34 52688

Създателят на АЗЛК-2140 разказа какъв трябва да бъде новият Москвич

  • азлк-
  • москвич

Конструкторът е готов да участва в работата по възродения модел

Създателят на АЗЛК-2140 разказа какъв трябва да бъде новият Москвич - 1

Бившият главен конструктор на автомобилния завод "Ленин комсомол" (АЗЛК) Игор Зайцев, който е работил в съветското предприятие от 1974 до 1987 г., сподели своето виждане за това какъв трябва да бъде възроденият Москвич. По време на работата на дизайнера от конвейера слязоха легендарните модели 2140 и 2141. Зайцев каза, че дизайнерите на бъдещата кола трябва да се съобразяват с това какви компоненти залагат в новия автомобил.

Според Зайцев, когато произвеждат нов автомобил, дизайнерите трябва да вземат предвид съвременните изисквания за аеродинамика, конструктивна безопасност, както и настоящите възможности на местната индустрия. Всички тези компоненти трябва да бъдат комбинирани в развитието на бъдещия Москвич.

2140

Създателят на АЗЛК-2140 разказа какъв трябва да бъде новият Москвич

Дизайнерът смята, че възроденият автомобил трябва да бъде визуално издръжлив на времето, както и аеродинамичен, а аспектите на пасивната безопасност трябва да се проявяват във външния вид на модела. Според Зайцев той би искал да участва в разработването на бъдещия автомобил като консултант.

Както вече ви информирахме, заводът на Renault в Русия ще произвежда нов модел Москвич. Първата такава кола ще е оборудвана с двигател с вътрешно горене, а в бъдеще легендарната марка ще се занимава с производството на електрически превозни средства, като ще прави това съвместно с КамАЗ.

2141

Създателят на АЗЛК-2140 разказа какъв трябва да бъде новият Москвич


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 87 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последният Копувач

    135 36 Отговор
    Бате ако наистина направите отново 2140 , не един а два ще си купя !

    Коментиран от #3, #26, #31, #47, #54

  • 2 Последния Софиянец

    60 15 Отговор
    По прост и евтин.
  • 3 Делю Хайдутин

    65 14 Отговор

    До коментар #1 от "Последният Копувач":

    Колекционерите ще се редят на опашка.
  • 4 Кики

    87 63 Отговор
    Голем смех че пада с новия москал.

    Коментиран от #17


  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Пилот на Ферари

    50 29 Отговор
    VW Group ще се откаже от евтините си модели ?!

    Причината за промяна на стратегията на VW Group се дължи очаквания дългосрочен недостиг на компоненти, причинен от пандемията и засилен на фона на ситуацията около Украйна. Липсата е накарала германския автомобилен гигант, подобно на други производители, да спре производството в някои от заводите си, което причинява сериозни загуби.

    Руснаците им разказаха играта.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Петър

    19 1 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    За колко купи тогава москвича?

    Коментиран от #32

  • 13 ОБЕКТИВА СЕ СМЕЕ😀

    27 16 Отговор
    НА ТОВА „ЧУДОВИЩЕ”22 КАТО МУ СИПЕШ БЕНЗИН А 100 ЩЕ„ ЛЕТИ ”КАТО.. „КАЛИБЪР”😱И ПАРАШУТ ЗА СПИРАНЕ ЩЕ ИМА 👍

    Коментиран от #24

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Грамотен технически

    44 22 Отговор
    Освен лопати, ютии или в най-добрия случай кафеварки там няма правят. Завода е намалил площта си четирикратно от времената на москвича. Двигателен цех няма, ковашки цех няма. Има сборъчен цех със 85% вносни детайли.

    Коментиран от #18, #19, #74

  • 16 Татко ти

    71 23 Отговор
    Дядо Тодор,Бог да го прости, с един такъв космич си построи двуетажна къща.Всичките строителни материали ги премъкна с москвича и едно закачено на него ремарке. Тонове тухли,пясък,цимент,цигли,абе всичко с космича.Егати желязната машина дето беше. Не знам дали има съвременна кола,която да издържи на такъв бой.

    Коментиран от #38, #42

  • 17 Бай Ламби

    59 19 Отговор

    До коментар #4 от "Кики":

    Абе тия дет си го купят няма да им е много много до смях кът полежат под масквича няколко дена.Както казва руснака москвича не е кола,това е начин на живот.

