Американската компания Aptera планира да започне масово производство на триколесен електрически автомобил, наречен Paradigm, като това ще стане още до края на тази година. Според Robb Report стартъпът от Сан Диего вече е събрал над 7 хиляди предварителни поръчки за новия продукт, като Aptera успя да спечели около 250 000 долара от тях.
Компанията също така успява да получи частни инвестиции в размер на 4 милиона долара. Aptera работи върху двуместния електрически автомобил с три колела от 2007 година. Първоначално плановете на американците бяха да разработят хибридна кола от композитни материали, но впоследствие се измениха.

Очаква се Paradigm да излезе в две версии. Пробегът на електрическия автомобил от най-висок клас ще бъде 1 600 километра. Инженерите планират да постигнат такива показатели с помощта на 100-киловата батерия и вградени слънчеви панели.

Иновацията ще получи футуристичен дизайн в стила на едноименната концепция, който беше представен в края на миналата година. Известният американски инженер Санди Мънро вече обърна внимание на амбициозния проект Aptera. По думите му той е готов да окаже цялата необходима помощ за този електромобил.
Коментиран от #7, #12
-9 +14
Коментиран от #14
-3 +27
Ще мине ли ГТП, защото разбрахме, че Бойко Рановски ще прави нови ЕКО-категории, многократно надхвърлящи Европейският стандарт Евро 6?!!!
Какво мислите по въпроса?
Коментиран от #15, #19, #21
-6 +15
-5 +4
До коментар #1 от "Това е":
А триколката на Бенз какво е чото ако не е автомонил начи немците не са първите.(Те и без това не са първите тъй като французите са имали парни коли преди това).
-2 +14
-5 +13
Коментиран от #17
-2 +16
-4 +11
-2 +0
До коментар #1 от "Това е":
Отколкото ракетата на алуминиеви колела в съседната статия.
-3 +4
Дреме им колко гуми са а дали е стабилно ще покаже
бъдещето.Аз съм карал триколка и мога да кажа, че когато
се кара разумно е стабилна.Важното в случая е разхода
а за 100 киловата е около 20-30 лева за 1600км, което
прави около 2 лева/100км за нашия стандарт а за щатите
е без пари.
-3 +13
До коментар #3 от "ИВАН":
тя за града бе не да ходиш на 1000 километра ако в града се карат само електрички а между градовете ако ще и 10 000 кубика дизели замръсяването ще отпадне
-2 +6
До коментар #5 от "Шоп":
мисля че пишеш пълни глупости
-1 +1
-3 +2
До коментар #9 от "Tодор":
както минават мотоциклетите на канала
-0 +4
-0 +4
-6 +7
До коментар #5 от "Шоп":
не е вярно, Б.Рановски не прави нищо, което да не му се диктува, а то е, че трябва да се изравнят нашите стандарти с европейските.
А тази кола не е кола, а МПС категория Л3, което не подлежи на новите еко-ограничения - също както са мотоциклети и камиони. Да не говорим, че е електричка, а не с ДВГ...
-1 +2
-0 +4
Коментиран от #26
-0 +3
До коментар #25 от "tttttt":
Виждал съм и по-малки по пътищата на Германия. И аз си задодох същия въпрос и отговор не намирам.
-0 +0