.2021
8 Осмислил
До коментар #7 от "Не мислиш":
За модел ес говорим което дори ме е камион.Камиона на Тесла ако докара до 400км пробег па добре.Коментиран от #9
12:41 05.02.2021
9 Не мислиш
До коментар #8 от "Осмислил":
Доказа го. Аз ти говоря за камиони, а ти ми говориш за леки автомобили. Какво си осмислил тогава?При представянето на прототипа, Илон Мъск заяви че камионът ще може да изминава 900 км с едно зареждане, а шефа на daimler каза че това е невъзможно, защото ще противоречи на физичните закони. Когато започнаха реалните тестове, се оказа че камионът на Тесла може да измине 1000 километра с едно зареждане, при което Илон Мъск се пошегува че в Германия сигурно има различни физични закони.
С новите батерии е вероятно този пробег да стане повече от 1000 км, а зареждането за 800 км да става за по-бързо от 30 минути, както първоначално бяха обявили. За daimler засега и 400 км пробег са само в сферата на мечтите. Когато се отделят, Илон Мъск ще има възможност да купи daimler trucks с джобните си пари, при положение че в в момента заедно с mercedes-benz струват само 70 милиарда, а Илон Мъск притежава над 200 милиарда.
Коментиран от #10
12:53 05.02.2021
10 Осмислил
До коментар #9 от "Не мислиш":
Ще може ама това е само пожелание не реалност.Коментиран от #11
13:10 05.02.2021
11 И така да е
До коментар #10 от "Осмислил":
Дори да не ги подобри, 1000 километра пробег с едно зареждане и 30 минути за зареждане на 800 км е едно добро начало, над което да се надгражда.13:21 05.02.2021
12 Гост
До коментар #5 от "W126 560 SEC":
W126 560 SEC имам го този мерцедес много е истински 299к.с е моя!13:59 06.02.2021
13 Коментара
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼":
хахахаххахахахахахаха ти колко си доуен! ....но и прав! :)22:29 06.02.2021
14 Или
08:47 20.04.2021