    Коментиран от #20

  • 18 Blackthorn

    33 12 Отговор

    До коментар #15 от "Грамотен технически":

    Където е текло, пак ще тече!
  • 19 Пилот на Ферари

    40 28 Отговор

    До коментар #15 от "Грамотен технически":

    В Русия има 25 завода за готови автомобили от всички марки и модели . Има заводи за каросерии , двигатели , гуми ,алуминиеви блокови и глави - и всичко което ти дойде на ум .

    Производството на алуминиеви детайли е свързано с висок разход на енергия . За това и производството е изнесено там , защото газ ток са с ниска цена .

    Така че не бери грижа за производството.

    Коментиран от #29, #71

  • 20 Пилот на Ферари

    37 9 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Ламби":

    Кога за последно си карал руски автомобил ? Преди 40 години ?

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Бай Ламби

    65 27 Отговор

    До коментар #20 от "Пилот на Ферари":

    За последно преди около 20 години и повярвай ми нито искам да карам,нито да се возя в такъв автомобил.Не съм мазохист.Който иска да си ги купува и кара,лично аз нямам нищо против това.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 генч

    27 6 Отговор

    До коментар #13 от "ОБЕКТИВА СЕ СМЕЕ😀":

    ще му излетят буталата по скоро тоя двигател не е направен за високооктаново гориво щотот преди 50 године е нямало>>>

    Коментиран от #85


  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Българин

    40 17 Отговор

    До коментар #1 от "Последният Копувач":

    Дано да си купиш и да го караш цял живот!Два, защото единия ще е за части, нали?
  • 27 Българин

    29 22 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Я кажи от къде намираше толкова купони за бензин, та си карал толкова много тоя Москвич?
    Питам, понеже тогава даваха по 20 литра на месец.

    Коментиран от #79

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Адолф

    43 10 Отговор

    До коментар #19 от "Пилот на Ферари":

    И щото има 25 завода затова ли на новия Камаз единственото нещо в него произведено в Русия е емблемата му?
  • 30 1944

    49 29 Отговор
    15 години им бяха необходими на орките да направят трошляка алеко. пътя на рООсийската техника е добре известен. от конвейера при селяндурите. и скоро след това на скрап. мъка безаналогова болшевишка. добре че малко им остана.
  • 31 пффф

    36 10 Отговор

    До коментар #1 от "Последният Копувач":

    Ами бегай да си направиш две вноски тогава.Нагласи за двете вноски по 1500 лв. и бягай на свински тръс към мототехника да ги внесеш.След като ги внесеш се почва с чакането,10-15 години нали знайш.Дано само не ти излезне вноската в деня в който ще дойде и водопроводчика че не те знам как ще се опрайш тогава.

    Коментиран от #76

  • 32 Механик

    39 23 Отговор

    До коментар #12 от "Петър":

    За 1600 лв.
    Ама гледам, че са ми изтрили поста и не ми става ясно защо. Нито съм обидил някого, нито съм написал нещо неприлично?!?! Може би защото не съм написал "руски таралясник", "руски гюм" и пр. Явно не съм модерен.
    И все пак, москвичът ми си беше добра колица. Пак го казвам, колкото и да не е угодно на някои.

    Коментиран от #34, #43

  • 33 Лелр

    34 15 Отговор
    АЗЛК - абревиатура: Ах Защо Ли те Купих ;)
  • 34 Дам

    46 18 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    Беше добра, защото ни предлагаха все таралясници. Я си помисли при отворени пазари, колко Гор ащяга да купуват руските бракми. Ако имаха свободен достъп до останалите марки, както е сега. Отговора е, колкото руски коли виждаш сега по нашите улици, толкова и тогава...
    Понял, товариш?
  • 35 456

    29 8 Отговор
    Хубава ще е колата , но не сте написали колко коня ще се врягат. Един или два , или по руски стандарт 3. Ще трябва да се строят и нови конюшни.
  • 36 Ъхъ

    27 9 Отговор
    Легендарни били, но за кой?
  • 37 Само че

    37 10 Отговор
    Русофилите обичат западни коли.
  • 38 Антон

    40 25 Отговор

    До коментар #16 от "Татко ти":

    На страната на Русия съм към днешна дата, обаче има нещо, което не мога да разбера как комунягите от онова време успяха да го постигнат, а именно да се гордееш че си бил роб, че си носил тухли, че си разтоварвал торби цимент, че си мъкнал дъски, и всичко това със собствената ти кола, която трябва да ти създаде удобство че я има. Ако някой успее да ми обясни този феномен, как човек се радва че е живял като скот, опъвал като роб, и сам си е ремонтирал колата, вероятно ще получи нобелова награда по социология. И не само това ама и да милее по онова време. Как пък един път некой скот от онова време не написа как иска в края на работната седмица да отиде на инспекция , в къщата която се строи от наетата от него фирма, да критикува сроковете и изпълнението, завел децата си, обяснявайки им че ако не учат, не се развиват и са мързеливи, ще носят тухли, докато някой кисел чичал ги критикува. Ей такива работи в милата ни Родина.

    Коментиран от #39, #46

  • 39 провинциалист

    31 3 Отговор

    До коментар #38 от "Антон":

    "обаче има нещо, което не мога да разбера" - Антон. "Оттогава съм забелязал, че когато човек не разбира от дума, трябва да го удариш по главата, за да разбере!" - Йордан Радичков.

    Коментиран от #44

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Иванов

    20 8 Отговор
    22 години една стотинка не съм дал на майстор!
  • 42 Има такава машина

    23 5 Отговор

    До коментар #16 от "Татко ти":

    Казва се WV Transporter, ама не ги правят чибурашките. Понимаеш, что я тебя говорю?

    Коментиран от #65

  • 43 Цеко сифоня

    14 14 Отговор

    До коментар #32 от "Механик":

    И мен ме трият поради същата причина. Един такъв си го бях преустроил на пикап и даже го регистрирах. После го продадох на цената на нова лада. Абе как викаше баба ми - Железни кола !
  • 44 Антон

    4 4 Отговор

    До коментар #39 от "провинциалист":

    Не се засягай, ти вина нямаш че са успели да те направят герой на коментара ми.
  • 45 Баро

    15 7 Отговор
    Нас нема ни огрее нали сме неприятелска страна почвам да рива а можеби копейкин ша уреди по един за мераклийте
  • 46 Баро

    19 5 Отговор

    До коментар #38 от "Антон":

    А па аз немоо разберем след сичко написано как мое си за руснаците(гледай филма "баш майстора)

    Коментиран от #48, #49

  • 47 перфект

    9 15 Отговор

    До коментар #1 от "Последният Копувач":

    аз също.супер надежден здрав непретенциозен. моят даваше разход 7 на 100..........
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Антон

    28 11 Отговор

    До коментар #46 от "Баро":

    За Русия съм, защото подкрепям националната държава, защото не харесвам нато и ес, защото съм православен християнин, защото има семейна институция между мъж и жена , а не лгбт. Но не може да се отрече , западните потребителски стоки са десетилетия напред спрямо руските, ако въобше ги има.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 бай Гъдю

    13 10 Отговор
    Москвич 408 И семейно го карахме 33 год., Жигули 21013 - 32 год. На ход ги предадох на Металекс, защото нямаше гараж и на улицата апашите не ми даваха мира при демокрацията - крадяха и чупеха ...
  • 52 бай Гъдю

    10 10 Отговор
    Москвич 408-И, семейно го карахме 33 год., Жигули 21013 - 32 год. На ход ги предадох на Металекс, защото нямаше гараж и на улицата апашите не ми даваха мира при демокрацията - крадяха и чупеха ...

    Коментиран от #73

  • 53 Ха ха

    13 6 Отговор
    С тази колиция ще купуваме москвичи Путин обещава който членува в бсп ще бъде с всички екстри даже като бонус ще има по две ракети циркон.
  • 54 Пешо

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "Последният Копувач":

    Ще направят отново Москвич 2140 през 2140 година.
  • 55 ОБЕКТИВНИЯ

    16 7 Отговор
    Ще го "СДЕЛАТ с малко заострена тесла. Толкова могат.
  • 56 москвич

    17 11 Отговор
    без аналогов, пълен тарарясник, никога не знаеш къде ще те остави, абе без аналогов като путинската армия само неуправляеми снаряди нещастници
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Стефан 2141 изгониха преди гаранцията.еб

