ФАКТИ.БГ

Как Volkswagen пробва да купи Alfa Romeo цели два пъти

Фердинанд Пиех имал желанието да види бранда под шапката на германската компания

Публикувана: 21 Юни, 2021 17:12
64 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6337
Как Volkswagen пробва да купи Alfa Romeo цели два пъти
Снимка: Alfa Romeo
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 18 гласа.

Преди Alfa Romeo да стане част от Stellantis, всъщност е имало възможност италианската марка да стане собственост на Volkswagen. Доклади на Autocar разкриват новината, като главно действащо лице в нея е Фердинанд Пиех.

Още през 2011 година, тогавашният директор на германската компания се пробва да стигне до сделка с Alfa Romeo, като офертата му е посрещната с твърдо „не“ от италианската компания.

Въпреки категоричния отговор, през 2018 година от Volkswagen Group отново оповестяват желанието си за покупка на италианската марка, като дори тогавашните директори на двете компании се срещат, но само за да стане ясно, че Alfa Romeo не се продава и сделка не може да има.

Тогавашният директор на Volkswagen споделя, че се чувства длъжен да продължи задачата на Пиех, но до това така и не се стига.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 18 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
gost
1 Отговор
И по-добре, че не са я докопали!

Оценка:
-14 +92

гадно
2 Отговор
Нищо не са загубили.

Оценка:
-85 +26

Реалист
3 Отговор
Купят ли я ще стане автомобил❗❗❗

Оценка:
-106 +26

Пилот на Ферари
4 Отговор
Серджо Маркионе - само през трупа ми .

Оценка:
-2 +65

Трифонов
5 Отговор
Днес такава оферта няма. Не пишете тъпотии. Днес VW нямат вече интерес от подобна сделка. Сериозни бяха намеренията на Пиех през 2011-2012г. Пиех виждаше по някакъв начин - само той си знае какъв - Алфа в портфолиото на концерна. Днес обаче, новото ръководство е посветило цялата си енергия и финанси на други проекти. Ако през 2012г. Фиат бяха продали Алфа, днес вероятно щяхме да сме свидетели на огромен ръст на продажбите и успех на марката. Както стана с Ламборджини - една компания, която до придобиването й от Ауди, си я подхвърляха, като горещ картоф най-различни собственици и никой не успя да я направи печеливша. Бяха все пред фалит. Както, между другото и Алфа са от 3 десетилетия вече. Днес обаче Ламборджини за първи път в историята си, заема онова място на пазара на суперкари, за което Феручо Ламборджини само си бе мечтал. Продават почти колкото Феррари. А откакто пък Феррари потънаха във Ф1, и имиджът им е равностоен на този на Феррари... Ако не и по-добър. Отделно и че качеството на продукта е несравнимо с времената, отпреди да си ги напазарува Ауди. Групата няма празно - Порше, Ауди, Бентли, Бугати, Ламборджини, VW, Шкода, че дори и Сеат... Всичко е еталон в класовете си... Е, може би само Сеат леко отстъпва...

Коментиран от #8, #22, #27, #28, #39


Оценка:
-54 +24

Пилот на Ферари
6 Отговор
Ако бяха я купили , Алфа Джулия щеше да прилича на Пасат TDI.

Коментиран от #9, #23


Оценка:
-1 +88

сектант
7 Отговор
Ако фауве ти купи марката автомобили, не е на добре. Дас ауто дас кенефен.

Оценка:
-7 +66

Пилот на Ферари
8 Отговор

До коментар #5 от "Трифонов":


Фиат си имат достатъчно свободни пари за да продават Алфа . В най голямата криза купиха Крайслер и искаха да купят Опел , GM и се явява конкуренция и не им го даде .

Коментиран от #10


Оценка:
-3 +47

Трифонов
9 Отговор

До коментар #6 от "Пилот на Ферари":


Да, бе... Я как Ламборджини прилича на Ауди. И как Бентли прилича на Порше. И как Бугати прилича на Шкода... Говорите, колкото да не заспите.

Коментиран от #13, #26


Оценка:
-28 +15

Трифонов
10 Отговор

До коментар #8 от "Пилот на Ферари":


Имат - таратанци!

