Last news in Fakti

18 Март, 2024 16:06, обновена 19 Март, 2024 09:45 46 256 100

Новите дизелови двигатели са по-чисти от електромобилите

  • дизел-
  • климатично гориво-
  • diesel-
  • гориво
Новите дизелови двигатели са по-чисти от електромобилите - 1

Неизкопаемото дизелово гориво HVO 100 се прави от биологични отпадъци и отпадъчни материали и намалява до 90 процента от емисиите на парникови газове

Съобщенията на няколко производителя, че те ще запазят гамата си от двигатели с вътрешно горене, в това число и дизеловите, идва да ни подскаже, че електрификацията не върви толкова добре, колкото очакваха чиновниците от Брюксел.

Автомобилни производители, като Mercedes, BMW и Skoda обвързват тези си решения с реални пазарни събития, като също отварят първите възможности за т.нар. климатизиран дизел HVO.

Това ново гориво ще бъде налично от април, тази година. За целта Германия се обедини по отношение на новия дизел със страни от ЕС като Италия, Белгия, Норвегия и Дания. Става дума за дизеловото гориво HVO 100, което е произведено от възобновяеми и устойчиви ресурси. Числото 100 означава, че това е най-чистата форма на дизела.

Неизкопаемото дизелово гориво HVO 100 се прави от биологични отпадъци и отпадъчни материали и намалява до 90 процента от емисиите на парникови газове в сравнение с конвенционалния дизел“, съобщава известният блог „Mercedes-Fans.de“ .

По отношение на въздействието върху климата, дизеловите коли, задвижвани с HVO (така нареченият нов биодизел), всъщност са по-екологични от електрически автомобили в зависимост от текущия микс от електроенергия.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 137 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 няма спор

    64 100 Отговор
    Направо дишайте въздуха, дето излиза от коректорите им! Никакви катализатори и гърнета не им трябват!

    Коментиран от #5

  • 2 около света

    49 129 Отговор
    И защо да е дизел ? Само германците искат да продават коли на дизел , в целия останал свят избора е бензин .

    Коментиран от #3, #9, #59, #73

  • 3 име

    73 49 Отговор

    До коментар #2 от "около света":

    Погледни историята. Хитлер се е опитвал да прави ДГ от въглища, защото нямат петрол. Затова и сега пак ни пробутват дизелови двигатели. Да се закачим за био-еко-фреш горивото им на цена 5 евро литъра и да ги храним щото са направили някаква измислена химия!

    Коментиран от #92

  • 4 Факт

    39 106 Отговор
    Дизела умре хорта кучуват хибриди бедните газ и метан

    Коментиран от #63

  • 5 Мнение

    193 21 Отговор

    До коментар #1 от "няма спор":

    По тая логика, ти дишай директно въздуха от ТЕЦ-а дето зарежда съответната електричка!
    Или пък ауспусите от тежката минна техника, която копа милиони тонове земна маса, че да произведат тия литиево-йонни глупости!

    Дизелът като технология е много по-развит, както от съвременните ел таблети на колела, така и от съвременните бензини! Проблемът с еко частта винаги е бил, поради желанието на корпорациите да печелят още и още от катализатори, дпф-и, адблу и др никому ненужни глупости!
    Ако наистина мислеха за екологията и за хората, щяха да направят филтри, които са с течност (събираща вредните частици), която да се сменя на определен период от време! А процедурата щеше да бъде поне толкова лесна и достъпна, колкото е смяната на консумативите!

    Но уви, на корпоративните алчни чиновници и техните кукловоди не им дреме, нито за екологията, нито за хората, поради което ще ни бутат, или към съвременната ел простотия, или към еко горива, или към текущите горива, но с още по-големи еко такси, които така и не става ясно за какво се харчат в последствие!

    Коментиран от #8, #10, #58

  • 6 Странно заглавие

    19 71 Отговор
    Новите дизелови двигатели са по-чисти от електромобилите. Разбор.
    Новите - значи са чисто нови.
    Дизелови - значи с такова гориво работят.
    Двигатели - основни агрегати, отговори за придвижването.
    са
    по-чисти - тоест не са по-мръсни, не са изцапани.
    от
    електромобилите - тоест колите с електрически двигател.
    Значи двигателите на чисто ново произведени автомобили работещи с дизел са по-чисти от целия електромобил. Ами да измият електромобила на автомивка и готово.
  • 7 Факт

    19 101 Отговор
    Недоказуема теория.Батерията се рециклира изгореното гориво не.