    5 4 Отговор
    Кютук
  • 59 Берсерк

    23 10 Отговор
    През 45-а ватниците откраднаха няколко немски завода за автомобили барабар с тоалетните чинии и душовете в съблекалните . Без особени промени в техниката и технологията продаваха произведени в тях коли на глупаците от СИВ почти до края на студената война. Сега пак щели да правят коли може би за Ким - шопара зализан.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Карма

    12 2 Отговор
    Днес плевнята намерих резервоар и накладки, и ето ти и "новината" . Ще ги запазя, защото съм сигурен,че ще са същите.

    Коментиран от #82

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Порно

    13 6 Отговор
    Разсмяхте ме. Като завземат Украйна, ще правят зазки
  • 67 Българин

    14 2 Отговор
    По начина на работа на болшевиките реално производство ще има след 10 години. Технологичното ниво ще е поне 30 години назад, а изпълнението ще е както винаги потресаващо. Най-добре да възродят 408 и 412 - изпитани модели!
  • 68 Ужас

    5 2 Отговор
    Кой има нужда от тоз коптор
  • 69 Флийнстоун

    5 2 Отговор
    По глупава статия не бях чел, дори човека познавах...за моделите няма да говоря, особено 2141...
  • 70 бокуци

    7 2 Отговор
    тоз конструктор трябва да го съдят за причинени имиджови шети и да му вземат дипломата. Не знам дали знаете колеги коя е най голямата конструкторска грешка на тази кола, но тя е фатална. кой слага надлъжно двигател в огромния отсек, което довежда до липса на място за радиатор и перка отпред, в резултат те са навряни зад преден ляв фар, в резултат тая кола вечно е прегряла, в резултат такива днес по улиците не се движат. пълен боклук.
  • 71 Ганчо

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Пилот на Ферари":

    По тази логика и в България завод за бутала и сегменти има, буталния цех е с японски машини, но за лада и перкинс едвам влизат в нормите...
  • 72 joooooooo

    0 3 Отговор
    Българския москквич азлак двгатела блока беше отлеян с тенологиятя протовоналиягане
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Никой

    6 1 Отговор
    Ето комунизма не си е тръгвал от Русия / СССР /. Всички русофили и национал болшевики да подкрепят руската икономика. Да си купят и управляват Москвич , Ваз , Заз , Волга . Да почиват в Сочи и Сибир. Ватенките за друго нямат капацитет освен да изровят от нафталина старите си мухлясали таралясници. Няма да имат пари дори за китайски возила.
  • 76 Голям прос

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "пффф":

    Втора употреба не става ли? Какво въртиш тия вноски? Европейските коли да не ги купуваш с вноски
  • 77 Великоо

    2 0 Отговор
    неземно,просто невероятно,ама ако беше преди 50 години,сега е доста смешно за такива планове.
  • 78 нснс

    4 0 Отговор
    идва ерата на мъките

    Коментиран от #80

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Рамбосилек

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "нснс":

    Не се коси ...уте мое, просто не си го купуваш!
  • 81 Ужас

    3 2 Отговор
    Дори русофилите не карат руски коли, защото са с 50 години на зад.
  • 82 товариш

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Карма":

    Направо ги пращай в завода москвич да сглобяват.
  • 83 Орете. Трудът краси човека

    0 0 Отговор
    Той като Мустанг тоз Москвич.
  • 84 хехе

    0 0 Отговор
    Чудя се ако някой през 70-те беше карал БМВ 3-та 5-та 7-ма серия с климатик и ел стъкла или пък някой Бенц автоматик, дали щеше да милее още по железните ковчези на руснаците !?
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 440

    1 0 Отговор
    Едно знам със сигурност, че българите никога повече няма да летят в космоса - роден да пълзи, не може да лети
  • 87 Иван

    1 0 Отговор
    Создателей Москвича вообще нельзя допускать к разработкам автомобилей, пусть строительные тележки проектируют, хотя и туда их тоже нельзя допускать 🤣🤣🤣
  • 88 Восхищенный болгарами

    2 0 Отговор
    Ах вот где обитают восхищённые болгары.... Ребят, про вас уже мемы ходят.