Коментиран от #15


Оценка:
-26 +3

смешници
11 Отговор
като я купят да спрат да ги правят в Италия, иначе няма управия. италянец инженер е като арабин авиоинженер! преди само качеството беше ужасно, вече и дизайна. италия приключи с автобранша и никой да е си прави илюзии

Коментиран от #14, #64


Оценка:
-63 +4

Sieg
12 Отговор
Да не ги е продавал Томов? 😄

Оценка:
-1 +2

Пилот на Ферари
13 Отговор

До коментар #9 от "Трифонов":


И каква е разликата между Audi R8 и Lamborghini ? Козметични ? На една платформа и с едни и същи двигатели .

Lamborghini Huracan и Audi R8 с нов 5-цилиндров двигател.
Автомобилите Lamborghini Huracan и Audi R8 ще получат 5-цилиндров бензинов двигател 2,5 TFSI с електрически компресор.!!!!

Известно е, че в момента Audi R8 и Lamborghini Huracan използват 5,2-литров V10. Двигателят разполага с две версии на мощността - 540 к.с. и 610 к.с. съответно.

Оценка:
-1 +33

Пилот на Ферари
14 Отговор

До коментар #11 от "смешници":


Много си далеч от истината . Алфа например първи вкараха Комън рейл. А Фолксваген доскоро лопаха с помпа дюза.

Дизайна им е светлинни години пред Фолксваген.
Да не забравяме че и Голф е правен от италианци.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +62

не знаеш ама
15 Отговор

До коментар #10 от "Трифонов":


Имат и то много.

Автомобилите са им малка част от бизнеса. Имат банки, застрахователни компании, много производства в други индустрии, включително и земеделието.

Да не говорим, че Аниели са едни от най-богатите в света и да не забравяме, че фамилията е пряко свързана с италианската мафия

Оценка:
-0 +35

българина
16 Отговор

До коментар #14 от "Пилот на Ферари":


и леонардо е бил гении за времето си, то и Левски е бил велик, ами нито ние нито италянците имат нещо общо с такива гении. италия произвежда боклуци не от вчера, само се огледай колко италянски коли на 25 г има по улиците и колко немски или японски?!?!? няма итаслянски ни алфа ни фиат, тези марки изобщо изчезнаха за разлика от голф от същите години, всичко е към Надин от сервиза директно

Коментиран от #18, #41


Оценка:
-39 +3

Emo
17 Отговор
Да се пробват за Ферари не за такъв никъв клас марка. Ферари е пъти по- добре от тоя кошник алфата.

Коментиран от #19, #20


Оценка:
-26 +3

Пилот на Ферари
18 Отговор

До коментар #16 от "българина":


Последния здрав автомобил на Германците е Фолксваген Голф двойка.
Всичко останало са еднодневки.

Оценка:
-6 +44

Пилот на Ферари
19 Отговор

До коментар #17 от "Emo":


Фолксваген и Ферари ? Голяма смехория.

Оценка:
-4 +25

1234
20 Отговор

До коментар #17 от "Emo":


ферари си е боклук, скучна марка с посредствени мотори, всеки рс на половин цена ги мачка. всъщност не съм гхледал гонка в нета която ферари да спечели! италянски боклук

Коментиран от #25


Оценка:
-44 +5

Сестра Галева
21 Отговор
Да първият дизел коман-реил е АЛФА 156 1.9jtd заедно със Бош. Един от наи добрите двигатели можеш да го тунинговаш до 250 коня. Не е лоша като кола алфата малко окачването и е претенциозно инече другото е добре цена - качество е много добро съотношение

Оценка:
-3 +38

Покарай новата Сеат Атека
22 Отговор

До коментар #5 от "Трифонов":


И после ще мислиш друго яче..

Оценка:
-8 +3

Ромео
23 Отговор

До коментар #6 от "Пилот на Ферари":


Да сигурно така щяха да направят и да прее*ат прекрасната Джулия. Най-мощният сериен Пасат е В7 3.6 300 к.с. Това е смешно на фона на 510 к. с при Giulia 2.9 Biturbo

Оценка:
-1 +37

Хо хо хо
24 Отговор
VW няма какво да им дадат за разлика от Пежо поради техническа изостаналост на първите.

