Last news in Fakti

31 Август, 2002 00:00 842 0

В мрежата на паяка

  • hamann-ferrari 360 spider-
  • 360 spider

Както е известно, в нашия свят няма съвършени неща. За щастие и в автомобилната индустрия има хора, непрекъснато стремящи се да променят дори и най-добрите екземпляри, наричани от мнозина шедьоври. Благодарение на този стремеж към съвършенство процъфтява бизнесът, наречен тунинг. Германецът Рихард Хаман е един от тези хора, който с последното си творение си навлече гнева на ревностните фенове на Ferrari, но автомобилните специалисти оценяват по достойнство перфектната му доработка на един от хитовите модели на компанията от Маранело - 360 Spider.

Студията за доработка на автомобили Hamann е известна предимно с тунинг на моделите на BMW, но “посегателството” над Ferrari не е първата дръзка проява на Рихард. Преди време той направи подобрения едновременно на аналогични модели на двата съперника BMW и Mercedes,с което предизвика недоволството и на двете компании. Настоящият рицар на тунинга обаче въобще не се притеснява от подобни интриги и може би затова и сега успя да се измъкне от мрежата на паяка и да създаде шедьовъра Hamann-Ferrari 360 Spider. Рихард без страх се осмели да “посегне” на един от най-привлекателните открити автомобили дело на култовата италианска фирма.

Хаман променя доста дребни детайли по екстериора на возилото, като след доработка аеродинамиката е значително подобрена. По цялата долна част на купето са монтирани допълнителни спойлери, като този отзад се регулира електронно в зависимост от скоростта и настилката на пътя. Предните въздухозаборници също са променени, като диаметърът им е увеличен. В резултат на тези промени силите притискащи автомобила към асфалта са увеличени с около 30%, което значително подобрява стабилността на “Червения паяк”. Още едно от ефектните решения е промяната на част от повърхността на капака за двигателя. Новото е, че почти два квадратни метра от прозрачния капак са превърнати в решетка, което решава проблема с прегряването на темпераментния агрегат.

V-образният осмак, който стандартно се монтира на модела 360 може спокойно да се нарече шедьовър на двигателостроенето. Може би поради тази причина Хаман не пипа нищо по механиката на мотора. Той обаче променя някои от електронните настройки и подменя всички тръби и гърнета по ауспухната система. Така той успява да повиши мощността с още 20 к.с. и в крайна сметка успява да докара конските сили до 420 при 8 700 об./мин. Всички клеми и свръзки са подменени с позлатени с цел по-добра проводимост. За да повиши както визуалния ефект, така и стабилността на автомобила Рихард монтира доста по-широки гуми и традиционните за Hamann джанти PG3, които пасват идеално и на всъдеход и на спортна резачка. След промяната високоскоростните гуми Conti-Sport Contact вече са с размери 225/35 ZR19 отпред и 235/25 ZR19 - отзад. След тези, на пръв поглед незначителни подобрения Hamann-Ferrari 360 Spider превишава заветната граница от 300 км/ч.

Окачването търпи коренни изменения. Всички амортисьори, демпфери и пружини са заменени със значително по-елитни компоненти, които естесвено струват и доста повече пари. Всеки, който иска Ferrari-то му да бъде доработено в Hamann може да е сигурен, че автомобилът ще пасва на темперамента му. За целта инженерите от студията отделят немалко време за да направят индивидуални настройки по окачването, допадащи на клиента и съобразени с неговата безопасност. Спирачките са леко подсилени, като дисксовете са принудително вентилирани. След направените изменения по окачването клиренсът на расовата резачка е намален с 20 мм отзад и с цели 40 - отпред. Най-интересното след всички тези промени е, че возията е значително по-мека, което не се отразява на стабилността. Ferrari-то вече изглежда още по-агресивно, с подчертана индивидуалност. Доработеният атлет е взел най-доброто от Hamann, но не престава да бъде расово Ferrari. Тунинг пакета на германската студия се предлага и за модела 360 Modena. Доработката е идентична с тази на Spider, като единствената разлика е, че в салона на закритото Ferrari се монтират спортни седалки, изработени от карбон. Значително по-атрактивен обаче си остава откритият вариант. Цената на съвършенството обаче е доста висока. Изключителният спорткар Hamman-Ferrari 360 Spider стру­­­ва 250 000 евро, което е “само” със 100 000 повече от серийните модели. Така обаче ще сте най-уникалният паяк в огромната автомобилна мрежа.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА