3 150 4

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та

  • lamborghini

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та - 1

Тази кола е определяна от мнозина, като шедьовър още по време на производството си, но въпреки това се произвежда само 2 години, като през това време са сглобени изключително малко коли.

Купето Islero прави премиера на автомобилното изложение в Женева през март 1968 г., като някои от експертите отбелязват, че моделът се явява допълнение към големия "GT" Espada. Колата получава името си в чест на тежък бик, който през август 1947 г. убива известният тореадор Манолете

За разлика от екстремната Miura, която е почти състезателна кола, облечена в пътни дрехи, Islero се фокусира върху елегантността. С молба да създадат точно такава кола, от компанията се обръщат към малкото ателие за каросерии Marazzi, чийто основател Марио Мараци някога е работил в Carrozzeria Touring (партньор на Lambo) и след затварянето ѝ е взел със себе си и други служители, включително дизайнера Федерико Форменти.

Техника от предшественика

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та


Момчетата от Marazzi са запазили основния дизайн на 400 GT непроменен, с изключение на т.нар. следа, което се прави с цел да се монтират по-широки гуми и по този начин да подобрят возията и динамиката на колата. Заостреният нос разполага с повдигащи се фарове, подобни на оригиналния прототип 350 GTV.

Първоначално кърмата е изпъкнала, а хромираната броня е разположена над задните светлини. Islero, чийто екстериор е проектиран от гореспоменатия Форменти, не признава заоблени форми и благодарение на опънатия покрив има повече пространство вътре от своя предшественик, а стъклената площ е леко увеличена.

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та

Честно казано, трябва да се признае, че максимален комфорт е осигурен не само на водача и предния пътник, а в Islero и задните пасажери изпитват приличен комфорт, имайки предвид, че това е спортен автомобил. Шумоизолацията на купето обаче е значително подобрена и в салона тихо - нещо нетипично за Lambo.

Освен това в купето са наблъскани всевъзможни екстри и оборудване. По това време малко европейски коли имат стандартно климатизация. Интериорът е покрит с кожа, а прозорците се повдигат и свалят с помощта на електрически механизъм. Дизайнът на Форменти се оказва изключително прост, смятан от мнозина за "гениален".

Разбира се V12

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та


Както може би се досещате, колата се задвижва от 12-цилиндров двигател. Обемът му е 3 929 куб.м. cм, а мощността достига 320 к.с. при 6500 об/мин. За подготовката на горивната смес се грижат цели шест карбуратора Weber 45 DCOE. Задните колела се задвижват от напълно синхронизирана петстепенна трансмисия.

Шасито с междуосие от 25 46 мм има независими окачвания с носачи, спирални пружини и телескопични амортисьори, а основата на дизайна му е традиционна тръбна рама. 15-цоловите джанти са фабрично оборудвани с 205 мм гуми Pirelli Cinturato. Резервоарът за гориво побира 80 литра бензин.

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та

Отделни панели на алуминиевата каросерия са занитени, а дължината на автомобила е 4 521 мм, широчината - 1727 мм, височината - 1270 мм. Islero тежи 1240-1315 кг в зависимост от оборудването си, което е доста за времето си. но за голямата маса е виновна основно стоманената рама. На пръв поглед доста плиткото багажно отделение побира 320 литра багаж.

Но въпреки всички хвалебствия от страна и на публика, и на експерти Lamborghini произвежда само 225 броя, които напускат фабриката в Сант'Агата Болонезе за период от две години. Съгласете се, това е много малко, но тук не трябва да забравяме, че преди поглъщането на Volkswagen, Lamborghini беше истинска фабрика, освен това почти непрекъснато движеща се на ръба на фалита.

Историята на едно от най-комфортните и най-злощастни Lamborghini-та

През последните години цените на Lamborghini Islero скочиха рязко. Така например през септември 2015 г. частната британска аукционна къща Bonhams продаде сребърно купе за 350 хиляди паунда. За сравнение, през 2010 г. същата кола беше продадена от RM Auctions (сега RM Sotheby's) в Лондон за £106 400.

Преди 4 години Hemmings, месечно списание, насочено към дилъри и колекционери на ретро, ​​класически и екзотични спортни автомобили, предложи синьо Islero от 1968 г. за 329 995 долара. А порталът Classic Driver обяви светлосин автомобил от 1969 г. за продан с начална цена 279 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 12 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 тоз

    4 2 Отговор
    Добре ,че Ауди ги гупи и открадна тяхния V10 иначе нямаше да ги има на автокартата.