    Коментиран от #22

  • 8 Само да те изненадам

    30 97 Отговор

    До коментар #5 от "Мнение":

    В рудниците работят ЕЛЕКТРИЧЕСКИ екскаватори. А изровената земна маса се транспортира от ЕЛЕКТРИЧЕСКИ камиони. Или поне с електрическо задвижване и с дизелов генератор. Също да те изненадам. Локомотивите на дизел също са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ. Дизеловият двигател е свързан с генератор, а управлението е ЕЛЕКТРИЧЕСКО. Други въпроси?

    Коментиран от #11, #12, #17, #37

  • 9 Олио

    114 7 Отговор

    До коментар #2 от "около света":

    Защото класическият дизелов двигател може да работи с растително олио, което е била и първоначалната идея на Рудолф Дизел - земеделците сами да си произвеждат горивото за селскостопанската техника. Бензинът е доста по-труден за синтезиране.

    Така че не бързайте с плюенето по немците и дизела, защото всичката превозна и строителна техника извън леките автомобили, мотоциклетите и влаковете на практика е дизелова. Това, че народът е "остър" колкото цепеница за печка и се е вторачил в леките автомобили и тяхното задвижване е благодарение на ограниченото му зрително поле и ефекта на сутрешните телевизионни блокове и уеб сайтовете, борещи се за "гледащи" (или инфлуенсърите, по модерно му).
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Мнение

    60 12 Отговор

    До коментар #8 от "Само да те изненадам":

    Демек твърдиш, че няма ауспуси при тежката минна техника, тъй ли професоре?!
    Или просто така да се намираш на спор?!
  • 12 Всъщност

    54 7 Отговор

    До коментар #8 от "Само да те изненадам":

    Превозно средство, което си носи ДВГ генератор да си прави ток за тягови ел. мотори се нарича "хибрид" именно защото не е точно нито "електрическо" нито класическо ДВГ превозно средство.

    Помпата в резервоара и инжекторите на Голф 2ка са електрически и са с "електрическо" управление, но това не го превръща в "електрически" автомобил, нищо че са жизненоважна част от системата му за задвижване.

    Коментиран от #13

  • 13 Мнение

    46 1 Отговор

    До коментар #12 от "Всъщност":

    В същност когато превозното средство си "носи" двг-то, НЕ се нарича хибрид, а превозно средство с ДВГ!!! Независимо дали двг-то ще захранва вентилатор, който духа срещу вятърен генератор, който ще захрани ел мотори, или пък ще ползва изцяло механично, или хидростатично задвижване!

    Хибридна с-ма е такава, която ползва повече от 1 тип захранващи източници! Ако въпросната минна техника се захранва само от дизелови ДВГ, това абсолютно означава, че въпросната техника е ДИЗЕЛОВА!!!

    Коментиран от #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Факт

    6 35 Отговор

    До коментар #13 от "Мнение":

    Няма хибрид захранващ се от дизел.поне не и при леките коли ходи прочети малко преди да ръсиш остатъци от мозък

    Коментиран от #21, #27, #28

  • 16 статистик

    13 39 Отговор
    Ако беше добре , Формула 1 , щеше да е на дизел !

    Коментиран от #25

  • 17 Екскаваторите

    36 3 Отговор

    До коментар #8 от "Само да те изненадам":

    например в откритите рудници Марица са на ток защото са практически неподвижни - или крачещи или на верижни платформи. Причината да са на ток е икономическа и от пожарникарска гледна точка. Кариерните камиони са огромни по 100-250тона и е много трудно да се направи скоростна кутия с такива размери и затова е тази система генератор с ДВГ и елмотори. За дизеловите локомотиви причината е същата.

    Коментиран от #19, #64

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Факт

    20 6 Отговор

    До коментар #17 от "Екскаваторите":

    Дизеловите локомотиви се ползват само там където жп мрежата не е електрифицирана.

    Коментиран от #23

  • 20 Тити

    21 2 Отговор
    Да беееееее за малко да повярвам я поседете в някой закрит гараж със запалена бензинова печка у пак ще си говорим.
  • 21 Мнение

    18 5 Отговор

    До коментар #15 от "Факт":

    Кое не ти стана ясно бре младеж?!
    Имаш ли повече от 1 източник на захранване, се нарича ХИБРИД!!!
    Коя част от горното изискване не е изпълнена в примера, който си изтипосал???

    И не забравяй, обикновено крадецът вика дръжте крадеца!
  • 22 Реалист

    38 8 Отговор

    До коментар #7 от "Факт":

    Автомобилните батерии малко трудно се рециклират. И лития не е много по света.

    Коментиран от #24

  • 23 Мнение

    42 8 Отговор

    До коментар #19 от "Факт":

    Те и блъскащите колички се карат там, където са вързани в мрежата, ама кво от това?!

    Фактът, че съвременните електрички са доста по-замърсяващи от съвременните автомобили на двг е абсолютно неоспорим!!!

    Коментиран от #26

  • 24 Вече има

    17 9 Отговор

    До коментар #22 от "Реалист":

    натриево-йонни батерии. Засега са два пъти по тежки от литиевите, но не се палят и по-бързо се зареждат. Стават за кола с 150-200км обхват. Натрий в природата колкото искаш.
  • 25 Да ама е електрическа

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "статистик":

    ЗАЩО ?
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Дизел хибрида

    42 4 Отговор

    До коментар #15 от "Факт":

    Да ти снимам ли талона?
    Нямало дизел хибрид?!
    Само разбирачи в таз България....

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Риба цаца

    25 6 Отговор
    Нито електрическите автомобили са чисти нито новите дизели !!!!! Това че отзад не излиза черен дим или нищо не значи че са ЧИСТИ!за отровните батерии предполагам си знаете! А дизела като му се чисти DPF филтъра става весело !
  • 31 Бъдещето

    12 21 Отговор
    Е в електро двигателите!Който вярва вижда в бъдещето който не вярва ще се обиди

    Коментиран от #33

  • 32 Читател

    13 26 Отговор
    Така дизела е за отопление, електричеството за осветление а бензина за каране на кола всичко друго са простоти.Ай чао

    Коментиран от #35

  • 33 Коментатор

    9 7 Отговор

    До коментар #31 от "Бъдещето":

    Създателят на ел двигателя вероятно си е казал същото нещо, много години преди да бъде изобретен двг, НО уви, тая мисъл продължава да не е факт!
    Нещо повече, в момента автомобилните производители се връщат обратно към двг!

    Коментиран от #41

  • 34 незнаех

    14 30 Отговор
    че на комшията Теслата му, която си я зарежда със соларките на покрива му е била по-замърсяваща от бензинов или дизелов таралясник. Аз карам бензин...
    И трите вида коли се произвеждат в заводи които замърсяват. Но електричката ще се кара поне 10г. от комшията на аванта заредена от слънцето.
    За тия 10г. бензиновите и дилеловите бангии ще натрупат многократно повече вреда за природата от замърсяването което се прави от производството и транспорта на тези горива. Толкова много в повече, че мрънкането за рециклиранети на батериите пак няма да се доближи даже до вредата от бензинов или дизелов двигател.

    Коментиран от #42

  • 35 Ама много

    2 5 Отговор

    До коментар #32 от "Читател":

    ги разбираш, това с четене ли го постигна, чао-чо…????

    Коментиран от #39

  • 36 Сигурен

    8 6 Отговор

    До коментар #29 от "Факт":

    ли си и искаш ли да сложиш пари…???
    Това Пежо, Ауди, Мерцедес, Рейндж Роувър…не са дизел-ел., така ли..???

    Коментиран от #43

  • 37 баце

    6 8 Отговор

    До коментар #8 от "Само да те изненадам":

    прав си!
    Ама като гледам +- дето са ти сложили си личи ясно колко сме неграмотни технически като народ! Трагично е даже...
    Хората верно си мислят че дизеловия двигател движи локомотива... Теагедия....

    Коментиран от #38

  • 38 Баце ли

    8 3 Отговор

    До коментар #37 от "баце":

    си Гаце ли си….това е информация от обща-култура на ниво 6 клас…не знам какво се гордееш с това…
  • 39 Читател

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "Ама много":

    Да с четене, със сигурност съм по образован от теб,а за обща култура да не говорим.

    Коментиран от #54

  • 40 оня с коня

    18 3 Отговор
    Дизеловият двигател харчи при равни условия ПОНЕ с 30% по-малко Гориво от Бензиновия като не му отстъпва по Нищо.Разбираем е Стремежът на Еколозите да се борят за по-малко вредни емисии отделяни от Автомобилите,но странно защо в статията лирсва най-важното Инфо:КОЛКО ПЪТИ това ново Гориво което се рекламира ще е по-скъпо от нормалната Нафта?

    Коментиран от #45

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Факт

    4 10 Отговор

    До коментар #36 от "Сигурен":

    Убеден съм няма дизелови хибриди в момента на пазарът.

    Коментиран от #50, #53

  • 44 бай Даньо

    8 1 Отговор
    Германците седат предъвчат кисело зеле па пуснат една дизелова ... верваме, верваме

    Коментиран от #55

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Наблюдател

    10 5 Отговор
    Туй го правят, защото не могат вече да стъпят и на малкото пръстче на китайците, които ги избутват от пазарите тотално с евтинджос продукция и с по 4-5 годишна гаранция и все повече стават клиентите на китайците. Също и батериите те им правят, както и много от частите. Европа е оттекла вече в ка нала. Автомобилната им индустрия на германците е динозавърска, в сравнение с днешните изисквания на пазара. Само въпрос на 5 до 10 години е да изчезнат или да им ги купят китайците и са до там.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Турнах ти минусче

    9 4 Отговор

    До коментар #42 от "дрфтгъхуи":

    Щото живея в Калифорния и това което се опитваш да кажеш не е така. Съседа ми от 3г. си инсталира соларен покрив с "керемидки" на Тесла + акумулатор който събира произведената енергия от тях и я използва за бита и за зареждане на една Тесла S и един хибрид Toyota Prius. Показвал ми е сметки за ток и трябва да ти кажа има месеци в които продава на електроснабдителната компания енергия. Площа на покрива които е изцяло покрит с тези "кермидки" не знам колко е но квадратурата на къщата му е малко над 1600 квадратни фута. Питах го за колко години ще му се изплати инвестицията - 8-9г. "Керемидките" са много естетични и най- важното не ти дупчат покрива за да ги закрепят.

    Коментиран от #100

  • 50 Ухльоф

    11 1 Отговор

    До коментар #43 от "Факт":

    Не се хващай на бас, ще загубиш-Peugeot 508 Full HYbrid използва първата в света хибридна система, комбинираща дизелов и електрически двигател. Задвижващият агрегат Hybrid4 комбинира 2,0-литров дизелов двигател HDi FAP EURO5 с мощност 120 kW/163 к.с. (DW10CTED4, съвместна разработка на PSA и Ford Motor Company) с електромотор с мощност 28 kW (37 к.с.).

    Коментиран от #52

  • 51 Съгласен съм

    19 1 Отговор
    Карам служебен Голф , дизел, произведен миналата година юли месец.При ауспуха може да си дишаш спокойно- не мирише на нищо, да не говорим , че грам пушек не излиза . Не казвам , че е планински въздух , но няма нищо със старите барутници.

    Коментиран от #68

  • 52 Факт

    2 3 Отговор

    До коментар #50 от "Ухльоф":

    Вече не е в продажба.

    Коментиран от #88, #89

  • 53 Недей

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Факт":

    От звездата продъжават да предлагат….
  • 54 Читател

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Читател":

    и ще си останеш, а висомерието и самочувствието без покритие, нали знаеш признак на какво са….
  • 55 Дъньо

    5 3 Отговор

    До коментар #44 от "бай Даньо":

    седи си в америката, карай си теслата…
  • 56 555

    1 0 Отговор
    Ха добро утро 🚛🚛🚛
  • 57 АЗ КАЗАХ

    3 9 Отговор
    Да но на ток пътуването е много по евтино! Доказано!

    Коментиран от #77, #79, #80, #81, #83

  • 58 Баварец

    8 11 Отговор

    До коментар #5 от "Мнение":

    Това е много забавно, дето си го написал! Явно си от тези "гроздето кисело", в което няма лошо, но тук е и темата с прогреса! Все едно да кажеш преди 100 години "по-Убаво от каруцата нЕма". Виж, прави, каквото искаш, но не забравяй, че утре, децата ти ще се молят за въздух и за глътка вода! Та, аз лично, използвам почти на 90% обществен транспорт (метро, влак и т.н.) и само, когато имам нужда нещо да нося, вземам под наем електромобил. Смятам, че правя нещо, а ти? Може би, поне ще се замислиш????

    Коментиран от #67, #84, #93

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Гост

    9 7 Отговор
    Няма усещането да се кефиш от шофирането...няма я тръпката с тези електрички...По добре е например семейство да има две коли...с едната да си джитка в града а със другата на далечни преходи...

    Коментиран от #69, #71

  • 62 Политкоректен

    6 1 Отговор
    Ми ние това си го знаем, ама чакаме и Грета да го разбере.
  • 63 ПоКУРко

    11 8 Отговор

    До коментар #4 от "Факт":

    Малограмотните и ниско образовани люде купуват Хибрид! Най-идиотското сътворение на пишман инжинерите!

    Коментиран от #65, #66, #72

  • 64 Госта.

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Екскаваторите":

    Браво , обяснено за неуки почитатели на миксери.Как си представят скоростна кутия,кардан, диференциал за тази техника,за локомотиви може би ще се върне към лостови съединения като при парните локомотиви??? затова се прилага смесена/хибридна/с-ма по-лесно, по-ефективно..
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 И така до коя година ще е

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Съгласен съм":

    Ще ти отговоря - до четвъртата. След това душа да ти е яка.

    Коментиран от #86

  • 69 и жена ти ако така разсъждаваше

    8 1 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Щеше да е "по-добре жената да си има двама мъже" единия за пари и да издържа децата, а другия само за секс и почивки.
  • 70 Добре е да идете на лекар

    3 3 Отговор
    Добре е да идете на лекар
  • 71 хари потър

    4 0 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    и с една кола с крилца да си летиии чак до луната МЕЧТИИИИ
  • 72 ПУРКО

    6 5 Отговор

    До коментар #63 от "ПоКУРко":

    па ти возил ли си се в хибрид или само пишеш тук без връзка с живота Та то всички сме хибриди Родени в българия печелим на запад и харчим където ни е добре ИЛИ живеем в българия децата на запад работят или учат а ние хвалим комунизма и путин и чакаме д а ни лекуват на запад Па качи се на една евтина тойота такси дай 10 лв и тогава пиши ТЕЗИ зелените зса внос от испания втора ръка навъртели по 300 000км в мадрид и със сменени батерии купени за по 3000 евро
  • 73 Пояснение

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "около света":

    Дизел е понеже Хидрообработено Растително Масло (HVO) има химичен състав близък към дизела, не към бензина.
    Статията има много непълноти: "HVO (така нареченият нов биодизел)" - HVO и биодизел са различни неща, макар и да се произвеждат от подобни материали.
  • 74 Самсунг

    10 10 Отговор
    Много поддръжка има ДВГ-то бе хора много. Онова има едба батерия и окачване. Няма турбо, клапани, ремъци, вреиги, бутала, сегменти, масла, филтри, датчици, дросели, изпускателни, смукателни колектори, гърнета....... Еми всичко това е пари.

    Коментиран от #75, #82, #85

  • 75 То само това да беше

    7 7 Отговор

    До коментар #74 от "Самсунг":

    Колко енергия се хаби за доставянето на всички тези части които спомена, а на самото гориво? Хабиш гориво, за да доставиш гориво?!?! А за производството на това гориво - хм. също се хаби гориво. А колко е КПД на бензинов двигател? 40% и то на вала. През скоростната кутия и трансмисиите слиза до 30%. А престоя на светофара, а подгряването по 10 минути преди потегляне?

    Коментиран от #76

  • 76 СОС

    7 5 Отговор

    До коментар #75 от "То само това да беше":

    Точно това има предивд човека огторе. ДВГ-то има над 250 компонента, които трябва да се произведат. То стомана, то алиминии, добив, топене, обработване, закаляване, това да не е без пари. После за поддръжкат на самия автомобил с ДВГ - филтри, датчици, свещи, масла.........
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 неуспорен

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "АЗ КАЗАХ":

    За бита да,но за мпс не ми го хвали вобще колкото и да е евтино,то си е кустенурка
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Остани си на

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "Самсунг":

    телефоните и телевизорите по-добре...не ти трябват ППС-та...
    Едно и също повтаряте до припадък... сранвявайте нова ДВГ кола с ново ел. ППС и тогава говорете кое и колко ще изкара...
  • 86 Ила да

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "И така до коя година ще е":

    душкаш зад 8-годишно ТДИ поддържано в перфектно здраве и 200 хил. км. + само в БГ... и ремап!!!
    И после отново ще напишеш ТИ тук какво, защо и как...и ГТП където пожелаеш ще минем, може и извън БГ - навит???
  • 87 Николай

