Last news in Fakti

31 Август, 2002 00:00 1 064 0

Време за мъже

  • медведково 99 rus-
  • suzuki katana

Не е необходимо да се роди нощта, за да доказвате на околните, и най-вече на противоположния пол, силната си мъжка натура. Подходящо излъчване и маниашки мотоциклет биха ви свършили по-добра работа, и то по всяко време на денонощието. Ето защо този път сме ви подготвили запознанство с една интересна двуколесна изненада, която за съжаление няма име, тъй като е събрала в себе си твърде причудливи технически решения. Създаденият в Русия “чопър” не само е с автомобилен двигател, но по себе си носи детайли от цяла плеяда култови двуколесни модели.

Чудатото возило се ражда в московско тунингстудио

Тунингстудиото “Медведково 99 RUS” се намира в руската столица и от няколко години се е специализирало в разкрасяването и допълнителното “наточване” на различни мотоциклетни марки. В един обикновен ден преди три години обаче при тях отива банковият чиновник Алексей Кочетков, който изумява инженерите с желанието си. Тузарът ги убеждава, че класическият Harley, с който пристига не струва и че иска съвършено нов мотоциклет. От конструкторите Алексей иска излъчването на возило да бъде като това на Kawasaki Vulkan например, да е отново с рама на японско двуколесно, като при останалите детайли дава свобода на действие на самите инженери. При това цената на мечтания от него звяр не трябва да надхвърля 3000 щатски долара.

Именно така на руските конструктори им хрумва идеята да набутат в мотоциклета двигател от... Ока. Без много да му мислят, вземайки предвид огромният ресурс и добрите параметри на агрегата при системите на газоразпределение, зареждане и запалване, братушките се захващат за работа.

При изработването на самата рама специалистите се водят изцяло от необходимостта за правилното функциониране на гигантското сърце. Освен за горната част на рамката руснаците закрепват двигателя и на “скелет” от тръбни профили с диаме­тър 35 мм, който да поддържа гиганта отдолу. За намаляване на габаритите ин­женерите заменят стан­­дар­тния радиатор с та­къв от Su­zuki In­truder, който е снабден и с плосък компактен вентилатор. Карданът пък е заимстван от руската легенда Урал. Огромният впръс­квателен колектор, отчитащ “най-добрите” съветски традиции в миналото е заменен с по-съвременна капиталистическа алтернатива. Въз­душните филтри са “от­краднати” от Москвич Святогор. Скоростната кутия произхожда от друг съветски шедьовър - Днепр. Осемнадесетлитровият резервоар пък братушките разполагат непосредствено под седалката, с цел постигането на максимално нисък център на тежестта, което е основно изискване за доброто и стабилно поведение на мотоциклета на пътя.

Руснаците постигат намеренията си

В срок успяват да зарадват своя клиент с изключително добре изглеждащ мотоциклет с доста надежни характеристики. Редовият двуцилиндров агрегат с работен обем 750 кубически сантиметра оси­гурява 27 конски сили при 5600 об./мин. Максималният въртящ момент достига пиковата си стой­ност от 56 Нм при 3400 об./мин. Освен това от карането с руския богатир се вижда, че той може да зарадва собственика си, развивайки 155 км/ч, макар че след 130 започва леко да се задъхва. Ускорението пък изисква да бъдете човек с доста търпение - от 0 до 100 км/ч двуколесното се бави по трасето цели 9.0 секунди. За сметка на това обаче заимстваната от Suzuki Katana спирачна система си върши работата перфектно и руската грамада кове идеално. И всичко това само за 3000 щатски долара...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА