Изглежда, че електрическата вълна се отдръпва и Alfa Romeo се присъединява към нарастващия списък на автомобилните производители, които намаляват амбициозните срокове за производство само на електрически автомобили. Италианската марка под шапката на Stellantis преразгледа стратегията си за Северна Америка, като се отказа от пълния ангажимент за електрическо задвижване до 2027 г. и се насочи към по-прагматичен „мултиенергиен“ подход, включващ бензинови, електрически и плъг-ин хибридни задвижвания.
Тази стратегическа промяна, както съобщава Automotive News, произтича от загрижеността за жизнеспособността на дилърите. Ръководителят на Alfa Romeo North America Крис Феуел обясни на изложението NADA, че принуждаването на 110-те дилърски мрежи в САЩ да разчитат единствено на електрически автомобили с батерии в рамките на няколко години би било неустойчиво. Това се случва на фона на намаляващите продажби, като през миналата година доставките в САЩ спаднаха с 19% до едва 8 865 единици.
Макар че първоначалното съобщение на Alfa за използване само на електромобили обхващаше Северна Америка, разширена Европа и Китай, настоящият статус на целта за 2027 г. в тези региони остава неясен. Въпреки това бившият главен изпълнителен директор Жан-Фелипе Импарато наскоро намекна за по-голяма гъвкавост на задвижването, като предположи, че Alfa може да запази двигателите с вътрешно горене „за дълъг период от време“, ако пазарното търсене го налага. Това мнение беше подкрепено, като според съобщенията настоящият главен изпълнителен директор Санто Фичили има „гъвкавост“ да даде зелена светлина на версиите с ДВГ на предстоящите заместници на Giulia и Stelvio. Тези модели, в основата на които стои STLA Large (която, както демонстрира Dodge Charger, е проектирана за задвижване както с ДВГ, така и с електрически двигатели), са предвидени за пускане на пазара по-късно тази година (SUV) и през 2026 г. (седан).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
е доста ДАЛЕЧ В БЪДЕЩЕТО‼️
Коментиран от #7
16:41 27.01.2025
4 Добра новина
17:07 27.01.2025
5 тъй шъй
То и затова са в аутсайдерския отбор на Стелантис. Със или без ДВГ, все са някакво средно между Пежо и Опел с детелинки и надпис Алфа.
Коментиран от #6
19:46 27.01.2025
6 Аман от разбирачи
До коментар #5 от "тъй шъй":
"Stellantis е № 2 на автомобилния пазар в Европа и №1 при лекотоварните автомобили за 2024 г."Гледай си немските кошници че вече и гаранцията не могат да изкарат.
20:28 27.01.2025
7 Наблюдател
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Точно казано!!!👍👍👍👍👍👍👍09:56 28.01.2025
8 Спортно сърце
21:02 28.01.2025