Last news in Fakti

13 Февруари, 2024 10:23 8 407 11

Китайска автомобилна марка, позната и в Европа, е на ръба на фалита

  • китайски автомобили-
  • европа-
  • фалит

Компанията вече затваря своите шоуруми

Китайска автомобилна марка, позната и в Европа, е на ръба на фалита - 1

Марката HiPhi може да се окаже на ръба на фалита. Китайският производител на високотехнологични и скъпи електрически автомобили призна, че е забавил заплатите за януари, като е отменил и бонусите за 2023 г. и дори е намалил заплатите на топ мениджърите.

HiPhi все още не е потвърдил официално слуховете за финансови затруднения, но не се ограничава само до забавяне на плащанията на своите служители. Шоурумите на марката в Китай вече са започнали да затварят. Шоурумът в Гуанджоу затвори на 23 януари, а този в Чънду затвори на 29 януари.

За финансовите проблеми на HiPhi се заговори за първи път през януари. Тогава се появи информация, че всички производствени и научноизследователски дейности на компанията са преустановени. В отговор от компанията увериха, че продължават да произвеждат и доставят автомобили, както и да работят по нови.

Нов доза от слухове се появи на 7 февруари, когато служителите на HiPhi бяха изпратени да работят дистанционно, като според непотвърдена информация, този ход отново е свързан с финансовите проблеми на марката. На това твърдение производителят отговори, че предположението не е вярно и „дистанционната работа“ е свързана с празнуването на китайската Нова година.

HiPhi е първокласно подразделение на Human Horizons, което произвежда електрически автомобили от висок клас. Продават се както в Китай, така и в Европа. Екземпляри HiPhi се транспортират дори и до Русия по т.нар. „паралелен“ начин. Марката представи първия модел HiPhi X през 2019 г. но той навлезе на пазара през 2021 г. Миналата година моделите Z и Y се присъединиха към моделната линията.

Търсенето на електрически автомобили HiPhi все още не показва значителен ръст, съдейки по наличните данни. През 2021 г. марката е продала 4 237 автомобила, през 2022 г. - 4 349. Цифрите за 2023 г. все още не са публикувани, но е известно, че през декември марката е продала само 564 електрически превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    17 2 Отговор
    Няма субсидии,няма продажби,следват фалити.
  • 2 Мдааммм

    24 5 Отговор
    Значи е време и автомобилопроизводителите е време да блокират пътища кат зърнарите щото НЕМА субсидии!
  • 3 Мирослав

    29 9 Отговор
    В Китай през 2023 са се появили 18 нови автомобилни марки, защо въобще се упражнявате в излишни пропагандни статии как щяла една да фалира?! Защо по-добре не разкажете за пропадналата икономика на евроатлантическа България?!
  • 4 Не е драматично

    12 5 Отговор
    Не е драматично. Фалита е само финансов инструмент. След това ще продължат на чисто
  • 5 факт

    20 2 Отговор
    В Китай имаше 500 компании за електромобили преди 5 години, а сега са 90. След още 2 години ще останат не повече от 10-20 компании.
  • 6 истина ти казвам

    17 2 Отговор
    Ма вие нещо друго ли очаквахте? Самата идея е супер само че,не със тия батериииииии! Фойерверк за 150к нема как да стане бе хора! И второ утвърдилите се марки разбраха че станат ли всички коли на ток нема да има значение марката а кое е най евтино!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Логично

    7 1 Отговор
    Нормално е да фалират като продават 4 модела с цени 105-110000 €. Има аналогични предложения на пазара на половин цена.
  • 9 Тити

    5 1 Отговор
    Повечето китайски фирми които произвеждат коли се субсидират от държавата за това никнат като гъби токова марки.
  • 10 Ееее ииии

    10 1 Отговор
    BASF като е на ръба на фалита не пишете .
    Тази мижава китайска компания храни 2-3 хиляди китайци и колите са и на ишлиме, като
    Трикотаж .
    BASF има 104 780 служители , значи само тук ЕС загуби милиарди .
    То зелените ще ни погубят .
  • 11 Ко да правиш

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ти да видиш":

    Кокошарник или Зайчарник , какво да я правиш