Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел

20 Януари, 2025 10:16 638 1

  • автосалон-
  • брюксел 2025

Безкрайно дългият период на затишие откъм престижни автомобилни дефилета е сякаш към края си. Моторните изложения все по-смело приканват своите почитатели и се борят за сърцата им с нови привлекателни модели и пазарни предложения

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел - 1

101-то автомобилно изложение в Брюксел, което се състоя от 10 до 19 януари т.г. в палатите на Брюксел Експо, разкри отново света на иновациите, технологиите и чистата страст. Това се случва година след отмяната на предходното издание поради оттеглянето на редица важни изложители. Вниманието на шоуто беше насочено еднакво към автомобилните ентусиасти и професионалистите.

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел
Кралят на Белгия Филип първи седна зад волана на Mercedes-Benz G 580 EQ Edition ONE.

За всеки имаше по нещо и се превърна в несравнимо изживяване за над 300 000 посетители на площ от 56 000 м² (почти наполовина по-малко от преди). Повече от 100 изложители и 63 марки автомобили и лекотоварни превозни средства, представиха най-новите модели, технологии и тенденции. Три световни премиери, седем европейски премиери, 27 белгийски премиери, спиращи дъха коли-мечта и спортни коли привличаха редящите се на опашка до щандовете малки и големи фенове.

Премиери:

Audi A6 e-tron (премиера в Белгия)
Audi A6 вече работи 100% електрически и се предлага като Sportback или Avant. С пробег до 720 км (Avant) или 756 км (Sportback), той е подходящ за по-дълги пътувания.

BYD Atto 2 (Европейска премиера)
Китайската марка BYD показа новия Atto 2 за първи път в Европа. Това е компактен SUV с електрически пробег от 312 км. Електрическият хиперавтомобил Yangwang U9 също бе на салона.

Corvette E-Ray (Европейска премиера)
Легендарният американски спортен автомобил се завърна в Европа. Corvette E-Ray е първият електрифициран Corvette, който съчетава V8 и електрически мотор (644 к.с.).

DS N°8 (световна премиера)
DS Automobiles разкри своя нов флагман N°8 на световна премиера, първият модел с ново име. Това електрическо SUV купе с оригинален стил има пробег до 750 км.

Ford Capri (премиера в Белгия)
През 1969 г. оригиналното Capri купе отбелязва световна си премиера на автомобилното изложение в Брюксел. Този нов Capri е електрическо SUV купе и няма нищо общо със своя прародител. Puma също вече може да се движи и електрически.

Hyundai Inster (премиера в Белгия)
Inster бе една от новостите на салона, която прави електрическото шофиране по-достъпно (от 24 295 евро). Hyundai показа и приключенска версия, Inster Cross.

Mercedes-Benz CLA (премиера в Белгия)
Mercedes-Benz представи новия CLA през март т.г., но на салона почитателите получиха предварителен преглед с камуфлажен прототип. Новият CLA ще се предлага в хибридна или електрическа версия, а по-късно и като Shooting Brake.

Renault 4 E-Tech електрически (премиера в Белгия)
Електрическият градски автомобил Renault 5 беше една от големите звезди на салона. С новото Renault 4 френската марка връща към живот още една икона, но във формат SUV.

Skoda Enyaq (световна премиера)
Skoda придава на своя електрически SUV Enyaq (включително Enyaq Coupé) ново лице. Бихте ли предпочели малко по-малък електрически SUV? Тогава вижте и новия Elroq. Това може да се превърне в новият бестселър.

Toyota Urban Cruiser (световна премиера) и Suzuki Vitara (европейска премиера)
Toyota използва добре познатото име Urban Cruiser на чисто нов електрически модел. Toyota Urban Cruiser (световна премиера) и Suzuki e Vitara (европейска премиера).

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел

Следните групи и марки присъстваха: BMW (BMW en Mini), Renault (Alpine, Dacia, Mobilize), Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Leapmotor, Opel, Peugeot), Volkswagen (Audi, Bentley, Bugatti, Cupra, Lamborghini, Porsche, Rimac, Seat, Skoda, Volkswagen), BYD, Ford, Honda, Hongqi, Hyundai, Isuzu, Iveco, Kia, KGM, Lexus, Maxus, Mazda, Mercedes, MG, Micro, Omoda en Jaecoo, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, XEV en Xpeng. За първи път участва и американският стартъп Lucid, на когото възлагат огромни надежди.

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел

Тази година посетителите бяха по-склонни да направят покупка на автомобил. Положително за сектора, който в момента изпитва затруднения по отношение на продажбите, е завръщането на покупателните намерения на белгийците. Заради кризата и покачването на цените много шофьори отложиха закупуването на кола или се пренасочиха към такава втора употреба. Но според проучване, проведено в салона от организатора FEBIAC, 32% от посетителите са дошли на салона с намерението да си купят нова кола. Това са повече от 100 000 души.

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел

Това не беше така преди две години, защото все още имаше голяма несигурност около налагането на електрическите возила. На белгийския пазар вече се предлагат повече коли, които се вместват в бюджетите на хората.

Огромно впечатление направи автомобилната група Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Leapmotor, Opel, Peugeot). Посетителите на салона със задоволство лично се убедиха защо четири от седемте финалиста на Кола на годината 2025 са нейни представители (Alfa Romeo Junior, Citroën C3/ë-C3, Dacia Duster и Renault 5 / Alpine A290). Автомобилните производители от групировката правят триумфално завръщане на легендарни модели, но с по-привлекателен и модерен облик.

Китайците присъстваха на салона, но далеч под очакванията, почти минимално. Традиционно те показаха привлекателен дизайн с трогателно семпъл интериор.

Завръщането на автомобила с двигател с вътрешно горене бе „новост“, която зарадва много белгийци. „Дизелът“ беше категорично линчуван и изхвърлен от салона през 2023 г. Беше изместен изцяло от експонати на електрически коли. Много гости на салона бяха приятно изненадани от присъствието на внушителния KGM Rexton именно заради дизеловия му двигател. Всъщност, мощността от 202 к.с., с която спокойно може да изтегли над 3,5 тона, е тази, която прави Rexton сравним с най-могъщите си събратя, и съответно – особено търсен. Много от местните, които разполагат с частни лодки, бяха затруднени от перспективата да ги превозват с електрически возила заради предстоящите законодателни промени, касаещи двигателите с вътрешно горене. Бъдещето, обаче, все още е необозримо за генералните промени. Все по-открито се говори, че нищо няма да се промени през 2030 г., но слуховете са си слухове.

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел

При появата си името „SsangYong“ беше трудна за запомняне и произнасяне за повечето хора. Това не попречи на корейската марка да се наложи бързо и тотално на световния пазар. Промяната на името не попречи на „познавачите“ на бранда да разпознаят KGM като еволюцията на SsangYong в зала 6 на Брюксел Експо. Под знамето на „Корейски гений в движение“, KGM продължава да се фокусира върху достъпни SUV автомобили. Има и няколко годишнини за отбелязване през 2025 г., като 70-ата годишнина на Dong-A Motor, предшественика на SsangYong и KGM. Освен това Tivoli празнува своята 10-та годишнина със специално издание. Европейската премиера на KGM Actyon бе обявена в Брюксел. Оказа се, че българската публика е била първата на Стария контитент, която е видяла отблизо обновения Actyon по време на Автомобилния салон в София. Това е станало възможно, благодарение на вносителя на марката за България „Ратола“. Преоткритият Actyon се завръща с по-добри перспективи от модела от 2006 г. Новото поколение се фокусира върху по-високия сегмент, с изискан дизайн и интериор, който обръща внимание на детайлите. Actyon си създава име и по отношение на технологиите. Моделът е задвижван от 1.5-литров бензинов двигател с мощност 163 к.с. Този SUV с дължина 4,74 м се предлага с предно или задвижване на четирите колела. Той е изграден на същата механична основа като Torres, така че в бъдеще не е изключена електрическа версия.

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел

Torres бе показан в бензинова (163 к.с.) и електрическа версия (EVX с 207 к.с. – 152 kW), с пробег по WLTP от 408 км благодарение на батерия с капацитет 73,4 kWh. Старият познайник Korando, задвижван от бензинов двигател, също дефилира. Пикапите Musso и Grand Musso обаче не бяха изложени. Този тип превозно средство вече не се ползва от данъчните облекчения от миналото, въпреки че може да бъде интересна опция за професионалисти, които търсят лек търговски автомобил с товарен бокс и отличаващ се външен вид.

Най-интересното от автомобилния салон в Брюксел

Брюксел, Мюнхен и София останаха единствените градове в Европа, които предлагат на широката публика възможност да се срещнат с бъдещето на индивидуалната мобилност. Ренесансът на класическите автомобилни изложения в Европа е факт, въпреки апокалиптичните предсказания за този тип престижни форуми.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    4 3 Отговор
    Смях, смях-огромно впечатление направил Стелантис. Сигурно с клонираните ширпотреби.Весело е в брюкселското мотошоу.