Оценка:
-2 +17

Пилот на Ферари
25 Отговор

До коментар #20 от "1234":


Ти па Ферари поне на живо виждал ли си , че се изказваш така ?

Е верно всички не можем да караме Фолксваген Голф.
Някои имаме други виждания за автомобила.

Оценка:
-1 +24

Пилот на Ферари
26 Отговор

До коментар #9 от "Трифонов":


И друго - Ауди А3 - Фолксваген Голф. Ауди А4 - Фолксваген Джета. Ауди А6 - Фолксваген Пасат. Ауди А8 - Фолксваген Фаетон.
При Шкода , Октавия ,Суперб ,Фабия - същите неща. Сеат Леон ,Толедо ,Кордоба - същата история.

И къде викаш е разликата ?!!

Коментиран от #29


Оценка:
-2 +27

Ха ха ха🤣
27 Отговор

До коментар #5 от "Трифонов":


"Ламборджини", а?... Д'е'а и текезесарите не грамотни, за това, че се мятат и те да кажат... Ламборджини и пармезан има само в главите на неучилите. За останалите има: ЛамборГини от (LamborgHini) и пармиджано (parmigiano).

Оценка:
-5 +11

Рено ентусиаст
28 Отговор

До коментар #5 от "Трифонов":


Наешли как я направиха печеливша както и Бентли и както БМВ Ролс Ройс типично по немски като и затриха идентичността Ролсс Рой например е БМВ 7-ма Серия пълна широтреба продавана като нещо уникално и добре че има т@пи и комплексирани китайци да си дават парите за глупости същото е и с Бентли
А на ФВ им трябваше Ламбо само за да откраднат двигателят им в-10 и в-12 както БМВ окрадаха 4х4 от Ленд Ровър и след това ги захвърлиха
Германците нямат никакви технологии през цялата си история само са крали

Коментиран от #30, #38


Оценка:
-8 +23

Притежател
29 Отговор

До коментар #26 от "Пилот на Ферари":


За а3 и голф съм съгласен. Джетата почти я няма на европейският пазар. А6 и пасат са различни коли, малка част от двигателите им са идентични, същото важи и за Фаетон с А8.

Коментиран от #44


Оценка:
-9 +1

Притежател
30 Отговор

До коментар #28 от "Рено ентусиаст":


Quattro задвижването от кой са го откраднали?

Коментиран от #31, #42, #62


Оценка:
-9 +1

Рено ентусиаст
31 Отговор

До коментар #30 от "Притежател":


между ауди и бмв правиме ли разлика че не си личи.Ауди окрадоха В-10ката от Ламбо

Коментиран от #32, #37


Оценка:
-2 +8

Притежател
32 Отговор

До коментар #31 от "Рено ентусиаст":


Въпроса ми е породен от последният ред от коментара ти, виж какво си написал.

Коментиран от #33


Оценка:
-3 +1

рено ентусиаст
33 Отговор

До коментар #32 от "Притежател":


Аз ти казах едните крадат едно другите друго но всички немци ва крадци
4х4 не е измислено от Ауди а Куатро е само търговско наименование

Коментиран от #35


Оценка:
-2 +11

Alex
34 Отговор
На ВАГ най-хубавата марка е СЕАТ, според мен. Алфа е по-добре сега отколкото да беше попаднала в лапите на ВАГ.

Оценка:
-0 +20

Притежател
35 Отговор

До коментар #33 от "рено ентусиаст":


Всеки автомобилен производител се опитва да открадне информацията, която я няма. Иначе спецификата на 4х4 задвижването със вграден торсен диференциал е наречена куатро.

Оценка:
-0 +6

666
36 Отговор
за Алфа Умрело или добро,или нищо

Оценка:
-19 +3

Рандом
37 Отговор

До коментар #31 от "Рено ентусиаст":


Ма верно ли? Ауди ги купува 1998, двигателя се появява за първи път 2003...

Коментиран от #43


Оценка:
-6 +2

Рандом
38 Отговор

До коментар #28 от "Рено ентусиаст":


Ми добре, вземи си 7ма серия и си мисли че караш ролс, или пък си вземи фаетон и разправяй че караш бентли. Колкото до 4х4 на Ровер, първото 4х4 БМВ се появява 1985, купуват ровер 2000г. Интересно какво са откраднали?