    3 2 Отговор
    Висша журналистика - в последното изречение малко са избягали сравненията и критериите по които се прави. Пише че дизела бил се възобновявал, малко не е описано как, събираш пушека ли? После какво :D
  • 88 Ухльоф

    12 0 Отговор

    До коментар #52 от "Факт":

    Виж сега, следвам ти "логигата" от пост 29, където спориш спост 28, че няма хибрид дизел! Човека ти казва, че ще ти снима талона! Ето ти израза-"ми няма да няма такъв хибрид всички хибриди са бензин и това е Факт". Пиша ти, че има дизел-хибрид, ти ми въртиш мохабета-че в момента нямало дизелови хибриди на пазара (ем провери в Мобилето), после ама не се произвеждал вече! Шшш, ти за спорта ли си тука или ти е толкова акъла?
  • 89 Ха хо

    9 1 Отговор

    До коментар #52 от "Факт":

    Дечко, провери Мерцедес Е 300 ДЕ, плъг ин хибрид дали не се продава! С дизелов ДВГ е!

    Коментиран от #97

  • 90 Икономист

    2 1 Отговор
    А еврог ейският съюз ще ги забрани през 2030та..
  • 91 Мнение

    3 2 Отговор

    До коментар #41 от "дрфтгъхуи":

    По същество, когато имаш един източник на захранване/задвижване (в случая само двг на дизел, без възможност поне за запазване на кинетична енергия в батерия), то тази техника се нарича само ДИЗЕЛОВА!!! Независимо, дали този двг ще върти генератор, който ще захранва ел двигатели, или ще навива пружина, която да задвижва редуктор, който ще върти колелата!!! Техника захранвана/задвижвана само от дизелов двигател се нарича техника на дизел!!!

    Колкото до въпросът, защо няма механична ск кутия при тежката техника (локомотиви, минна техника и др), отговор вече бе даден в тоя форум от друг коментиращ, а именно понеже такава кутия би била ултра тежка, което би отнело от полезния товар на въпросната машина!

    Дали ел двигателите са бъдещето, само то ще покаже!
    Но към момента са твърде далеч от масовостта, с която ни заливат овладените пропагандни медии!

    Коментиран от #96

  • 92 И оти е толкоз скъп?

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "име":

    При трансформация на енергията се губи още повече енергия! Най-екологично е ходенето пеш.
  • 93 Мнение

    6 3 Отговор

    До коментар #58 от "Баварец":

    Там е разковничето на вас "смятащите, че правите нещо", а именно сметките ви се базират на нищо повече от телевизионна пропаганда, спусната от същите тия, чиито рудници копат никел, кобалт, хром, литий и др хим елементи, обръщайки хиляди тонове пръст, за да можете вие "еко" талибаните да си внушите, че правите нещо полезно за природата! Реалността обаче е съвсем различна!

    Ако наистина искаш да водиш по-екологичен живот, започвай да сееш дървета в промишлени количества! Тогава може да оправдаеш (до някаква степен) замърсяването, което човешкият живот нанася на природата!
    Ел таблетите на колела са обратното на еко!!!
  • 94 Ти гледай сегта ние, като измислим

    2 0 Отговор
    кола, дето да върви с лай..а и край, нема ток, нема дизел, само чисто "био" гориво от природен продукт на "Борола" !
  • 95 Анонимен

    2 0 Отговор
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мунчо, наречен още електрика,митбъстър или адреналинка - електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Факт

    2 3 Отговор

    До коментар #89 от "Ха хо":

    А дали някой го купува
  • 98 123

    4 1 Отговор
    Най-доброто решение страната ни да постигнем енергийна независимост е: атомни централи плюс натриеви батерии.
  • 99 Пешо Пора

    2 0 Отговор
    Стига стригахте народа с тези електрички, дето гъ станьия 2 метра сняК и батерЯта умряла.... ДВГ ли е - смело напреТ... :-)
  • 100 Дидо Бронтозавъра

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Турнах ти минусче":

    Ами ти що не си сложил "керемидки" бре, Айнщайн. Доказано е, че всеки който лъже за нещо има я познат, я роднина, я комшия с нещото. Или пък прилага принципа ЕЖК - една жена (на пазара) каза... Смехоран. Чукча писател, чукча не читател... :-)