Оценка:
-8 +5

Msux
39 Отговор

До коментар #5 от "Трифонов":


Само дето всички дето правят ревюта казват , че Ламбо се чувства като голямо АУДИ - източници : CARWOW , TOPGEAR.
Ами сори , но бих взехл Ferrari просто си е неподправено и истинско и Италианско с всички плюсове и минуси.

Оценка:
-2 +13

Кука
40 Отговор
Казва се СЕ ЯД не сеат

Оценка:
-3 +6

4692
41 Отговор

До коментар #16 от "българина":


Що не идеш в Италия по градчетата да видиш колко 25г италиянски бараки има и колко 25 годишни немски и японски? България че е кенеф на германия ке е фактор колко са хубави 25 годишните немски коли. Еднакво зле са като всяка една народност автомобил на 25 години. Мястото им е на боклука

Оценка:
-2 +14

Пилот на Ферари
42 Отговор

До коментар #30 от "Притежател":


При Ауди се казва quattro . А иначе 4х4 задвижване правят много фирми . Още преди Ауди.

Оценка:
-0 +9

Пилот на Ферари
43 Отговор

До коментар #37 от "Рандом":


1998 Lamborghini Diablo.

Обем на двигателя 5992 см3

Брой цилиндри 12

Коментиран от #45, #49, #50


Оценка:
-2 +4

Пилот на Ферари
44 Отговор

До коментар #29 от "Притежател":


Я погледни в сайтовете за продажба колко Джети има !
Само дето за Европейския пазар първо я кръстиха Венто , после Бора , а накрая пак върнаха името Джета.

Коментиран от #46


Оценка:
-2 +7

Plameni
45 Отговор

До коментар #43 от "Пилот на Ферари":


Как е,да си пилот на Ферари произведено от Matchbox

Оценка:
-8 +2

Притежател
46 Отговор

До коментар #44 от "Пилот на Ферари":


Бората е на базата на Голф, тоест най-близка с Ауди А3. По-скоро А4 е близко до Пасат, но пак не са еднакви. Базата на А6 и А8 няма аналог от VW.

Коментиран от #47


Оценка:
-4 +3

Пилот на Ферари
47 Отговор

До коментар #46 от "Притежател":


А А4 какво е ? А3 с багажник ?

Коментиран от #48


Оценка:
-1 +4

веселяк
48 Отговор

До коментар #47 от "Пилот на Ферари":


На А3 с багажник му казват седан!

Коментиран от #57


Оценка:
-3 +3

рено ентусиаст
49 Отговор

До коментар #43 от "Пилот на Ферари":


Тоя двигател е на Бизарини и е от 60-те ползват го чак до Мурчиелаго Ламбо прави и БМВ М1 и оправят аеродинамиката и на Вейрън
Толкова с германците

Коментиран от #52


Оценка:
-4 +5

Рандом
50 Отговор

До коментар #43 от "Пилот на Ферари":


Кой ти говори за 12 цилиндровия двигател и кой модел на ауди-фв-шкода-сеат го ползва?

Коментиран от #51


Оценка:
-3 +2

рено ентусиаст🇫🇷
51 Отговор

До коментар #50 от "Рандом":


Няма разлика между в-10 и в-12 на Ламбо който Ауди взимат
Цялата технология е една и съща
Ламбо са лидерите в изливането на двигатели блокът и тн и в проектирането им
Немците нямаха такива технологии и ги взеха директно от Ламбо
Додж Вайпър излиза 92-ра с този двигател когато Ауди едва кретаха
А тогава Крайслер държеше Ламбо който им предостави тези технологии
Немците крадът индиректно и от Крайслер които проектират двигателя и притежават Ламбо по това време.

Коментиран от #53, #54, #56


Оценка:
-3 +5

52
Този коментар е премахнат от модератор.
Рандом
53 Отговор

До коментар #51 от "рено ентусиаст🇫🇷":


Какво викаш? На вайпер двигателя бил на ламборгини? Lamborghini не помня да са правили двигател с долен разпред. вал? И блок от пикап додж...

Коментиран от #55


Оценка:
-4 +3

Рандом
54 Отговор

До коментар #51 от "рено ентусиаст🇫🇷":


И как ще няма разлика между 10 и 12 цилиндровите им двигатели? Най-малкото ъгъла на V-то е друг, 60 за 12 цил, 90 за 10 цил.

Оценка:
-1 +4

рено ентусиаст🇫🇷
55 Отговор

До коментар #53 от "Рандом":


технологията на отливане е италианска двигателят е проектиран в америка и така ауди окрадоха и Крайслер индиректно
Това е истината

Коментиран от #58, #60, #61


Оценка:
-4 +4

Рандом
56 Отговор

До коментар #51 от "рено ентусиаст🇫🇷":


Че то даже диаметъра и хода на буталата е от ФВ - 82,5 на 92,8 като на всичките им 2.0 двигатели

Оценка:
-0 +3

Пилот на Ферари
57 Отговор

До коментар #48 от "веселяк":


А Венто ,Бора ,Джета не са ли Голф с багажник ?

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +5

Рандом
58 Отговор

До коментар #55 от "рено ентусиаст🇫🇷":


Е какво са им окрали?

Оценка:
-2 +1

Tie
59 Отговор

До коментар #57 от "Пилот на Ферари":


Така, както са: 155, Темпра, Дедра....Типо с багажник!!!

Оценка:
-1 +1

ХУХУХУ
60 Отговор

До коментар #55 от "рено ентусиаст🇫🇷":


На рено емблемата ти казва какво си и какво караш.Ауди освен А3 другите нямат нищо общо ,най вече окачването.даже файтона не е А8 а Бентли.Пасат имаха общо от Пасат 4 и 5 Пасат 6 е с окачване на Голф и мн други има гугъл първо чети после ръси мозъци

Коментиран от #63


Оценка:
-2 +1

AMET СИГАНИНА
61 Отговор

До коментар #55 от "рено ентусиаст🇫🇷":


КО ВИКАШ ТУЙ ДАЧИЯТА ГОУЕМА КОЛА

Оценка:
-2 +1

Некой си
62 Отговор

До коментар #30 от "Притежател":


От Алфа го купиха.
Не четете инженерна история.

Оценка:
-0 +4

Рандом
63 Отговор

До коментар #60 от "ХУХУХУ":


Пасат 4 няма нищо общо с ауди. Само 2 и 5 имат. 4 е фейс на 3,който е на разтеглена платформа на Голф 2. Пасат 2 е на платформата на Ауди 80, двигателя е надлъжно, а петия е на А4 Б5/А6 Ц5

Оценка:
-1 +0

Ей немски шут заблуден
64 Отговор

До коментар #11 от "смешници":


"като я купят да спрат да ги правят в Италия, иначе няма управия"
-Ко рече ма Х.елго шваб.ска?
Искала си да напишеш, ама друго и просто си се изтървала май май неволно- или пък не?
Не "италянец инженер е като арабин авиоинженер", а всъщност немски инженер, е като евреин гробар!
преди само немското качеството беше ужасно, вече и дизайна- Правилно това важи и е напълно вярно за немската авто индустрия- Тука си познала, но отново не си го написала коректно.
Сега малко (Вода от Извора)- за такива експерти като теб.
1) първото нещо, което се строши в ИТАЛИАНСКАТА кола е прехвалената немска преводна кутия (Z.F) ,след това се строшиха всички немски фуш.ливи датчици ( bosch бош-трош).
За съжаление Италианската авто-индустрия ползва и интегрира немски ел.технологии и всякакъв механичен немски отпадък във свойте Италиянско автопройзводство
,което е голяма грешка, но Вече се усетиха и Те. -Италиянските инженери и дизайнери са учители и пионери ,за много други, считащи себе си,за ужким за големи светила в тази сфера!- Добре да го Запомниш това нещо, за да не са излагаш, като немски селски фермер в авто.магазин!

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Венци Стефанов
Президентът на Славия с коментар за родната футболна лига
Бай Тошо ли да управлява българския футбол?"

Още бисери
ТОП 5